Vragen
Re: Vragen
Raar maar waar, vanmorgen zag ik een zwarte pluk haar in Diki,s vacht, op zijn rug. Dacht eerst dat er een blaadje of zo in zijn haren zat..,,,, het is geen vuil echt zwarte pluk haar. Snap er niets van, wel leuk.
Pakje staat nu op bezorgen voor vandaag. Ben benieuwd.
ahhh leuk een zwart plukje haar, wordt misschien nog groter,Ientje schreef: ↑15 okt 2019, 13:56Raar maar waar, vanmorgen zag ik een zwarte pluk haar in Diki,s vacht, op zijn rug. Dacht eerst dat er een blaadje of zo in zijn haren zat..,,,, het is geen vuil echt zwarte pluk haar. Snap er niets van, wel leuk.
had Diki als pup ook zwart in z´n vacht
pakje zal wel komen dan vandaag, bij mij staat er meestal bij tussen zo en zo laat

Pakje is gekomen, moet het nog uitpakken.
En ja, toen Diki kwam had hij een hele zwarte snuit, zwarte oren, zwarte staart. Ook nu zitten er her en der nog zwarte haren in de vacht, maar je moet ze zoeken. Wel nog steeds een do kere punt aan het einde vd staart, maar die is de laatate tijd ook aan het vervagen.

Op deze foto nog een beetje te zien.
En ja, toen Diki kwam had hij een hele zwarte snuit, zwarte oren, zwarte staart. Ook nu zitten er her en der nog zwarte haren in de vacht, maar je moet ze zoeken. Wel nog steeds een do kere punt aan het einde vd staart, maar die is de laatate tijd ook aan het vervagen.

Op de laatste foto is de donkere plek te zien, wie laat de erfelijkheidskeer hier op los? En nee, het is geen vuil.
Van mij mag Diki donkerder worden. De streep op de rug is inderdaad wat harder haar en warriger aan het worden. Het creme haar is heel zacht en pluiziger. Van de zomer ineens een rode pluk in het wit, is weer uitgegroeid, jammer stond leuk zo,n rood plekje.
Wat is sable?
Diki,s ma is bruingrijs met zwart op de schoudertjes. Pa is effen goud. Diki heeft 1 rode broer de rest vh nest is blond geworden.
Wat is sable?
Diki,s ma is bruingrijs met zwart op de schoudertjes. Pa is effen goud. Diki heeft 1 rode broer de rest vh nest is blond geworden.
Gegoogled op sable. En gevonden dat sable een haar is die verschillende kleuren heeft. Dat klopt wel bij die zwarte vlek, bij de huid wordt het al weer lichter. Maar hij heeft ook hele zwarte haren door de vacht, op de rug, maar die moet je echt zoeken en vallen in het geheel niet op als je zo naar Diki kijkt.
Wat een verschil al hè bij Diki. Leuke fotoIentje schreef: ↑15 okt 2019, 15:11En ja, toen Diki kwam had hij een hele zwarte snuit, zwarte oren, zwarte staart. Ook nu zitten er her en der nog zwarte haren in de vacht, maar je moet ze zoeken. Wel nog steeds een do kere punt aan het einde vd staart, maar die is de laatate tijd ook aan het vervagen.
https://www.akc.org/dog-breeds/lhasa-apso/

Ja zeg Mahdu, zo leuk om te zien dit. Toverballetjes zijn het toch.Loraine schreef: ↑15 okt 2019, 18:08Zo te zien is hij een sable, genetisch is hij dezelfde kleur als de 'gouden' sjoetjes.
Die pluk kan nogal groter worden ook en ik gok dat dat haar stugger is dan het blond en wit, het zal ook alleen in het gekleurde deel vd vacht opkomen, wit blijft gewoon wit.
Mahdu heeft het ook:
![]()

