Welkom in onze Doggy Bar. De plek voor een lekker snel berichtje.
Re: Het nieuwe cafè - Eliesabeth -
Rustig aan beginnen He Corrie
Bedankt Ientje en Corrie zal wel goed komen denk hoor
Bedankt Ientje en Corrie zal wel goed komen denk hoor

Marga. schreef: ↑22 jun 2022, 09:41Goede morgen. Zo buiten van het mooie weer genieten met de honden, vanmiddag ga ik naar mijn dochter.
Ik ga dan gelijk wat planken voor aan de onderkant van het hek kopen. Daar zit een klein randje grond waar het onkruid weeldig tierde. Ik heb het onkruid uit de grond getrokken, er worteldoek met sierstenen neergelegd. Het ziet er weer netjes uit was het niet zo dat mijn buurman dat stukje grond aan zijn kant van het hek niet onderhoud en ik nu zijn onkruid onder het hek door zie. Met een extra rij planken onder aan het hek heb ik geen kijk meer op het onkruid bij mijn buurman. Ik kan hem ook niets kwalijk nemen het huis naast mij word gebruikt als wisselwoning, hij woont maar tijdelijk naast mij tot hij naar zijn nieuwe woning kan dus alleen het hoognodige word gedaan.
Is het gelukt Marga met de planken tegen het onkruid dat is ook wat zo`n wisselwoning blijft dat zo

Truus schreef: ↑22 jun 2022, 19:13Kom net binnen planten water gegeven en gillen dat ze deden ze waren blij![]()
Heerlijk buiten gezeten boek erbij of een puzzelboek Luca is niet buiten geweest die hou niet van de zon lekker in de koele kamer gelegen samen met Nick die kan er ook niet tegen.
Vanavond leg ik het koelmatje weer neer in de kamer want hij komt nu niet in de slaapkamer.
En heeft leuk nieuws het papegaaitje is weer bij zijn baasje hij had het gelezen op fb dat die in het Asiel is gebracht.
Hij is helemaal uit Zwijndrecht komen vliegen geen wonder dat die zo moei was.
Hebben we toch een goede daad gedaan.
Morgen terug na de orthopedie bij de schouder poli ben wel benieuwd wat er ga beuren denk wel een operatie.
Jullie horen het wel .
Fijne vond nog ga straks nog een poosje buiten zitten.
Ben benieuwd Truus met je schouder wat ze zeggen lastig hoor.
Zijn die papegaaien gechipt of zo

Wat een vreselijk weer, zo benauwd, adembenemend.
Net een klein rondje gelopen, helaas diki niet gepoept dus ik moet nog een keer. Ik liep echt van schaduwplekje naar schaduwplekje. En diki? Die gaat uitgebreid staan snuffelen midden in de zon.....dacht het niet 
Nou zeg dat wel wat een heet weer erg benauwd inderdaad, hier 33 graden windstil

Idd smoorheet is het
zo buiten is er echt niet bij
Half 4 ook geprobeerd alleen schaduw pakken
Volgens Kissy is het prima te doen , ligt lekker op het kussen

zo buiten is er echt niet bijHalf 4 ook geprobeerd alleen schaduw pakken
Volgens Kissy is het prima te doen , ligt lekker op het kussen

Wat lief.
Nee de papegaaien zijn niet gechipt Jo-Anne het dieren Asiel had het op FB gezet.
Die vrouw heeft ons gisteren avond gebeld ze wilde ons bedanken dat we Jojo zo heet het papegaaitje naar het asiel hebben gebracht ze was zo blij.
Zo moest wel onderzoek betalen wat de dierenarts heeft Jojo na gekeken maar dat is normaal.
Maar nu komt het ze hadden tegen die vrouw gezegd dat ze het papegaaitje met de ambulance na het asiel heeft gebracht dat is niet waar dat hebben wij gedaan en ook gezegd tegen haar gezegd, ze zij ga morgen gelijk het asiel bellen, maar ze moest wel de ambulance betalen.
Vind het een rotstreek wat ze uit gehaald hebben.
Die vrouw heeft ons gisteren avond gebeld ze wilde ons bedanken dat we Jojo zo heet het papegaaitje naar het asiel hebben gebracht ze was zo blij.
Zo moest wel onderzoek betalen wat de dierenarts heeft Jojo na gekeken maar dat is normaal.
Maar nu komt het ze hadden tegen die vrouw gezegd dat ze het papegaaitje met de ambulance na het asiel heeft gebracht dat is niet waar dat hebben wij gedaan en ook gezegd tegen haar gezegd, ze zij ga morgen gelijk het asiel bellen, maar ze moest wel de ambulance betalen.

