Wat voor kauwsnacks geven jullie de honden?

Goede voeding is belangrijk. Deel hier je ervaringen met verschillende soorten hondenvoer of vraag advies.
Marga.

Wat voor kauwsnacks geven jullie de honden?

Bericht door Marga. » 29 sep 2019, 13:32

Lotus heeft mij vrijdag de schrik van mijn leven bezorgd door een stuk runderkophuid dat in haar keel vast kwam te zitten. Ze was aan het kokhalzen en aan het slikken in haar mondhoeken zat schuim/slijm, ze stopte even met slikken en kokhalzen maar begon toen opnieuw. Ik kon niets zien zitten en wist mij geen raad, net toen ik met haar naar mijn schoondochter (ze wonen bij mij in de straat en zij heeft haar veterinair diploma) wilde rennen kreeg ze het stuk erdoor. Terwijl Lotus verder ging alsof er niets gebeurd was moest ik toch echt even de schrik er uit janken.
Ik heb alle runderkophuid die ik nog had weggegooid, dit krijgen ze hier nooit meer en ook niets anders wat zacht en slap word als ze er op kauwen zoals andere soorten rawhide maar wat dan wel? Ik heb nu voor beide honden een gewei gekocht en ze krijgen nog churpi en ik zit aan boomwortel te denken. Dit is allemaal erg hard maar dit liever dan dat ze stikken in zacht geknaagde stukken huid. Ik blijf er altijd bij als de honden ergens op mogen kluiven en de zacht geworden stuken knip ik weg voor ze verder mogen gaan. Dit keer zat er een dubbel stuk aan waarvan ik dacht dat Lotus het niet los kon krijgen maar wel dus. Ze had het nog maar net dus ze heeft het stuk als de schrokop die ze is, nog hard en in zijn geheel proberen weg te krijgen. Gisteren was ik ook nog bang voor verstopping maar dit blijkt in orde, runderkophuid verteerd wel maar langzamer.

Dus mijn vraag, wat krijgen jullie honden om veilig op te kluiven?

Afbeelding

Corrie

Re: Wat voor kauwsnacks geven jullie de honden?

Bericht door Corrie » 29 sep 2019, 13:44

wat een leuke foto :love

ze krijgen hier gedroogde kippentenen
en gedroogde kip-eend-lam filets ,dat is allemaal niet zo groot

oren en zo geef ik dus niet omdat idd door het kauwen er van die zachte stukken aan komen

wat schrik je dan hé Marga, gelukkig goed gegaan

wat is churpi ?
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 29 sep 2019, 14:18

Corrie schreef:
29 sep 2019, 13:44

oren en zo geef ik dus niet omdat idd door het kauwen er van die zachte stukken aan komen

wat is churpi ?
Churpi is een gedroogde kaassoort die gemaakt word van yakmelk, het komt uit de Himalaya.

Marga.

Bericht door Marga. » 29 sep 2019, 14:24

Corrie schreef:
29 sep 2019, 13:44

wat is churpi ?
Ik was me echt rot geschrokken gelukkig dat ze het weg kreeg.
Ze krijgen hier kleine stukjes gedroogde kip als beloningssnoepje. Ik durf Lotus ook geen gedroogde kipfilet te geven omdat ze de stukken die ze er af krijgt niet kauwt maar zo doorslikt. Ze krijgt haar brokjes in een voerbal, hier verslikte ze zich ook aan de lopende band in. Ze is gewoon een schrokop die niet weet hoe snel ze iets zonder te kauwen weg moet slikken.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 29 sep 2019, 15:15

Jammer genoeg is hier hetzelfde gebeurd en daarna nooit meer kauwsnacks gegeven die week kunnen worden. Ook ik knipte de zacht geworden gedeeltes weg, het is gewoon te gevaarlijk. Dus ik geloof graag dat je je rot geschrokken bent Marga. Zeker als je het stuk niet meer kunt vinden en je eigenljk iets anders kunt doen dan afwachten. Geef je niet zoiets?

https://www.vegavriend.nl/a-56874185-32 ... el-medium/

Hele leuke lieve foto van Lotus met dat grote kauwtouw :love
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 29 sep 2019, 16:21