Dank jullie wel, wat leer ik hier veel.
Die foto vd havanezer (leuk hondje) die kleur met die grijze oren en die veeg op de rug, de kleur lijkt wel op Diki.
Het zwart vd oren is bij Diki ook grijs geworden! Bij De snuit zitten nog wat grijze plukken. En ja, hij is ruim anderhalf jaar.
Die foto vd havanezer (leuk hondje) die kleur met die grijze oren en die veeg op de rug, de kleur lijkt wel op Diki.
Het zwart vd oren is bij Diki ook grijs geworden! Bij De snuit zitten nog wat grijze plukken. En ja, hij is ruim anderhalf jaar.
Vanmorgen geknipt, als Diki weer wakker is, maak ik een foto. Een heel afwasteiltje vol met haar is er afgekomen.
De ice gebruikt. Oei wat lekker glad wordt het haar daarvan. Geeft ook vlekken, ik heb een donkerblauwe broek aan....... prachtig wit spul is. Het
Ik ben ruim 5 kwartier bezig geweest, er zaten meer knoopjes in de vacht dan ooit. Waarschijnlijk toch door het kleddernat worden van zaterdag,
Moet een klein hondje met een laag haar nu echt een jasje aan tegen de kou? In Tibet is het ook koud en daar leven ze gewoon buiten, met lange vachten, veel klitten en zonder jas.(ooit gehoord van iemand die er geweest is).
Oke tegen regen en nattigheid, daar kan ik mij sinds zaterdag wat bij voorstellen.... maar kou moeten ze toch gewoon tegen kunnen? Hoe doen jullie dat?
De ice gebruikt. Oei wat lekker glad wordt het haar daarvan. Geeft ook vlekken, ik heb een donkerblauwe broek aan....... prachtig wit spul is. Het
Ik ben ruim 5 kwartier bezig geweest, er zaten meer knoopjes in de vacht dan ooit. Waarschijnlijk toch door het kleddernat worden van zaterdag,
Moet een klein hondje met een laag haar nu echt een jasje aan tegen de kou? In Tibet is het ook koud en daar leven ze gewoon buiten, met lange vachten, veel klitten en zonder jas.(ooit gehoord van iemand die er geweest is).
Oke tegen regen en nattigheid, daar kan ik mij sinds zaterdag wat bij voorstellen.... maar kou moeten ze toch gewoon tegen kunnen? Hoe doen jullie dat?
Dat zou harstikke leuk zijn eenIentje schreef: ↑22 okt 2019, 10:57Vanmorgen geknipt, als Diki weer wakker is, maak ik een foto. Een heel afwasteiltje vol met haar is er afgekomen.
Wat interessant, iemand die in Tibet geweest is, want daar komen onze schatjes vandaan inderdaad. Over een jasje, daar zijn de meningen over verdeeld. Karel bijvoorbeeld heeft nooit een jasje aangehad, maar sinds een tijdje rilde hij steeds van de kou na een wandeling in de regen. Terwijl hij altijd droogemaakt word en op een dekentje gaat liggen dan. Hij krijgt dus sindsdien een regenjasje aan en daarna een zelfgehaakt warm wollen jasje. en nu rilt hij niet meer. Dus ik denk als ze niet rillen van de kou, als je niets aan ze merkt, hoeft het niet echt een jasje aan.

de dames hier krijgen geen jasje aan
heb ook niet het idee dat ze het koud hebben
doe ´s morgens altijd een lange wandeling met ze (ong. 1 uur )
zijn ze kletsnat en modderig en dat was de afgelopen tijd regelmatig
dan gaan ze bij thuiskomst in de gootsteen met lauw warm sopje en droog ze daarna goed af
ze rennen dan daarna heerlijk rondjes in de kamer tot hun eten klaar is
kan me voorstellen dat als je met Diki op cursus bent en hij moet wachten tot hij aan de beurt is in de stromende regen
een dekje misschien wel prettig voor hem is of hij denkt " ik verzet geen poot met dat ding over m´n rug " :lol: :lol:
heb je al foto gemaakt van de mooie Diki
heb ook niet het idee dat ze het koud hebben
doe ´s morgens altijd een lange wandeling met ze (ong. 1 uur )
zijn ze kletsnat en modderig en dat was de afgelopen tijd regelmatig
dan gaan ze bij thuiskomst in de gootsteen met lauw warm sopje en droog ze daarna goed af
ze rennen dan daarna heerlijk rondjes in de kamer tot hun eten klaar is
kan me voorstellen dat als je met Diki op cursus bent en hij moet wachten tot hij aan de beurt is in de stromende regen
een dekje misschien wel prettig voor hem is of hij denkt " ik verzet geen poot met dat ding over m´n rug " :lol: :lol:
heb je al foto gemaakt van de mooie Diki

Nee, net even gelopen, was even droog en daar gebruik van gemaakt. Hij heeft heerlijk gerend in het natte gras
en ja dus nu weer een dweiltje, even opdrogen. En ohhh schande, nog een knoopje in zijn staart.
ff lekker rennen
we wachten rustig af
hier vandaag gelukkig maar 1 buitje gevallen

Hier krijg Luca ook geen jasje aan
Doe hem ook afdrogen en dan is het rennen
door de kamer
We wachten rustig af op de foto van Diki
Doe hem ook afdrogen en dan is het rennen
We wachten rustig af op de foto van Diki

Tis niet Keurig netjes. Ik heb niet veel energie, dus er wordt hier alleen geknipt, geborsteld en gekamd. Niet ook nog gewassen, niet gefohnd en niet nageknipt zoals ik vroeger deed. Met een paar dagen is het ,,geknipte,, er af en dan geniet ik.