Help! Pittige pup
- Joyce&Jack
Re: Help! Pittige pup
En ik doe idd ook wat intelligentie spelletjes met hem. Ik heb een hondenpuzzel. En ik geef hem dus veel kauwmateriaal zoals varkensoorstukjes en Bullepezen etc. Wordt hij ook lekker rustig van.
-
Lise
Hey Joyce, probeer Jack eens voor te lezen als hij gedrag vertoont dat je niet fijn vindt. Het klinkt een beetje zweverig, maar honden schijnen door een voorleessessie in de relax modus te komen. Ennuh, het maakt echt niet uit wat je voorleest.
Ja, dat helpt echt voorlezen, verhaaltje vertellen, jouw stem maakt hem dan rustig!
Loraine, helemaal mee eens. Diki brak de bench af. Ik deed de riem aan de hond, zelf zitten en binnen een paar dagen, was riem .. slapen.heeft wel 2 riemen gekost, Diki vond leren riem heerlijk om op te bijten.
Wat een goed idee Lise, ik had er nog nooit van gehoord maar kan mij wel voorstellen dat Jack kalmeert van rustig voorlezen.
Ik denk wel dat als mijn kinderen binnen komen terwijl ik de honden aan het voorlezen ben ze de dokter voor mij gaan bellen.
-
Lise
Een vriendin van mij was vóór Corona vrijwilligster in het asiel. Zij las honden en katten voor, vandaar dat ik weet dat voorlezen een kalmerende werking heeft.
Ennuh, ik snap helemaal dat het gek overkomt en je kinderen zomaar de dokter zouden gaan bellen
@JoyceJoyce&Jack schreef: ↑27 mar 2021, 13:13Het is soms dat hij gaat blaffen en grommen naar andere honden, maar vaak ook niet. Hij doet dat bijvoorbeeld alleen in het donker als hij aangelijnd is en er niet naar toe kan. Dr andere honden zijn dan verder weg. Vreemd is dan wel dat hij verder wel een wat speelse houding laat zien. Dus spelboog en op en neer springen. Maar soms blijft hij ook wel even stil staan. Verder speelt hij altijd goed met andere honden.Jo-Anne schreef: ↑26 mar 2021, 19:59Dat is zeker vreemd dat hij sommig gedrag wel en dan weer niet laat zien. Waar hebben we het dan precies over, wat vertoont Jack dan voor gedrag?Joyce&Jack schreef: ↑24 mar 2021, 21:14Ik hoop het ook dat het een fase is. Ik herken het totaal niet van onze vorige hond, die vond echt alles goed maar dat we een Shih Tzu Maltezer.
We zijn zelfs al naar een gedragstherapeut geweest, het begon nl al toen hij een paar dagen bij ons was. En ik wilde wel zeker weten dat ik het goed aan pak. Maar hebben we net een oplossing gevonden voor het ene grommen komt er weer ander vreemd gedrag om de hoek kijken... En het vreemde is ook dat hij sommig gedrag soms wel en soms niet laat zien.
![]()
Ook naar mensen was het laatst blaffen en grommen toen hij er niet bij kon komen. Dit is nu 3x voorgekomen. Maar ook dit gaat vaak wel goed zonder blaffen. Zijn houding is dan wel hoog.
Hij gromt als mijn oudste zoon hem wil optillen, en dit kan overgaan in snauwen. Hij wil gewoon niet en springt dan weg. Als ik hem optil gromt hij eigenlijk nooit meer. Maar heeft hij in het begin ook wel gedaan.
En als hij speelgoed vd kinderen afpakt krijg je het met geen mogelijkheid terug. Hij laat zich dan niet verleiden door ander speelgoed of een snoepje. Hoewel hij het commando los vrij aardig kent. Ik ga het nu gewoon negeren. Zodst hij denkt dat het voor ons totaal niet interessant is.
Komt Jack uit een groot of klein nest?

- Joyce&Jack
Hij heeft een bench. Maar daar is het deurtje uit en daar ligt hij dus bijna nooit meer. Hij heeft ook een mat in de keuken en een mand in de woonkamer waar hij vaak ligt. Daar leg ik hem idd vaak op met iets te kluiven. Maar hij blijft daar dan vaak niet lang liggen als wij bewegen. Als wij stil blijven zitten dan pakt hij wel beter zijn rust. Maar dat is natuurlijk niet altijd mogelijk.Loraine schreef: ↑31 mar 2021, 13:02Heeft hij een eigen plekje waar hij zich kan terugtrekken?
Dat kan een bench zijn, een ren, een mand.
