Misselijk

Help mijn hond is ziek! Voor gezondheidskwesties en behandelmethoden. Bij twijfel altijd naar de dierenarts!
Plaats reactie
Jolanda

Misselijk

Bericht door Jolanda » 27 sep 2019, 10:22

Wat doen jullie als jullie lieverd misselijk is?
Abigail is allergisch voor alle reguliere middelen bij de dierenarts vandaan. Ik kon haar dus nooit iets geven. Nou was ze afgelopen weekend ineens weer zo misselijk en moest spugen.
Normaal kan dit dus uren en uren duren he. Ze zit dan helemaal te trillen en te smakken en mijn schoonzus zag dat (we hadden een familieweekend met Marco's complete familie) en heeft mij toen een plekje laten zien op haar voorpootje wat ik dan kan masseren.
Nou ik dus masseren en zowaar....ze zakte langzaam in elkaar, oogjes gingen dicht en smakken stopte. Binnen no time had mevrouw zelfs weer praatjes hahaha.
Ik was zo blij, eindelijk kan ik haar helpen, eindelijk kan ik iets doen voor haar :cheer

Wat doen of geven jullie in het geval van misselijkheid?

Corrie

Re: Misselijk

Bericht door Corrie » 27 sep 2019, 14:03

wat fijn dat masseren helpt bij Abigail :love
had daar nog nooit van gehoord :uunk
de meiden hier (vroeger de cavaliertjes ook) eten wat gras,
daardoor merk ik dat er iets niet goed is, gaan daarna braken en verder merk ik niets aan ze gelukkig
dus verder ook nooit iets hoeven geven
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 27 sep 2019, 16:16

Wat fijn voor Abigail dat die weer goed voel :love
Gaf mij hondjes een maag bescherming voor de misselijkheid via de dierenarts.
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 27 sep 2019, 19:08

Jolanda schreef:
27 sep 2019, 10:22
Wat doen jullie als jullie lieverd misselijk is?
Abigail is allergisch voor alle reguliere middelen bij de dierenarts vandaan. Ik kon haar dus nooit iets geven. Nou was ze afgelopen weekend ineens weer zo misselijk en moest spugen.
Normaal kan dit dus uren en uren duren he. Ze zit dan helemaal te trillen en te smakken en mijn schoonzus zag dat (we hadden een familieweekend met Marco's complete familie) en heeft mij toen een plekje laten zien op haar voorpootje wat ik dan kan masseren.
Nou ik dus masseren en zowaar....ze zakte langzaam in elkaar, oogjes gingen dicht en smakken stopte. Binnen no time had mevrouw zelfs weer praatjes hahaha.
Ik was zo blij, eindelijk kan ik haar helpen, eindelijk kan ik iets doen voor haar :cheer

Wat doen of geven jullie in het geval van misselijkheid?
Wat bijzonder, dat is acupressuur toch? dan doe je de drukpuntjes masseren. Ik kan haast niet aan de voorpootjes van Kareltje komen, is altijd zo geweest. Maar fijn dat het hielp bij Abigail :love Nee hier ook gras eten wat Corrie zegt. En hij krijgt wel eens een beetje lauwe kamillethee voor zijn maag, vind hij lekker.
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 29 sep 2019, 12:55

Fijn dat het masseren werkte. Balou heeft gevoelige maag/darmen waar hij dieetbrokjes voor krijgt. Hij is niet vaak misselijk wel kan hij erge buikkrampen hebben hiervoor heb ik altijd Buscopan voor hem in huis van de da, dit helpt. Alleen wil meneer niet eten als hij zich ziek voelt dus is het iedere keer weer uitproberen waarmee ik het tabletje bij hem naar binnen krijgt. De laatste keer is het gelukt met een klein stukje graanvrije gestoomde kip/eend worst.

Jolanda

Bericht door Jolanda » 30 sep 2019, 12:10

Bedankt voor alle reacties :love

Is inderdaad acupressuur Jo-Anne en ben zo blij dat ze me dat geleerd heeft.
Abigail krijgt al chinese kruiden voor haar buik en darmpjes en die werken heel goed, maar soms heeft ze toch ineens even dat ze misselijk en beroerd word. Dit was al heel lang niet meer gebeurd en nu in twee weken rijd 3 keer. Dus even in de gaten houden en anders even naar dokter Sandra hihi. Nou ja wanneer zij bij mijn schoonouders is dan want ze woont aan de andere kant van het land, dus te ver om even langs te gaan.

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 30 sep 2019, 19:53

Luna krijgt ook aangepaste voeding voor haar darmen.
Maar de laatste 2 dagen heeft ze toch last ervan.
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 01 okt 2019, 11:34

Zynaluna schreef:
30 sep 2019, 19:53
Met Balou het zelfde, de voeding lost het probleem niet op wel heeft hij nu duidelijk minder last als met b.v.b. kvv.

Rikketik
Founder

Bericht door Rikketik » 01 okt 2019, 14:06

Marga. schreef:
01 okt 2019, 11:34
Zynaluna schreef:
30 sep 2019, 19:53
Met Balou het zelfde, de voeding lost het probleem niet op wel heeft hij nu duidelijk minder last als met b.v.b. kvv.
Misschien eens wat norit geven of probiotica.

https://www.organimal.nl/probiotica-voor-honden/

Plaats reactie