Daisy

Help mijn hond is ziek! Voor gezondheidskwesties en behandelmethoden. Bij twijfel altijd naar de dierenarts!
Corrie

Re: Daisy

Bericht door Corrie » 07 jul 2020, 12:32

weer even bij gelezen, jij plaatste je bericht en ik 1 minuut later :gniffel
fijn dat Daisy nog wat aangekomen is :top
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 07 jul 2020, 14:50

Wat goed dat Daisy :love wat bij gekomen is
Lief dat je reactie heeft gehad
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 07 jul 2020, 14:52

Waarschijnlijk heb ik iets gemist. Excuses daarvoor, maar wie is Monique?

Jolanda

Bericht door Jolanda » 07 jul 2020, 15:58

Monique is van het dierenechocentrum in Limburg. Ik kwam jaren lang met Fleur, mijn Cavaliertje, bij haar.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 08 jul 2020, 11:53

Jolanda je bent waarschijnlijk nog onderweg terug van Vorden, je moest er om 9 uur zijn. Hoop dat het allemaal meevalt.

:woefwoef
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 11 jul 2020, 11:52

Er zijn donderdag röntgenfoto's gemaakt bij Daisy en naar Monique gestuurd.
Op basis daarvan wil Monique toch graag een echo maken want op de foto's ziet ze niks heel ergs. Dus is een echo nodig om te zien of ze wel of geen medicatie nodig heeft.
De 22e om 12 uur moeten we dus onder in Limbrug zijn haha.
Spannend wat daar uit gaat komen. Ik heb volledig vertrouwen in haar dus wat dat betreft wel gerust. Arme Daisy heeft straks wel hasrstukjes nodig om de plekken die geschoren worden weg te werken hihi. Tja haar vacht groeit niet en is nu korter dus valt het wel op. Maar ja hartje gaat voor schoonheid.

Corrie

Bericht door Corrie » 11 jul 2020, 12:23

ergens wel goed nieuws toch dat er op de röntgenfoto niets te zien is :ffedenken
dat is een hele rit Jolanda, mag je wel een dagje uit van maken :woefwoef
het is dus nog ff wachten voor je zekerheid heb, we duimen voor een goede afloop
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 11 jul 2020, 12:36

Zei niet dat er niks te zien was, maar niks heel ergs.
In ieder geval wel voldoende om een echo te moeten maken. Maar ik hoor het over anderhalve week.
Nou zeker een hele rit maar dan nog besparen we een hoop geld en kan ik met Daisy naar iemand die ik volledig vertrouw en daar ben ik zo blij om.
Dagje uit...nee marco maakt nog werkafspraken. Dus ik neem mijn e reader mee en hoop nog wat te kunnen wandelen.
Ben wel door iemand uit de cavalier wereld uitgrnodigd maar zodra ik daar teven marco over begin dan krijg ik geen reactie. Heb dus al gezegd gooi mij dan af en haal mij en de meiden weer op als je klaar bent. Maar denk dat ik het kan vergeten.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 11 jul 2020, 19:27

Nou nog 10 daagjes wachten dus.
Ach ja haar vacht voor die echo word natuurlijk ook weer een stukje weggehaald. :cry:
Ja het is een heel eind maar als je iemand hebt hiermee die je kunt vertrouwen is het zo gek niet, dat doe je gewoon. :woefwoef
Afbeelding

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 11 jul 2020, 19:31

Klinkt nogal erg, helemaal naar limburg :giller

Ben er elke dag :giller :giller :giller
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 13 jul 2020, 09:47

Nu kan het nog en Marco kwam er zelf mee.
De volgende keer zal ik hier niet meer wonen en dus op zoek moeten naar een ander waar ik dan zelf kan komen.

Nou Limburg is geen straf om elke dag te zijn. Prachtige omgeving daar.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 13 jul 2020, 15:37

Jolanda schreef:
13 jul 2020, 09:47
Nu kan het nog en Marco kwam er zelf mee.
De volgende keer zal ik hier niet meer wonen en dus op zoek moeten naar een ander waar ik dan zelf kan komen.

Nou Limburg is geen straf om elke dag te zijn. Prachtige omgeving daar.
Ja zo is het fijn dat die afspraak er al snel is. Hoe lang zou dat weg zijn de volgende keer :-? Weet je al wat waar je evt. naar toe kan?
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 13 jul 2020, 16:19

De volgende afspraak hangt af van wat er uit deze echo komt.
Heeft ze wel of geen medicatie nodig.
Ik hoop over een jaar pas weer of misschien pas als ze echt duidelijk klachten krijgt maar dat weet ik allemaal pas volgende week.
De volgende afspraak zal dan vrees ik in Wageningen zijn, die zijn schreeuwend duur heb ik gehoord, maar ja zoals het er nu uitziet heb ik geen keus.

