Vragen

Verzorging huid, haar en nagels. Wil je iets kwijt over halsbanden, manden, voerbakken etc.? Kom binnen!
Ientje

Re: Vragen

Bericht door Ientje » 24 sep 2019, 20:00

Ga googlen, zometeen heb ik heel veel verschillende :top

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 24 sep 2019, 20:04

Deze heb ik van iemand van de show, tevens trimster uit de usa.
Ik vind het belangrijk dat er niets achter blijft in de vacht. Dat de vacht er zacht door word, en zijn glans behoud. Dat er niet een te sterke geur aanzit, en zuinig je hoeft er niet veel van te gebruiken.

Succes met je keuze!
Afbeelding

Dalai

Bericht door Dalai » 25 sep 2019, 07:22

Jolanda schreef:
24 sep 2019, 11:26
Dalai schreef:
20 sep 2019, 20:09
Deze borstel is niet geschikt voor de lange vacht. Je mag hem wel gebruiken voor klitten aan de poten en onderkant buik maar zeker niet bovenop en op t hoofd. De vacht word hier pluizig van en kapot. De andere borstels zijn perfect. Borstel wel altijd met een vachtspray dit zorgt ervoor dat de vacht niet droog en pluizig word en mooi glanst. Succes!!
Daarom zei ik er ook bij dat ik die voor de klitten gebruik.
Inderdaad nooit voor het gewone borstelwerk gebruiken op de vacht want de hele vacht gaat kapot. Voor klitten die ik er met de borstel en kam niet uit krijg is hij geweldig.

Ientje, ik gebruik de vachtspray van Diamex, de splendid.
Zolang je die niet voor klitten ergens anders dan op de buik en rug gebruikt is die prima maar eigenlijk is die borstel niet geschikt voor de shih-tzu vacht. Beter is de doggyman sticker. Diamex kan prima gebruikt worden voor de "huisvachten" maar ikzelf zou dat merk nooit aanraden.

Dalai

Bericht door Dalai » 25 sep 2019, 07:22

Jo-Anne schreef:
24 sep 2019, 19:55
Ik heb al jaren Ice on Ice vind ik zelf de beste :zwaai

Afbeelding
De beste!!!

Rikketik
Founder

Bericht door Rikketik » 25 sep 2019, 08:52

Goedemorgen Dalai! Lekker vroeg wakker!

Afbeelding

:lopen

Jolanda

Bericht door Jolanda » 25 sep 2019, 10:25

Dalai schreef:
25 sep 2019, 07:22
Zolang je die niet voor klitten ergens anders dan op de buik en rug gebruikt is die prima maar eigenlijk is die borstel niet geschikt voor de shih-tzu vacht. Beter is de doggyman sticker. Diamex kan prima gebruikt worden voor de "huisvachten" maar ikzelf zou dat merk nooit aanraden.
Ik gebruik hem alleen op klitten in de oksels e.d. verder niet. Mag ik vragen wat er beter is aan de doggyman sticker? Ik leer graag bij dus zal misschien nog wel meer vragen als je dat niet erg vindt.
Diamex werd mij aangeraden door een trimster. Ik heb heel veel sprays geprobeerd en vind deze toch echt wel het fijnste. Welk merk raad jij dan aan en qua shampoo enzo dan? Ik gebruik namelijk momenteel alles van Diamex.

Dalai

Bericht door Dalai » 26 sep 2019, 18:20

Jolanda schreef:
25 sep 2019, 10:25
Dalai schreef:
Ik gebruik hem alleen op klitten in de oksels e.d. verder niet. Mag ik vragen wat er beter is aan de doggyman sticker? Ik leer graag bij dus zal misschien nog wel meer vragen als je dat niet erg vindt.
Diamex werd mij aangeraden door een trimster. Ik heb heel veel sprays geprobeerd en vind deze toch echt wel het fijnste. Welk merk raad jij dan aan en qua shampoo enzo dan? Ik gebruik namelijk momenteel alles van Diamex.
Diamex is een prima product voor de (zoals ik het noem) huis-tuin-keukenvacht. Ik gebruik het ook in mijn salon. Mijn honden gaan naar show en daar is diamex niet geschikt voor. Ik gebruik voor mijn eigen honden Chris Christensen producten. Die geven net dat beetje extra wat een lange vacht nodig heeft. De borstel die je gebruikt is een echte "trimsalon" borstel. Wil je echt de vacht niet beschadigen dan heb je een sticker van Doggyman of Chris christensen nodig. Die zijn zachter en beschadigen de vacht niet. Je producten zijn prima hoor!!! Er zijn veel mensen die hun spul bij de action kopen🙈 wat je hebt is prima maar zeg je dat je het even wat meer glans wilt dan is het een idee om iets anders dan diamex te gebruiken.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 26 sep 2019, 18:44

Dalai schreef:
26 sep 2019, 18:20
Jolanda schreef:
25 sep 2019, 10:25
Dalai schreef:
Diamex is een prima product voor de (zoals ik het noem) huis-tuin-keukenvacht. Ik gebruik het ook in mijn salon. Mijn honden gaan naar show en daar is diamex niet geschikt voor. Ik gebruik voor mijn eigen honden Chris Christensen producten. Die geven net dat beetje extra wat een lange vacht nodig heeft. De borstel die je gebruikt is een echte "trimsalon" borstel. Wil je echt de vacht niet beschadigen dan heb je een sticker van Doggyman of Chris christensen nodig. Die zijn zachter en beschadigen de vacht niet. Je producten zijn prima hoor!!! Er zijn veel mensen die hun spul bij de action kopen🙈 wat je hebt is prima maar zeg je dat je het even wat meer glans wilt dan is het een idee om iets anders dan diamex te gebruiken.
Zijn echt geweldige producten van Chris Christensen. Ik gebruik ze voor Kareltje al 10 jaar nu. Ook de Doggyman is ook een hele goede slickerborstel en niet te vergelijken met een"gewone".
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 27 sep 2019, 10:01

