Luna update

Help mijn hond is ziek! Voor gezondheidskwesties en behandelmethoden. Bij twijfel altijd naar de dierenarts!
Corrie

Luna update

Bericht door Corrie » 23 apr 2025, 10:45

Wat heeft ze afgezien de laatste dagen :cry
Ik had al geopperd dat het misschien met het hart te maken had , ze heeft tenslotte een hartruis , maar nee er moest eerst van alles en nog wat uitgesloten worden .
2e paasdag viel ze tijdens uitlaat rondje ineens om , schrok me een ongeluk , ze was helemaal slap en heb haar in paniek naar huis gedragen ,gelukkig waren we al dicht bij huis .
Na 5 min op de bank gelegen te hebben sprong ze er weer af
Eten alleen ' smiddags wat , denk dat ze 's ochtends na uitlaten te moe was .
Gisterochtend weer het zelfde , gelijk 'smorgens vroeg , kon
' s middags komen , weer onderzoek en tja toch eerst echo want het kon ook epilepsie zijn , alsof ik niet weet hoe dat er uit ziet zo'n aanval
Oké dus echo en wachten wachten , tja het is idd haar hart en vocht uiteraard
Ze krijgt nu Vetmedin 2x daags en 2x daags 2 Furosoral ( vocht) en dat moet iedere keer na 2 dagen met half tabletje vermindert worden
Ze heeft gelukkig vanmorgen ook weer iets gegeten en ben tussendoor al met haar naar buiten geweest om te plassen want dat moet ze nu vaker
Wat ik niet verwacht had dat ze zo moeilijk de medicijnen inneemt, ze krijgt het voor elkaar om het toch weer naar buiten te werken .
Nu hopen dat het goed aanslaat en dat ze nog wat jaartjes vrolijk meekan :woefwoef
Afbeelding

Truus

Re: Luna update

Bericht door Truus » 23 apr 2025, 13:03

Acht Luna toch meisje :love wat lees ik nou
Beterschap Luna :love
Hoop dat de medicijnen aan slaan
Kan me voor stellen datje geschrokken ben Corrie

Ken dit verhaal heeft het ook toen eens mee gemaakt Lady
Maar ze heeft er nog 5 jaar mee geleefd met medicijnen.
Afbeelding

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 23 apr 2025, 19:20

Aahh luna toch.
:woefwoef :woefwoef
Heel veel beterschap voor Luna :dogpet :dogpet :dogpet
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 24 apr 2025, 09:51

Dat is schikken Corrie als ze zomaar omvalt. Je zult el doodmoe geweest zijn van het naar huis dragen van Luna en de spanning.
Lastig dat ze de medicijnen eer naar buiten werkt.
Beterschap voor Luna.

Ientje

Bericht door Ientje » 24 apr 2025, 10:02

Ach, wat schrik je dan. Ik hoop ook dat de medicatie snel aanslaat. Moet je afbouwen tot helemaal niets? als ik je raden mag, overleg dat nog eens goed, want zonder medicatie krijgt ze weer last vh vocht..?
Beterschap

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 24 apr 2025, 10:06

Houd ze de pillen al erin Corrie? :dogpet
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 24 apr 2025, 10:17

Medicijnen innemen gaat intussen beter
Vannacht 2x met haar naar buiten geweest gelukkig niet meer omgevallen en ja het lijkt dat ik meer buiten ben dan binnen want met Kissy even alleen lopen, die komt nu wat beweging te kort

@ Ientje
moet de vochtafdrijver idd helemaal afbouwen ivm uitdrogen
Vroeg me ook al af of het vocht dan niet weer terug zou komen
Heb dat nooit eerder gehad voor de honden. Alleen voor 1 cavaliertje hartmedicijn ( fortekor)
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 24 apr 2025, 14:29

Misschien is het bij honden anders. Maar mijn ma kreeg vochtafdrijvers zelfde! als die jij noemt. in het ziekenhuis. Ze ging naar huis zonder. Liep weer vol vocht, weer ziekenhuis. De behandelend arts vroeg of ze de vochtafdrijvend wel had genomen. Nou niet meegekregen dus.arts was woest. Het was zoeken naar de hoeveelheid, en uiteraard zo laag mogelijk gedoseerd.

Yvonne

Bericht door Yvonne » 24 apr 2025, 19:51

Ach wat schrikken. Beterschap voor haar. Hoop en duim mee dat de medicijnen goed aanslaan.