Corrie

Bericht door Corrie » 21 jul 2020, 11:33

Goede reis morgen naar het mooie Limburg :woefwoef
Hoop dat het meevalt voor Daisy :love
.misschien kan je er nog een wandelingetje maken en van de omgeving genieten :lopen
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 21 jul 2020, 15:35

Dank je wel Corrie :love
We gaan heel even bij iemand uit de Cavalierwereld langs. Dus ff cavjes knuffelen jippie. Daarna heeft marco nog twee taxaties op de terug weg dus dan ga ik zeker kijken of ik daar ergens kan wandelen.

Vandaag nog ff met de meiden bij de dierenarts geweese. Nou Abby moet over 3 weekjes nog een keer op controle voor dr oog. Is nog niet helemaal genezen. Madam had gewoon een gaatje grrr.
Daisy had ik vrijdag een bult gevonden dus daar even naar laten kijken. Ik vermoede zelf een vetbult en ja hoir 99% zeker vetbult (ze heeft het aangeprikt) maar wel goed in de gaten blijven houden.

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 21 jul 2020, 16:30

Succes in Limburg
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 22 jul 2020, 12:14

Succes in Limburg Jolanda
En gezellig wandelen daar :woefwoef :run
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 22 jul 2020, 19:33

geen idee of je al thuis bent Jolanda :geenidee
ben gewoon benieuwd hoe de uitslag voor Daisy :love was
hoop op goed nieuws, we horen het wel
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 22 jul 2020, 20:19

Ben ook benieuwd.

Jolanda

Bericht door Jolanda » 23 jul 2020, 10:40

Sorry meiden, was gister helemaal op.
Het was een uitslag met een zeer dubbel gevoel.
Daisy hoeft geen medicijnen want haar volume was normaal, dus ik was heel blij, maar merkte aan Monique dat er toch iets was.
Toen kwam de vraag of Daisy koorts had gehad en ziek geweest was. Dus ik het hele verhaal van alle vage klachten en onderzoeken vanaf dat ze onder narcose geweest is voor haar gebitje in maart.
En daar kwam de bom en schrok ik van wat ik op het beeldscherm zag. Daisy haar klepje.... er zit een gigantische verdikking op. Hierdoor slaat hij ook door en is de kans dat hij niet rustig bandje voor bandje af kan scheuren maar ineens helemaal los scheur van alle bandjes. Dan is het of met gierende banden naar de dierenarts (ze zal dan gigantisch benauwd worden) of ze kan zo ineens neervallen en dan is het over.
Dit kwam even flink aan vooral omdat dit 99% zeker door endocarditis komt, dus een ontsteking van die klep. Dat komt dus hoogstwaarschijnlijk door de gebitsreiniging en dat ze daarna geen antibiotica gehad heeft. Dus...dit was onnodig en had voorkomen kunnen worden en dat vind ik heel moeilijk te accepteren. Ik raak mijn meisje misschien al snel kwijt (er moet zeer regelmatig naar haar hart geluisterd worden en twee keer per jaar een doppler) door iets wat voorkomen had kunnen worden door antibiotica en als ze er aan gedacht hadden en alsnog vlot antibiotica gegeven hadden dan was de schade beperkt gebleven.
Niet dat ik boos ben op de dierenarts (nou ja een deel van mij wel, maar dat is mijn ik denk niet logisch na maar voel verdriet deel) want als zij hier aan had gedacht weet ik zeker dat Daisy antibiotica had gekregen. Maar toch...het voelt zo dubbel nu. Dus blij dat er geen meds nodig zijn maar erg verdrietig om de uitkomst van haar klepje.

Dus lieverds... heeft jouw lieverd een hartruis en moet hij/zij voor gebitsreiniging... Begin dan één dag daarvoor met antibiotica tot zo'n 10 a 14 dagen er na. Ook bij wonden, anderen ingrepen e.d. vraag om antibiotica. Dat kan deze nachtmerrie voorkomen.

Ik moet dit even verwerken en een plekje geven. Mijn meisje zal nu nooit zo oud worden als had gekund en dat vind ik erg zwaar. Ze mag geen erge inspanning meer en met de hitten enzo extra uitkijken. Verder laat ik haar lekker haar gang gaan. Hoe moeilijk ook, maar als zij lekker aan het rennen en gek doen is en ze zal dan ineens ineen storten en weg vallen...dan was ze in ieder geval gelukkig. Pfff tranen lopen over mijn wangen.

Plaats reactie