Verdikkie vanmorgen Diki goed geborsteld en zelfs gekamd. Jaja, ik heb een kam gevonden met brede tanden.
Vond ik een mini teek in haar oksel. Kreeg hem er niet meteen uit, dacht laat ik eens dat koevoetje proberen. Gepakt, alles afgezocht in beide okseltjes, daar zit mooi roze vel en weinig haar, geen teek meer te vinden. Zucht.
Teek
-
Noa en Lindi
Re: Teek
Akelige vieze beesten die teken brr.
Ik hoop dat wij er geen last van hebben straks, ik vrees het ergste op de Veluwe stikt het ervan.vorig jaar ook heel véél teken van de hondjes afgehaald, iedere keer na de wandeling kammen
Ik hoop dat wij er geen last van hebben straks, ik vrees het ergste op de Veluwe stikt het ervan.vorig jaar ook heel véél teken van de hondjes afgehaald, iedere keer na de wandeling kammen
Wil, Noa
en Lindi
en Lisa 
Misschien vanzelf er af gevallenIentje schreef: ↑01 jun 2021, 14:50Verdikkie vanmorgen Diki goed geborsteld en zelfs gekamd. Jaja, ik heb een kam gevonden met brede tanden.
Vond ik een mini teek in haar oksel. Kreeg hem er niet meteen uit, dacht laat ik eens dat koevoetje proberen. Gepakt, alles afgezocht in beide okseltjes, daar zit mooi roze vel en weinig haar, geen teek meer te vinden. Zucht.

Ja echt nodig dan, vooral in de buurt van heide hebben wij vroeger ondervondenNoa en Lindi schreef: ↑01 jun 2021, 15:26Akelige vieze beesten die teken brr.
Hier gelukkig nog steeds geen teken

Fijn dat je hem toch nog hebt gevonden en verwijderd. Balou is zo moeilijk met het verwijderen van teken, ik hoef niet met een tekentang of zo aan te komen dus ik moet het met mijn vingers doen wat niet altijd even makkelijk gaat. Met Lotus ga ik altijd naar mijn schoondochter en dan houd ik Lotus vast en zij verwijderd de teek. Gelukkig heb ik er dit jaar nog geen één bij ze gezien, vieze beesten.