Balou ziek.

Help mijn hond is ziek! Voor gezondheidskwesties en behandelmethoden. Bij twijfel altijd naar de dierenarts!
Plaats reactie
Marga.

Balou ziek.

Bericht door Marga. » 19 sep 2022, 09:49

Zaterdag ben ik een dagje met mijn kinderen en kleinkinderen weggeweest. Ik heb er een hekel aan om de honden langer dan een dagdeel allen te laten maar nu maakte ik een uitzondering. Lotus had extra brokjes in haar voerbal, de automatische voerbak die ik speciaal voor dit uitje had aangeschaft vond ze doodeng, water hebben ze altijd staan. Kom ik aan het eind van de middag thuis blijken beide honden niet te hebben gegeten en Balou had gespuugd. Ik heb ze uitgelaten en kwam er al snel achter dat Balou niet lekker was, hij had buikkrampen en een erg gevoelige buik. De hele nacht had hij last van krampen waarbij hij jankte, ik ben bij hem gebleven en een paar keer met hem uit gegaan maar hij was niet aan de diarree.
Gisteren overdag het zelfde verhaal, ik heb tabletten voor hem voor als hij buikkrampen heeft maar die hielpen nu niet voldoende. Hij mag normaal maar een kwart tablet per dag hebben dus ik heb de weekenddienst gebeld of hij nog een kwart tablet mocht hebben. Ze kon niets over de tabletten vinden maar de injectievloeistof van dit middel mag drie keer daags worden gegeven. Ik heb Balou drie keer overdag en ook nog snacht,s rond half drie een kwart tablet gegeven. Hij jankte steeds van de pijn dat na het geven van de tablet wel een uurtje of vier iets minder leek te worden.
Straks gaat hij naar de dierenarts, dit gaat nog wat worden met de reis want tijdens een krampaanval giert hij het uit als ik zijn buik aanraak en hij heeft een hekel aan auto rijden.
De dierenarts kan gelijk even naar de twee bultjes op zijn flank kijken, hier maak ik mij ook zorgen om en nu kan de dierenarts die zorgen wegnemen.
Ik ben gestrest, tien jaar geleden ging ik samen met een vriendin met cairn Gizmo naar de dierenarts. Gizmo had ook ineens erge buikpijn, bij de dierenarts bleek dit te komen door uitzaaiingen van bottumoren die hij in zijn bek had gehad. Ik heb hem toen gelijk moeten laten inslapen hier was niets aan te doen, Gizmo was bijna vijftien jaar.

Corrie

Re: Balou ziek.

Bericht door Corrie » 19 sep 2022, 10:17

Arme Balou , dat wordt geen prettige dag voor hem :cry en jij in de stress
Hoop dat de dierenarts de pijn bij Balou kan verhelpen
Sterkte Marga :blommetje
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 19 sep 2022, 10:27

Oh Marga ik snap je zorgen, zeker ook met je verhaal van afgelopen week dat hij steeds moeilijker wordt.
We duimen voor Baloe. Zoveel buikpijn is vreselijk. Hij kan niet iets ergens in zijn darmen vast hebben zitten? Steentje, srukje knuffel of weet ik wat.
Ik wens je heel veel sterkte en succes.

Marga.

Bericht door Marga. » 19 sep 2022, 13:09

We zijn weer thuis.
Balou heeft last van zijn maag/darmen iets waar hij al heel lang mee bekend is en speciale brokjes (gastro intestinal) en een tablet (buscopan) voor krijgt. Ook nu spelen zijn maag en darmen op waardoor hij erge buikkrampen heeft, hij heeft twee injecties gehad een krampwerende en een pijnstillende en morgen mag hij de tablet weer. Ik hoop dat hij snel van de krampen af is, het is echt verdrietig om hem met zo veel pijn te zien en niets te kunnen doen.

De bulten op zijn zij zijn niets bijzonders en het aanhangseltje op zijn flank is een soort wratje, dus goed nieuws ik hoef mij hierover geen zorgen meer te maken. :dance

Wel is zijn hart erg slecht, hij heeft een grote ruis vertelde de arts. Als hij meer gaat hoesten moet hij geen hogere dosering maar een extra tablet tussen de middag hebben. De arts gaf mij een pluim, de combinatie van Balou zijn leeftijd en de ernstige hartafwijkingen die hij heeft bewijzen dat ik hem de juiste zorg geef. Ik heb hierin altijd mijn eigen weg bepaalt en Balou zo stres vrij mogelijk gehouden wat anderen hier ook over te zeggen hadden, de arts denkt dat hij mede hierdoor deze leeftijd heeft. Het is duidelijk dat hij een hondje van alle dag is maar ik hoop dat hij nog een tijdje zonder pijn bij mij mag zijn. :love

Marga.