Maar vooral: waar hij met rust gelaten wordt.
Zo ja, zou ik hem daar neerzetten met een kluifje ofzo en zo verplichte time-outs geven wanneer je ziet dat hij overprikkeld begint te raken.
Of gewoon net zoals je bij een peuter doet: dagelijks op een vaste tijd een uurtje naar bed (in deze: zijn plekje).
Hij is nog jong en heeft wat meer slaap nodig dan een volwassen hond, vergelijk hem gerust met een peuter; die worden ook heel vervelend als ze moe/overprikkeld zijn.
Ik merkte hier tenminste dat verplicht time-out geven in de bench met een knaagje voor meer rust zorgde.
Rust bij mij, omdat Mahdu me telkens 3 stappen voor was en ik me de hele dag uit de naad werkte om hem wat beter in het gareel te krijgen terwijl hij me nog net niet vierkant stond uit te lachen.
Maar ook rust voor hem, even moeten ontspannen.
Laatst gewijzigd door Joyce&Jack op 03 apr 2021, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- Joyce&Jack
Hij komt uit een nest met 6 pups. Dus niet echt klein. Zou dat wat verklaren?Jo-Anne schreef: ↑01 apr 2021, 20:48@JoyceJoyce&Jack schreef: ↑27 mar 2021, 13:13
Het is soms dat hij gaat blaffen en grommen naar andere honden, maar vaak ook niet. Hij doet dat bijvoorbeeld alleen in het donker als hij aangelijnd is en er niet naar toe kan. Dr andere honden zijn dan verder weg. Vreemd is dan wel dat hij verder wel een wat speelse houding laat zien. Dus spelboog en op en neer springen. Maar soms blijft hij ook wel even stil staan. Verder speelt hij altijd goed met andere honden.
Ook naar mensen was het laatst blaffen en grommen toen hij er niet bij kon komen. Dit is nu 3x voorgekomen. Maar ook dit gaat vaak wel goed zonder blaffen. Zijn houding is dan wel hoog.
Hij gromt als mijn oudste zoon hem wil optillen, en dit kan overgaan in snauwen. Hij wil gewoon niet en springt dan weg. Als ik hem optil gromt hij eigenlijk nooit meer. Maar heeft hij in het begin ook wel gedaan.
En als hij speelgoed vd kinderen afpakt krijg je het met geen mogelijkheid terug. Hij laat zich dan niet verleiden door ander speelgoed of een snoepje. Hoewel hij het commando los vrij aardig kent. Ik ga het nu gewoon negeren. Zodst hij denkt dat het voor ons totaal niet interessant is.
Komt Jack uit een groot of klein nest?![]()
- Joyce&Jack
Ik heb inmiddels voor het blaffen en grommen naar andere honden (en mensen) contact opgenomen. Ze gaat me er nog over bellen. Maar het zou wel te verklaren zijn door zijn leeftijd. Ik vraag me ook af of hij het bijvoorbeeld alleen bij reutjes doet. Want vd week tijdens de wandeling twee teefjes ontmoet en een andere pup (was wel een reu) van 1 jaar. En dat ging prima. En het gaat dus vaak wel goed. Maar of dat dan iedere keer teven of jongen honden zijn weet ik niet... toen we los liepen kwamen we wel een reu tegen, maar die was gecastreerd en los gaat het eigenlijk altijd wel goed.
Wat betreft het grommen blijft het bepaalde momenten wel. Maar omdat ik dat weet kan ik er voor zorgen dat het niet gebeurd. Waar hij bijvoorbeeld altijd op gromt is als de bel gaat en ik til hem op (zodat hij niet de straat op loopt) dat wil hij in zijn enthousiasme dus niet. Ik probeer hem te leren op zijn plaats te gaan als de bel gaat. Maar hij luistert niet meer als de bel gaat, dan is hij te opgewonden.
En verder doet hij het dus echt wel goed, rustig en luistert eigenlijk vrij goed.
Wat betreft het grommen blijft het bepaalde momenten wel. Maar omdat ik dat weet kan ik er voor zorgen dat het niet gebeurd. Waar hij bijvoorbeeld altijd op gromt is als de bel gaat en ik til hem op (zodat hij niet de straat op loopt) dat wil hij in zijn enthousiasme dus niet. Ik probeer hem te leren op zijn plaats te gaan als de bel gaat. Maar hij luistert niet meer als de bel gaat, dan is hij te opgewonden.
En verder doet hij het dus echt wel goed, rustig en luistert eigenlijk vrij goed.
