Naar aanleiding van...

Voor Coffee Talk en serieuze algemene zaken. Start je eigen onderwerp en geef je mening.
Plaats reactie
Jo-Anne
Site Admin

Naar aanleiding van...

Bericht door Jo-Anne » 13 aug 2019, 11:21

De uitzending van nieuwsuur over te korte snuiten bij honden....

Meerdere mensen denken er over om een mix hondje dan te nemen. Maar er zijn ook baasjes die geen klachten bemerken bij hun hond.
Wat is wijsheid :oldtimer Er zijn nogal wat mixen met de Shih tegenwoordig......

Shih-Apso
Shih-Poo
Shih-Malteser

Word jou volgende hond een Shih-Tzu of een mix? :run waar zou je voor kiezen....
Afbeelding

Lise

Re: Naar aanleiding van...

Bericht door Lise » 13 aug 2019, 11:43

Ik ben het wel eens met het aankomende fokverbod op honden met te korte neuzen.
Zoals jullie weten heb ik een Malteser, Shih Tzu en een Boomer. Mijn Shih Tzu Twister heeft het bij hogere temperaturen duidelijk zwaarder dan Max en Pepper. Dan heb ik het niet over extreem hoge temperaturen, maar bij een graad of 20 met zon is dit al het geval.

De vraag of mijn volgende hond een Shih Tzu word of een mix, is niet moeilijk. In Nederland geldt voor de Shih Tzu een fokverbod en ik ben echt niet van plan om een Shih Tzu over de grens te halen.

Corrie

Bericht door Corrie » 13 aug 2019, 12:05

ik merk niet veel bij de dames dat ze er last van hebben
met de lange wandeling aan het eind wel vaak dat de tong te voorschijn komt

heb het gemist dat er een fokverbod komt voor Shih-Tzu´s

zie veel leuke mixjes rond lopen, helaas hierna geen hondjes meer

maar zou ik moeten kiezen dan met een Laso Apso :love
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 13 aug 2019, 15:53

Ik dacht dat er nog geen fokverbod was voor de Shih Tzu. Ben het er zeker wel mee eens dat de snuitjes langer moeten. Daisy heeft een langere stop dan Abigail en Abigail heeft toch echt sneller last van de warmte.
Ik noem Daisy altijd mijn Shih Tzu 2.0 hahaha.
De mixjes ben ik niet zo van. Mensen lijken te denken dat ze als ze maar een mis nemen dat dan alle gezondheidsproblemen als sneeuw voor de zon verdwijnen. Kijk naar alle mixen met Cavaliertjes en die mensen denken dan dat de "cavalier problemen" er dan niet meer in kunnen zitten...
Ik wil in de toekomst toch graag weer een Shih Tzu, maar zouden die er niet meer zijn/gefokt mogen worden dan denk ik toch sterk over een Lhasa Apso na en mijn wens is nog steeds om ooit weer een Cavaliertje te hebben, maar ja dan moet er ook nog een hoop veranderen.

Marga.

Bericht door Marga. » 16 aug 2019, 11:05

Jolanda schreef:
13 aug 2019, 15:53
Ik dacht dat er nog geen fokverbod was voor de Shih Tzu. Ben het er zeker wel mee eens dat de snuitjes langer moeten. Daisy heeft een langere stop dan Abigail en Abigail heeft toch echt sneller last van de warmte.
Ik noem Daisy altijd mijn Shih Tzu 2.0 hahaha.
De mixjes ben ik niet zo van. Mensen lijken te denken dat ze als ze maar een mis nemen dat dan alle gezondheidsproblemen als sneeuw voor de zon verdwijnen. Kijk naar alle mixen met Cavaliertjes en die mensen denken dan dat de "cavalier problemen" er dan niet meer in kunnen zitten...
Ik wil in de toekomst toch graag weer een Shih Tzu, maar zouden die er niet meer zijn/gefokt mogen worden dan denk ik toch sterk over een Lhasa Apso na en mijn wens is nog steeds om ooit weer een Cavaliertje te hebben, maar ja dan moet er ook nog een hoop veranderen.
Je kunt ook verantwoord mixjes fokken, dus uit geteste ouders.

Marga.

Bericht door Marga. » 16 aug 2019, 11:14

Ik had voor ik uiteindelijk Lotus heb gekocht eerst een shih tzu op het oog, een prachtige bruine pup. Ik heb er uiteindelijk van af gezien omdat het te snel was na het overlijden van Mowgli maar ook de korte neus vond ik bedenkelijk. Lotus heeft ook niet veel neus maar toch meer als een shih tzu.

Afbeelding

Plaats reactie