Bericht door Marga. » 19 sep 2022, 13:11

Corrie schreef:
19 sep 2022, 10:17
Arme Balou , dat wordt geen prettige dag voor hem :cry en jij in de stress
Hoop dat de dierenarts de pijn bij Balou kan verhelpen
Sterkte Marga :blommetje
Het lijkt nu al iets beter te gaan. Balou heeft eerst geslapen en net een paar brokjes gegeten.

Marga.

Bericht door Marga. » 19 sep 2022, 13:13

Ientje schreef:
19 sep 2022, 10:27
Oh Marga ik snap je zorgen, zeker ook met je verhaal van afgelopen week dat hij steeds moeilijker wordt.
We duimen voor Baloe. Zoveel buikpijn is vreselijk. Hij kan niet iets ergens in zijn darmen vast hebben zitten? Steentje, srukje knuffel of weet ik wat.
Ik wens je heel veel sterkte en succes.
Het is bij Balou bijna niet mogelijk dat er iets in de darmen vast zit, hij maakt nooit speeltjes stuk en eet ook niets oneetbaars meer op. Dit was als pup een heel ander verhaal, hij at alles wat hem voor de bek kwam.

Ientje

Bericht door Ientje » 19 sep 2022, 15:04

Marga, toch een goed bericht. Darmkrampen doen ze vreselijk pijn, ik hoop dat je Balou nog een hele tijd mag houden.,

Truus

Bericht door Truus » 19 sep 2022, 15:06

Ach lieve Baloe :love jij ben zo ziekjes en dan ook nog pijn
Hoop dat de medicaties de pijn verminderd
Marga jij het sterkte He val niet mee als je hondje ziek.
Heeft het ook meet Lady mee gemaakt die had ook een hartafwijkingen die heeft er nog 2 jaar mee geleefd maar ze was pas 8 jaar.
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 20 sep 2022, 07:39

Hoe gaat het Marga?

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 20 sep 2022, 20:50

Ach wat een schrik arme Balou :love :dogpet
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 21 sep 2022, 10:03

Het gaat weer beter met Balou, wel is hij erg moe maar de krampen zijn over en hij mocht ook weer met de krampwerende medicijnen stoppen.
Natuurlijk ben ik mij altijd bewust van Balou zijn hartafwijkingen maar hier raak je ook aan gewent. Nu de dierenarts zegt dat Balou zijn hart erg slecht klonk ben ik mij er meer bewust van hoe ziek hij is en ook dat het zo afgelopen kan zijn. Ik ben meer gefocust op zijn ademhaling, kijk even bij hem als ik hem niet hoor en hoop iedere morgen maar als ik bij de bench kom dat hij er nog is. Dit laatste heb ik al langer, vooral als hij lekker onder zijn dekentje weggekropen in diepe slaap is en dus niet reageert als ik bij zijn bench kom, dan houd ik mijn hart vaak even vast. Ik laat de honden in ieder geval geen hele dag meer alleen, natuurlijk is het toeval dat Balou juist die dag ziek werd maar ik wil de kans niet meer lopen.

Kelly

Bericht door Kelly » 21 sep 2022, 12:37

Fijn dat het weer wat beter gaat. Altijd zo erg om je dier in pijn te zien en er niets aan te kunnen doen :cry
Hopenlijk gaat het ook met zijn hart ook nog een lange tijd “goed” zonder extra medicijnen etc :love
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 21 sep 2022, 14:30

Gelukkig wat beter met Balou :love Marga val niet mee als je hondje niet lekker is.
Pootje van Luca Balou
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 22 sep 2022, 11:57

Balou is gelukkig weer helemaal de oude en doet zijn ding weer.
Ik heb het niet getroffen met twee zieken honden maar ik denk ook dat dit zo moest zijn. Ik kan ze geven wat ze nodig hebben en niet iedereen kan dit bieden.

Ientje

Bericht door Ientje » 22 sep 2022, 19:04

Goed om te horen! Fijn,

Corrie

Bericht door Corrie » 22 sep 2022, 19:41

Fijn dat het goed gaat met Balou :loveheart
Valt niet mee 2 hondjes met slechte gezondheid, niet alleen financieel maar kan ook stress veroorzaken
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 23 sep 2022, 09:34

Corrie schreef:
22 sep 2022, 19:41
Fijn dat het goed gaat met Balou :loveheart
Valt niet mee 2 hondjes met slechte gezondheid, niet alleen financieel maar kan ook stress veroorzaken
Als het even niet goed met ze gaat geeft dit zeker veel stress ondanks dat ik bij Balou altijd rekening houd met het ergste. Maar uiteindelijk overvalt zo iets je altijd je kunt je hier niet echt op voorbereiden.
Maar hij is weer helemaal zijn oude zelf dus het is nu alleen maar van hem genieten.

Ientje

Bericht door Ientje » 23 sep 2022, 21:43

Gelukkig weer beter, wat fijn.

Plaats reactie