Welkom in onze Doggy Bar. De plek voor een lekker snel berichtje.

Voor snelle korte "Fast Food" berichtgeving. Ga zitten aan de stamtafel laat je horen in deze Never Ending Story.
Ientje

Re: Het nieuwe cafè - Eliesabeth -

Bericht door Ientje » 06 mei 2022, 09:01

Het is nog,,leuker,,
De werkmensen zeggen nu dat ze tegen mij gezegd hebben de schutting verplaatst te hebben voor de sering die in onze tuin staat, vanwege wortels, anders had hij er helemaal uit gemoeten. Tja, 40 jaar oude schutting, en die heeft 15 cm verder geen wortels?
Voor ze begonnen heb ik gezegd, als de sering een probleem is, insnoeien, nee hoor geen enkel probleem, paar takken er af en dat is genoeg.
Wij hebben tegen de schutting begonnen bakken staan, waar je plantjes in kan zetten,, die konden blijven staan zei ik, nee, die hebben we verplaatst...... dan gaat het toch over die bakken en niet de schutting.
Tuin buurvrouw is over de hele lengte minimaal 15 cm smaller, zij vindt het geen probleem.
Maar zij is de opdrachtgever, dan hadden die werkmannen toch met haar moeten overleggen over verplaatsen schutting. Nu geven ze mij de schuld. Ik baal hiervan als een stekker. Zo krijg je dus ruzie met de buren en dat wil ik echt niet.
Het gat gaan ze dichten, ja, waarmee, met die oude verrotte planken?

Ientje

Bericht door Ientje » 06 mei 2022, 14:02

Het gat is gedicht. Van de achterkant . Maar toch geen fijn gevoel. Het net is niet meer bevestigd, past ook niet meer. Heel raar allemaal.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 06 mei 2022, 14:24

Ientje schreef:
06 mei 2022, 14:02
Het gat is gedicht. Van de achterkant . Maar toch geen fijn gevoel. Het net is niet meer bevestigd, past ook niet meer. Heel raar allemaal.
En is het een beetje netjes nu dan? :geenidee
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 06 mei 2022, 14:47

Jo-Anne schreef:
06 mei 2022, 14:24
Ientje schreef:
06 mei 2022, 14:02
En is het een beetje netjes nu dan? :geenidee
Ja het is keurig. Een houten muur is het.

Yvonne

Bericht door Yvonne » 06 mei 2022, 19:14

Vervelend dat je er zo toch nog een rot gevoel
aan overhoudt.

Marga.

Bericht door Marga. » 07 mei 2022, 07:49

Ientje schreef:
06 mei 2022, 09:01
Het is nog,,leuker,,
De werkmensen zeggen nu dat ze tegen mij gezegd hebben de schutting verplaatst te hebben voor de sering die in onze tuin staat, vanwege wortels, anders had hij er helemaal uit gemoeten. Tja, 40 jaar oude schutting, en die heeft 15 cm verder geen wortels?
Voor ze begonnen heb ik gezegd, als de sering een probleem is, insnoeien, nee hoor geen enkel probleem, paar takken er af en dat is genoeg.
Wij hebben tegen de schutting begonnen bakken staan, waar je plantjes in kan zetten,, die konden blijven staan zei ik, nee, die hebben we verplaatst...... dan gaat het toch over die bakken en niet de schutting.
Tuin buurvrouw is over de hele lengte minimaal 15 cm smaller, zij vindt het geen probleem.
Maar zij is de opdrachtgever, dan hadden die werkmannen toch met haar moeten overleggen over verplaatsen schutting. Nu geven ze mij de schuld. Ik baal hiervan als een stekker. Zo krijg je dus ruzie met de buren en dat wil ik echt niet.
Ik zal echt niet accepteren dat ze de opening gaan dichten met oude schuttingplanken, dat ziet er gewoon niet uit.

Marga.

Bericht door Marga. » 07 mei 2022, 07:52

Marga. schreef:
07 mei 2022, 07:49
Ientje schreef:
06 mei 2022, 09:01
Het is nog,,leuker,,
Ik zal echt niet accepteren dat ze de opening gaan dichten met oude schuttingplanken, dat ziet er gewoon niet uit.
Ik lees net dat het inmiddels is opgelost, vervelend dat je er toch niet blij mee bent. Was het net tegen katten?

