Medisch, verzorging en gedrag.

Help mijn hond is ziek! Voor gezondheidskwesties en behandelmethoden. Bij twijfel altijd naar de dierenarts!
Plaats reactie
Marga.

Medisch, verzorging en gedrag.

Bericht door Marga. » 29 jul 2020, 13:03

Mijn onderwerp past in al deze topic onderwerpen.
Lotus is gisteren naar de da geweest voor anaalkliercontrolle, de da is er af gebleven omdat het momenteel goed :cheer gaat met de a***lklieren en ze ook niet wil dat ze onnodig geleegd worden. Hierna zijn haar nagels geknipt wat altijd een drama is, ze laat het mij echt niet doen en ik ben bang dat ik dan mis knip. Toen zijn haar achtervoetjes nog geschoren omdat ze hier door allergie wat irritatie heeft. Maar al met al gaat het prima met Lotus. :goedzo
Afbeelding
Ik heb zelf haar broek geknipt maar ik ben niet in de wieg gelegd voor hondenkapper, het is wat hakketak werk geworden maar het voldoet wel.

Weer thuis gekomen bleek Balou die s'morgens al niet wilde eten weer darmkrampen te hebben. Het is mij gelukt om hem krampwerende medicijnen te geven maar later in de middag werden de krampen erger en ging hij gal spugen, hij ging zelfs janken wat echt niets voor Balou is. Gelukkig werden de krampen tegen de avond minder en heb ik hem een handje brokjes gegeven zodat hij iets in zijn maag had. Vanmorgen blafte hij om kwart over zes om uit te gaan, hij bleek gelukkig weer in orde. :love
Ik geef hem al geen vlees meer maar ik had hem eergisteren wel een beetje gekookte groenten (gemengde wortelen, geel, oranje en gewone en een soort sperziebonen) gegeven en s avonds heeft hij nog een heel klein stukje meloen gehad. Ik dacht dat dit omdat het lichtverteerbaar is wel zal kunnen maar misschien heeft dit toch de pijn veroorzaakt. Ik voel mij zo machteloos als hij zoveel pijn heeft en de medicijnen niet snel helpen.
Morgen moet ik met kat Nemo naar de dierenarts voor het knippen van zijn nagels en zijn enting, dan heb ik het gelijk even met de dierenarts over Balou.

Afbeelding
Nog moe na een pijnvolle dag.

Ientje

Re: Medisch, verzorging en gedrag.

Bericht door Ientje » 29 jul 2020, 13:55

Wat is dat toch naar, die darmkrampen . En dat doet zo,n pijn en daar voel jeje ook echt naar van. Gelukkig nu weer wat beter.
Misschien toch de meloen, fruit is best prikkelend. Ik merk dat zel soms met de kiwi, beetje te zuur en ik heb maagkramp. Maar ook groente wordt slecht verteerd. Als ik eens een stukje wortel geef dan komt dat er bij Diki net zo oranje weer uit.

Gelukkig weer nageltjes geknipt en de a***lklieren zijn goed.

Ben benieuwd wat de da zegt van Nemo. Ook dun zei je. Dat is Ike ook. Dus als je tips krijgt? Haha, zijn natuurlijk twee individuen en niet zomaar 1 op 1 te vergelijken dat snap ik.

Corrie

Bericht door Corrie » 29 jul 2020, 16:08

fijn dat het met Lotus goed gaat, nagels knippen durf ik ook niet
de trimster doet de hubertus klauwtjes en de andere nagels slijten door het lopen

arme Balou, ligt er echt zielig bij op de foto
gelukkig zijn de krampjes weer over, dacht dat als ze gal spugen dat door een lege maag kwam
de dames hier krijgen ook geregeld gekookte sperziebonen en meloen, gelukkig nergens last van

je hebt het er maar druk mee, nu kat Nemo nog naar de dierenarts
de nagels van mijn katten vroeger nooit geknipt, gebruikten de krabpaal goed
hoop dat het met Nemo alles verder goed is
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 30 jul 2020, 07:50

Ientje schreef:
29 jul 2020, 13:55
Wat is dat toch naar, die darmkrampen . En dat doet zo,n pijn en daar voel jeje ook echt naar van. Gelukkig nu weer wat beter.
Misschien toch de meloen, fruit is best prikkelend. Ik merk dat zel soms met de kiwi, beetje te zuur en ik heb maagkramp. Maar ook groente wordt slecht verteerd. Als ik eens een stukje wortel geef dan komt dat er bij Diki net zo oranje weer uit.

Gelukkig weer nageltjes geknipt en de a***lklieren zijn goed.

