Hoge PH
Hoge PH
Verdikkie zat ik opeens bij de da. Ik twijfelde, diki plaste anders, dus opgevangen en een stripje erdoor gehaald. Hoge ph en leukocyten. Dus gebeld en advies was urine brengen. Dat gedaan uitslag was ph van 9, moet rond de 6 zijn. En inderdaad leucocyten, witte bloedcellen. Geen rode bloedcellen, geen eiwit enzv,
Voor nu, brokjesweken, zodat ze meer vocht binnen krijgt en hopen dat het geen blaasontsteking wordt. Ik baal. Geef haar nu ook cranberry de gedroogde besjes.
Voor nu, brokjesweken, zodat ze meer vocht binnen krijgt en hopen dat het geen blaasontsteking wordt. Ik baal. Geef haar nu ook cranberry de gedroogde besjes.
Re: Welkom in onze Doggy Bar. De plek voor een lekker snel berichtje.
Hè wat naar joh je kunt verschillende keren op de dag meten hè, strippie eronderIentje schreef: ↑23 okt 2025, 14:09Verdikkie zat ik opeens bij de da. Ik twijfelde, diki plaste anders, dus opgevangen en een stripje erdoor gehaald. Hoge ph en leukocyten. Dus gebeld en advies was urine brengen. Dat gedaan uitslag was ph van 9, moet rond de 6 zijn. En inderdaad leucocyten, witte bloedcellen. Geen rode bloedcellen, geen eiwit enzv,
Krijgt ze nu alleen brokjes?

Weet ik, maar dat doe ik niet, zal vandaag testen of de ph lager wordt met de cranberry,s, maar een aantal keren per dag, zou dat nut hebben? Word ik alleen maar zenuwachtig van.Jo-Anne schreef: ↑23 okt 2025, 19:57Hè wat naar joh je kunt verschillende keren op de dag meten hè, strippie eronderIentje schreef: ↑23 okt 2025, 14:09Verdikkie zat ik opeens bij de da. Ik twijfelde, diki plaste anders, dus opgevangen en een stripje erdoor gehaald. Hoge ph en leukocyten. Dus gebeld en advies was urine brengen. Dat gedaan uitslag was ph van 9, moet rond de 6 zijn. En inderdaad leucocyten, witte bloedcellen. Geen rode bloedcellen, geen eiwit enzv,
Voor nu, brokjesweken, zodat ze meer vocht binnen krijgt en hopen dat het geen blaasontsteking wordt. Ik baal. Geef haar nu ook cranberry de gedroogde besjes.![]()
Krijgt ze nu alleen brokjes?![]()
Vervelend dat Diki tegen een blaasontsteking aan zit. Moeilijk omdat Diki al speciaal voer krijgt anders kon je haar tijdelijk op anti blaasgruis voer zetten, dit krijgt de ph meestal wel naar beneden.
Je hebt ook nog Trovet Anti Struvite tabletten maar ik vrees dat Diki deze ook niet mag hebben. Sterkte, ik hoop dat de ph snel weer goed is.
Lotus krijgt al jaren voer tegen blaasgruis, ik controleer haar ph zo af en toe maar tot nu toe is die prima.
Ik heb van die teststrips waar je meer waarden op kunt aflezen maar ik kijk altijd alleen naar de ph. Vaak wijken sommige waarden af maar de da zegt dat ik me daar niet druk over hoef te maken.
Je hebt ook nog Trovet Anti Struvite tabletten maar ik vrees dat Diki deze ook niet mag hebben. Sterkte, ik hoop dat de ph snel weer goed is.
Lotus krijgt al jaren voer tegen blaasgruis, ik controleer haar ph zo af en toe maar tot nu toe is die prima.
Ik heb van die teststrips waar je meer waarden op kunt aflezen maar ik kijk altijd alleen naar de ph. Vaak wijken sommige waarden af maar de da zegt dat ik me daar niet druk over hoef te maken.
Re: Hoge PH
Net getest. Ph kan niet hoger op mijn stripje. Er is geen gruis. Maar inderdaad dat gruis kan ook oplossen in zuurdere urine. Ik heb net gevraagd of ik een ab kuur op kan halen voor als het echt fout gaat. Maar geen bloed is geen ab. Dus dat wordt weekenddienst denk ik, kassa.
Ander voer is altijd te vet voor haar. Dank je Marga. Ik heb nu puur cranberry besteld, maar geef haar ook gedroogde cranberry,s tot nu toe geen resultaat dus,
Ze is verder niet ziek,
Ander voer is altijd te vet voor haar. Dank je Marga. Ik heb nu puur cranberry besteld, maar geef haar ook gedroogde cranberry,s tot nu toe geen resultaat dus,
Ze is verder niet ziek,
Ik ga kijken naar het voer, ken ik niet.
Ik heb opnieuw urine laten controleren. En de cranberry,s doen hun werk,,ph gezakt naar 7, geen bloed, geen witte bloedcellen, ik ben blij. Alles was goed.
Die stripjes kan je dus niet 100% van opaan.
Ik heb opnieuw urine laten controleren. En de cranberry,s doen hun werk,,ph gezakt naar 7, geen bloed, geen witte bloedcellen, ik ben blij. Alles was goed.
Die stripjes kan je dus niet 100% van opaan.
Laatst gewijzigd door Ientje op 24 okt 2025, 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja die voeding heb ik in huis zelfs, Diki lust het graag, helaas dunnere ontlasting, maar ik geef het nu samen met de rc en dat gaat goed.
Die stripjes kun je echt wel van op aan, mits je de goeie hebt natuurlijk.
De PH van de urine fluctueert gedurende de dag hoor, het is geen stabiel gegeven bijv. na 1 keer meten. Het schommelt gedurende de dag en na een maaltijd bijv. stijgt de urine-pH tijdelijk best wel. Een PH van 9 is te hoog. Een PH van 7 acceptabel. Maar ik zou zeggen hou het eens in de gaten door meerdere keren per dag te meten op de goede manier!
Chronisch verhoogde of verlaagde pH kan de vorming van stenen bevorderen, infecties in stand houden of de blaaswand irriteren.
Ik hoop echt dat de besjes hun werk hebben gedaan en blijven doen.

Dank je JoAnne. Zei de assistente ook, dat over de dag fluctueren. Maar gisteren en vandaag was wel dezelfde tijd na dezelfde maaltijden.
Gelukkig is er nog geen gruis gezien.
Ik houd het in de gaten.
Gelukkig is er nog geen gruis gezien.
Ik houd het in de gaten.
Ik vertrouw ook niet 100% op mijn stripjes maar als de ph hierop te hoog is laat ik het wel even controleren door de da.