We kunnen het niet zien, maar op deze leeftijd is dat blaffen en grommen meestal uit onzekerheid. Als, met nadruk op als dat zo is, grote mond klein hartje, dan liepen wij met de blaffende pup naar de andere hond toe, dat moest natuurlijk wel een niet bijtende en niet uitvallende hond zijn. Pup merkte dan dat er niets gebeurde, en leerde het blaf gedrag heel snel af.
Maar is je hond echt aanvallend dan, niet doen. Goed dat je er dus iemand bijhaalt die dit kan bekijken!
Maar is je hond echt aanvallend dan, niet doen. Goed dat je er dus iemand bijhaalt die dit kan bekijken!
- Joyce&Jack
Ik denk idd grote mond, klein hartje. Ik verwacht niet dat hij echt gaat uitvallen. Soms gromt hij ook om uit te dagen tot spel volgens mij. Maar dan zal ik echt de proef op de som moeten nemen en naar die andere hond toelopen. Dat hebben we al eens gedaan en toen was het idd goed.Ientje schreef: ↑03 apr 2021, 12:29We kunnen het niet zien, maar op deze leeftijd is dat blaffen en grommen meestal uit onzekerheid. Als, met nadruk op als dat zo is, grote mond klein hartje, dan liepen wij met de blaffende pup naar de andere hond toe, dat moest natuurlijk wel een niet bijtende en niet uitvallende hond zijn. Pup merkte dan dat er niets gebeurde, en leerde het blaf gedrag heel snel af.
- Joyce&Jack
We zitten idd op cursus, maar hij is niet echt een onzeker hondje. Zowel de cursusleider als de GT gaven dat ook aan. Wel kent hij natuurlijk onzekere momenten waarop hij dan denk ik blaft naar andere honden. Het grommen naar ons komt voort uit bezitsagressie, of heeft dat ook weer met onzekerheid te maken. We zijn iig aan zijn zelfvertrouwen wel aan het werken.Loraine schreef: ↑03 apr 2021, 17:06Heb je de mogelijkheid om hem een afgesloten plekje te geven?Joyce&Jack schreef: ↑03 apr 2021, 11:15Hij heeft een bench. Maar daar is het deurtje uit en daar ligt hij dus bijna nooit meer. Hij heeft ook een mat in de keuken en een mand in de woonkamer waar hij vaak ligt. Daar leg ik hem idd vaak op met iets te kluiven. Maar hij blijft daar dan vaak niet lang liggen als wij bewegen. Als wij stil blijven zitten dan pakt hij wel beter zijn rust. Maar dat is natuurlijk niet altijd mogelijk.Loraine schreef: ↑31 mar 2021, 13:02Heeft hij een eigen plekje waar hij zich kan terugtrekken?
Dat kan een bench zijn, een ren, een mand.
Maar vooral: waar hij met rust gelaten wordt.
Zo ja, zou ik hem daar neerzetten met een kluifje ofzo en zo verplichte time-outs geven wanneer je ziet dat hij overprikkeld begint te raken.
Of gewoon net zoals je bij een peuter doet: dagelijks op een vaste tijd een uurtje naar bed (in deze: zijn plekje).
Hij is nog jong en heeft wat meer slaap nodig dan een volwassen hond, vergelijk hem gerust met een peuter; die worden ook heel vervelend als ze moe/overprikkeld zijn.
Ik merkte hier tenminste dat verplicht time-out geven in de bench met een knaagje voor meer rust zorgde.
Rust bij mij, omdat Mahdu me telkens 3 stappen voor was en ik me de hele dag uit de naad werkte om hem wat beter in het gareel te krijgen terwijl hij me nog net niet vierkant stond uit te lachen.
Maar ook rust voor hem, even moeten ontspannen.
Dus deurtje terug in de bench of een puppyren ofzo?
Daarmee kun je hem 'dwingen' om zijn rust te pakken bij moeheid/overprikkeling zonder dat je er bovenop moet blijven zitten.
Het grommen enzo kan zoals al benoemd werd voortkomen uit onzekerheid.
Met mijn onzekere hond heb ik het zo opgelost:
Waar mogelijk oversteken bij tegemoetkomende honden.
Als uitwijken niet mogelijk is; de hond schuin achter me zetten en haar zo afschermen van andere honden met mijn lijf/been.
Zelf rustige en betrouwbare (!) honden uitzoeken waar je hond rustig aan mee kan kennismaken.
Oftewel: laat je hond zien dat jij het regelt en oplost en dat hij jou daarin kan vertrouwen.