Ben benieuwd wat de da zegt van Nemo. Ook dun zei je. Dat is Ike ook. Dus als je tips krijgt? Haha, zijn natuurlijk twee individuen en niet zomaar 1 op 1 te vergelijken dat snap ik.
Het zal maar zo aan de groente kunnen liggen maar je wilt ze toch graag iets extra's geven dan alleen brokken. Ik gaf hem paardenvlees speciaal voor honden met darmproblemen en geschikt voor het eliminatiedieet, hier ben ik ook al mee gestopt maar of de pijn hier echt door kwam, ik weet het gewoon niet.

Marga.

Bericht door Marga. » 30 jul 2020, 09:31

Corrie schreef:
29 jul 2020, 16:08
fijn dat het met Lotus goed gaat, nagels knippen durf ik ook niet
de trimster doet de hubertus klauwtjes en de andere nagels slijten door het lopen

arme Balou, ligt er echt zielig bij op de foto
gelukkig zijn de krampjes weer over, dacht dat als ze gal spugen dat door een lege maag kwam
de dames hier krijgen ook geregeld gekookte sperziebonen en meloen, gelukkig nergens last van

je hebt het er maar druk mee, nu kat Nemo nog naar de dierenarts
de nagels van mijn katten vroeger nooit geknipt, gebruikten de krabpaal goed
hoop dat het met Nemo alles verder goed is
Lotus haar nagels slijten niet voldoende, dit komt doordat ze maar \niet zo zwaar is (2.2 kg) en er niet genoeg gewicht op de pootjes drukt om de nagels goed te laten slijten, heb ik mij laten vertellen.

Het gaat weer helemaal goed met Balou. Het enige dat hij gehad had waren de groenten dus ik vrees dat hij die niet verdraagt, anders zal ik het niet weten. Lotus krijgt regelmatig groenten en fruit, zij heeft gelukkig nergens last van. Balou vind fruit ook heel lekker het is dan zo moeilijk om hem niet te geven.

Mijn dieren houden mij idd druk bezig. Nemo is een binnenkat hierom slijten zijn nagels minder, hij maakt ook gebruik van een krabpaal en hij heeft een boomstam in zijn ren en hij gebruikt ook graag de traptegels om zijn nagels te scherpen.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 30 jul 2020, 09:33

Ach wat zielig voor Balou. En wat kun je weinig doen dan hè? Misschien dat de dierenarts vandaag nog iets te vertellen heeft erover als je met Nemo gaat. Darmkrampen doen heel erg zeer bij mens en dier. Sperciebonen zijn zwaar te verteren. Als je ze al geeft goed gaar en heel fijn maken en zeker niet teveel. Heb je weleens wat gekookte en gepureerde zoete aardappel gegeven? dat werkt krampopheffend. Kan heel goed zijn dat Balou last heeft van het droogvoer, maar je zei dat je paard gaf welk merk? want dat verschilt nogal. Kan bijv. een olie inzitten die ze niet goed verteren, zal de eerste niet zijn die daar last van heeft. Een vers voer wat meestal goed verdragen word en ik weet drie sjoetjes eten het hier, waarvan twee met darmproblemen is, energique special.

https://energique.nl/producten/special/

Zijn hele schone schijfjes en ze lusten het graag.

Dikke knuff voor Balou en ook voor Lotus die er weer tiptop uitziet. :love
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 30 jul 2020, 09:45

Ik ben inmiddels terug van de dierenarts met Nemo, zijn nagels zijn geknipt en hij heeft zijn enting gehad. Ondanks de valeriaan druppels die ik hem had gegeven was hij niet makkelijk te behandelen, hij heeft mij zelfs gebeten wel was hij rustiger in de taxi. Over drie weken moet hij terug voor een entbooster dus nog een keer dezelfde enting omdat hij een paar jaar niet geënt is. Ik laat het wel doen maar ik vind het wel kostbaar, voor de beide entingen samen 108 euro.

Balou moet gewoon door gaan met de brokken die hij nu krijgt dus geen extraatjes meer, zal hij nu over gaan op ander voer dan kan hij weer last krijgen. Nu eerst aankijken hoe lang het goed gaat als hij niets extra's krijgt. Zal hij toch weer last krijgen dan gaat hij over op Royal Canin Canine Sensitivity Control SC 21 brokken maar eerst kijken hoe het gaat op alleen de brokken. Arm hondje, niets extra's meer.