Dus Jojo is nooit in de ambulance geweest maar er wordt wel voor betaaldTruus schreef: ↑23 jun 2022, 21:40Nee de papegaaien zijn niet gechipt Jo-Anne het dieren Asiel had het op FB gezet.
Wel lief van die vrouw dat ze jullie belde

@ Truus
Leuk dat jullie gebeld zijn door eigenaresse van Jojo,
Maar raar dat ze moet betalen voor dieren ambulance terwijl jullie 'm zelf gebracht hebben of is later naar vogelopvang gebracht
Leuk dat jullie gebeld zijn door eigenaresse van Jojo,
Maar raar dat ze moet betalen voor dieren ambulance terwijl jullie 'm zelf gebracht hebben of is later naar vogelopvang gebracht

Ik heb de planken in huis, nu kan mijn zoon ze aan het hek maken.Jo-Anne schreef: ↑23 jun 2022, 09:41Marga. schreef: ↑22 jun 2022, 09:41Goede morgen. Zo buiten van het mooie weer genieten met de honden, vanmiddag ga ik naar mijn dochter.
Ik ga dan gelijk wat planken voor aan de onderkant van het hek kopen. Daar zit een klein randje grond waar het onkruid weeldig tierde. Ik heb het onkruid uit de grond getrokken, er worteldoek met sierstenen neergelegd. Het ziet er weer netjes uit was het niet zo dat mijn buurman dat stukje grond aan zijn kant van het hek niet onderhoud en ik nu zijn onkruid onder het hek door zie. Met een extra rij planken onder aan het hek heb ik geen kijk meer op het onkruid bij mijn buurman. Ik kan hem ook niets kwalijk nemen het huis naast mij word gebruikt als wisselwoning, hij woont maar tijdelijk naast mij tot hij naar zijn nieuwe woning kan dus alleen het hoognodige word gedaan.
Is het gelukt Marga met de planken tegen het onkruid dat is ook wat zo`n wisselwoning blijft dat zo![]()
Als ze klaar zijn met de bouw van alle woningen gaat de woning naast mij gewoon in de verhuur maar wanneer dit is, ik zal het niet weten.
Fijn dat het papagaaitje weer thuis bij zijn eigenaar is Truus. Niet netjes van het asiel om de niet gemaakte ambulancerit op de rekening te zetten maar misschien gaat het om een foutje.
Het is hier momenteel buiig er zat ook een klap onweer bij, Balou vind het maar niets maar volgens buienradar hebben we de meeste onweer tot vanmiddag wel gehad. De tuin is in ieder geval wel blij met de plons water.
Woensdag ben ik bij mijn dochter geweest, mijn kleindochter was met vriendinnetjes druk bezig met haar pony en mijn kleinzoon was bij een vriendje.
Ik heb genoten en ben helemaal blij met een nestje boerenzwaluwen boven in de nok van de schuur (de foto's zet ik in mijn foto topic) en natuurlijk heb ik de katten en hond Loca geknuffeld.
Vandaag ga ik poetsen dat is er met het warme weer een beetje bij in geschoten.

Hier het resultaat van de creativiteit van mijn kleindochter en haar vriendinnetjes.

Kat Mormel, ik geef mij over. Het mag duidelijk zijn dat mijn dochter die het zwerfkatje waar mijn schoonzoon mee thuis kwam zijn naam heeft gegeven geen kattenmens is. Mormel

Mijn oude kat Lucky.

Blij ei Loca.

En de paarden in de wei.
Ik ben druk in de weer geweest met mijn camera en had s, avonds een pijnlijke schouder en tintelende vingers vooral door het fotograferen van de boerenzwaluwen in de nok van de schuur. Mijn dochter is trouwens niet zo blij met de zwaluwen, ze maken er een zooitje van.
Het is hier momenteel buiig er zat ook een klap onweer bij, Balou vind het maar niets maar volgens buienradar hebben we de meeste onweer tot vanmiddag wel gehad. De tuin is in ieder geval wel blij met de plons water.
Woensdag ben ik bij mijn dochter geweest, mijn kleindochter was met vriendinnetjes druk bezig met haar pony en mijn kleinzoon was bij een vriendje.
Ik heb genoten en ben helemaal blij met een nestje boerenzwaluwen boven in de nok van de schuur (de foto's zet ik in mijn foto topic) en natuurlijk heb ik de katten en hond Loca geknuffeld.
Vandaag ga ik poetsen dat is er met het warme weer een beetje bij in geschoten.

Hier het resultaat van de creativiteit van mijn kleindochter en haar vriendinnetjes.

Kat Mormel, ik geef mij over. Het mag duidelijk zijn dat mijn dochter die het zwerfkatje waar mijn schoonzoon mee thuis kwam zijn naam heeft gegeven geen kattenmens is. Mormel

Mijn oude kat Lucky.

Blij ei Loca.

