Welkom in onze Doggy Bar. De plek voor een lekker snel berichtje.

Voor snelle korte "Fast Food" berichtgeving. Ga zitten aan de stamtafel laat je horen in deze Never Ending Story.
Jo-Anne
Site Admin

Re: Het nieuwe cafè - Eliesabeth -

Bericht door Jo-Anne » 19 mei 2022, 14:13

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 19 mei 2022, 14:46

Wat zit daar in Jo-Anne plantjes kan het niet goed zien :geenidee
Ja heeft wat nieuwe kleding gekocht me zus ook.
Luca is heel rustig vandaag denk dat die bang is van de onweer was best heftig vannacht en net weer een bui.
Ben dat helemaal niet gewend van me lieverd.
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 19 mei 2022, 14:55

Truus schreef:
19 mei 2022, 14:46
Wat zit daar in Jo-Anne plantjes kan het niet goed zien :geenidee
Ja heeft wat nieuwe kleding gekocht me zus ook.
Luca is heel rustig vandaag denk dat die bang is van de onweer was best heftig vannacht en net weer een bui.
Ben dat helemaal niet gewend van me lieverd.
Daar zit groente en kruiden in Truus, allemaal zelf gekweekt heet een vierkante meter tuin, peterselie sla lavas bietjes en nog een paar :lol als het wat beter weer is zal ik nog een goeie foto maken :goedzo
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 19 mei 2022, 14:56

Jo-Anne schreef:
19 mei 2022, 14:11
Marga. schreef:
19 mei 2022, 08:14
Wat een top idee die bak met water en vijverplantjes maar gaat dat water niet rotten/stinken?
Als je er een mini pompje inzet heb je geen last van rottend water. Koop je voor een drol :)
Zou dat kunnen, geen idee wat ik zou kunnen gebruiken
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 19 mei 2022, 15:04

@ Truus
Gezellig dat je met je zus naar de braderie bent geweest :super
Hier vanmiddag onweer en stortbuien, hondjes reageren er niet op

@ Jo-Anne
Zo zeg jij bent goed bezig :ok
Een moestuin in het klein
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 19 mei 2022, 20:03

Tja, dan is het bijna zover. Maandag 23 mei bereik ik de pensioengerechtigde leeftijd van 66 jaar en zeven maanden. Tot 1 januari 2023 werk ik nog maar drie ochtenden i.p.v. vier dagen. Na 1 januari 2023 stop ik ook met het drie ochtenden werken en wordt het me time. Vandaag heb ik afscheid genomen van een aantal collega's. Eerlijk gezegd had ik niet verwacht om zo te genieten van het in het middelpunt van de belangstelling te staan. Het was een super dag met een afsluitende "examen" lunch. Horeca studenten moesten examen doen en ik was uitgenodigd als gast. Ik heb ervan genoten. Aan het begin van de lunch stonden de studenten nog strak van de stress, maar hoe meer het einde in zicht kwam, hoe meer ik ze zag ontspannen.

Bloemen, flessen wijn, boeken en veel lieve kaartjes waren de opbrengst van vandaag. Het kaartje wat mij het meeste raakte was van een 20-jarige stagiere. Zij loopt als jonkie ,buiten haar schuld, tegen dingen aan die ik benoemde bij haar stagebegeleider en ik voor haar in de bres sprong. Zij is mij hier super dankbaar voor en heeft mij dit ook laten weten.

Vrijdagavond ga ik naar het grote feest van mijn werkgever. Feest is niet ter ere van mijn afscheid, maar wegens het 25-jarige bestaan van "onze" school. Ik heb er in ieder geval heel veel zin in. De afgelopen 21 jaar heb ik verschillende functies gehad en natuurlijk ook heel veel collega's, die je bij verandering van functie uit het oog verliest. Er komen 1000 personeelsleden naar het feest, dus ik ga veel oude collega's zien en spreken. Blij dat het weer kan na alle Corona ellende.

Corrie

Bericht door Corrie » 19 mei 2022, 21:28

@ Lise
Je kan dus langzaam aan je vrije tijd gaan wennen
Fijn al die blijken van waardering :super je hebt daar best lang gewerkt
Zo dat wordt een groot feest :xparty geniet ervan
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 20 mei 2022, 11:11

Jo-Anne schreef:
19 mei 2022, 14:11
Marga. schreef:
19 mei 2022, 08:14
Wat een top idee die bak met water en vijverplantjes maar gaat dat water niet rotten/stinken?
Als je er een mini pompje inzet heb je geen last van rottend water. Koop je voor een drol :)
Ik heb al iets op het oog, een kleine terras vijverbak die ik vul met kant en klare waterplanten mandjes. Een pompje schijnt hierbij niet nodig te zijn maar zo wel dan kan ik die kopen.

Afbeelding
Zo iets, deze is ongeveer 45 cm breed en 30 cm hoog.

Marga.

Bericht door Marga. » 20 mei 2022, 11:20

Lise schreef:
19 mei 2022, 20:03
Tja, dan is het bijna zover. Maandag 23 mei bereik ik de pensioengerechtigde leeftijd van 66 jaar en zeven maanden. Tot 1 januari 2023 werk ik nog maar drie ochtenden i.p.v. vier dagen. Na 1 januari 2023 stop ik ook met het drie ochtenden werken en wordt het me time. Vandaag heb ik afscheid genomen van een aantal collega's. Eerlijk gezegd had ik niet verwacht om zo te genieten van het in het middelpunt van de belangstelling te staan. Het was een super dag met een afsluitende "examen" lunch. Horeca studenten moesten examen doen en ik was uitgenodigd als gast. Ik heb ervan genoten. Aan het begin van de lunch stonden de studenten nog strak van de stress, maar hoe meer het einde in zicht kwam, hoe meer ik ze zag ontspannen.