Oh en neem lessen met hem op een goede hondenschool, bij voorkeur één die oa met de methodes van Sam Turner werkt en je kan begeleiden in de dingen waar je tegenaan loopt.
Geen idee in welke regio je woont maar als dat (in de buurt van) Almelo is kan ik je Nicole en Didi van Skipper hondentraining Almelo aanraden
We wonen in Noord Brabant dus Almelo is niet in de buurt helaas.
Het kan zijn dat Jack echt heel erg zijn best moest doen om bijvoorbeeld bij het eten te komen. Daar leren ze dan zeer snel zich te verdedigen voor wat van hen is. Misschien is ook de moeder niet genoeg rondgelopen met Jack als kleintje in haar bek. Daar leren ze het aanraken van. En het is al gezegd waarom oppakken als ze dat niet willen? Gebeurd hier ook niet. Dat is wel hèèl belangrijk. Ook belangrijk is dat Jack in het gezin 1 iemand heeft waar hij zich op kan richten als zijn "baasje". Hij kan het niet volgen als er meerdere mensen van alles van hem willen. En met van alles bedoel ik al gauw 1 dingetje wat iemand wil dat hij doet, dat is voor hem al veel.Joyce&Jack schreef: ↑03 apr 2021, 11:19Hij komt uit een nest met 6 pups. Dus niet echt klein. Zou dat wat verklaren?Jo-Anne schreef: ↑01 apr 2021, 20:48@JoyceJoyce&Jack schreef: ↑27 mar 2021, 13:13
Het is soms dat hij gaat blaffen en grommen naar andere honden, maar vaak ook niet. Hij doet dat bijvoorbeeld alleen in het donker als hij aangelijnd is en er niet naar toe kan. Dr andere honden zijn dan verder weg. Vreemd is dan wel dat hij verder wel een wat speelse houding laat zien. Dus spelboog en op en neer springen. Maar soms blijft hij ook wel even stil staan. Verder speelt hij altijd goed met andere honden.
Komt Jack uit een groot of klein nest?![]()
De deurbel gaat, Jack blaft dat wil jij niet dus pak je hem op. Weet je wat Jack dan "denkt " als je dat doet?

- Joyce&Jack
Ja, dat zou idd kunnen want ze aten ook samen uit 1 bak. Maar hij is al wel wat minder agressief naar ons toe aan het worden. Alleen sommige dingen blijven wel een beetje. Maar we kunnen gewoon aan zijn eten, speelgoed en botjes komen. Alleen als hij iets van ons heeft wordt het lastiger. Optillen mogen mijn man en ik altijd wel. De kinderen tillen hem niet meer. Hij kan inmiddels zelf op de bank tillen dus het is ook niet meer nodig. Dat was wanneer de kinderen hem vaker optilde nl.
Hij hapte de vorige keer ook de hondenuitlaat toen ze hem onder de bank vandaan wilde halen. Hij vindt de bus nog niet zo leuk. Dus is dan wat bang.
Hij heeft wel echt 1 baas. Dat ben ik. En daarnaast is mijn man ook wel een beetje baas. De kinderen zijn dat zeker niet en geven zelden commando's behalve als we samen een spelletje doen.
Bij de bel lijkt het nu ook al wat beter te gaan. Hij accepteert het vaker als ik hem dan optil. Maar mijn man duwt hem gewoon terug naar binnen. Maar de bel gaat niet zo vaak dus ik juich nog niet te vroeg.
Blaffen naar honden is met vlagen weer erger. De ene week doet hij het niet en vandaag weer naar 3 vd 4 honden. Waarbij er twee eerst zelf begonnen. Is denk ik een beetje reutjes gedrag. Hij is tegenwoordig ook helemaal wild van teven.
Hij gromt sowieso snel. Ook als hij uit wil en we gaan nog niet dan gaat hij blaffen met een grommetje. Dus ik denk dat dat vanuit frustratie is. Doet hij soms ook als ik hem wil borstelen. Maar het borstelen zelf gaat dan gewoon goed (moet wel zeggen dat hi dan wel snoepjes tussendoor krijgt)
Heeft er ook iemand ervaring met castreren? Ik wil dat nu nog niet. Maar ik vermoed dat het gedrag aan de lijn en het obsessieve gedrag naar teven echt door hormonen komt. De GT zou ons hierover nog bellen. Maar dat telefoontje is nog steeds niet geweest.
Hij hapte de vorige keer ook de hondenuitlaat toen ze hem onder de bank vandaan wilde halen. Hij vindt de bus nog niet zo leuk. Dus is dan wat bang.
