Merel

Voor Coffee Talk en serieuze algemene zaken. Start je eigen onderwerp en geef je mening.
Plaats reactie
Corrie

Merel

Bericht door Corrie » 12 mei 2024, 13:52

De merel is druk in de weer met nest materiaal
Maakt een nestje in de Toscaanse Jasmijn

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Yvonne

Re: Merel

Bericht door Yvonne » 12 mei 2024, 22:20

Goed bezig. Leuk om te zien.
Waren vandaag voor Moederdag bij mijn zus. Achter in hun tuin kunnen ze op een vlonder zitten uitkijkend op water. Heel de middag o.a naar 2 meerkoeten of iets dergelijks zitten kijken. Ze waren een nest aan het bouwen. Het vrouwtje zat erop en het mannetje haalde takjes. Die gaf ie letterlijk aan haar zodat zij verder kon bouwen.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 13 mei 2024, 08:15

Yvonne schreef:
12 mei 2024, 22:20
Goed bezig. Leuk om te zien.
Waren vandaag voor Moederdag bij mijn zus. Achter in hun tuin kunnen ze op een vlonder zitten uitkijkend op water. Heel de middag o.a naar 2 meerkoeten of iets dergelijks zitten kijken. Ze waren een nest aan het bouwen. Het vrouwtje zat erop en het mannetje haalde takjes. Die gaf ie letterlijk aan haar zodat zij verder kon bouwen.

Twee meerkoeten of iets dergelijks.. :gniffel :loveheart
Bijzonder dat je dat zo hebt kunnen zien. Fijne verdeling ook de man haalt de takken doet het zware werk. Die stoppen van alles in zo`n nest, touw, plastic alles wat ze kunnen vinden....

Afbeelding
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 13 mei 2024, 08:16

Nou begrijp die merel wel, dat is een prima plek zeg! Alhoewel hoop dat er geen katten in kunnen springen.... :aaiaiai

:cool: :super
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 13 mei 2024, 10:59

@ Yvonne
Leuk om te zien als er een nest gebouwd wordt :) ik heb ook wel eens staan kijken en zo leuk als je dan later ook nog eens de jonkies ziet :loveheart

@ Jo-Anne
Door de hondjes komen er niet gauw katten op het terras , de dames zijn er wel steeds aan het snuffelen,begreep niet waarom :geenidee en waar een prop haar met nog wat vandaan kwam waar Kissy mee in haar bek liep , was waarschijnlijk ook voor het nestje bedoeld
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 14 mei 2024, 08:21

Kissy, dieft dus van de merel, prachtig. Ze dacht natuurlijk, ligt hier, even opruimen.,

Nesten vd meerkoet, zo prachtig om te zien, de afgelopen jaren gooide ik steeds takjes vd kant in het water, wow, meerkoet haalde ze gelijk op.,

Ientje

Bericht door Ientje » 14 mei 2024, 08:22

JO Anne,
Kan je mij die foto vd meerkoet via mail sturen, is die van jezelf? Zo mooi om te tekenen.

Plaats reactie