Het gaat prima met Lotus.
Het gaat prima met Lotus.
Ik ben gisteren met Lotus naar de da geweest, ze krabde steeds aan haar oor en het was toch weer tijd om haar nagels te laten knippen. Ik heb haar een uurtje voor we vertrokken een relax tabletje gegeven omdat ze altijd drama bij de da maakt. Het ziet er naar uit dat dit gewekt heeft, ze was rustiger dan anders. Raar maar met haar oren was niets aan de hand, de da adviseerde om er een druppeltje slaolie in te doen. Ook waren haar a***lklieren niet overvuld maar hij heeft ze wel geleegd, dus de Glandex en psylliumvezels doen hun werk. De blaasgruis is met de dieetbrokken al tijden onder controle en dan het belangrijkste, ze is pl vrij
. Lotus wil ineens geen lange wandeling (+/- vijfenveertig min) meer maken terwijl ze dit eerst wel zonder problemen liep dus ik vreesde voor pl. Maar het is gewoon te veel voor de korte pootjes van Lotus, dus de lange wandeling nu maar opdelen. Ze zit nog steeds in de oren te krabben dus ik ben de oren gaan schoonmaken met Puur Auris, dit helpt ook tegen oormijt misschien dat ze hier last van heeft. Maar allemaal goede berichten dus.

Re: Het gaat prima met Lotus.
fijn dat het goed gaat met Lotus
is je aangeraden om Glandex en Psylliumvesels (geen idee wat het is) te gebruiken
mijn dames hebben ook last van volle a***lklieren ( worden 1 keer per jaar geleegd door de dierenarts)
ps
leuke foto van Lotus
is je aangeraden om Glandex en Psylliumvesels (geen idee wat het is) te gebruiken
mijn dames hebben ook last van volle a***lklieren ( worden 1 keer per jaar geleegd door de dierenarts)
ps
leuke foto van Lotus

Lotus haar a***lklieren moesten om de vier/vijf weken worden geleegd, ze had er dan ook echt last van. Eerst heeft ze hier dieetvoer voor gekregen, Satiety van RC hier zitten veel vezels in. Maar Lotus bleek allergisch voor deze brokken, haar buik en borsthaar is toen helemaal uitgevallen. Toen is ze op een combinatie brok gezet, hypoallergenic x urinary omdat de blaasgruis weer opspeelde en anaalklierproblemen vaak met allergieën te maken hebben. Ze deed het goed op deze brokken en het haar is ook terug gekomen maar helaas konden ze niet in de grote voor kleine honden worden geleverd. Toen ze zich er voor de zoveelste keer in verslikte ben ik er in overleg met de da mee gestopt, ze krijgt nu urinary voor kleine honden. Ik ben haar zelf psylliumvezels en Glandex gaan geven, Glandex is speciaal voor honden met anaalklierproblemen. Het is niet zo dat het probleem nu voorbij is maar het gaat wel veel beter, van eens in de vier/vijf weken legen tot eens in de drie/vier maanden. Ze waren begin september voor het laatst geleegd en het was nu eigenlijk niet eens echt nodig.
https://www.dierenapotheek.nl/glandex-s ... lYQAvD_BwE
Mijn dierenarts heeft mij de Glandex niet aangeraden maar vertelde mij gisteren dat hij er inmiddels wel over had gehoord, hij was dan ook benieuwd naar mijn ervaring.
De oordruppeltjes van Puur doen ook hun werk, Lotus krabt al veel minder in haar oren. Ik vermoed dat ondanks dat haar oren er schoon uit zagen ze toch wat last van oormijt heeft.
De oordruppeltjes van Puur doen ook hun werk, Lotus krabt al veel minder in haar oren. Ik vermoed dat ondanks dat haar oren er schoon uit zagen ze toch wat last van oormijt heeft.
Ah fijn dat de oordruppeltjes hun werk goed doen. Heb wel meer gehoord van die Puur Auris dat het goed kan werken. Super dat het goed gaat met je kleine boef
wat een leuke foto van haar. Wat geef je voor kalmerend tabletje dan? nagels is hier ook een ramp.

Fijn Marga dat het goed gaat.
De glandex heb ik ook gebruikt, resultaat, diarree. Gestopt, weer geprobeerd met mini stukje, dunne bagger ontlasting. Nog een keer geprobeerd idem. Volgens mij is dat nu juist niet de bedoeling. Diki krijgt nu op advies vd holistische da twee keer daags half tabletje echinaforce. Inmiddels nog 1 xzelf uitgeknepen, dus goed is het nog niet. Jammer genoeg.
De glandex heb ik ook gebruikt, resultaat, diarree. Gestopt, weer geprobeerd met mini stukje, dunne bagger ontlasting. Nog een keer geprobeerd idem. Volgens mij is dat nu juist niet de bedoeling. Diki krijgt nu op advies vd holistische da twee keer daags half tabletje echinaforce. Inmiddels nog 1 xzelf uitgeknepen, dus goed is het nog niet. Jammer genoeg.
Ik heb Lotus Sanal relax gegeven dat ik nog van het vuurwerk over had maar tegen het vuurwerk hielp het niet.
Wat jammer dat de Glandex en echinaforce niet helpen, anaalklierproblemen zijn een vervelend en moeilijk probleem.Ientje schreef: ↑19 jan 2020, 11:05Fijn Marga dat het goed gaat.