Marga.

Bericht door Marga. » 07 mei 2022, 08:01

Twee stoere buurmannen hebben gisteren de tuinbank die mijn zoon op de oprit had gezet voor mij op zijn plek gezet. Mijn zoon zou dit nog doen maar druk, druk druk. Nu kan ik de bank volgende week gaan schuren en verven, hier neem ik rustig de tijd voor. Het kussen van de bank is verkleurd door de zon en ziet groen van de aanslag, ik ga hem reinigen met bekleding reiniger en zet de hogedrukreiniger er op een lage stand op. Het kussen is verder heel en dat hij is verkleurd lig ik niet wakker van. Helemaal blij. :dance

Ientje

Bericht door Ientje » 07 mei 2022, 08:51

Heerlijk Marga, een klus om te doen! Geniet er van en kalmpjes aan het is nog geen zomer.

Gisteravond bij bol.com extra net besteld, verdikkie al het oude net is afgevoerd. Ik had het nu nog kunnen gebruiken om de stukken die te kort zijn aan te vullen, maar het is niet anders. Verder ophang lijm gekocht voor buiten voor beton en andere zaken, en klittenband voor buiten. Ik dacht dan doe ik de lijm op de betonpalen, klittenband er tegen aan, en met de andere kant van het klitten band het net vastmaken. Zou dat werken denken jullie? zo hoop Ik het net dan weer vast te kunnen maken zonder gaatjes in de nieuwe schutting te maken,
Gisteren heb ik een hoek weer tegen de achterkant aan kunnen zetten, met tiewrapp.

Ik wil voorkomen dat er weer katten in de tuin komen met alle poep erbij. Zo vies vind ik dat. Onze Ike is noot verder dan onze tuin geweest, door de afzetting met die netten,. Heus ik vind katten lief, zeker sinds we Ike hadden, maar katten hoeven geen overlast te geven in andermans tuinen.

Ientje

Bericht door Ientje » 07 mei 2022, 11:44

Het net met kleine stukjes klittenband vast proberen te zetten, het is nog niet netjes, maar het hangt wel weer. Dus met mijn bestelde klittenband en lijm en net, moet het goedkomen.,,,... Hoop ik.

Corrie

Bericht door Corrie » 07 mei 2022, 12:22

Ientje schreef:
07 mei 2022, 11:44
Het net met kleine stukjes klittenband vast proberen te zetten, het is nog niet netjes, maar het hangt wel weer. Dus met mijn bestelde klittenband en lijm en net, moet het goedkomen.,,,... Hoop ik.
zal vast goed komen, jij rust niet voor het naar je zin is
het is katten eigen :gniffel om naar iemand anders tuin te gaan, maar idd niet prettig
onze katten vroeger bleven altijd in onze eigen tuin, eerst met tuigje aan de lijn, waren wel perzen dus die wilde ik echt niet de straat op laten
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 07 mei 2022, 12:25

Marga. schreef:
07 mei 2022, 08:01
Twee stoere buurmannen hebben gisteren de tuinbank die mijn zoon op de oprit had gezet voor mij op zijn plek gezet. Mijn zoon zou dit nog doen maar druk, druk druk. Nu kan ik de bank volgende week gaan schuren en verven, hier neem ik rustig de tijd voor. Het kussen van de bank is verkleurd door de zon en ziet groen van de aanslag, ik ga hem reinigen met bekleding reiniger en zet de hogedrukreiniger er op een lage stand op. Het kussen is verder heel en dat hij is verkleurd lig ik niet wakker van. Helemaal blij. :dance
mooi weer voor zo´n klusje nou ja echt wel een grote klus, daarna genieten van je bank :relax
graag foto dan :gniffel
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 07 mei 2022, 13:16

Klus ze Marga daarna genieten ervan
Onze kat liep vroeger wel in de tuin maar met een tuigje was ook een perz
Fijne zaterdag ga de tuin in puzzel doen en vanavond gourmetten
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 07 mei 2022, 14:58

Sorry hoor, maar het geklaag over schuttingen etc. ben ik echt spuugzat. Tuurlijk is het niet fijn, maar tel je zegeningen. Gisteren drama in Alblasserdam. Is hier niet ver vandaan en hier ben ik in mijn koppie mee bezig. Kom dan even langs op het forum en zie weer geklaag.