Ik durf Lotus niet zo iets te geven omdat ze er stukken af kan bijten en de stukken dan in 1 keer doorslikt.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 29 sep 2019, 16:35

Marga. schreef:
29 sep 2019, 16:21
Ik durf Lotus niet zo iets te geven omdat ze er stukken af kan bijten en de stukken dan in 1 keer doorslikt.
Ja begrijp ik. Maar Marga durf je dan wel zo`n gewei te geven met het oog op de tanden en ook stukjes? Ken jij deze misschien

https://fretten.nl/nl/nylon/4944-51099- ... small.html
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 29 sep 2019, 17:40

Jo-Anne schreef:
29 sep 2019, 16:35
Marga. schreef:
Ja begrijp ik. Maar Marga durf je dan wel zo`n gewei te geven met het oog op de tanden en ook stukjes? Ken jij deze misschien

Ze hebben een nylabone hier doen ze niets mee. Ik ga het gewei gewoon proberen, je leest er zo veel over goede en slechte ervaringen ze krijgen er in ieder geval geen grote stukken af.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 29 sep 2019, 18:28

Marga. schreef:
29 sep 2019, 17:40
Jo-Anne schreef:
29 sep 2019, 16:35
Marga. schreef:

Ze hebben een nylabone hier doen ze niets mee. Ik ga het gewei gewoon proberen, je leest er zo veel over goede en slechte ervaringen ze krijgen er in ieder geval geen grote stukken af.
Okee wil je ons op de hoogte houden hoe dat gaat? Het is toch wel lekker als je ze iets kunt geven. Ik heb die stukken gewei ook weleens zien liggen maar durfde het niet aan. :roll:
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 30 sep 2019, 12:14

Daisy kan ik rustig ergens op laten knagen, maar Abigail is levensgevaarlijk.
Die probeert dingen al snel achter in haar strot te proppen en door te slikken. Dus ik had gevlochten paardenslokdarm, dat zijn 3 stukken die gevlochten zijn en ruim 30 cm lang zijn. Hier kon ze heel lang op knagen en veilig. Dan pakte ik het na een uur ofzo weer af en knipte de zachte stukken er af en dan kreeg ze hem de volgende dag ofzo weer.
Helaas kan ik die nergens meer krijgen. Nu heb ik wel een soort van plastic ding (botvorm met gaten aan de zijkanten) waar ik kluiven in kan steken zodat ze het laatste stukje niet in hun keel kunnen krijgen. Helaas wil Abigail niet meer knagen zodra het er in zit en Daisy krijgt het met hard trekken er alsnog uit.
Dus ik probeer hele lange snacks te kopen (of zelf te drogen) en die haal ik dan weer weg als ik ze te klein vind worden. Zo gooi ik op jaarbasis helaas best aardig wat de vuilnisbak in.

Marga.

Bericht door Marga. » 01 okt 2019, 11:28

De geweien hebben ze inmiddels maar tot nu toe doen ze er niets mee. Wel verdedigt Balou hem met zijn leven denkend, afblijven dat is van MIJ. Ik heb ook nylabones met een smaakje gekocht die komen vandaag, ik ben benieuwd of ze hier iets mee gaan doen. Binnen kort is er najaarsmarkt in de buurt waar meestal ook een grote kraam met dierbenodigdheden staat, ik ga daar ook kijken. Maar voor nu moeten ze zich maar even redden, ze zijn hier gek op gedroogde huid maar ik durf het echt niet meer aan.

Afbeelding
Zo, dit ga ik even veilig stellen.

Afbeelding
Gr, ze heeft de bench dicht gedaan nu kan ik Lotus en Nemo niet vanuit mijn bench belagen.

Afbeelding
Leuk, maar wat moet ik er mee?

Marga.