Corrie

Bericht door Corrie » 25 apr 2025, 10:28

Ientje schreef:
24 apr 2025, 14:29
Misschien is het bij honden anders. Maar mijn ma kreeg vochtafdrijvers zelfde! als die jij noemt. in het ziekenhuis. Ze ging naar huis zonder. Liep weer vol vocht, weer ziekenhuis. De behandelend arts vroeg of ze de vochtafdrijvend wel had genomen. Nou niet meegekregen dus.arts was woest. Het was zoeken naar de hoeveelheid, en uiteraard zo laag mogelijk gedoseerd.
Ik moet de vochtafdrijvers ook blijven gebruiken , kom er niet vanaf
Gisteren belde de dierenarts om te vragen hoe het met Luna gaat en gevraagd hoe dat dan verder moet als het afgebouwd is met de pilletjes en idd wel wat blijven geven afhankelijk hoe vaak haar ademhaling gaat in 1minuut
Waarom zeggen ze dat niet gelijk en geven dan wat meer mee , moet ik volgende week weer naar de kliniek
Doe haar vaak naar buiten om te plassen , echt zin om te lopen heeft ze nog niet, eten gaat wel beter
Moet tussendoor wel wandelen met Kissy :dogwalk :run geen idee hoelang ik dit volhoud , moet er 's nachts ook uit
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 25 apr 2025, 11:22

Corrie schreef:
25 apr 2025, 10:28
Ientje schreef:
24 apr 2025, 14:29
Ik moet de vochtafdrijvers ook blijven gebruiken , kom er niet vanaf
Gisteren belde de dierenarts om te vragen hoe het met Luna gaat en gevraagd hoe dat dan verder moet als het afgebouwd is met de pilletjes en idd wel wat blijven geven afhankelijk hoe vaak haar ademhaling gaat in 1minuut
Waarom zeggen ze dat niet gelijk en geven dan wat meer mee , moet ik volgende week weer naar de kliniek
Doe haar vaak naar buiten om te plassen , echt zin om te lopen heeft ze nog niet, eten gaat wel beter
Moet tussendoor wel wandelen met Kissy :dogwalk :run geen idee hoelang ik dit volhoud , moet er 's nachts ook uit
Meet je dit zelf dan, hoe haar ademhaling is in 1 minuut...
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 25 apr 2025, 12:22

Jo-Anne
Het op en neergaan van de buik moest ik tellen
Wist ook niet hoe ik dit moest doen en zo legde ze het uit
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 25 apr 2025, 14:47

Corrie schreef:
25 apr 2025, 12:22
Jo-Anne
Het op en neergaan van de buik moest ik tellen
Wist ook niet hoe ik dit moest doen en zo legde ze het uit
Er is hier een handige app voor.

https://play.google.com/store/apps/deta ... isv2&hl=nl

MonitorHundCeva heet het....
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 27 apr 2025, 09:05

Hoe gaat het nu, merk je al verschil?
Vervelend, moet je weer extragaan. Misschien willen ze haar nog even controleren?
Ik merkte dat ook, moest bijna iedere week er naar toe. En uiteindelijk zei ik, geef maar drie of vier stripjes mee. Huh?even vragen of dat wel mag.
Ik krijg nu gewoon een heel doosje mee van 10 stripjes , goedkoper dan drie stripjes. Bestellen ze apart voor mij. Op iedere keer medicatie zit een vast bedrag bovenop de kosten vd pilletjes.

Corrie

Bericht door Corrie » 27 apr 2025, 19:51

Met Luna gaat het in huis zichtbaar beter , is alerter en blaffen doet ze ook weer , dat was wel raar dat ze dat niet meer deed
Wandelen doet ze nog niet echt graag, vanmorgen iets verder gegaan dan de afgelopen week , ook al omdat ze
' s morgens eerst moet poepen voordat ik weer naar huis ga
Ben met ze langs de vijver gaan lopen waar ze los kunnen Kissy kan dan even een sprintje trekken :run en weer naar me terugkomen, zo krijgt ze toch wat meer beweging.
Daar lopen altijd wel mensen met honden , de gedachte dat als er wat met luna zou gebeuren er helpende handen in de buurt zijn .
Vannacht gered met 1x naar buiten , hoop dat als ze nog maar 1 tablet per dag hoeft er helemaal niet meer met haar s nachts uit moet
Verder hoop ik dat het wandelen wel wat beter gaat worden want steeds met Kissy nog weer apart red ik gewoon niet meer

@ Jo-Anne
Bedankt voor het doorgeven van de app
Heb het geïnstalleerd maar moet het nog even goed bekijken
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 28 apr 2025, 15:10

Klinkt toch al stuk beter. Fijn.

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 29 apr 2025, 20:13

Aah fijn dat het iets beter gaat :blommetje
Afbeelding

Yvonne

Bericht door Yvonne » 29 apr 2025, 20:26

Een stijgende lijn. Hopelijk zet het door. S’nachts eruit is echt minder ja

Corrie

Bericht door Corrie » 30 apr 2025, 10:59

Luna heeft het gered vannacht, dus niet naar buiten gehoeven , we waren wel om half 7 :lopen
Jammer genoeg geen goede nachtrust want Henk is er 3x uitgeweest ,problemen met de katheter

De dames zijn intussen verslaafd aan de leverworst :gniffel
Ze snapten niet waar om er op een bepaalde tijd niets te halen viel, ze bleven maar bij me in de buurt lopen/ zitten en
me aankijken :woefwoef

Hoop dat het bij 1 vochtafdrijver per dag blijft
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 30 apr 2025, 11:25

Fijn voor Luna en ook voor jou
Niet fijn Corrie geen goede nachtrust voor je en is het gelukt met de katheter
Doe rustig aan aan
Mooie woensdag Corrie
Afbeelding

Plaats reactie