De zin of onzin van goede voeding

Goede voeding is belangrijk. Deel hier je ervaringen met verschillende soorten hondenvoer of vraag advies.
Zynaluna

Re: De zin of onzin van goede voeding

Bericht door Zynaluna » 01 sep 2024, 10:46

Nee, de energique krijgen ze niet meer.
Zyna wilde het niet merr.
Nu eten ze weer heel goed.
Wissel de carnis worsten af met de carnilove.
Alle smaken lusten ze, en de onlasting blijft prima.

Ook Luna gaat er goed op.

Dus tot nu toe tevreden.
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 01 sep 2024, 17:12

Diki krijgt laag vet brokjes fan royal canin, helaas, maar ze doet het er heel goed op. Daarnaast krijgt ze blik van herrmans, konijn met rijstvlokken. Die rijstvlokken zie ik niet wel stukjes wortel. Ze vindt het heerlijk. Heel langzaam probeer ik naar fifty fifty te gaan. Maar de hermanns is omgerekend toch ruim 11 procent vet. Ze mag max tien.
In het begin werd ze dikker ervan. Logisch ik had de hoeveelheid brokjes niet verminderd. Ze was meer dan 8,6 kg. Meer dan een pond aangekomen en kreeg een buikje. Vanmorgen gewogen en weer netjes 8 kg. De brokjes verminderd van 110 naar 80 gram, geleidelijk aan hoor. Ik voel weer ribbetjes,

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 08 sep 2024, 10:47

Zynaluna schreef:
01 sep 2024, 10:46
Nee, de energique krijgen ze niet meer.
Zyna wilde het niet merr.
Nu eten ze weer heel goed.
Wissel de carnis worsten af met de carnilove.
Alle smaken lusten ze, en de onlasting blijft prima.

Ook Luna gaat er goed op.

Dus tot nu toe tevreden.
Dank u Roman.

Dus ook geen Carnis brokken meer, of wel?
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 08 sep 2024, 10:47

Ientje schreef:
01 sep 2024, 17:12
Diki krijgt laag vet brokjes fan royal canin, helaas, maar ze doet het er heel goed op. Daarnaast krijgt ze blik van herrmans, konijn met rijstvlokken. Die rijstvlokken zie ik niet wel stukjes wortel. Ze vindt het heerlijk. Heel langzaam probeer ik naar fifty fifty te gaan. Maar de hermanns is omgerekend toch ruim 11 procent vet. Ze mag max tien.
In het begin werd ze dikker ervan. Logisch ik had de hoeveelheid brokjes niet verminderd. Ze was meer dan 8,6 kg. Meer dan een pond aangekomen en kreeg een buikje. Vanmorgen gewogen en weer netjes 8 kg. De brokjes verminderd van 110 naar 80 gram, geleidelijk aan hoor. Ik voel weer ribbetjes,
Heb het idee dat Herrmanns vetter is geworden :geenidee
Afbeelding

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 08 sep 2024, 12:08

Jawel, gecombineerd met de carnis brokken
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 09 sep 2024, 08:51

Jo-Anne schreef:
08 sep 2024, 10:47
Ientje schreef:
01 sep 2024, 17:12
Heb het idee dat Herrmanns vetter is geworden :geenidee
Alle herrmanss is te vet voor diki. Maar deze, konijn met rijstvlokken is 2,9 procent in de natte stof, dat is naar droge stof,omgerekend 11,1 procent. Is op het randje maar over de brokjes die vetarm zijn, gaat het perfect en ze eet nu tenminste alles netjes op, bij iedere nieiwe zending controleer ik de percentages opnieuw, dat ze het niet stiekem veranderen,

Marga.

Bericht door Marga. » 16 sep 2024, 08:12

Het is wat met de brokjes van honden, Loca de hond van mijn dochter wilde de RC brokken niet meer die is nu over gezet op kvv wat goed gaat.
Lotus wil s' morgens geen brokjes maar als ik ze dan week eet ze ze wel, de rest van de dag eet ze ze wel gewoon. Lotus krijgt urinary van RC i.v.b. met blaasgruis waar ze het prima op doet en een paar stukjes Rody worst om o.a. haar medicijnen in te doen.

Plaats reactie