Daisy weer prednison

Help mijn hond is ziek! Voor gezondheidskwesties en behandelmethoden. Bij twijfel altijd naar de dierenarts!
Jolanda

Daisy weer prednison

Bericht door Jolanda » 28 nov 2019, 10:54

Daisy zit weer aan de prednison :cry:
Ik kan wel janken, is inmiddels bijna een jaar geleden dat ze voor het laatst pred moest hebben. Het gaat hartstikke goed met de chinese kruiden die ze krijgt en het elke weer wassen.
Helaas ben ik dinsdag een middagje weg geweest (voor het eerst sinds...ehm kan me de laatste keer niet herinneren haha) en heeft Marco op de meiden gepast. Dit heeft hij bij mijn schoonouders thuis gedaan en daar lag een stuk rawhide.
Nou heeft Marco nog aan mijn schoonvader gevraagd wat het was, maar die dacht dat ze op het speciale knaaghout van Mila bezig was en zei dus dat het hout was.
Vervolgens heeft ze dus de hele middag er op liggen knagen en toen ik terug kwam heb ik het meteen afgepakt en weg gelegd, maar ja het kwaad was al geschied...
Ze krabt en bijt zich tot bloedens toe open :cry:
Dus vanmorgen maar gestart met de prednison want dit is geen doen voor haar zo, echt zo sneu. Vind het vreselijk die vieze rommel weer te moeten geven en hoeveel last ze nu weer heeft, moest het gewoon ff kwijt.

Truus

Re: Daisy weer prednison

Bericht door Truus » 28 nov 2019, 13:53

Wat is dat rawhide Jolanda
Is dat ze niet waar Daisy niet tegen kan dat zt krabt
Jammer dat ze weer aan de prednison
Hoop dat de jeuk gauw over ga bij lieve Daisy :love
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 28 nov 2019, 14:33

Rawhide zijn van die witte kauwbotten e.d. die je in diverse vormen (knoop, plak, donut, langwerpig opgerold enz) kunt kopen.
Die zijn gemaakt van bijvoorbeeld runderhuid e.d. en daar is Daisy dus heel erg allergisch voor.

Corrie

Bericht door Corrie » 28 nov 2019, 16:26

ohhh wat naar oor Daisy :cry:
hoop dat de prednison vlug helpt :denken
zo zielig als ze zo moet krabben
heb jij altijd prednison in huis Jolanda?

ps
pasten de truitjes niet ?
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 28 nov 2019, 16:44

Ik had nu nog prednison in huis van vorig jaar. Is nog houdbaar tot eind volgend jaar.
Denk wel dat ik nog weer een stripje bij de dierenarts haal binnenkort. Vind het toch wel fijn om in huis te hebben voor momenten zoals dit.
Ik geef trouwens nooit op eigen houtje pred, heb dit wel eerst overlegd met mijn schoonzus (is dierenarts) vanmorgen. Zij behandeld Daisy voor haar allergieën dus...
Ze slaapt nu eindelijk even pfff. Het is de hele dag non stop krabben, bijten en likken :(

De truitjes passen gelukkig. Ik heb ze sinds dinsdagavond maar het is zo ontzettend donker in huis dat een foto echt onduidelijk is.
Als het goed is dan moet het morgen lichter worden (zag een beetje zon in de voorspellingen) en dan ga ik proberen een foto te maken van de dames in hun truitjes.
Wel blij dat ik de M genomen heb voor ze en niet de S zoals op de site aangeraden werd, die zouden nooit gepast hebben.

Rikketik
Founder

Bericht door Rikketik » 28 nov 2019, 21:35

Klinkt misschien raar maar ik gaf mijn hond (van 10kg) een half hooikoortstabletje (dat is 5mg loratadine) als die een allergie/jeuk aanval had. Hielp binnen een half uur. Loratadine is een anti histamine en blokkeert de jeuk. Het is gemaakt voor mensen maar volgens de dierenarts kun je het gewoon aan een hond geven in een aangepaste dosering. Het is in ieder geval niet zo aggresief als die prednison en binnen een half uur/uurtje weet je of het effect heeft. Eén dosering werkt 24 uur.

https://www.kruidvat.nl/kruidvat-hooiko ... n/p/417697

Succes en sterkte.

Rikketik
Founder

Bericht door Rikketik » 28 nov 2019, 21:38

Ik vond dit nog. Is wel door een computer vertaald als ik de zinnen zo lees, maar het is te lezen :)

https://petsnatureworld.com/loratadine-for-dogs_7414

Jolanda

Bericht door Jolanda » 29 nov 2019, 09:39

Klinkt helemaal niet raar hoor, mijn dierenarts zei het begin vorig jaar ook en toen hebben we het gewoon geprobeerd.
Helaas werkte het bij Daisy niet, maar er zijn wel hondjes waar het inderdaad bij werkt en heel veel mensen die het niet weten.
We hebben bij Daisy van alles geprobeerd, zelfs apoquel en ook daar reageerde ze helaas heel erg verkeerd op :(

Vandaag dag twee met prednison en het wordt gelukkig al iets minder. Hoop morgen de laatste dag met 5 mg en dan ga ik afbouwen als het goed blijft gaan.