Hij heeft wel echt 1 baas. Dat ben ik. En daarnaast is mijn man ook wel een beetje baas. De kinderen zijn dat zeker niet en geven zelden commando's behalve als we samen een spelletje doen.
Bij de bel lijkt het nu ook al wat beter te gaan. Hij accepteert het vaker als ik hem dan optil. Maar mijn man duwt hem gewoon terug naar binnen. Maar de bel gaat niet zo vaak dus ik juich nog niet te vroeg.
Blaffen naar honden is met vlagen weer erger. De ene week doet hij het niet en vandaag weer naar 3 vd 4 honden. Waarbij er twee eerst zelf begonnen. Is denk ik een beetje reutjes gedrag. Hij is tegenwoordig ook helemaal wild van teven.
Hij gromt sowieso snel. Ook als hij uit wil en we gaan nog niet dan gaat hij blaffen met een grommetje. Dus ik denk dat dat vanuit frustratie is. Doet hij soms ook als ik hem wil borstelen. Maar het borstelen zelf gaat dan gewoon goed (moet wel zeggen dat hi dan wel snoepjes tussendoor krijgt)
Heeft er ook iemand ervaring met castreren? Ik wil dat nu nog niet. Maar ik vermoed dat het gedrag aan de lijn en het obsessieve gedrag naar teven echt door hormonen komt. De GT zou ons hierover nog bellen. Maar dat telefoontje is nog steeds niet geweest.
Joyce&Jack schreef: ↑17 apr 2021, 14:23Ja, dat zou idd kunnen want ze aten ook samen uit 1 bak. Maar hij is al wel wat minder agressief naar ons toe aan het worden. Alleen sommige dingen blijven wel een beetje. Maar we kunnen gewoon aan zijn eten, speelgoed en botjes komen. Alleen als hij iets van ons heeft wordt het lastiger. Optillen mogen mijn man en ik altijd wel. De kinderen tillen hem niet meer. Hij kan inmiddels zelf op de bank tillen dus het is ook niet meer nodig. Dat was wanneer de kinderen hem vaker optilde nl.
Vind je dit nou een gek gedrag dan van Jack? Er komt iemand die niet het baasje is, die hem onder de bank vandaan haalt en dan vervolgens word hij in de bus gezet waar hij bang van is. Het happen is een waarschuwing van Jack dat hij dit echt niet leuk vind.
Ik zou hem niet meer optillen om hem te laten weten dat hij niet mag blaffen, ik zou hem ook niet terug duwen. Hij denkt dat er wat leuks gaat gebeuren als de deurbel gaat. Wat gebeurd er als je Jack loslaat naar de deur?
Blaffen kan ook een teken zijn van willen spelen, hoe is zijn houding als hij dit doet? vooral zijn staart is belangrijk hoe houd hij die?
Dat blaffen met een grommetje kan ook wellicht een uiting zijn dat hij dat heel erg leuk vind of misschien moet hij nodig naar het toilet wil hij dat kenbaar maken. Ik weet niet hoe jij daar op reageerd, maar als Jack de indruk krijgt dat hij daar iets verkeerd doet? Heeft Jack ooit zijn bovenlip opgetrokken? Grommen heb je in allerlei gradaties, wellicht eens handig dat als je kan een filmpje te maken? Kan me best voorstellen dat het raar op je overkomt hoor al die blafjes en grommetjes maar er zijn zoveel uitingen en redenen daarnaar.
Hij kan ook hyper zijn van voeding in dit stadium

- Joyce&Jack
Dat happen naar de honden uitlaat begreep ik idd helemaal. Het is ook niet dat hij niet waarschuwde dus ze kon het verwachten. Ze vond het ook totaal niet erg.Jo-Anne schreef: ↑17 apr 2021, 14:57Joyce&Jack schreef: ↑17 apr 2021, 14:23Ja, dat zou idd kunnen want ze aten ook samen uit 1 bak. Maar hij is al wel wat minder agressief naar ons toe aan het worden. Alleen sommige dingen blijven wel een beetje. Maar we kunnen gewoon aan zijn eten, speelgoed en botjes komen. Alleen als hij iets van ons heeft wordt het lastiger. Optillen mogen mijn man en ik altijd wel. De kinderen tillen hem niet meer. Hij kan inmiddels zelf op de bank tillen dus het is ook niet meer nodig. Dat was wanneer de kinderen hem vaker optilde nl.
Vind je dit nou een gek gedrag dan van Jack? Er komt iemand die niet het baasje is, die hem onder de bank vandaan haalt en dan vervolgens word hij in de bus gezet waar hij bang van is. Het happen is een waarschuwing van Jack dat hij dit echt niet leuk vind.
