Daisy

Help mijn hond is ziek! Voor gezondheidskwesties en behandelmethoden. Bij twijfel altijd naar de dierenarts!
Jolanda

Re: Daisy

Bericht door Jolanda » 13 jun 2020, 16:24

Dat is hier ook voorspelt. Daisy is ook doodsbang voor onweer. Ik zit buienradar in de gaten te houden zodat ik op tijd haar thundershirt aan kan doen.
Het is hier binnen ook nog 24,6 graden pffff.

Corrie

Bericht door Corrie » 13 jun 2020, 18:43

goed nieuws Jolanda :top
het zou best Daisy :woefwoef kunnen helpen een extra maaltijd om wat op gewicht te komen
hebben ze nog wat gezegd hoe of wat over dunner worden vacht
als nu de korreltjes gaan helpen tegen de angstaanvallen zou super zijn

helpt zo´n thundershirt Jolanda ?
Kissy kruipt er ook meestal voor weg, hoewel ze vuurwerk erger vind
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 13 jun 2020, 19:18

Haar vacht wist ze zo ook niet, anders dan toch ouderdom en combi met krabben, huid enz.
Ik hoop ook zo dat de korreltjes en extra eten zullen helpen.

Het thundershirt maakt hier het verschil tussen een doodsbange Daisy die echt overal onder, achter en op probeert te klimmen en waar echt niets meer mee te beginnen is. Kan dan ook geen contact krijgen. Naar een bange Daisy die wel trilt, hijgt en onrustig is maar dus een giga stuk minder paniek. Ook komt ze dan bij mij voor wat extra steun en hersteld ze sneller als het voorbij is.

Lise

Bericht door Lise » 13 jun 2020, 22:55

In plaats van een Thundershrt kun je ook een shawl omknopen, het zgn, inbakeren van een hond Ik doe dit bij Twister die echt super bang is voor vuurwerk en onweer. Deze goedkope oplossing helpt ook..

Jolanda

Bericht door Jolanda » 15 jun 2020, 19:59

Vannacht helaas weer paniek. Ook blijft ze misselijk.
Dus vanmorgen even het filmpje wat ik vannacht gemaakt had doorgestuurd naar Annelies en even met haar overlegd.
Ze belde net nog even omdat ze Gerda ook het filmpje had laten zien. We kijken het nog even aan omdat ze natuurlijk gisteravond pas voor de tweede keer de korreltjes gekregen had. Voor de misselijkheid krijgt ze nu ook iets dus dat kan ik morgen ophalen en dan vrijdag weer even overleggen.
Ze weet nu al dat ze 's middags een keer extra eten krijgt en ging er vandaag al voor bij de keuken zitten :proest

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 16 jun 2020, 05:49

Jolanda schreef:
15 jun 2020, 19:59
Vannacht helaas weer paniek. Ook blijft ze misselijk.
Dus vanmorgen even het filmpje wat ik vannacht gemaakt had doorgestuurd naar Annelies en even met haar overlegd.
Ze belde net nog even omdat ze Gerda ook het filmpje had laten zien. We kijken het nog even aan omdat ze natuurlijk gisteravond pas voor de tweede keer de korreltjes gekregen had. Voor de misselijkheid krijgt ze nu ook iets dus dat kan ik morgen ophalen en dan vrijdag weer even overleggen.
Ze weet nu al dat ze 's middags een keer extra eten krijgt en ging er vandaag al voor bij de keuken zitten :proest

Hoe is het gegaan vannacht met Daisy :love Jolanda?
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 16 jun 2020, 07:05

Ze heeft nu lekker geslapen. Maar het is ook niet iedere nacht. Gelukkig maar want dan was ik nu een zombie geweest haha. Ze ligt nu nog te slapen :love

Corrie

Bericht door Corrie » 16 jun 2020, 09:39

fijn allemaal goed geslapen :top
:proest dus extra eten wil Daisy :love graag
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 16 jun 2020, 10:02

O ja eten gaat er altijd wel in bij haar hihihi.
Ben benieuwd welke meds er klaar liggen voor de misselijkheid.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 16 jun 2020, 10:08

Jolanda schreef:
15 jun 2020, 19:59
:gniffel

Zo leuk zie het voor me...ahw jammer dat je geen foto hebt genomen de fotowedstrijd deze maand gaat hierover :swingitbaby
Maar ja dat moet ook net maar kunnen allemaal hier moet ik dan gelijk zoveel doen bijv. dat het moment alweer voorbij is :goedzo
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 16 jun 2020, 14:34

Zodra ik op sta veranderd ze in een springend konijn en zie je alleen een wazige vlek op de foto :giller

Jolanda

Bericht door Jolanda » 19 jun 2020, 10:39

Nou de tabletjes voor de misselijkheid zorgden er voor dat ze aan de diarree ging. Dus daar ben ik mee gestopt. Wel overleg gehad er over maar had haar toen al de ochtendpil niet meer gegeven.

Sinds zondagnacht geen paniek en ook slaapt ze 's ochtends langer (ipv om 5 uur al drammen...ik wil er uit. Slaapt ze nu tot 7 uur/half 8) en rustiger. Dus we gaan door met de homeopatische korreltjes.

