Wandelen met Balou en Lotus.

Waar ga je heen op vakantie en hoe doe je dat? Avonturen en vragen over auto, fiets en wandelen.
Plaats reactie
Marga.

Wandelen met Balou en Lotus.

Bericht door Marga. » 10 jun 2022, 11:47

Vanmorgen ben ik eerst met Balou gaan wandelen, ik ben wat verder gegaan dan normaal en dit brak Balou gelijk op. Hij kreeg buikpijn, werd misselijk en ging gras eten. Of hij zich nu te veel opwond door de nieuwe geuren, geen idee :geenidee. Hij heeft inmiddels zijn medicijn tegen buikpijn gehad en het gaat nu weer beter, hij ligt momenteel luid snurkend in diepe slaap op de bank. :wow

Afbeelding
Hier nog met frisse moed aan het begin van de wandeling.

Afbeelding
Een houtduif.

Afbeelding
Druk aan het snuffelen.

Afbeelding
De zon is al een tijdje op toch is het nog voor zessen.

Afbeelding
Het arme hondje heeft buikpijn dus we gaan weer naar huis.

Afbeelding
Na Balou is Lotus aan de beurt.

Afbeelding
Een prachtige lis in de bosvijver.

Afbeelding
Een kat heeft een muis gevangen.

Afbeelding
Het is altijd leuk om te zien hoe de kleine Lotus er de pas in houd. :xlove

Afbeelding
Voedertijd.

Afbeelding
Een schattig jong musje.

Corrie

Re: Wandelen met Balou en Lotus.

Bericht door Corrie » 10 jun 2022, 12:30

Jij bent ook een vroege vogel zeg :wow
Wat naar voor Balou om buikpijn te krijgen onderweg :dogpet
Prachtig die lissen,zie ik hier ook en hihi hoe is het mogelijk dat jij net die kat kan :Foto
Zo schattig al die musjes , wij mogen geen voer meer neerzetten/ hangen :mrgreen ivm ongedierte terwijl ik op een ander gedeelte van de flat het wel zie
:cool:
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 10 jun 2022, 16:06

Corrie schreef:
10 jun 2022, 12:30
Jij bent ook een vroege vogel zeg :wow
Wat naar voor Balou om buikpijn te krijgen onderweg :dogpet
Prachtig die lissen,zie ik hier ook en hihi hoe is het mogelijk dat jij net die kat kan :Foto
Zo schattig al die musjes , wij mogen geen voer meer neerzetten/ hangen :mrgreen ivm ongedierte terwijl ik op een ander gedeelte van de flat het wel zie
:cool:
Ik ben idd iedere dag vroeg met de honden op pad maar ik ga ook praktisch nooit laat naar bed, hier voel ik mij het beste bij.
Erg mooi de lissen, de kat was ik iets eerder ook al tegen gekomen, hij was echt op jacht en had met al het jonge leven in het bos snel een muisje te pakken.
Ik kan mij wel voorstellen dat je niet meer de vogels mag voeren als er ongedierte op af komt. Ik geef gepeld voer daar blijft eigenlijk niets van over.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 10 jun 2022, 20:54

Heerlijk hè zo vroeg op pad in deze tijd. Mooie foto`s Marga. :swingitbaby Karel eet hier in de tuin soms ook gras, dacht dat katten dat alleen deden :geenidee Ik krijg de mussen hier niet op de foto zijn zo gevlogen :lol gister zaten er wel 10 op de vetbolletjes moeder die de jongen voerde.
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 11 jun 2022, 09:54

Jo-Anne schreef:
10 jun 2022, 20:54
Heerlijk hè zo vroeg op pad in deze tijd. Mooie foto`s Marga. :swingitbaby Karel eet hier in de tuin soms ook gras, dacht dat katten dat alleen deden :geenidee Ik krijg de mussen hier niet op de foto zijn zo gevlogen :lol gister zaten er wel 10 op de vetbolletjes moeder die de jongen voerde.
Ja, echt genieten s, morgens vroeg dan zie je het meeste.
Honden eten ook gras, Lotus is soms net een kalfje, vervelend gedrag vind ik omdat ze soms een lange grasspriet niet weg kan krijgen. Maar als honden als ze misselijk zijn gras gaan eten doen ze dit meestal om te kunnen spugen en gaat dit meer obsessief.

Marga.

Bericht door Marga. » 11 jun 2022, 10:01

Ik voer in de zomer geen pinda's en vetbollen omdat jonge vogels dit moeilijk kunnen verteren.

In de lente zijn tuinvogels druk in de weer met het bouwen van hun nest en zoeken ze natuurlijk voedsel voor de jongen. Enkel de ouders genieten nu van je strooivoer. Het voedsel moet nu meer kalk en eiwit bevatten, bijvoorbeeld meelwormen of fijngestampte eierschalen.

Vetbollen en pinda’s bied je nu beter niet meer aan.

In de zomer gaan vogels zelf op zoek naar de wormen en insecten die ze nodig hebben. Help hen door boeiende planten in je tuin planten die insecten lokken. Door je gazon te besproeien, lok je regenwormen.

In de herfst zoeken vogels actief naar een voedselplek voor de winter. Door nu te voederen, weten ze dat ze in de winter in jouw tuin terecht kunnen. Als het erg koud wordt, kan je nu al vetbollen en pindaslingers aanbieden.

In de winter hebben vogels veel extra energie nodig om hun lichaamstemperatuur op peil te houden. Van december tot april voorzie je vetrijke producten (vetbollen, pindaslingers, pindakaas, halve kokosnoten …) en mag je voedertafel goed gevuld zijn.

Voorzie het hele jaar door kruimels en fruit, aangevuld met een goede voedertafelmix die aansluit bij het seizoen.

Plaats reactie