Ik zou hem niet meer optillen om hem te laten weten dat hij niet mag blaffen, ik zou hem ook niet terug duwen. Hij denkt dat er wat leuks gaat gebeuren als de deurbel gaat. Wat gebeurd er als je Jack loslaat naar de deur?
Blaffen kan ook een teken zijn van willen spelen, hoe is zijn houding als hij dit doet? vooral zijn staart is belangrijk hoe houd hij die?
Dat blaffen met een grommetje kan ook wellicht een uiting zijn dat hij dat heel erg leuk vind of misschien moet hij nodig naar het toilet wil hij dat kenbaar maken. Ik weet niet hoe jij daar op reageerd, maar als Jack de indruk krijgt dat hij daar iets verkeerd doet? Heeft Jack ooit zijn bovenlip opgetrokken? Grommen heb je in allerlei gradaties, wellicht eens handig dat als je kan een filmpje te maken? Kan me best voorstellen dat het raar op je overkomt hoor al die blafjes en grommetjes maar er zijn zoveel uitingen en redenen daarnaar.
Het blaffen naar honden is idd soms als uitdaging tot spelen. Maar wel degelijk ook soms als waarschuwing uit angst. Ik hoor dan ook duidelijk verschil in zijn blaffen als hij toch in de buurt kan komen reageert hij eerst terughoudend. Daarna is het ook weer goed na een kennismaking. Maar dat kennismaken kan natuurlijk niet altijd.
Als de bel gaat en het is de pakketbezorger dan gaat hij met die bezorger mee. Dat is natuurlijk ook niet altijd wenselijk. Want hij komt helaas niet direct als ik hem roep. Ik mag hem tegenwoordig optillen om mee te nemen naar de deur afhankelijk van het soort bezoek zet ik hem daarna op de grond.
Dat hyper gedrag is voor nu voor me ook zeker nog acceptabel. Hij is gewoon aan het puberen en dat is natuurlijk heel gewoon. Mocht het aanhouden dan ga ik pas verder kijken.
En dat blaffen met grommen naar ons is soms volgens mij ook een uitdaging tot spel. Maar ook wel een stukje frustratie als hij aandacht wil of iets niet wil. Als hij uit wil dan laten we heb idd ook gewoon uit, maar soms is zijn vorige rondje kort geleden en wil hij denk ik aandacht.
Ik heb hem overigens nog nooit zijn lip op zien trekken... Dus dat is een goed teken. Maar kortom er is zeker vooruitgang. Het kost wat moeite maar ik denk dat het helemaal goed gaat komen met mijn schatje! Tis gewoon een wat vocalere pittiger hond dan onze vorige.
Joyce&Jack schreef: ↑17 apr 2021, 22:21Dat happen naar de honden uitlaat begreep ik idd helemaal. Het is ook niet dat hij niet waarschuwde dus ze kon het verwachten. Ze vond het ook totaal niet erg.Jo-Anne schreef: ↑17 apr 2021, 14:57Joyce&Jack schreef: ↑17 apr 2021, 14:23Ja, dat zou idd kunnen want ze aten ook samen uit 1 bak. Maar hij is al wel wat minder agressief naar ons toe aan het worden. Alleen sommige dingen blijven wel een beetje. Maar we kunnen gewoon aan zijn eten, speelgoed en botjes komen. Alleen als hij iets van ons heeft wordt het lastiger. Optillen mogen mijn man en ik altijd wel. De kinderen tillen hem niet meer. Hij kan inmiddels zelf op de bank tillen dus het is ook niet meer nodig. Dat was wanneer de kinderen hem vaker optilde nl.
Nee zij vond het niet erg maar daar gaat het hier even niet omwant hoe gebeurd dat nu? beste is als jij hem naar de bus brengt toch? het is jou hond Jack merkt dat, en dan een beetje gek doen ohhh leuk Jack lopen
![]()
Het blaffen naar honden is idd soms als uitdaging tot spelen. Maar wel degelijk ook soms als waarschuwing uit angst. Ik hoor dan ook duidelijk verschil in zijn blaffen als hij toch in de buurt kan komen reageert hij eerst terughoudend. Daarna is het ook weer goed na een kennismaking. Maar dat kennismaken kan natuurlijk niet altijd.
sorry ik geloof niet dat dat uit angst is bij deze sjoe dat zou heel anders zijn.Hij is enthousiast wil naar andere honden spelen leuk.
