Leuk idee maar

Waar ga je heen op vakantie en hoe doe je dat? Avonturen en vragen over auto, fiets en wandelen.
Lise

Re: Leuk idee maar

Bericht door Lise » 04 jul 2023, 22:23

Nee, er is nog niet gemaaid. Ben echt schijtziek van dit beleid.

Marga.

Bericht door Marga. » 05 jul 2023, 09:23

Als ze de stroken langs het pad wel maaien (dit doen ze bij ons) heb je er veel minder hinder van.

Lise

Bericht door Lise » 05 jul 2023, 16:02

Marga. schreef:
05 jul 2023, 09:23
Als ze de stroken langs het pad wel maaien (dit doen ze bij ons) heb je er veel minder hinder van.
Ja, dat zal best wel, maar helaas vind ik bijna dagelijks grasaren in mijn huis.

Waar ik het meest pissig van wordt is dat alles voor de natuur moet wijken, maar er intussen wel mensen onderzees en bovenaards hun zo broodnodige trips maken. Dit klopt echt niet en ik denk dat we met zijn allen belazerd worden.

Ientje

Bericht door Ientje » 05 jul 2023, 16:27

Hier is nu ook gemaaid eerst met een enorme maaier en later nog netjes gemaakt met de gewone grasmaaier. Nu zie ik tenminste alle drollen weer liggen als ik op weg ben om de drol van diki op te ruimen.
En de regenbuien hebben de gele velden binnen 24 uur veranderd in groene velden met hier en daar een gele plek.
Zou het geholpen hebben? Ik heb bij de wijkschouw de gemeente medewerker gewezen op de teken, dat dat ook insecten zijn, dat er scholen staan en dat de arme kindjes nu lyme kunnen krijgen ...... een paar dagen later de eerste maaier er over heen.

Hier in de gemeente moet je bij alles of het waar is of niet, aangeven dag het gevaarlijk is voor de kindjes, dan rennen ze om het op te lossen.
Ooit was hier een heel pad met asfalt vol scheuren en hobbels. Ik belde en zei, is tegenover senioren complex. Oh ja, het wordt volgend jaar meegenomen hoor.
Paar weken later weer gebeld, het was nog lang geen volgend jaar. En ik zei die kindjes vallen er over hoor met hun fietsjes (voetpad he) binnen een maand een nieiwe laag asfalt..... ik weet nu wat ik zeggen moet als ik iets kapots zie.
Leuning van de brug? Idem. Ik zei gevaarlijk hoor kindjes kunnen er nu tussen door vallen. Uur later was er al iemand. Heerlijk dit.

Marga.

Bericht door Marga. » 06 jul 2023, 10:36

Ientje schreef:
05 jul 2023, 16:27
Hier is nu ook gemaaid eerst met een enorme maaier en later nog netjes gemaakt met de gewone grasmaaier. Nu zie ik tenminste alle drollen weer liggen als ik op weg ben om de drol van diki op te ruimen.
En de regenbuien hebben de gele velden binnen 24 uur veranderd in groene velden met hier en daar een gele plek.
Zou het geholpen hebben? Ik heb bij de wijkschouw de gemeente medewerker gewezen op de teken, dat dat ook insecten zijn, dat er scholen staan en dat de arme kindjes nu lyme kunnen krijgen ...... een paar dagen later de eerste maaier er over heen.

Hier in de gemeente moet je bij alles of het waar is of niet, aangeven dag het gevaarlijk is voor de kindjes, dan rennen ze om het op te lossen.
Ooit was hier een heel pad met asfalt vol scheuren en hobbels. Ik belde en zei, is tegenover senioren complex. Oh ja, het wordt volgend jaar meegenomen hoor.
Paar weken later weer gebeld, het was nog lang geen volgend jaar. En ik zei die kindjes vallen er over hoor met hun fietsjes (voetpad he) binnen een maand een nieiwe laag asfalt..... ik weet nu wat ik zeggen moet als ik iets kapots zie.
Leuning van de brug? Idem. Ik zei gevaarlijk hoor kindjes kunnen er nu tussen door vallen. Uur later was er al iemand. Heerlijk dit.
Dat is een goede tip en uiteindelijk is het ook gevaarlijk voor kinderen maar of ze hier ook rennen als kinderen worden genoemd?

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 19 jul 2023, 20:15

Marga. schreef:
Nee dat is het nou net, dat doen ze niet. Fijn dat het bij jou wel gemaaid wordt :applaus

:woefwoef
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 19 jul 2023, 20:18

Lise schreef:
05 jul 2023, 16:02
Marga. schreef:
Ja, dat zal best wel, maar helaas vind ik bijna dagelijks grasaren in mijn huis.

Waar ik het meest pissig van wordt is dat alles voor de natuur moet wijken, maar er intussen wel mensen onderzees en bovenaards hun zo broodnodige trips maken. Dit klopt echt niet en ik denk dat we met zijn allen belazerd worden.
Karel piest erop los die is ook pissig erover ! beetje doorgeschoten beleid toch inderdaad....
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 19 jul 2023, 21:37

Luna vind dat fijn pissen in het hoge gras :lol
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 20 jul 2023, 08:05

Zynaluna schreef:
19 jul 2023, 21:37
Luna vind dat fijn pissen in het hoge gras :lol
:lol

Ja Karel dus ook. Mw.Wisse had zeker hoog gras in de tuin. :woefwoef :woefwoef
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 20 jul 2023, 09:49

Goed gedaan Kareltje :ok
L&K doen meestal alles op harde ondergrond , vanaf puppy geen gras inde buurt toen in Spanje
Afbeelding

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 20 jul 2023, 21:50

Dat denk ik ook. Afgelopen weekend aan zee ook.
In het hoge gras tegen een boomstam de grote boodschap.
Ik zeg ( want ik praat tegen Luna :lol ) wil je nu berg op poepen :giller
Afbeelding

Plaats reactie