Tinka ernstige artrose

Help mijn hond is ziek! Voor gezondheidskwesties en behandelmethoden. Bij twijfel altijd naar de dierenarts!
Plaats reactie
Melina Akkermans

Tinka ernstige artrose

Bericht door Melina Akkermans » 12 jan 2022, 10:53

tinka erg ziek dan we allemaal denken cry
Vandaag belde de dierenarts met mijn ons omdat hij op de röntgenfoto per ongeluk ontdekte dat Tinka ernstige artrose heeft in haar heupen en dat is zeer ernstig. Zij krijgt hier voorlopig medicijnen tegen maar omdat zij ook erge maag en darm klachten heeft moet dat eerst opgelost zijn voordat zij de ontsteking renners moet krijgen. Dit wordt met injecties dus maagbeschermers moet zij ook blijven houden. Tinka zit in de lappenmand, is niet fit maar met liefde en geduld komt het in zekere zin wel goed. Opereren wordt op later tijdstip overwogen. Zij mag ook geen trappen meer lopen en niet rennen. Zij schijnt veel pijn te hebben en dat blijkt ook wel. Nu snappen we als we haar optillen dat ze soms pijn aangeeft. Erg voor haar. We gaan voor een goed herstel :cry
ik ben erg kapot van verdriet mijn :cry
ik ga zon hondenbuggy aanschaffen
Afbeelding

Marga.

Re: Tinka ernstige artrose

Bericht door Marga. » 12 jan 2022, 14:08

Wat een narigheid met Tinka maar ik denk dat het nu eerst het belangrijkste is om de maag/darm klachten aan te pakken zodat ze tenminste haar voedingstoffen binnen krijgt.
Mijn inmiddels overleden hond had door ouderdom ook artrose in haar heupen, zij heeft hier tot haar dood Metacam voor gehad dit werkte heel goed. Wel waren er wat dingen die ze niet meer mocht zoals los lopen, rennen en trap lopen eigenlijk alles wat de heupen overbelaste.
Een hondenbuggy is een goed idee, zo kan ze wel mee wandelen maar raakt ze niet overbelast.
Sterkte.

Lise

Bericht door Lise » 12 jan 2022, 14:15

Probeer eens groenlipmossel of vitamine D3. Ik weet niet hoeveel Tinka weegt. Max woog 12 kg en ik gaf hem dagelijks een halve vitamine D3 tablet van 25pg
(Holland &Barrrett).

Ientje

Bericht door Ientje » 12 jan 2022, 15:28

Maar ook grote kans dat ze gaat opknappen van de pijnstillers je kan ziek zijn en je ellendig voelen van de pijn.,
Wat een ellende allemaal toch.
Veel beterschap.

Corrie

Bericht door Corrie » 12 jan 2022, 15:39

Wat een naar nieuws, hoop dat ze blijft eten en drinken en de medicijnen hun werk gaan doen
Goed idee een buggy , stukje lopen en daarna rusten in de buggy en weer een stukje lopen
Hou ons maar op de hoogte hoe het verder gaat met je lieverd :love
Afbeelding

Melina Akkermans

Bericht door Melina Akkermans » 12 jan 2022, 15:56

ik kijk al naar een hondenbuggy maar er zijn zo veel ik weet niet welke met groote wielen
heb jullie een idee welke fotos

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 12 jan 2022, 16:14

Melina Akkermans schreef:
12 jan 2022, 15:56
ik kijk al naar een hondenbuggy maar er zijn zo veel ik weet niet welke met groote wielen
heb jullie een idee welke fotos
Graag nieuw topic openen over hondenbuggy :zwaai

Dat kan hier

Afbeelding

https://shihtzuforum.nl/viewforum.php?f=11
Afbeelding

Yvonne

Bericht door Yvonne » 12 jan 2022, 18:03

Wat een naar nieuws :cry
:xlove

Melina Akkermans

Bericht door Melina Akkermans » 12 jan 2022, 18:36

dankjewel ben super verdrietig :cry :cry :cry :cry :cry :cry

Kelly

Bericht door Kelly » 12 jan 2022, 18:56

Wat zielig :cry heel veel beterschap en hopen dat ze snel pijstillers kan verdragen voor de artrose
Afbeelding

Melina Akkermans

Bericht door Melina Akkermans » 13 jan 2022, 21:57

Morgen heb ik gesprek met mijn dierenarts over tinka hoe nu verder :woefwoef en heb een hondenbuggy gekocht
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 14 jan 2022, 09:45

Ben benieuwd wat de dierenarts zal zeggen over Tinka :love

Het topic met de nieuwe hondenbuggy vind je hier

Afbeelding

https://shihtzuforum.nl/viewtopic.php?f=11&t=2041
Afbeelding

Melina Akkermans

Bericht door Melina Akkermans » 14 jan 2022, 21:36

Tinka is vandaag bij de dierenarts geweest. Haar heup kopjes kunnen niet geopereerd worden en nieuwe krijgen want Tinka haar heupkopjes zijn helemaal versleten en zij is daar te oud voor. ze heeft vanmiddag een injectie gehad tegen artrose is nieuw librela 5 mg en zij moet deze elke maand krijgen. Een operatie kan alleen maar dat ze haar heup kopjes verwijderen en dan loopt ze alleen op haar spieren. Eigenlijk doet ze dat nu ook al. Elke maand weer een nieuwe injectie en lange afstanden in haar nieuwe wagentje en afwisselend met lopen want zij mag niet stijf worden.

Marga.

Bericht door Marga. » 15 jan 2022, 09:37

Ientje schreef:
12 jan 2022, 15:28
Maar ook grote kans dat ze gaat opknappen van de pijnstillers je kan ziek zijn en je ellendig voelen van de pijn.,
Wat een ellende allemaal toch.
Veel beterschap.
Ook kunnen ze niet lekker blijven door de antibiotica. Lotus knapte maar niet op na haar blaasontsteking maar omdat ik haar niet weer een kuur wilde geven na een spuit antibiotica en een kuur van tien dagen heb ik het een paar dagen met alleen pijnstilling (die ook ontsteking werend is) aangekeken en zowaar, ze knapte op.

Marga.

Bericht door Marga. » 15 jan 2022, 09:39

13 jan 2022, 21:57
Morgen heb ik gesprek met mijn dierenarts over tinka hoe nu verder :woefwoef en heb een hondenbuggy gekocht
Afbeelding
De buggy is goedgekeurd zo te zien.

Marga.

Bericht door Marga. » 15 jan 2022, 09:42

14 jan 2022, 21:36
Tinka is vandaag bij de dierenarts geweest. Haar heup kopjes kunnen niet geopereerd worden en nieuwe krijgen want Tinka haar heupkopjes zijn helemaal versleten en zij is daar te oud voor. ze heeft vanmiddag een injectie gehad tegen artrose is nieuw librela 5 mg en zij moet deze elke maand krijgen. Een operatie kan alleen maar dat ze haar heup kopjes verwijderen en dan loopt ze alleen op haar spieren. Eigenlijk doet ze dat nu ook al. Elke maand weer een nieuwe injectie en lange afstanden in haar nieuwe wagentje en afwisselend met lopen want zij mag niet stijf worden.
Sterkte voor Tinka, ik hoop dat de injecties helpen en ze minder pijn heeft. Gedoseerd in beweging blijven is inderdaad goed.

Plaats reactie