Ientje

Bericht door Ientje » 30 jul 2020, 09:55

Marga, dat is voor ons erger dan voor eej dier, die accepteert dat gewoon. Ipv een stukje dit of dat, een brokje eigen voer geven. Het is meer het idee dat je wat kan geven en de hond krijgt toch nog wat op de tijden dat hij anders ook wat kreeg.
Oeps. Ik zit juist te denken om Ike hiet meer te laten enten,,,,,, hij heeft 10 jaar alle entingen wel gehad.komt nooit buiten, alleen heel nu en dan even in de tuin,

Marga.

Bericht door Marga. » 30 jul 2020, 10:05

Jo-Anne schreef:
30 jul 2020, 09:33
Ach wat zielig voor Balou. En wat kun je weinig doen dan hè? Misschien dat de dierenarts vandaag nog iets te vertellen heeft erover als je met Nemo gaat. Darmkrampen doen heel erg zeer bij mens en dier. Sperciebonen zijn zwaar te verteren. Als je ze al geeft goed gaar en heel fijn maken en zeker niet teveel. Heb je weleens wat gekookte en gepureerde zoete aardappel gegeven? dat werkt krampopheffend. Kan heel goed zijn dat Balou last heeft van het droogvoer, maar je zei dat je paard gaf welk merk? want dat verschilt nogal. Kan bijv. een olie inzitten die ze niet goed verteren, zal de eerste niet zijn die daar last van heeft. Een vers voer wat meestal goed verdragen word en ik weet drie sjoetjes eten het hier, waarvan twee met darmproblemen is, energique special.

https://energique.nl/producten/special/

Zijn hele schone schijfjes en ze lusten het graag.

Dikke knuff voor Balou en ook voor Lotus die er weer tiptop uitziet. :love
Bedankt voor je reactie.

Balou en ook Lotus en Nemo kregen dit, geschikt voor honden met last van overgevoeligheid.

Afbeelding

Balou krijgt Gastro Intestinal dieetvoer speciaal voor dit probleem waar hij zijn hele leven al last van heeft. Ik heb hem nog nooit zoete aardappel gegeven maar het probleem is dat hij als hij last heeft niets wil eten vandaar ook dat gal spugen. Medicijnen geven lukt dan ook vaak niet, soms lukt het in een stukje koek, worst of kaas als ik dit toevallig in huis heb. Eigenlijk is dit op zo'n moment al helemaal niet goed voor hem maar ik wil toch graag dat hij zijn medicijnen krijgt.
Wat dom van mij, ik dacht altijd dat sperziebonen en worteltjes licht te verteren zijn.
Ik volg de raad van de dierenarts op en geef Balou enkel de Gastro Intestinal brokken (hier heb je ook natvoer van) en ik duim dat de krampen een lange tijd wegblijven.

Marga.

Bericht door Marga. » 30 jul 2020, 10:19

Ientje schreef:
30 jul 2020, 09:55
Marga, dat is voor ons erger dan voor eej dier, die accepteert dat gewoon. Ipv een stukje dit of dat, een brokje eigen voer geven. Het is meer het idee dat je wat kan geven en de hond krijgt toch nog wat op de tijden dat hij anders ook wat kreeg.
Oeps. Ik zit juist te denken om Ike hiet meer te laten enten,,,,,, hij heeft 10 jaar alle entingen wel gehad.komt nooit buiten, alleen heel nu en dan even in de tuin,
Dit is ook zo, ik heb net het gevoel dat ik Balou iets te kort doe als ik hem niets extra's geef maar dit is natuurlijk onzin.

Ik denk dat ik Nemo volgend jaar voor het laatst laat enten dan is hij zeven. Mijn schoondochter (gediplomeerd paraveterinair) vertelde dat, katten op die leeftijd als ze geënt zijn voldoende antistoffen voor de rest van hun leven hebben opgebouwd, ze laat haar eigen katten (beiden negen jaar) ook niet meer enten. De dierenarts zei, dat binnenkatten omdat ze minder met van alles in aanraking komen juist vatbaarder zijn en dat ze bij buitenkatten meer antistoffen zien dus dat enten nodig is. Maar ik vind het verhaal van mijn schoondochter ook wel aannemelijk als je kijkt na hoelang honden soms niet geënt hoeven te worden na een titerbepaling. Moeilijk, maar ik heb nog alle tijd om te beslissen.

Jolanda

Bericht door Jolanda » 30 jul 2020, 10:51

Mijn smurfjes worden al jaren getiterd en hebben al jaren geen entingen meer hoeven hebben.
Ik ben bij Pepper en Fleur gestopt met enten toen ze 10 waren, maar ze kwamen toen ook eigenlijk nergens meer dus weinig risico's ook.

