Dierenartsen zijn het zat....

Voor Coffee Talk en serieuze algemene zaken. Start je eigen onderwerp en geef je mening.
Jo-Anne
Site Admin

Dierenartsen zijn het zat....

Bericht door Jo-Anne » 17 feb 2024, 11:10

Afbeelding

Baasjes betalen duizenden euro’s aan operaties, dierenartsen zijn het zat uitgemaakt te worden voor geldwolf.

Ze hebben beiden maar één belang voor ogen: het dier. Maar de kloof tussen baasjes en dierenartsen dreigt onoverkomelijk groot te worden. De medische behandelingen voor gezelschapsdieren zijn zo duur, dat diereigenaren met de handen in het haar zitten. De stress aan de andere kant van de behandeltafel is evenredig groot. Ruim tweehonderd dierenartsen laten De Telegraaf weten het zat te zijn uitgemaakt te worden voor geldwolf.

„Als u de blaasgruisoperatie bij uw kat niet uitvoert, zijn wij genoodzaakt de dierenpolitie te bellen.” Deze boude uitspraak van een assistent in de Amsterdamse praktijk Ranzijn was het beginpunt van een onderzoek van De Telegraaf naar het reilen en zeilen bij dierenartsen. De praktijk gaf de opmerking in een e-mail toe. ’Wat betreft de vermelding van de dierenpolitie, willen we verduidelijken dat dit niet bedoeld was als een dreiging, maar eerder als een uiting van onze bezorgdheid over het welzijn van Moortje.’

Dierenarts Sander van der Wal uit Lelystad zag de oproep van De Telegraaf aan diereigenaren om hun ervaringen met dierenartsen te delen. Die schoot in het verkeerde keelgat „Wij krijgen als beroepsgroep al langer verhalen over ons heen die erg gekleurd zijn. Dat heeft vervelende gevolgen”, zegt hij. „Aan de balie klinkt constant de vraag of wij het uit dierenliefde doen of om het geld. Dat is erg, want het is toch redelijk dat ik voor mijn werk betaald krijg?”

Bron: De Telegraaf

Dit is een premium artikel voor leden van de Telegraaf. Het hele artikel is hier te lezen:

https://t.ly/NeaJf

Jo-Anne
Site Admin

Re: Dierenartsen zijn het zat....

Bericht door Jo-Anne » 17 feb 2024, 11:15

Quote dierenarts;

„Zaterdagavond komt een stel binnen met een kat met gebroken kaak na een aanrijding met een auto. Een spoedconsult kost in het weekend 100 euro"

Zijn deze tarieven in het hele land verschillend dan?

Ik moest als starttarief 149,00 afrekenen, overdag doch wel in het weekend, arts was al aanwezig in praktijk.
Afbeelding

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 17 feb 2024, 11:21

Ik heb vandaag betaald voor de jaarlijkse controle van Zyna en Luna 140€.
Dat is inclusief vaccinatie, ontwormen
En een flesje voor de wrat op luna haar huid en een zalfje omdat luna jaar geslachtsdeel rood is.

Afbeelding
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 17 feb 2024, 16:40

Jo-Anne schreef:
17 feb 2024, 11:15
Quote dierenarts;

„Zaterdagavond komt een stel binnen met een kat met gebroken kaak na een aanrijding met een auto. Een spoedconsult kost in het weekend 100 euro"

Zijn deze tarieven in het hele land verschillend dan?

Ik moest als starttarief 149,00 afrekenen, overdag doch wel in het weekend, arts was al aanwezig in praktijk.
Hier was het vorig jaar 195 euro, en daarnaast betaal je voor iedere behandeling.

Bij nacht en ontij? Geen dierenarts werkt hier meer in het weekend, dan kan je dus naar evidensia dierenziekenhuis. Ennnnn daar staan een misschien twee dierenartsen, jong, net afgestudeerd met een aantal studenten.