Truus

Bericht door Truus » 29 nov 2019, 14:21

Wist het ook niet van die hooikoortstabletj dat die zouden helpen voor de jeuk
Zal het onthouden je weet maar nooit
Gelukkig de jeuk wat minder voor Daisy :love
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 01 dec 2019, 19:55

Hoe gaat het nu met Daisy? :love
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 02 dec 2019, 11:01

Het gaat nu gelukkig een heel stuk beter met haar.
Zojuist de laatste halve pred gegeven en nu kijken hoe het vanaf morgen zonder gaat.

Truus

Bericht door Truus » 02 dec 2019, 14:58

Hoop dat het goed gaat zonder prednison voor Daisy morgen
Afbeelding

Lammy

Bericht door Lammy » 03 dec 2019, 16:04

90% van de huidproblemen ontstaat door disbalans in de darmen. Misschien een idee om eens naar de voeding te kijken en even een probiotica kuur geven (van Puur). Het gebruik van hooikoortstabletjes zou ik niet aanraden. Het is misschien wel even fijn om de symptomen te verminderen maar het onderdrukt het immuunsysteem waardoor straks meer problemen kunnen ontstaan (denk aan ontstekingen). Hetzelfde geldt voor Prednison.

Jolanda

Bericht door Jolanda » 04 dec 2019, 10:32

Het hele voedingverhaal hebben we al achter de rug. Daisy is allergisch voor bijna alles onder de zon.
Probiotica heeft ze ook gehad inderdaad.
Prednison geef ik niet zomaar, ik vind het echt een allerlaatste redmiddel want het is smerige rotzooi wat zo slecht is voor zo'n lijfje. Daisy is onder behandeling bij een gewone dierenarts en een holistisch dierenarts en dankzij chinese kruiden en wassen is het nog nooit zo goed geweest als het afgelopen jaar.
Helaas heeft zij dus vorige week dinsdag de hele middag op een rawhide kluif liggen kluiven en ging het weer helemaal mis. Ze krabde en beet zich tot bloedens toe open. Nou dat is niet alleen zielig maar zo krijg je ook nog meer problemen weer met de huid. Dus vandaar in overleg met de holistisch dierenarts besloten om 3 dagen 5 mg pred te geven, daarna 2 dagen een half en nu niks meer.
Geloof me, de tranen stonden me in de ogen toen ik haar die zooi gaf, maar er was even geen andere mogelijkheid.

Truus

Bericht door Truus » 04 dec 2019, 13:47

Goed dat Daisy :love nu van die rotzooi af is Jolanda
Hoop dat de jeuk over is
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 04 dec 2019, 14:00

De jeuk is nog niet helemaal weg, maar haar huidje ziet er weer rustig uit en ze krabt en bijt nog af toe gedurende de dag.

Lammy

Bericht door Lammy » 05 dec 2019, 15:35

Och jee, wat heftig allemaal. Ja wat moet,dat moet. Maar kan me voorstellen dat je met moeite de Prednison moest geven. Ik kaartte dit aan omdat heel veel met voeding te maken kan hebben. Ook met vaccinaties overigens. Heel veel honden reageren allergisch op rund en kip. Het is namelijk zo dat rund/ kip als conserveringsmiddel wordt gebruikt in vaccinaties. Zodra de hond de vaccinatie krijgt kan het lichaam het rund/ kip zien als indringers zien waardoor een allergische reactie kan ontstaan.
In ieder geval heel veel sterkte en hopelijk is ze er voorlopig weer van af.

Jolanda

Bericht door Jolanda » 05 dec 2019, 17:57

De ellende bij Daisy is begonnen met vaccinaties...
Daisy was t/m haar vijfde een gezond hondje. Toen de weil enting en het ging vreselijk mis.
Haar imuunsysteem lag plat, ineens allergisch voor bijna alles onder de zon en atopie. Ook heeft ze neurologische schade er aan over gehouden en angst.
Godzijdank is het nu allemaal aardig onder controle. Het heeft er ook voor gezorgd dat ik de zorg voor mijn meiden radicaal om heb gegooid.
Andere dierenarts (de vorige heeft zowel Abigail als Daisy bijna het leven gekost, maar dat is weer een ander verhaal), titeren ipv zomaar enten, natuurlijk vlooien en tekenbestrijding (Abby is allergisch voor permethrin en aanverwante stoffen) en preventief ontwormen doe ik ook al jaren niet meer.

Het gaat nu weer goed met Daisy gelukkig. Tja dan geef je de zorg ff een middag uit handen...

Lammy

Bericht door Lammy » 07 dec 2019, 13:25

Nou, inderdaad. Jullie hebben in ieder geval wel heel veel meegemaakt.
Heftig hoor! Hopelijk blijft het nu onder controle.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 04 jan 2020, 09:28

Lammy schreef:
05 dec 2019, 15:35
Ook met vaccinaties overigens. Heel veel honden reageren allergisch op rund en kip. Het is namelijk zo dat rund/ kip als conserveringsmiddel wordt gebruikt in vaccinaties. Zodra de hond de vaccinatie krijgt kan het lichaam het rund/ kip zien als indringers zien waardoor een allergische reactie kan ontstaan.
:-o

Dat wist ik niet dat er rund/kip als conserveermiddel gebruikt wordt in vaccinaties. Ja dat klinkt dan heel logisch ja dat er dan een allergische reactie kan ontstaan. En jij als baasje maar zoeken van hoe kan het dat mijn hond zich zo voelt ;)

Zijn alle vaccinaties noodzakelijk?
Afbeelding

Plaats reactie