Abigail heeft ook lange tijd veel last gehad van krampen en darm ellende. Zij krijgt chinese kruiden en ze heeft nergens last meer van. Misschien is een hollistische dierenarts een optie?

Marga.

Bericht door Marga. » 31 jul 2020, 11:17

Jolanda schreef:
30 jul 2020, 10:51
Mijn smurfjes worden al jaren getiterd en hebben al jaren geen entingen meer hoeven hebben.
Ik ben bij Pepper en Fleur gestopt met enten toen ze 10 waren, maar ze kwamen toen ook eigenlijk nergens meer dus weinig risico's ook.

Abigail heeft ook lange tijd veel last gehad van krampen en darm ellende. Zij krijgt chinese kruiden en ze heeft nergens last meer van. Misschien is een holistische dierenarts een optie?
Van Chinese kruiden heb ik ook gehoord waar koop jij de kruiden voor Abigail op het internet word ik niet veel wijzer. Balou is doodsbang bij de dierenarts, ik ga er alleen met hem naartoe als het echt niet anders kan voor de rest overleggen we zo veel mogelijk telefonisch dus ik zie het niet zitten om met hem naar een holistische dierenarts te gaan. Balou heeft ernstige hartproblemen en stress is helemaal niet goed voor hem.

Jolanda

Bericht door Jolanda » 31 jul 2020, 11:26

O nee met ernstige hartproblemen zou ik ook heel voorzichtig zijn, zeker als hij zo bang is bij de dierenarts.
De zus van mijn ex is holistisch dierenarts en zij heeft allebei de meiden destijds onderzocht (Daisy voor haar allergieën en Abigail voor haar buikje, darmpjes) en ze op de chinese kruiden gezet.
Ik bestel dan ook bij haar. Hoe dit in de toekomst gaat nu Marco en ik uit elkaar zijn moet nog even blijken...
Weet niet waar je woont, maar je zou haar een mail of whats app kunnen sturen en het probleem aan haar voorleggen, misschien kan ze jou op afstand helpen? Ze zit een gedeelte van de week in Maasdijk en een gedeelte van de week in Epe. Google maar op Dierenartspraktijk Van Nature
Ik heb ook nog geen site ofzo gevonden waar je de chinese kruiden zo kunt bestellen helaas.

Ientje

Bericht door Ientje » 31 jul 2020, 11:59

Marga. Kijk eens op de site van yomboo hondenkoekjes.
Ik heb vorige week met deze mijnheer door de telefoon een heel gesprek gehad, over de anaal klieren van Diki maar ook de artrose en pijn vah Ike.
Hij heeft verschillenden ,,koekjes,, gemaakt, specifiek, voor zowel diki als ike.
Ik heb dinsdag gebeld, veel vragen beantwoord. ,s avonds belde hij terug of ik akkoord was. Alleen de koekjes moest ik betalen niet eens een consult of zo.
a***lklieren kan ik natuurlijk nog niets van zeggen.
Wel dat Ike, nu na een week, niet meer mauwt als hij op de bak is geweest, niet meer als eej gek rent als hij op de bak is geweest. En omdat hij steeds aan de dunne is moest ik het zonder pijnstilling proberen van mijn eigen dierenarts. Dus en zonder onsior pijnstilling en met een half koekje, (hij mag er 2 of tot maximaal 4) zie ik verandering.
In de koekjes zitten de chinese kruiden en schussler mineralen vermengd,
Maar inderdaad ik zou ook heel voorzichtig zijn met zijn hartje.

Marga.

Bericht door Marga. » 04 aug 2020, 10:24

Bedankt voor jullie reacties Jolanda en Ientje. Ik heb besloten nu het weer goed gaat om even helemaal niets te veranderen, juist door verandering in zijn voer kan het weer mis gaan en dit risico wil ik nu hij geen last heeft niet lopen.

Jolanda

Bericht door Jolanda » 04 aug 2020, 19:17

Nee zeker geen risico mee nemen. Als iets goed gaat, moet je het zo houden. Dat doe ik met Daisy net zo. Ga heel hard duimen dat het zo mag blijven. :love

Ientje

Bericht door Ientje » 05 aug 2020, 08:40

Helemaal mee eens Marga.
Diki zit ook op dieet brokjes van sanimed, insect, . Div. Keren wat anders geprobeerd en dan toch weer bagger ontlasting. Ze blijft nu mooi hier op staan, met zo nu en dan een paar darf wild brokjes er door en dat gaat super goed. En ze vindt de brokjes zo lekker dat ze er alles voor doet,

Plaats reactie