Corona

Voor Coffee Talk en serieuze algemene zaken. Start je eigen onderwerp en geef je mening.
Plaats reactie
Lise

Corona

Bericht door Lise » 10 sep 2020, 22:00

Ik krijg het toch enigszins benauwd. Forumleden buiten de Randstad denken misschien: huh???

Zoals jullie misschien weten werk ik op een MBO school. De school draait na de zomervakantie nu 1,5 week en ja hoor: twee studenten uit dezelfde groep zijn positief getest op Corona. Heel de klas nu tien dagen in quarantaine en wee terug naar Online lessen.

Ik vond het zo leuk om weer echt contact te hebben met mijn collega's en studenten, maar vrees dat het binnenkort toch echt weer achter laptop zitten wordt. Misschien valt het allemaal mee. In ieder geval geniet ik zolang het kan van het live contact met collega's en studenten.

Ientje

Re: Corona

Bericht door Ientje » 11 sep 2020, 08:18

Ik snap je angst, het is een nare tijd. Overal duikt het weer op en het aantal besmettingen gaat hard.

Corrie

Bericht door Corrie » 11 sep 2020, 09:00

Het blijft maar doorgaan ' t corona virus :cry:
Vooral onder studenten en andere scholen,eerlijk gezegd snap ik niet hoe het kan
Maar niet veel ziekenhuis opnames toch
Zie wel bij supermarkten dat de mensen zich steeds minder aan de regels houden
Afbeelding

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 11 sep 2020, 09:54

In Nederland is er amper aan regels gehouden als ik dat vergelijk met België.
Hier mondmasker op
1 persoon met winkel kar in de supermarkt max 30
Max aantal mensen in de winkel.

Gaan we ff de grens over naar Nederland geen beperkingen
Geen mondmasker niks.

Ik heb er mijn mening en gedachte over.
Ik weet maarten werkt in het ziekenhuis (nederland)
Hele corona afd is leeg.
Bij nadia in het rusthuis, belgie) ook niks meer
Bezoek wordt zelfs gewoon toe gelaten.

In tegenstelling tot de uitbraak, toen nadia moest gaan werken zonder enige vorm van bescherming.
Want die was er niet!!
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 11 sep 2020, 10:28

@Zynaluna, woon je in België?
@Corrie. Nu zijn het ,voor even? , de jongeren, betere gezondheid dus die worden niet zo ziek en zorgen voor de zo begeerde groepsimmuniteit. Dat ze zometeen ouderen en zwakkeren aan gaan steken, realiseren ze zich niet. En dan lopen de ziekenhuizen weer vol. Maar op dit moment is de economie belangrijker.
Onze hh hulp, weer 1x geweest na een half jaar. Tweede week, vorige week was ze ziek, de stichting waar ze voor werkt had mij gegarandeerd dat als ze maar iets verkouden was ze niet mocht werken. Maar er zijn zoveel zieken dat ze toch twijfelen en toch verkouden mensen laten werken, zucht. Ik heb de hh hulp even weer stopgezet. We happen wel stof, liever dan virus.

Jolanda

Bericht door Jolanda » 11 sep 2020, 10:54

Hier mag je ook maar met max 1 persoon de winkel in. Dus Marco doet alle boodschappen.
Moet zeggen dat ik dat nog best heel eng vind voor straks... Nu woon ik buitenaf tussen de boeren en weilanden. Dus als ik niemand wil zien dan is dat makkelijk en ik raak alleen aan wat in mijn eigen huisje is.
Straks in de flat zal dat heel anders zijn...deurklinken, liftknoppen enz. Ook zal ik dan voor het eerst sinds voor de corona weer boodschappen gaan doen.
Echt dingen waar je vroeger nooit bij stil stond zijn nu gewoon een soort van eng geworden.
Ik een auto immuunziekte (naast nog andere aandoeningen) en ben dus altijd al wel voorzichtig in griep en verkoudheidstijden maar nu weet je helemaal niet meer waar je goed aan doet.

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 11 sep 2020, 10:56

Ja ik woon in België
Geboren en getogen in Nederland maar mijn wederhelft wilde niet naar Nederland komen destijds..
Dus ben ik maar naar België Vertrokken :denken :wave

Btw... de naam is Roman :top
Afbeelding

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 11 sep 2020, 19:41

Mondmasker met shihtzu een idee :giller
Afbeelding
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 11 sep 2020, 21:21

Geweldig :lol:
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 11 sep 2020, 21:34

Ja, die wil ik :gniffel :gniffel :gniffel

Ientje

Bericht door Ientje » 12 sep 2020, 10:36

Wil ik ook!
@Jolanda. Ook ik auto immuun ziekte, ook voorzichtig. Zelfs zo idioot dat ik pakjes vaak een aantal dagen laat staan. Boodschappen worden bezorgd, en goed gereinigd wat kan, steeds handen wassen als ik wat aanraak wat anderen aangeraakt hebben. Ik heb de blue wonder doekjes, is met waterstofperoxide, en zeep, schijnt virus niet tegen te kunnen. De corona deeltjes hebben een vetlaagje om zich heen als dat weg is kan het virusdeeltje niet overleven. Die blue wonder ontvet enorm.
Dat van dat vetlaagje gehoord van een verpleegkundige.

Plaats reactie