Genieten in de buitenren nu het weer het nog toelaat.

Een speciale plek waar je anekdotes en verhalen over jou en je hondjes kwijt kunt. Puur honden avontuur!
Plaats reactie
Marga.

Genieten in de buitenren nu het weer het nog toelaat.

Bericht door Marga. » 17 sep 2021, 09:57

Nog even en dan maak ik de buitenren schoon en dan gaat hij schoon en droog naar binnen om volgend voorjaar op een schaduwrijk plekje weer neer gezet te worden.
Het was van de week een paar dagen bewolkt maar nog wel lekker weer om buiten een kop koffie te drinken dus heb ik de honden en kat in hun ren gezet en heb ik rustig een bakkie buiten gedaan, je moet het er van nemen nu het nog kan.

Afbeelding
Bewolkt.

Afbeelding
Koetje Lotus en dan moeite hebben om de lange grasspriet weg te krijgen.

Afbeelding
Nog een herkauwer.

Afbeelding
Nemo zit veilig in zijn ren, ik ben blij dat hij een binnenkat is met al dat zware bouwverkeer dat hier in de straat rijd.

Afbeelding
Grijs snuitje. Balou is buiten niet meer zo actief bezig als Lotus, hij kijkt liever rustig naar de bouwvakkers en kabeltrekkers en als er één te dicht bij komt blaft hij een keer.

Afbeelding
Lotus speelt wel met de balletjes, ik hoop dan maar dat ze geen hoofdpijn krijgt van het drukke gedoe en dit was gelukkig ook niet het geval. Ze is met haar vier jaar nog een redelijk jonge hond en moet wel gewoon hond kunnen zijn en dus lekker spelen als ze dit wil.

Afbeelding
Kijken.

Afbeelding
Spelen.

Corrie

Re: Genieten in de buitenren nu het weer het nog toelaat.

Bericht door Corrie » 17 sep 2021, 10:40

:lol: herkauwers
Ze genieten er wel van en vermaken zich op hun eigen manier :woefwoef
Heerlijk nazomer weer, geniet ervan :wave wij ook koffie en lunch buiten
Leuke foto's van je viervoeters , zie hier balkons die kat veilig zijn gemaakt :super
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 17 sep 2021, 13:34

Leuke foto`s van je woefkes ze vermaken zeg zelf wel zo te zien :goedzo
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 18 sep 2021, 09:09

Fijn zo Marga dat de hondjes zo heerlijk in de ren kunnen zitten en spelen. Ik bedoel de herkauwers :gniffel :loveheart
Kan ik me zo goed voorstellen dat Nemo niet naar buiten hoeft je zo`n rustig gevoel geeft. Hier lukte dat nooit met onze katten, die wilde persè altijd naar buiten.

Schiet het al een beetje op in de wijk, of zijn ze nog volop aan het bouwen?
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 18 sep 2021, 09:16

Corrie schreef:
17 sep 2021, 10:40
:lol: herkauwers
Ze genieten er wel van en vermaken zich op hun eigen manier :woefwoef
Heerlijk nazomer weer, geniet ervan :wave wij ook koffie en lunch buiten
Leuke foto's van je viervoeters , zie hier balkons die kat veilig zijn gemaakt :super
Op een flat moet je ook eigenlijk wel zorgen dat een kat veilig naar buiten kan. Een kat echt 24/7 binnen vind ik niets, hij moet ook de kans hebben om een frisse neus te halen.

Marga.

Bericht door Marga. » 18 sep 2021, 09:17

Truus schreef:
17 sep 2021, 13:34
Leuke foto`s van je woefkes ze vermaken zeg zelf wel zo te zien :goedzo
Ze vinden het heerlijk in de ren, dat is een goede aankoop geweest.

Marga.

Bericht door Marga. » 18 sep 2021, 09:39

Jo-Anne schreef:
18 sep 2021, 09:09
Fijn zo Marga dat de hondjes zo heerlijk in de ren kunnen zitten en spelen. Ik bedoel de herkauwers :gniffel :loveheart
Kan ik me zo goed voorstellen dat Nemo niet naar buiten hoeft je zo`n rustig gevoel geeft. Hier lukte dat nooit met onze katten, die wilde persè altijd naar buiten.