Diki kwam er met een kapot oog, drie jaar geleden. Oh dat moet gespiegeld worden mevrouw, helaas hier geen oogspiegel, kom maandag maar terug. Oh druppels, moet ze wel hebben hoor. Nee, hier niet op voorraad. Moest ik ook nog naar de uithof in utrecht om ze te halen.flesje van 8 euro..... En evidensia had toen ook nog de moed om voor het recept 25 euro te rekenen. Overigens heb ik daar bezwaar tegen gemaakt. Als zij de voorraad niet op orde hebben.....ik heb dat bedragje teruggekregen. Die valpartij van Diki, heeft me uiteindelijk rond de duizend euro gekost, ook omdat ze ook een tand door de lip had, wat over het hoofd was gezien.......waardoor een enorme ontsteking ontstond en ze geopereerd moest worden.dit was bij de eigen da, die toen nog geen evidensia was. Dus dat waren de minste kosten.

Diki bij de internist. Consult 195, verslagleggen ook zoiets, medicatie, bij elkaar 600 euro. En daar zat verder geen bloedonderzoek bij, dat was al gebeurd bij de eigen da.

Ientje

Bericht door Ientje » 17 feb 2024, 16:51

Pilletjes bij de da 4 voor 46 euro! Bij pharmacy4pets 14,70 euro, en heus die doen het niet mey verlies. wel recept nodig, kostte vorig jaar 25 euro dit jaar 27,50.,

Ik houd mijn hart vast voor de rekening vd hondenverzekering. Ben bang verdubbeling vd prijs.

Truus

Bericht door Truus » 17 feb 2024, 18:22

Heb ook een verhaal van Luca
Luca heeft 10 Januari 2024 een operatie gehad van zijn kruisband
Werd van tevoren gezegd dat het een dure operatie zal zijn
Maar je laat je dier ook geen pijn lijden zeker als die 4 jaar is
Had gelukkig een potje achter de hand, heeft altijd zelf gespaard
Deed dat altijd voor geval dat.
En dat nu goed uit was voor Luca 23honderd euro,s kwijt...
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 17 feb 2024, 18:44

Truus schreef:
17 feb 2024, 18:22
Jeetje Truus, wat een bedrag en nu ook Luca's andere knie nog. Of is het twee halen, één betalen :) :) . Ik zou in ieder geval over de prijs van de 2e operatie onderhandelen'/afdingen. Nee heb je, ja kun je krijgen.

Corrie

Bericht door Corrie » 17 feb 2024, 19:14

Allemachies Ientje en Truus , wat een bedragen :surprised
Ben ik blij dat L& K tot nu toe gezond zijn en geen nare ongelukjes hebben gehad
Heb trouwens ook een spaarrekening voor ze :woefwoef 9
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 18 feb 2024, 09:06

Zynaluna schreef:
17 feb 2024, 11:21
Ik heb vandaag betaald voor de jaarlijkse controle van Zyna en Luna 140€.
Dat is inclusief vaccinatie, ontwormen
En een flesje voor de wrat op luna haar huid en een zalfje omdat luna jaar geslachtsdeel rood is.

Afbeelding
Was dat in Nederland of in België bij de dierenarts Roman?
Afbeelding

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 18 feb 2024, 10:11

Belgie
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 18 feb 2024, 11:17

Zynaluna schreef:
18 feb 2024, 10:11
Belgie
Dat is een mooie prijs dan. En wat een verschil met Nederland!
Afbeelding

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 18 feb 2024, 11:24

Oke, nu begrijp ik dat er veel nederlanders komen.
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 18 feb 2024, 11:59

Truus schreef:
Heb je een kostenbegroting gekregen van te voren? :geenidee

Afbeelding
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 18 feb 2024, 13:08

Jo-Anne schreef:
18 feb 2024, 11:59
Truus schreef:
Heb je een kostenbegroting gekregen van te voren? :geenidee
Ja dat heeft ik gehad Jo-Anne
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 26 feb 2024, 11:39

Nog zo iets, de medicijnen voor Balou zijn momenteel moeilijk te krijgen. Nu krijgt hij dezelfde medicijnen via de dierenarts maar deze zijn eigenlijk bestemd voor mensen, deze blijken veel goedkoper te zijn. :geenidee
Ik wilde graag een recept voor deze medicijnen dan haal ik ze in het vervolg wel bij mijn apotheekhoudende huisarts, maar dit kon niet en ik kon ook niet extra meekrijgen met oog op andere patiënten die het medicijn nodig hebben, dit laatste begrijp ik natuurlijk wel.

