Cytopoint

Help mijn hond is ziek! Voor gezondheidskwesties en behandelmethoden. Bij twijfel altijd naar de dierenarts!
Plaats reactie
Kelly

Cytopoint

Bericht door Kelly » 08 dec 2020, 18:42

Hoi hoi.

Vanmorgen vroeg met juicy naar de dierenarts geweest. :run op de fiets met haar lekkere dikke winterjasje aan haha. :love
Ik heb een cytopoint injectie laten geven want ik word helemaal gek van het jeuken van Juicy.
Ze is nu 10 en ik kan geen dag bedenken dat ze geen jeuk heeft, apoquel werkt voor haar niet. Ze staat ook op weekend antibiotica vanwege een huidaandoening waar ze pustels enzo krijgt en dat is nu onder controle met die antibiotica. Ook heeft ze vaak gistinfecties en word ze dus gewassen met malaseb etc.
Helaas is onze fantastische dierenarts weg bij onze kliniek :cry: :cry: en we hadden hem al 14 jaar wist precies hoe en wat,
Nu dus maar elke keer een nieuwe dokter, maar tot nu toe doen ze alles wat ik vraag en zijn ze goed meedenkend.

Heeft iemand hier ervaring met cytopoint? Was wel heel duur 72 euro :surprised :surprised maar als het goed is krijg ik 81% terug betaald van de verzekering :cheer
Laatst gewijzigd door Kelly op 08 dec 2020, 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Corrie

Re: Cytopoint

Bericht door Corrie » 08 dec 2020, 19:23

ahhh wat naar voor Juicy en idd ook voor jou
heb geen ervaring met cytopoint, erger nog had er nog nooit van gehoord
wel van andere gehoord die apoquel gebruiken
hoop dat het helpt :dogpet
Afbeelding

Yvonne

Bericht door Yvonne » 08 dec 2020, 20:03

Nee ik ken het niet. Hoop dat het helpt.
Gizmo heeft apaquel dat werkt wel bij haar, schrok me ook rot van de prijs. :surprised

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 09 dec 2020, 10:04

Kelly schreef:
08 dec 2020, 18:42
Hoi hoi.

Vanmorgen vroeg met juicy naar de dierenarts geweest. :run op de fiets met haar lekkere dikke winterjasje aan haha. :love
Ik heb een cytopoint injectie laten geven want ik word helemaal gek van het jeuken van Juicy.
Ze is nu 10 en ik kan geen dag bedenken dat ze geen jeuk heeft, apoquel werkt voor haar niet. Ze staat ook op weekend antibiotica vanwege een huidaandoening waar ze pustels enzo krijgt en dat is nu onder controle met die antibiotica. Ook heeft ze vaak gistinfecties en word ze dus gewassen met malaseb etc.
Helaas is onze fantastische dierenarts weg bij onze kliniek :cry: :cry: en we hadden hem al 14 jaar wist precies hoe en wat,
Nu dus maar elke keer een nieuwe dokter, maar tot nu toe doen ze alles wat ik vraag en zijn ze goed meedenkend.

Heeft iemand hier ervaring met cytopoint? Was wel heel duur 72 euro :surprised :surprised maar als het goed is krijg ik 81% terug betaald van de verzekering :cheer
Ohhhh is Robert weg? :surprised Wat ontzettend jammer.

Nee ik heb geen ervaring met Cytopoint maar hoor er wel veel goede dingen over. Marlene van het amerikaanse forum heeft een boxer die er veel baat bij heeft gehad. Het is alleen zo schrikwekkend duur. Maar als je dat deel terug kan krijgen van je verzekering nou toppie :partydance Het is een veel beter middel als Apoquel, minder bijwerkingen. En Juicy heeft vreselijk last. Hier nog een link misschien heb je het al gelezen hoor over een ervaring met Cytopoint....

https://www.hondenpage.com/hondenforum/ ... iddel..php

Ahw Juicy lekker in haar mand op de fiets :love Dat is beter als met Shiva, als ik me goed herinner doet die net als Kareltje, klieren en hard zingen noem ik het altijd.
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 09 dec 2020, 11:22

Ik ben heel benieuwd. Daisy heeft ook veel jeuk en het enige wat helpt is prednison. Maar dat geef ik enkel als het echt moet, vieze rommel. Apoquel heeft ze ook gehad en dat ging vreselijk mis.
Hoop dat de cytopoint zal helpen.

Kelly

Bericht door Kelly » 09 dec 2020, 12:56

Dankje Corrie. :love

Yvonne apoquel is inderdaad ook heeel duur. Ik neem altijd de 16mg tabletten die kan ik in 4en delen dan is het precies de max dosering voor juicy en shiva maar dan een stuk goedkoper dan die pillen van 3,6 / 5,4 mg
Ik betaal voor 10 pillen 30 euro.

Jo-Anne ja helaas is hij weg :cry: :cry: en hij is niet eens heel ver weg ongeveer 7,5 km maar met dit weer is het te koud voor Juicy op de fiets en met het openbaar vervoer durf ik niet i.v.m corona. En shiva wil helemaal niet op de fiets die gaat inderdaad zingen hahaha en klieren, van links naar rechts en proberen te staan op de rand etc. Heel eng haha :woefwoef
Dus als de corona ooit over is dan wil ik wel graag weer naar robert.
Bedankt voor je link, ik zal eens lezen daar!

Jolanda vervelend dat Daisy ook zo’n last heeft. Wat ging er mis met apoquel :surprised
Prednison is ook rommel inderdaad alleen geven als het niet anders kan.
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 12 dec 2020, 10:58

Kelly schreef:
09 dec 2020, 12:56

Jo-Anne ja helaas is hij weg :cry: :cry: en hij is niet eens heel ver weg ongeveer 7,5 km maar met dit weer is het te koud voor Juicy op de fiets en met het openbaar vervoer durf ik niet i.v.m corona. En shiva wil helemaal niet op de fiets die gaat inderdaad zingen hahaha en klieren, van links naar rechts en proberen te staan op de rand etc. Heel eng haha :woefwoef
Dus als de corona ooit over is dan wil ik wel graag weer naar robert.
Bedankt voor je link, ik zal eens lezen daar!
Oh gelukkig dat is straks misschien wel weer te doen dan naar Robert. Altijd fijn als je iemand hebt die de hondjes zo goed kent door en door.
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 09 jan 2021, 13:35

Kelly schreef:
08 dec 2020, 18:42
Hoi hoi.

Helpt de cytopoint? :dogpet
Afbeelding

Kelly

Bericht door Kelly » 09 jan 2021, 17:06

Helaas niet Jo-Anne.
De dierenarts heeft toestemming gegeven om weer met apoquel te beginnen.

Helaas, maar ik heb het geprobeerd :cry:
Afbeelding

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 09 jan 2021, 20:40

Ow dat is jammer, :cry:
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 12 jan 2021, 13:14

Ah wat ontzettend jammer zeg.

Plaats reactie