Dalai schreef:
26 sep 2019, 18:20
Ik ben inderdaad wel op zoek geweest naar Chris Christensen producten, maar kon dat nooit ergens vinden. Toen ik deze borstel vond heb ik er meteen twee besteld haha, dus heb er nu één op voorraad liggen en vind hem echt super fijn. Vooral bij Abigail met dat dikke pak vacht van haar.
Waar zou ik daar de shampoo e.d. van kunnen kopen?
De Les Poochs die ik gebruik is heel erg zacht en buigt gigantisch mee, mij was verteld dat dit het zachtste was wat er te krijgen was. Nou moet ik wel zeggen dat ik deze gekocht heb toen ik alleen nog Cavaliertjes had. Er zal dus voldoende veranderd zijn in die tijd. Dus de doggyman is beter, dan ga ik daar eens naar op zoek. Ik wil het beste doen voor hun vacht wat ik kan en alle tips zijn dus meer dan welkom :goedzo
Ik gebruik voor Daisy nu Diamex honingshampoo, zij heeft een erg gevoelige huid en reageerde op bijna alles. Heb je voor haar misschien ook nog een tip?

Dalai

Bericht door Dalai » 27 sep 2019, 18:40

Als Daisy het goed doet op de Diamex honing dan is het misschien beter om dat zo te laten. De producten van Chris christensen bestel je hier:
https://www.chrischristensen.eu

Misschien is deze shampoo wat voor je:

Afbeelding

Deze vachtspray gebruik ik:

Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 27 sep 2019, 18:52

Jo-Anne schreef:
24 sep 2019, 19:55
Ik heb al jaren Ice on Ice vind ik zelf de beste :zwaai
Dalai schreef:
De beste!!!

Thanks fijn om te weten. :goedzo
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 27 sep 2019, 18:59

Dalai schreef:
27 sep 2019, 18:40
De producten van Chris christensen bestel je hier:
https://www.chrischristensen.eu
Er is concentraat en sprayfles verkrijgbaar. Bedankt Monique voor de link, :top ik kocht het altijd ergens anders maar daar is het niet meer verkrijgbaar. Ik wist nog niet van deze winkel!
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 03 okt 2019, 16:29

Ik heb de ice on ice besteld, ben benieuwd, ik houd jullie op de hoogte. Wel degne die klaar is voor gebruik. Om nu zoveel ml op 4 liter water te doen, zag ik niet zitten.

Tweede keus wordt dan de splendid, als de ice on ice op is en niet bevalt.

Jolanda

Bericht door Jolanda » 03 okt 2019, 16:39

Dank je Dalai :goedzo

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 03 okt 2019, 16:40

Ientje schreef:
03 okt 2019, 16:29
Ik heb de ice on ice besteld, ben benieuwd, ik houd jullie op de hoogte. Wel degne die klaar is voor gebruik. Om nu zoveel ml op 4 liter water te doen, zag ik niet zitten.

De verdunde is prima doe je heel lang mee. Je hebt er niet zoveel van nodig. De splendid ken ik niet. :shock Ik ben benieuwd wat je ervan vind.
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 03 okt 2019, 16:42

Ik lees ook over de slicker van christiaansen. Tja.....kijk ik op die site dan zie ik er tig staan en dan weet ik niet welke ik moet hebben. Kunnen jullie mij daarmee helpen.?

Ientje

Bericht door Ientje » 03 okt 2019, 16:43

Jo-Anne schreef:
03 okt 2019, 16:40
Ientje schreef:

De verdunde is prima doe je heel lang mee. Je hebt er niet zoveel van nodig. De splendid ken ik niet. :shock Ik ben benieuwd wat je ervan vind.
Je hoort het van me Jo Anne. Spray je het direct op de vacht of eerst in je handen en dan door de vacht wrijven?

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 03 okt 2019, 16:48

Ientje schreef:
03 okt 2019, 16:43
Jo-Anne schreef:
03 okt 2019, 16:40
Ientje schreef:

Je hoort het van me Jo Anne. Spray je het direct op de vacht of eerst in je handen en dan door de vacht wrijven?
Oh goed leuk! Nee direct op de vacht sprayen(kleinbeetje afstand houden) daarna lekker borstelen, ik doe niet alles tegelijk. Meestal stukje voor stukje en dan weer verder. Kareltje gaat er altijd heerlijk voor liggen :proest
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 03 okt 2019, 16:50

Ientje schreef:
03 okt 2019, 16:42
Ik lees ook over de slicker van christiaansen. Tja.....kijk ik op die site dan zie ik er tig staan en dan weet ik niet welke ik moet hebben. Kunnen jullie mij daarmee helpen.?
Ik heb die van Doggyman een small. Die is het zachtste voor de huid en haar.

https://www.cleanpets.nl/doggyman-original-slicker.html

Ik weet niets van die slicker van Christensen.
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 03 okt 2019, 19:28

Heb jij daar last van Jo Anne, dat de vloer spek glad wordt van de ice on ice?

Enig idee of die borstel in nederland te bestellen is?

Plaats reactie