Ientje

Bericht door Ientje » 26 feb 2024, 11:47

Oh mijn da gaf wel,recepten, die kon ik dan bij pharmacy4pets inleveren. Volgende dag veel en veel goedkoper in huis.

Hier een keer gehad in het weekend, kreeg een recept voor oogdruppels, kon ik bij de dienstdoende mensen apotheekm halen. Die apotheker wilde het niet leveren, was een apotheek voor mensen en niet voor dieren. Toen kon ik helemaal naar ukg in utrecht voor de druppeltjes. midden in corona tijd, geen ov, dus moest ik beroep op mijn vriendin doen terwijl iemand in de auto meenemen verboden was. Zucht,
Maar de apothekers was niet te vermurwen, ze mocht geen medicatie voor dieren leveren.

Marga.

Bericht door Marga. » 29 feb 2024, 11:27

Ientje schreef:
26 feb 2024, 11:47
Oh mijn da gaf wel,recepten, die kon ik dan bij pharmacy4pets inleveren. Volgende dag veel en veel goedkoper in huis.

Hier een keer gehad in het weekend, kreeg een recept voor oogdruppels, kon ik bij de dienstdoende mensen apotheekm halen. Die apotheker wilde het niet leveren, was een apotheek voor mensen en niet voor dieren. Toen kon ik helemaal naar ukg in utrecht voor de druppeltjes. midden in corona tijd, geen ov, dus moest ik beroep op mijn vriendin doen terwijl iemand in de auto meenemen verboden was. Zucht,
Maar de apothekers was niet te vermurwen, ze mocht geen medicatie voor dieren leveren.
De medicijnen voor Lotus haal ik ook bij de huisarts maar die kan de dierenarts helemaal niet meer leveren.
Maar omdat het slechte aanleveren van de medicijnen voor Balou bij de dierenarts tijdelijk is krijg ik geen recept voor de huisarts.
Ik vraag mij af waarom dezelfde medicijnen voor mensen veel goedkoper zijn?

Ientje

Bericht door Ientje » 01 mar 2024, 08:02

Marga. schreef:
29 feb 2024, 11:27
Ientje schreef:
26 feb 2024, 11:47

De medicijnen voor Lotus haal ik ook bij de huisarts maar die kan de dierenarts helemaal niet meer leveren.
Maar omdat het slechte aanleveren van de medicijnen voor Balou bij de dierenarts tijdelijk is krijg ik geen recept voor de huisarts.
Ik vraag mij af waarom dezelfde medicijnen voor mensen veel goedkoper zijn?
Ik denk door de enorme giga winst die de da er op maakt, zie mijn verhaal van de vier cerenia tabletjes, bij de da 46 euro bij de pharmacy4pets 14,70 , en die verdienen er ook nog op. Da is een vrije markt en mag rekenen wat ze willen, Daarnaast liggen mensen medicijnen door wetgeving aan banden, daar zijn max. Prijzen voor.,en ja daardoor zijn ze in nl ook slechter te verkrijgen omdat voor de grondstoffen minder betaald wordt dan in buurlanden.,

Ientje

Bericht door Ientje » 01 mar 2024, 08:03

Marga, bel eens met pharmacy4pets, of de medicatie daar nog wel is, ze leveren medicijnen op recept, dat recept moet van de da komen,

Marga.

Bericht door Marga. » 01 mar 2024, 08:45

Ientje schreef:
01 mar 2024, 08:03
Marga, bel eens met pharmacy4pets, of de medicatie daar nog wel is, ze leveren medicijnen op recept, dat recept moet van de da komen,
Ik heb het medicijn voor Balou nu ook gekregen maar dan voor mensen en dit bevalt eigenlijk veel beter omdat het hetzelfde medicijn is maar veel goedkoper, dus ik zit niet zonder medicijnen.
Omdat het medicijn er ook voor dieren is wil de dierenarts geen recept uitschrijven zodat ik de medicijnen bij de huisarts kan kopen, dan loopt de dierenarts inkomsten mis.

Plaats reactie