Bloemen, flessen wijn, boeken en veel lieve kaartjes waren de opbrengst van vandaag. Het kaartje wat mij het meeste raakte was van een 20-jarige stagiere. Zij loopt als jonkie ,buiten haar schuld, tegen dingen aan die ik benoemde bij haar stagebegeleider en ik voor haar in de bres sprong. Zij is mij hier super dankbaar voor en heeft mij dit ook laten weten.

Vrijdagavond ga ik naar het grote feest van mijn werkgever. Feest is niet ter ere van mijn afscheid, maar wegens het 25-jarige bestaan van "onze" school. Ik heb er in ieder geval heel veel zin in. De afgelopen 21 jaar heb ik verschillende functies gehad en natuurlijk ook heel veel collega's, die je bij verandering van functie uit het oog verliest. Er komen 1000 personeelsleden naar het feest, dus ik ga veel oude collega's zien en spreken. Blij dat het weer kan na alle Corona ellende.
Afbeelding
Fijn dat je langzaam aan meer vrijetijd kan gaan wennen, niet iedereen zit te wachten op meer vrijetijd.

Marga.

Bericht door Marga. » 20 mei 2022, 11:42

Jo-Anne schreef:
19 mei 2022, 14:13
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wat een leuke rietenbak om groenten en kruiden te kweken.

Marga.

Bericht door Marga. » 20 mei 2022, 11:50

Wat foto's van mijn gazonnetje nu ik mee doe aan de "meimaand niet maaien".

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Toch wel fleurig al die bloemetjes en ze doen hun werk, ik zie vlinders maar ook hommels tussen de bloemen en hier doen we het voor omdat bijen waar hommels ook toe behoren met uitsterven worden bedreigt.

Truus

Bericht door Truus » 20 mei 2022, 13:07

Dat zie er gezellig uit Marga en die bloemen leuk hoor
Dat wordt een groot feest Lise en dan ga je genieten dan heeft je vrijen tijd genoeg
Zal wel wenen zijn na zoveel jaren werken.

Afbeelding
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 21 mei 2022, 14:01

Marga. schreef:
20 mei 2022, 11:50
Wat foto's van mijn gazonnetje nu ik mee doe aan de "meimaand niet maaien".

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Toch wel fleurig al die bloemetjes en ze doen hun werk, ik zie vlinders maar ook hommels tussen de bloemen en hier doen we het voor omdat bijen waar hommels ook toe behoren met uitsterven worden bedreigt.
Mooi toch, ik heb gelezen dat je een deel van het gazin wel maait en een ander deel met rust laat. Ik vind het er prachtig uitzien :applaus :applaus .

Ientje

Bericht door Ientje » 21 mei 2022, 19:19

Oh ziet er wel mooi uit!

Corrie

Bericht door Corrie » 21 mei 2022, 19:34

@ Marga
Ziet er zo heel gezellig uit je gazon :tuin zie dit liever dan een een strak groen stuk
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 22 mei 2022, 12:41

Het ziet er idd erg mooi uit maar volgend jaar houd ik het bij een klein stukje. Ik ben gaan maaien omdat als ik nog langer wacht mijn grasmaaier er niet meer doorheen komt. Na de regen schiet het de grond uit, maar ik ben al te laat, de grasmaaier komt er niet doorheen dus ik moest het eerst met de kantenmaaier korter maken en die heeft er ook moeite mee. De accu van de grasmaaier ligt nu te laden nu kan ik het laatste stuk met de kantenmaaier korter maken en dan als de accu geladen is kan de rest gemaaid worden. Puf, wat een extra werk.

Yvonne

Bericht door Yvonne » 23 mei 2022, 06:52

Dat is minder ja, veel extra werk.
Ik vind het wel iets hebben, vind klaprozen langs de kant van de weg ook super mooi. Wat kleur.
Maar snap je goed.

Ientje

Bericht door Ientje » 23 mei 2022, 07:25

En dat is zo zwaar als de grasmaaier er niet doorkomt. Sterkte.

Noa en Lindi

Bericht door Noa en Lindi » 23 mei 2022, 10:27

Corrie schreef:
18 mei 2022, 09:40
@ Jo-Anne
Heb jij een mini vijvertje van riet , staat mooi zo tussen het groen

@ Ientje
Ik heb het zo, een bak met vijverplantjes, niet zoveel vogeltjes hier maar er wordt wel uit gedronken en gebadderd

Afbeelding

Heb hier ook een drinkschaal staan maar die wordt niet vaak gebruikt , wil er wat steentjes in gaan leggen en misschien wat drijvend spul , hoop binnenkort toch eens naar een tuincentrum te kunnen
Afbeelding
Ook geïnspireerd door jullie minivijvertje heb ik ook iets gemaakt met vijverplantjes.een bak met waterplanten mijn tuin is njet zo groot maar ik vind dit toch zo leuk , nu wil ik er ook nog een sproeiertje in doen op zonne energie, maar ik weet niet of dit werkt want mijn tuin is op het noorden dus weinig zon alleen in de zomer laat in de middag .
Wil, Noa :love en Lindi :dogwalk en Lisa :woefwoef

Noa en Lindi

Bericht door Noa en Lindi » 23 mei 2022, 10:30

Afbeelding

Afbeelding
Wil, Noa :love en Lindi :dogwalk en Lisa :woefwoef

Plaats reactie