Als de bel gaat en het is de pakketbezorger dan gaat hij met die bezorger mee. Dat is natuurlijk ook niet altijd wenselijk. Want hij komt helaas niet direct als ik hem roep. Ik mag hem tegenwoordig optillen om mee te nemen naar de deur afhankelijk van het soort bezoek zet ik hem daarna op de grond.
Doet Karel nog steeds is 12 jaarkomt wel dat Jack naar je toe komt weer als je hem roept, hij is net uit het ei joh moet al zoveel leren als pup, als je hem dat wil leren aan je riem? broeklus zijn riem vastmaken niet te kort natuurlijk en laat hem maar met je mee wandelen hij moet dan op jou letten en als jij zegt kom Jack dat was leuk hè ga maar zit en een snoepje, maak er een lolletje van.
Als er echt mensen zijn die het niet willen kun je hem altijd nog oppakken want dat "mag" je zeg je Joyce huhhhh het is toch jou hond?
Dat hyper gedrag is voor nu voor me ook zeker nog acceptabel. Hij is gewoon aan het puberen en dat is natuurlijk heel gewoon. Mocht het aanhouden dan ga ik pas verder kijken.
Je bedoeld naar de teefjes toe? met 6 maanden worden ze meestal gecastreerd.
En dat blaffen met grommen naar ons is soms volgens mij ook een uitdaging tot spel. Maar ook wel een stukje frustratie als hij aandacht wil of iets niet wil. Als hij uit wil dan laten we heb idd ook gewoon uit, maar soms is zijn vorige rondje kort geleden en wil hij denk ik aandacht.
Ik heb hem overigens nog nooit zijn lip op zien trekken... Dus dat is een goed teken. Maar kortom er is zeker vooruitgang. Het kost wat moeite maar ik denk dat het helemaal goed gaat komen met mijn schatje! Tis gewoon een wat vocalere pittiger hond dan onze vorige.
Joyce heel tof dat je zo openhartig praat over je " problemen" met Jack
bijvoorbeeld maar that is up to you er is hier een hoop ervaring en door te vertellen.... Ik hoop dat je ook een beetje kunt genieten van je pup en het "moeten" een beetje achter wegen kunt laten. Het komt echt allemaal goed met Jack en wat jij van hem wil, maar babysteps nemen, heel belangrijk. En 
- Joyce&Jack
Ja, het komt vast allemaal goed. Het kost alleen wat meer moeite als met onze vorige hond. Vandaag kennis wezen maken met de hondjes op het vakantieadres (vader van mijn man) straks voor Jack. En dat zijn 3 grote honden op hun territorium. 2 reutjes en 1 teef. En dat ging heel goed
! Hij was niet echt bang, alleen wat voorzichtig. Duurt nog even maar dan kan hij van tevoren een paar keer er naar toe om vast te wennen. Omdat er met 1 vd honden nog wel wat spanning is.
Waarom zou het blaffen en grommen maar andere honden bij Jack niet vanuit angst zijn Jo-anne? Toont een Shih tzu dat anders dan andere honden dan? Zijn nekharen gaan ook vaak overeind staan. En hij ontwijkt die hond in eerste instantie echt. En hoe drukker de andere hond hoe groter de kans is dat Jack reageert. Maar het is in de kern geen onzekere nerveuze hond. Maar in het donker is hij wel nerveuzer en meer waaks. En vandaag blafte hij op dezelfde manier naar een paard. En wilde echt niet dichterbij om kennis te maken met het paard. Hij gaat dan liggen, het lijkt een beetje spelhouding maar zijn kont is dan echt lager. Zijn staat is wat lager dan normaal. Maar nog wel hoog. Hij springt wel een beetje op en neer. Hij fixeerd niet en trekt ook niet zijn lip op.
En het mogen oppakken is iets wat Jack dus eerst niet toe liet als de bel ging. Hij ging dan maar mij snauwen. Nu dus niet meer. Dus ik "mag" hem oppakken nu. Die riem aan mijn broek is trouwens een goede voor als de bel gaat. Maar de huidige manier werkt voor nu ook. Het is wel echt enthousiasme dan waarom hij blaft. Ik pak hem trouwens niet op omdat hij niet mag blaffen. Dat mag hij opzich best. Maar ik vind het niet prettig als hij blijft blaffen totdat hij mee mag naar de deur. Maar hij glipt zo weg en rent naar buiten. Daarom til ik hem op. Dan kan ik dus zelf bepalen of hij naar buiten mag of niet.
