Dierenartsen zijn het zat....

Voor Coffee Talk en serieuze algemene zaken. Start je eigen onderwerp en geef je mening.
Ientje

Re: Dierenartsen zijn het zat....

Bericht door Ientje » 03 mar 2024, 13:27

Tja, dierenartsen zijn het zat, maar ze roepen het wel,over zichzelf af.....

hoorde vanmorgen. Kennis moest naar de spoed met de hond, evidensia, voordat ze mocht komen werd al gezegd dat als ze kwam het consult 270 euro zou zijn. En daar komt dan nog iedere handeling en noem maar op boven op. Er waren twee hele jonge grietjes,studenten? Geen een vraag werd gesteld over hoe de hond was of wat dan ook, de klacht, en de hond werd meegenomen, kennis mocht er niet bij zijn. Kennis was dik 500 euro kwijt voor 10 minuten consult en een ab kuurtje,
Consult is dus sinds vorig jaar verhoogd van 195 naar 270. Want weekend consult was altijd 195. Dus 75 euro meer om over de drempel,te stappen,
Zo vragen ze er toch om dat je je dier niet meer de doktershulp geeft die nodig is?

Truus

Bericht door Truus » 03 mar 2024, 14:44

Ja in het weekend is het dubbel tarief dat is hier ook.
Vind het wel schandalig
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 04 mar 2024, 08:52

Ientje schreef:
03 mar 2024, 13:27
Tja, dierenartsen zijn het zat, maar ze roepen het wel,over zichzelf af.....

hoorde vanmorgen. Kennis moest naar de spoed met de hond, evidensia, voordat ze mocht komen werd al gezegd dat als ze kwam het consult 270 euro zou zijn. En daar komt dan nog iedere handeling en noem maar op boven op. Er waren twee hele jonge grietjes,studenten? Geen een vraag werd gesteld over hoe de hond was of wat dan ook, de klacht, en de hond werd meegenomen, kennis mocht er niet bij zijn. Kennis was dik 500 euro kwijt voor 10 minuten consult en een ab kuurtje,
Consult is dus sinds vorig jaar verhoogd van 195 naar 270. Want weekend consult was altijd 195. Dus 75 euro meer om over de drempel,te stappen,
Zo vragen ze er toch om dat je je dier niet meer de doktershulp geeft die nodig is?
Zo hallo dat is niet niks! 270 euro alleen om binnen te komen! :surprised Vaak zijn ze al in de praktijk aanwezig, als de arts uit bed moet s`nachts of zo en naar zijn praktijk moet rijden..... :geenidee

Een consult bestaat uit....als er geen vragen worden gesteld hoe komen ze dan aan een diagnose forse prijs.
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 04 mar 2024, 09:47

Marga. schreef:
01 mar 2024, 08:45
Ientje schreef:
01 mar 2024, 08:03
Marga, bel eens met pharmacy4pets, of de medicatie daar nog wel is, ze leveren medicijnen op recept, dat recept moet van de da komen,
Ik heb het medicijn voor Balou nu ook gekregen maar dan voor mensen en dit bevalt eigenlijk veel beter omdat het hetzelfde medicijn is maar veel goedkoper, dus ik zit niet zonder medicijnen.
Omdat het medicijn er ook voor dieren is wil de dierenarts geen recept uitschrijven zodat ik de medicijnen bij de huisarts kan kopen, dan loopt de dierenarts inkomsten mis.
Marga jou dochter is dacht ik tandarts, die is ook receptgerechtigd toch....
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 04 mar 2024, 09:50

Belachelijk om niet bij het onderzoek aanwezig te mogen zijn, normaal zal ik zeggen "doei" en ik zal op zoek gaan naar een andere da.
Maar als je met spoed komt ben je geneigd om eerder overal aan toe te geven, je wil in de eerste plaats dat je hond geholpen word, hoe dan ook en koste wat het kost.
Maar wat Ientje zegt, zo ga je krijgen dat dieren niet meer de doktershulp gaan krijgen die nodig is.

Plaats reactie