Ientje

Bericht door Ientje » 07 mei 2022, 16:10

Het net is weer los, de stukjes klittenband te klein, te veel spanning, maar ik weet nu wel hoe het moet.

Corrie

Bericht door Corrie » 07 mei 2022, 16:44

Lise schreef:
07 mei 2022, 14:58
Sorry hoor, maar het geklaag over schuttingen etc. ben ik echt spuugzat. Tuurlijk is het niet fijn, maar tel je zegeningen. Gisteren drama in Alblasserdam. Is hier niet ver vandaan en hier ben ik in mijn koppie mee bezig. Kom dan even langs op het forum en zie weer geklaag.
Lise , soms is iets voor iemand de druppel van alles wat niet goed gaat :mrgreen en is het fijn om dat van je af te schrijven
helaas worden we dagelijks geconfronteerd met afschuwelijke dingen zoals steek/schietpartijen, uitslaande branden en verkeersongelukken in de buurt
droogte en hongersnood, oorlogen dichtbij en verder weg, vluchtelingen, asielzoekers , het is soms niet te vatten
het ene raakt je meer dan het andere , je denkt hoe kan zoiets gebeuren en daarna gebeurt er iets wat eigenlijk nog erger is
soms wil ik het allemaal niet horen/zien en weten en dan gebeurt er iets bij jezelf / je naaste en hoe onbenullig het ook lijkt voor andere neemt dat je helemaal in beslag
Afbeelding

Yvonne

Bericht door Yvonne » 07 mei 2022, 17:09

Lise schreef:
Waarom zou je in de clepbar niet een keer mogen klagen over je schutting? Zo lang als de wereld oud is zijn er altijd en immer dingen die erger zijn, dus met andere woorden, je mag “nooit” klagen.
Natuurlijk vind ik sommige dingen die ik hoor of lees erg, ben geen monster, maar als ik al het leed op mijn schouders zou moeten nemen.
Ik denk dat het feit dat je soms klaagt, niet wil zeggen dat je blind bent voor eventueel ander leed.

Rikketik
Founder

Bericht door Rikketik » 07 mei 2022, 17:55

Lise schreef:
Heb je weer zuurpruimen gegeten? Koop eens een zakje Positivo's en eet hem helemaal leeg. Zijn in de reclame bij Albert Heijn. :zwaai

Ientje

Bericht door Ientje » 07 mei 2022, 18:04

Corrie schreef:
07 mei 2022, 16:44
Lise schreef:
Lise , soms is iets voor iemand de druppel van alles wat niet goed gaat :mrgreen en is het fijn om dat van je af te schrijven
helaas worden we dagelijks geconfronteerd met afschuwelijke dingen zoals steek/schietpartijen, uitslaande branden en verkeersongelukken in de buurt
droogte en hongersnood, oorlogen dichtbij en verder weg, vluchtelingen, asielzoekers , het is soms niet te vatten
het ene raakt je meer dan het andere , je denkt hoe kan zoiets gebeuren en daarna gebeurt er iets wat eigenlijk nog erger is
soms wil ik het allemaal niet horen/zien en weten en dan gebeurt er iets bij jezelf / je naaste en hoe onbenullig het ook lijkt voor andere neemt dat je helemaal in beslag
Dank je Corrie.

Marga.

Bericht door Marga. » 08 mei 2022, 10:51

Corrie schreef:
07 mei 2022, 12:25
Marga. schreef:
07 mei 2022, 08:01
mooi weer voor zo´n klusje nou ja echt wel een grote klus, daarna genieten van je bank :relax
graag foto dan :gniffel
Die komt als de bank klaar is maar ik neem er wel rustig de tijd voor.

Plaats reactie