Bericht door Marga. » 03 okt 2019, 09:50

De nylabons waren een grote miskoop. Ze bleken in tegenstelling van wat er op de website stond eetbaar en Balou had hem binnen tien minuten weggewerkt. Ik kon hem gelukkig op tijd van Lotus afpakken maar zij had er ook al een behoorlijk stuk van op. Wat een risico product voor Lotus wetend dat zij stukken klein en groot in een keer probeert door te slikken. Ze konden mij bij Medpets niet vertellen of de botjes verteerden, dit moest ik maar aan mijn dierenarts vragen. Gelukkig bleken de botjes eetbaar, dit heeft mijn schoondochter uitgezocht. Omdat er op de website foute informatie werd gegeven, hier staat dat de botjes hard zijn en dat de hond er lekker lang mee doet, is er een deel van het aankoopbedrag terug gestort op mijn account. Heel netjes van Medpets dacht ik, totdat ik zag dat ik de verzendkosten heb terug gekregen.
Afbeelding

Afbeelding
Ondanks dat de botjes niet geschikt voor mijn honden waren vonden ze ze wel heerlijk. Jammer dat ze niet aan de beschrijving voldeden.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 03 okt 2019, 09:59

:-o :-o :-o

Mag toch hopen dat Medpets dit heeft aangepast op hun website nu! Een nylonbone eetbaar pffffff, nog een geluk dat er verder niets gebeurd is met Balou :love
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 03 okt 2019, 10:47

Jo-Anne schreef:
03 okt 2019, 09:59

Mag toch hopen dat Medpets dit heeft aangepast op hun website nu! Een nylonbone eetbaar pffffff, nog een geluk dat er verder niets gebeurd is met Balou :love
'Ze hebben het aangepast, er staat niet meer bij dat ze hard zijn en honden er lekker lang mee doen.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 03 okt 2019, 11:05

Marga. schreef:
03 okt 2019, 10:47
Jo-Anne schreef:
03 okt 2019, 09:59

'Ze hebben het aangepast, er staat niet meer bij dat ze hard zijn en honden er lekker lang mee doen.
Nou dat is dan tenminste nog wat. Wel een beetje onbeschoft om alleen de verzendkosten terug te geven. :mrgreen:
Leuke foto`s van je twee lieffies :Foto :10
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 03 okt 2019, 16:55

Ik geef elandhuid, de rawhuid vd farmfood vind ik ook te slap worden. Elandhuid is taaier en stinkt totaal niet. Diki doet met een stuk weken. Het wordt wel zachter maar er geen flappen, Diki bijt er hele kleine stukjes van af. De maat small is voor een lhasa heel groot.
Ik Koop het bij cool4pets in belgie, volgende dag in huis.

Marga.

Bericht door Marga. » 06 okt 2019, 15:14

Ientje schreef:
03 okt 2019, 16:55
Ik geef elandhuid, de rawhuid vd farmfood vind ik ook te slap worden. Elandhuid is taaier en stinkt totaal niet. Diki doet met een stuk weken. Het wordt wel zachter maar er geen flappen, Diki bijt er hele kleine stukjes van af. De maat small is voor een lhasa heel groot.
Ik Koop het bij cool4pets in belgie, volgende dag in huis.
Ik houd het in mijn gedachten maar ik wil eerst even op de najaarsmarkt kijken, daar staat altijd een grote dierenkraam.

Ientje

Bericht door Ientje » 06 okt 2019, 15:25

Gelijk heb je. Ik heb ook deerhide gehad, heerlijk spul, maar helaas niet meer te krijgen.

Marga.

Bericht door Marga. » 07 okt 2019, 08:56

Ientje schreef:
06 okt 2019, 15:25
Gelijk heb je. Ik heb ook deerhide gehad, heerlijk spul, maar helaas niet meer te krijgen.
Dat gaat niets worden, ik vind de leverkosten veel te hoog.

Marga.

Bericht door Marga. » 24 okt 2019, 14:28

We zijn inmiddels een tijdje verder en ik heb geschikt kauwmateriaal voor de honden gevonden churpi en een wortel van de koffieboom. Dit hebben ze niet zo op en de kans om er in te stikken is ook erg klein. Natuurlijk houd ik het laatste stukje wel in de gaten maar het duurt nog wel even voor ze zo ver zijn.

Afbeelding
Balou met de wortel, die hier nog in tweeën moet.

Afbeelding
En Lotus met churpi.

Plaats reactie