De zoektocht

Voor Coffee Talk en serieuze algemene zaken. Start je eigen onderwerp en geef je mening.
Plaats reactie
Jolanda

De zoektocht

Bericht door Jolanda » 27 jan 2020, 13:28

Zo zit je zaterdagavond om half 11 net voor je naar bed gaat nog even op facebook te kijken.
Zie ik ineens dat er in Dedemsvaart een Shih Tzu vermist is. Jayce was twee keer in dezelfde straat gespot, maar kon niet benaderd worden (was geschrokken van vuurwerk).
Dus dat zeg ik tegen Marco en we besloten die kant op te gaan.
Wij wonen niet heel ver van Dedemsvaart en we konden niet naar bed zonder iets te doen, wetende dat die kleine muis in het donker en de koude buiten liep.
Vrouwtje kon niet van huis want haar man is uitgezonden en ze had twee kleine kinderen op bed liggen.
Dus hup de meiden in hun tuigjes en met de auto die kant op. Ik heb voor de zekerheid een extra riem en wat gedroogde lama meegenomen.
Er zijn daar drukke wegen en erg veel water dus je houd je hart vast.
Nadat we bijna een uur gezocht hadden kwam er bericht dat Jayce gevonden was. Vrouwtje had toch nog oppas weten te vinden en was opgehaald om te gaan zoeken. Tja en vrouwtjes stem is dan toch de reden om tevoorschijn te komen.
Valt niet mee om een zwart schatje te vinden in een donkere omgeving waar geen lantaarnpaal te vinden is. Dus ik scheen ook steeds met een zaklamp uit het raam de weilanden en kanalen in haha. Wil niet weten wat de mensen daar gedacht hebben.... Verdachte mensen die langzaam rijden en met een zaklamp uit het raam schijnen :giller
Dus ik lag pas om half 1 's nachts in bed, maar belangrijkste was dat de kleine schat weer veilig thuis was.

Corrie

Re: De zoektocht

Bericht door Corrie » 27 jan 2020, 15:06

Wat een verhaal zeg en wat lief dat jullie zijn gaan zoeken :applaus
Gelukkig goed afgelopen :cheer
Zie zo vaak op fb vermiste honden, zo erg , soms weer vlug gevonden , soms maanden later nog niet :cry:
Hoop het nooit mee te maken
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 27 jan 2020, 17:14

Wat lief van dat je bent gaan zoeken :top
Gelukkig is het goed afgelopen :cheer
Afbeelding

Yvonne

Bericht door Yvonne » 27 jan 2020, 17:40

Zo eng als je hondje weg is. Lief dat jullie mee zochten.
Ooit onze Berner een dag kwijt geweest, van alles gaat er door je heen, van wat als ze nooit meer gevonden wordt.

Jolanda

Bericht door Jolanda » 28 jan 2020, 13:31

Ik ben één keer Pepper kwijt geweest. In ons vorige huis, toen we er net woonden. Een kind uit de buurt had onze schuttingdeur open gedaan en Fleur kwam met een vreemde blik in dr ogen onrustig naar binnen. Ik de tuin in en geen Pepper meer. Ik dacht dat ik gek werd. Overal gezocht en geroepen en net voor ik in de auto wilde stappen om verderop te gaan zoeken, toch nog een keer bij de voordeur gaan kijken en daar zat ze hoor. Met zo'n snoetje van...ehm doet iemand die deur nog voor mij open?... Die angst ben ik nooit vergeten dus als ik dan iemand kan helpen, doe ik dat met alle liefde.

Plaats reactie