De hondenuitlaat komt nu trouwens als ik ben werken (daarvoor heb ik hem ook zodat hij niet zolang alleen hoeft te zijn). De eerste keren was ik wel thuis om hem langzaam te kunnen laten wennen en om hem te helpen. Toen ging het vrij goed. Op een plasje na, want hij plast altijd als de hondenuitlaat komt (en hij is zeker al zindelijk want zijn laatste ongelukje was in januari en het is dus alleen bij de hondenuitlaat). Ik dacht eerst dat dat uit enthousiasme was, maar het is toch angst denk ik. Het zijn trouwens twee dames. En bij de ene lijkt het beter te gaan dan bij de andere. Maar ik heb het niet voor het kiezen wie hem ophaalt helaas. Ik ga nog even kijken of her beter gaat. En anders regel ik iets anders. De laatste x ging het op het plasje na heel goed. Ze had hem natuurlijk ook nooit onder de bank vandaan moeten halen. Ze had hem beter kunnen lokken op de een of andere manier.
Op de cursus gaat het ook heel erg goed trouwens met Jack.
En ik moet eerlijk zeggen dat het ik niet zo goed weet hoe ik meer mee kan doen op het forum
.
En ik ben zo openhartig omdat ik het ook zeker goed wil doen. Ik zie zo veel honden die altijd uitvallen aan de lijn en dergelijke. Dat wil ik dus voorkomen.
Maar ik geniet met volle teugen hoor. Vind het heerlijk om te wandelen samen. En ik vind het ook leuk om met hem te trainen
Waarom zou het blaffen en grommen maar andere honden bij Jack niet vanuit angst zijn Jo-anne? Toont een Shih tzu dat anders dan andere honden dan? Zijn nekharen gaan ook vaak overeind staan. En hij ontwijkt die hond in eerste instantie echt. En hoe drukker de andere hond hoe groter de kans is dat Jack reageert. Maar het is in de kern geen onzekere nerveuze hond. Maar in het donker is hij wel nerveuzer en meer waaks. En vandaag blafte hij op dezelfde manier naar een paard. En wilde echt niet dichterbij om kennis te maken met het paard. Hij gaat dan liggen, het lijkt een beetje spelhouding maar zijn kont is dan echt lager. Zijn staat is wat lager dan normaal. Maar nog wel hoog. Hij springt wel een beetje op en neer. Hij fixeerd niet en trekt ook niet zijn lip op.
En het mogen oppakken is iets wat Jack dus eerst niet toe liet als de bel ging. Hij ging dan maar mij snauwen. Nu dus niet meer. Dus ik "mag" hem oppakken nu. Die riem aan mijn broek is trouwens een goede voor als de bel gaat. Maar de huidige manier werkt voor nu ook. Het is wel echt enthousiasme dan waarom hij blaft. Ik pak hem trouwens niet op omdat hij niet mag blaffen. Dat mag hij opzich best. Maar ik vind het niet prettig als hij blijft blaffen totdat hij mee mag naar de deur. Maar hij glipt zo weg en rent naar buiten. Daarom til ik hem op. Dan kan ik dus zelf bepalen of hij naar buiten mag of niet.
De hondenuitlaat komt nu trouwens als ik ben werken (daarvoor heb ik hem ook zodat hij niet zolang alleen hoeft te zijn). De eerste keren was ik wel thuis om hem langzaam te kunnen laten wennen en om hem te helpen. Toen ging het vrij goed. Op een plasje na, want hij plast altijd als de hondenuitlaat komt (en hij is zeker al zindelijk want zijn laatste ongelukje was in januari en het is dus alleen bij de hondenuitlaat). Ik dacht eerst dat dat uit enthousiasme was, maar het is toch angst denk ik. Het zijn trouwens twee dames. En bij de ene lijkt het beter te gaan dan bij de andere. Maar ik heb het niet voor het kiezen wie hem ophaalt helaas. Ik ga nog even kijken of her beter gaat. En anders regel ik iets anders. De laatste x ging het op het plasje na heel goed. Ze had hem natuurlijk ook nooit onder de bank vandaan moeten halen. Ze had hem beter kunnen lokken op de een of andere manier.
Op de cursus gaat het ook heel erg goed trouwens met Jack.
En ik moet eerlijk zeggen dat het ik niet zo goed weet hoe ik meer mee kan doen op het forum
En ik ben zo openhartig omdat ik het ook zeker goed wil doen. Ik zie zo veel honden die altijd uitvallen aan de lijn en dergelijke. Dat wil ik dus voorkomen.
Maar ik geniet met volle teugen hoor. Vind het heerlijk om te wandelen samen. En ik vind het ook leuk om met hem te trainen