Ze krijgt nu natuurlijk 's middags een maaltijd brokjes en ze heeft jarenlang Wolsblut wide plain gegeten. Dit is een brok met paard. Daar is ook een active versie van zeg ik dus die heb ik besteld en die komt vandaag. Dat vond Annelies (de assistente) een heel goed idee.

Nu hopen dat zonder die tabletjes de misselijkheid niet weer keihard terug komt.
De brokjes ga ik rustig aan mengen met de celtic connection want ik neem geen risico.
Dus duimen jullie ff mee dat ze er goed op reageren zal en hopenlijk iets aan zal komen.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 01 jul 2020, 09:01

Jolanda schreef:
19 jun 2020, 10:39
Nou de tabletjes voor de misselijkheid zorgden er voor dat ze aan de diarree ging. Dus daar ben ik mee gestopt. Wel overleg gehad er over maar had haar toen al de ochtendpil niet meer gegeven.

Sinds zondagnacht geen paniek en ook slaapt ze 's ochtends langer (ipv om 5 uur al drammen...ik wil er uit. Slaapt ze nu tot 7 uur/half 8) en rustiger. Dus we gaan door met de homeopatische korreltjes.

Ze krijgt nu natuurlijk 's middags een maaltijd brokjes en ze heeft jarenlang Wolsblut wide plain gegeten. Dit is een brok met paard. Daar is ook een active versie van zeg ik dus die heb ik besteld en die komt vandaag. Dat vond Annelies (de assistente) een heel goed idee.

Nu hopen dat zonder die tabletjes de misselijkheid niet weer keihard terug komt.
De brokjes ga ik rustig aan mengen met de celtic connection want ik neem geen risico.
Dus duimen jullie ff mee dat ze er goed op reageren zal en hopenlijk iets aan zal komen.
Jolanda hoe gaat het met lieve Daisy nu? :love :love Reageert ze goed op haar active versie van het brokje met paard? Ik hoop dat het beetje beter slapen doorgezet heeft :wow
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 01 jul 2020, 12:25

Ohhh ik loop achter zie ik :rooiebiet
Hoe gaat het nu met Daisy :love al een beetje aangekomen en gaat het slapen ook nog goed
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 01 jul 2020, 19:40

Eerst het goede nieuws, want Daisy is wat aangekomen :dance Ze is zo'n 2 ons aangekomen.

Na weer een slapenloze week en een verandering in haar ademhaling ben ik maandag weer bij de dierenarts geweest.
Er is bloed afgenomen voor een probnp test en aan de hand daarvan bekijken we of een hartecho nodig is.
Ook maandag begonnen met Cholodin. Nog even afwachten of dat gaat werken. Ze heeft geslapen zonder paniek maar dat was pas ook zo en na een paar dagen was het weer mis.

Corrie

Bericht door Corrie » 01 jul 2020, 20:26

Ahhh Jolanda wat triest, nog even wachten op uitslag
Wel fijn dat Daisy aangekomen is, knuff voor jullie :xlove
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 01 jul 2020, 22:10

Jolanda schreef:
01 jul 2020, 19:40
Eerst het goede nieuws, want Daisy is wat aangekomen :dance Ze is zo'n 2 ons aangekomen.

Na weer een slapenloze week en een verandering in haar ademhaling ben ik maandag weer bij de dierenarts geweest.
Er is bloed afgenomen voor een probnp test en aan de hand daarvan bekijken we of een hartecho nodig is.
Ook maandag begonnen met Cholodin. Nog even afwachten of dat gaat werken. Ze heeft geslapen zonder paniek maar dat was pas ook zo en na een paar dagen was het weer mis.
Wanneer kun je nou wat merken van die Cholodin Jolanda? duimen maar dat het nu wel goed doorgaat dat slapen zonder paniek zo zielig. En je kunt niets doen :-? :love Yeahhh maar wel wat aangekomen knap van jullie allebei. Ik weet hoe goed jij daar mee bezig bent en hoe moeilijk dat is :blommetje
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 01 jul 2020, 22:42

Dank je wel Corrie :love

Jo-Anne, ik hoop met een week a 10 dagen wel verschil te merken. Ik heb voor twee weken tabletten dus in ieder geval voor die op zijn.
Bij mijn cavje duurde het destijds iets meer dan een week.
Ik doe mijn best, er is niets wat ik niet voor ze zou doen :love

Jolanda

Bericht door Jolanda » 03 jul 2020, 19:39

Ik kreeg vanavond de uitslag van de probnp test. Vorig jaar september was deze 297 en dus helemaal prima en nu boven de 900 :cry:
Haar hartspier schijnt het dus zwaar te hebben. De dierenarts raadde aan om met Cardisure te gaan beginnen. Ik kon ook afwachten en eerst een echo doen maar het leek haar beter om meteen te beginnen. Nou hadden we het er pas nog over en toen gaf ze aan niet preventief met hartmedicatie te beginnen. Dus dat zij aangeeft dat het beter is...
Volgende week even kijken waar we een hartecho laten maken.
Pfff ben er echt even kapot van.

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 03 jul 2020, 19:49

Dat geloof ik graag, weet niet wat zeggen :cry:
Afbeelding

Plaats reactie