Lach van de dag..........
Re: Lach van de dag..........
Moest heel hard lachen, je zal maar zo wakker worden,
Ik had voor mij een spets. Dat zijn erfhonden en veedrijvers. Als erfhond moest je het erf ook vrijhouden van ratten en muizen..,,,.,
En, jaren terug, toen zei mijn ma opeens, oeps daar loopt een muis door de kamer. Ik keek, niets te zien. Even later galoppeerde het beestje van de ene kant naar de andere kant, onder de kast. Toen had ook Gaabo mijn hond het in de gaten. Wauw, spannend, leuk! Hij ging midden in de kamer zitten en maar kijken. En ja hoor daar rende muis weer. En hij? Hij bleef zitten kwispelde eens en keek met een snuit van, leuk, een beestje, kijk dan, zo lief. Maar hij verzette geen poot, bleef alleen maar kijken.
We hebben dus maar een valletje gezet, maar slim muisje, haalde het eten er uit en valletje bleef leeg. Het was ook een lief valletje, om hem, levend te vangen.
We zagen muis, aan de keuteltjes , naar boven, in de berging, op mijn trimtafel, dat beest had vast magneetpootjes om tegen die metalen gladde poten te klimmen stukje vloerbedekking heeft hij ook nog uitgeplozen en op een dag was hij weg. Nooit meer gezien,
Ik had voor mij een spets. Dat zijn erfhonden en veedrijvers. Als erfhond moest je het erf ook vrijhouden van ratten en muizen..,,,.,
En, jaren terug, toen zei mijn ma opeens, oeps daar loopt een muis door de kamer. Ik keek, niets te zien. Even later galoppeerde het beestje van de ene kant naar de andere kant, onder de kast. Toen had ook Gaabo mijn hond het in de gaten. Wauw, spannend, leuk! Hij ging midden in de kamer zitten en maar kijken. En ja hoor daar rende muis weer. En hij? Hij bleef zitten kwispelde eens en keek met een snuit van, leuk, een beestje, kijk dan, zo lief. Maar hij verzette geen poot, bleef alleen maar kijken.
We hebben dus maar een valletje gezet, maar slim muisje, haalde het eten er uit en valletje bleef leeg. Het was ook een lief valletje, om hem, levend te vangen.
We zagen muis, aan de keuteltjes , naar boven, in de berging, op mijn trimtafel, dat beest had vast magneetpootjes om tegen die metalen gladde poten te klimmen stukje vloerbedekking heeft hij ook nog uitgeplozen en op een dag was hij weg. Nooit meer gezien,
Haha , ik moet lachen om jouw verhaal
Gelukkig de muis toch opeens een ander huisje op gezocht
Gelukkig de muis toch opeens een ander huisje op gezocht

Wat een leuk verhaal.Ientje schreef: ↑18 apr 2023, 07:36Moest heel hard lachen, je zal maar zo wakker worden,
Ik woonde aan de bosrand en kwam zo nu en dan ook een muis in huis tegen, ik heb het niet zo op muizen. Op een dag loop ik de trap op en een muis eraf, ik wist niet hoe snel ik beneden moest zijn en de muis niet hoe snel boven. Mijn toenmalige vriend kreeg de opdracht om de muis die zich in onze slaapkamer had verstopt te vangen, uiteindelijk had het muisje zich verstopt in onze weegschaal. De weegschaal moest uit elkaar om de muis er uit te krijgen, in elkaar zetten was een ander verhaal dit is helaas niet gelukt en de weegschaal kon worden afgeschreven. Toen mijn vriend de muis het hoekje om wilde helpen was ik het hier echt niet mee eens, uiteindelijk heeft hij het diertje zijn vrijheid terug gegeven.