En de paarden in de wei.
Ik ben druk in de weer geweest met mijn camera en had s, avonds een pijnlijke schouder en tintelende vingers vooral door het fotograferen van de boerenzwaluwen in de nok van de schuur. Mijn dochter is trouwens niet zo blij met de zwaluwen, ze maken er een zooitje van.
Ja, zwaluwen maken troep, maar toch wel heel leuk zo,n nest.
Mooie foto,s weer. Creatieve kleindochter heb je Marga.
Hier weer een nare nacht. Half drie mijn ma weer zo benauwd, ambu gebeld en gelijk haar laten puffen, yweede keer deze week, misschien ook de warmte. . Het was wat afgezakt toen ze kwamen.
Aankleden ging heel moeizaam, na ieder stukje kleding een tijd uithijgen. Ze houdt vocht vast, maar de vochtafdrijvers helpen niet meer voldoende. Ik ben zo bang dst ze ooit voor mijnogen stikt.
Vanmorgen weer rondgebeld om adl hulp. Ooit word ik teruggebeld
Er zou deze week een spoedaanvraag gedaan worden voor opname in een zorghuis. Ligt nu ook al een week bij de thuiszorg........zonder ook maar te komen kijken of informeren vindezn ze het niet nodig. Dit terwijl de huisarts zegt, hoognodig, overleg met zorgspectrum, die het hier mee eens is, maar de thuiszorg moet het aanvragen.
Voor mij extra psycho hulp aangevraagd, afgewezen, door de betreffende organisatie.. een organisatie zonder wachttijden. Dat snap ik nu, als je mensen afwijst., krijg je ook geen wachtlijst. Ja ik heb hulp nodig bij mijn paniek en angstaanvallen. Dat is duidelijk, maar waar vandaan?
Hier weer een nare nacht. Half drie mijn ma weer zo benauwd, ambu gebeld en gelijk haar laten puffen, yweede keer deze week, misschien ook de warmte. . Het was wat afgezakt toen ze kwamen.
Aankleden ging heel moeizaam, na ieder stukje kleding een tijd uithijgen. Ze houdt vocht vast, maar de vochtafdrijvers helpen niet meer voldoende. Ik ben zo bang dst ze ooit voor mijnogen stikt.
Er zou deze week een spoedaanvraag gedaan worden voor opname in een zorghuis. Ligt nu ook al een week bij de thuiszorg........zonder ook maar te komen kijken of informeren vindezn ze het niet nodig. Dit terwijl de huisarts zegt, hoognodig, overleg met zorgspectrum, die het hier mee eens is, maar de thuiszorg moet het aanvragen.
Voor mij extra psycho hulp aangevraagd, afgewezen, door de betreffende organisatie.. een organisatie zonder wachttijden. Dat snap ik nu, als je mensen afwijst., krijg je ook geen wachtlijst. Ja ik heb hulp nodig bij mijn paniek en angstaanvallen. Dat is duidelijk, maar waar vandaan?
Ik kan mij goed voorstellen dat je het gevoel hebt dat je met je rug tegen de muur staat, als je hulp nodig hebt maar de instanties dit dit moeten regelen en bieden het af laten weten. Sterkte.Ientje schreef: ↑24 jun 2022, 10:23Ja, zwaluwen maken troep, maar toch wel heel leuk zo,n nest.
Dank je Marga.
@ Marga
Geweldige foto's , creatieve kleindochter
Een kat die Mormel heet
ach ja waarom niet
Mooi wonen hoor op het platteland
Geweldige foto's , creatieve kleindochter
Een kat die Mormel heet
Mooi wonen hoor op het platteland

@ Ientje
Wat erg toch allemaal, de artsen van de ambulance hebben ook niets kunnen doen, opname zieken huis aftappen vocht
Zorgspectrum kwam uiteindelijk hier nadat ik had uitgelegd dat Henk thuiskwam uit verzorginstehuis en thuishulp nodig had,nu trouwens geen hulp meer omdat hij intussen weer veel zelf kan
Hoop voor jou en je moeder dat er gauw een plekje voor haar gevonden wordt
Wat erg toch allemaal, de artsen van de ambulance hebben ook niets kunnen doen, opname zieken huis aftappen vocht
Zorgspectrum kwam uiteindelijk hier nadat ik had uitgelegd dat Henk thuiskwam uit verzorginstehuis en thuishulp nodig had,nu trouwens geen hulp meer omdat hij intussen weer veel zelf kan
Hoop voor jou en je moeder dat er gauw een plekje voor haar gevonden wordt

Mijn schoonzoon heeft een jaar of vijf geleden het katje mee naar huis genomen, het was een mager zwervertje dat al dagen bij zijn werk rondhing.
Hij komt met het katje binnen en het eerste wat mijn dochter zegt is, wat moet dat mormel hier, en zo komt Mormel dus aan zijn naam

Wat een mooie foto,s Marga vooral die laatste van Mormel
.
Wordt gebeld Jo-Anne voor een oproep
Ientje veel sterkte voor en hoop dat er gauw een oplossing voor je moeder komt.
Wordt gebeld Jo-Anne voor een oproep
Ientje veel sterkte voor en hoop dat er gauw een oplossing voor je moeder komt.

De kat op de laatste foto is Lucky, Mormel is de voornamelijk witte kat die belaagd word door hond Loca.