Schiet het al een beetje op in de wijk, of zijn ze nog volop aan het bouwen?
Ik had eerst twee katten één, Lucky was een doodziek boerderijkitten toen ik hem kocht. Hij is gelukkig helemaal opgeknapt maar hij kon er niet tegen om als binnenkat te worden gehouden. Hij was erg onrustig en jankte de hele dag door. Ik heb hem op den duur aan mijn dochter meegegeven, zij woont met haar gezin op een boerderijtje met veel land rond het huis en het verkeer dat daar komt moet daar ook echt zijn meer verkeer komt er niet. Dit leek de ideale omgeving voor Lucky die daar gewoon los kan lopen. En dit is het ook, Lucky woont alweer een jaar of drie tot volle tevredenheid bij mijn dochter en ik zie hem nog regelmatig. Nemo is wat angstig en veel beter geschikt om als binnenkat te worden gehouden.

Afbeelding
Lucky tijdens zijn maanden lange behandeling voor een beschadigd (er zat een gaatje in) en ontstoken oogjes, niesziekte en een longontsteking.

Afbeelding
Ze hebben als kitten wat af gevochten.

Afbeelding
Maar dit bleek maar stoeien, ze waren gek op elkaar. Nemo heeft de eerste dagen nadat ik Lucky aan mijn dochter had meegegeven hem nog gezocht maar dit duurde gelukkig niet lang. Nemo is ook niet alleen, hij kan het voornamelijk goed met Lotus vinden.

Het duurt nog wel even voor ze hier uitgebouwd zijn. De huizen tegen over mij worden volgende maand opgeleverd en dan is de nieuwe weg en bestrating hier ook klaar. Maar dan beginnen ze naast mijn huis (er zit nog wel een grasveld tussen) met de sloop van woningen om er ook weer nieuwbouw op te zetten. Dit gaat nog ongeveer anderhalf jaar duren en dan zijn ze ook nog op andere plekken in het dorp aan het slopen en herbouwen.

Corrie

Bericht door Corrie » 18 sep 2021, 10:30

Wat een leukerd is Lucky , goede naam want hij heeft geluk dat ie bij je dochter kan rondstruinen en fijn dat je ' m ook nog is ziet
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 18 sep 2021, 14:40

Wat een mooie Fotoos en wat genieten ze zo veilig in de ren.,
Lucky zag er wel sneu uit, maar ook hij heeft een goed huis gevonden.

Marga.

Bericht door Marga. » 22 sep 2021, 10:35

Lucky heeft de naam Lucky gekregen omdat het zijn geluk was dat ik hem heb gekocht, als hij nog een dag bij die boer was gebleven had hij het niet gered zo ziek was hij. Ik zat een dag later en natuurlijk in het weekend al met hem bij de spoeddierenarts en dit zou niet de enige keer zijn. Vooral het beschadigde oogje had veel en lang zorg nodig maar op een litteken na is het helemaal goed gekomen met het oogje. Voor de kosten die ik voor Lucky heb gemaakt had ik een raskat kunnen kopen maar ik heb het voor hem over gehad. Het was voor mij niet makkelijk om hem naar mijn dochter te laten gaan. Ik heb ook op het punt gestaan om hem weer mee te nemen toen hij erg vermagerde doordat hij eerst moeilijk kon wennen. Maar ik ben blij dat ik heb doorgezet, hij heeft het nu erg naar zijn zin.

Afbeelding
Lucky zijn oogjes nadat ze net genezen waren nog een groot litteken op het hoornvlies bij het beschadigde oogje en een klein litteken in het andere oogje door de ontsteking.

Afbeelding
Nu zit er nog een klein litteken.

Marga.

Bericht door Marga. » 22 sep 2021, 10:39

Nu het toch duidelijk frisser word heb ik de ren maar schoon gemaakt en binnen gezet samen met de tuinstoelen. Volgend voorjaar haal ik hem wel weer tevoorschijn, ik hoop dat Balou dan nog steeds van de ren kan genieten.

Plaats reactie