Vind jij het uiterlijk van je hond belangrijk?

Voor Coffee Talk en serieuze algemene zaken. Start je eigen onderwerp en geef je mening.
Plaats reactie

Vind jij het uiterlijk van je hond belangrijk

nee
4
67%
ja
2
33%

Totaal aantal stemmen: 6

Jo-Anne
Site Admin

Vind jij het uiterlijk van je hond belangrijk?

Bericht door Jo-Anne » 15 mar 2024, 08:20

Afbeelding

Kan het zo zijn bij jou dat je vind, wat een lelijke hond heb ik eigenlijk? of die zou ik nooit nemen, die is lelijk als je een hond zoekt....
Sommige mensen vinden het uiterlijk hoe ziet mijn hond eruit erg belangrijk....

Hoe zit dat bij jou?
Afbeelding

Ientje

Re: Vind jij het uiterlijk van je hond belangrijk?

Bericht door Ientje » 15 mar 2024, 08:44

Ja en nee.
Ik wilde geen witte hond, want ik wil geen traanstrepen. Door al het natte vd laatste tijd heeft diki nu toch wat rode haren aan de voetjes, wellicht ook door de royal canin?. Ik vind dat echt niet mooi, maar houd niet minder van haar.

Maaaar ik wilde als kind nooit een hond met een bruine neus, een hond heeft een zwarte neus! mijn eerste hond, heidewactel had een bruine neus, de tweede, een toller, nog erger een roze neus....,, ze waren mij zo lief.

Overigens wilde ik ook nooit een rode gecastreerde kater, die hebben altijd blaasgruis........... weten jullie nog Ike, rood, kater, gecastreerd en blaasgruis en steentjes, maar ik was gek op die kat,

Lise

Bericht door Lise » 15 mar 2024, 19:14

Net als bij mensen vind ik het uiterlijk van dieren ook niet belangrijk. Mens of dier kan er geweldig mooi uitzien, maar het mooi zijn, wil niet zeggen dat ze ook sociaal, lief, betrokken etc. zijn.

Corrie

Bericht door Corrie » 16 mar 2024, 19:23

ze zeggen wel eens het oog wil ook wat :gniffel
voor mij niet echt belangrijk, ook bij mensen niet
ik hou van de smeerpoetsen die ik nu heb :gniffel en gehouden van alle hondjes en katten die we gehad hebben :loveheart
en ook van alle aanloopkatten die we in Spanje hadden
Afbeelding

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 17 mar 2024, 18:50

Uiterlijk is niet belangrijk maar het bepaald wel de keuze van het ras datje koopt :geenidee
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 18 mar 2024, 09:34

Eigenlijk wel, ik wil dat mijn honden er altijd verzorgd uitzien maar het karakter vind ik belangrijker.

Ientje

Bericht door Ientje » 18 mar 2024, 15:20

Zeker is karakter heel belangrijk, het belangrijkst, samen met gezondheid. Maar ik vind uiterlijk toch ook,belangrijk. Ik zal geen engelse bulldog nemen, want ik vind ze echt niet mooi, is dat slecht dan? Het is toch een keuze die je maakt. Net wat hierboven werd gezegd, je kiest toch ook op uiterlijk.
Maar als Diki morgen paars met groene en gele stippeltjes wakker wordt, hOud ik nog net zoveel van haar, maar ik zal wel proberen de stippeltjes weer weg te krijgen, effen paars is dan toch mooier denk ik. :applaus :giller Snappen jullie hoe ik het bedoel?

Overigens werden er lang geleden wel huisdieren bij het asiel aangeboden. Ze pasten, of kleuren, niet bij het nieuwe bankstel. En dat zou ik dus nooit kunnen doen. Ik weet niet of het nu nog gebeurt of misschien wordt het niet meer gezegd

Plaats reactie