Die is prachtig Corrie, ik kan mij voorstellen dat je die mist.
Welkom in onze Doggy Bar. De plek voor een lekker snel berichtje.
Re: Het nieuwe cafè - Eliesabeth -
Maar ik ga de computer afsluiten, ik moet naar het ziekenhuis voor een echo van de goedaardige tumor in mijn schildklier, ze houden de groei bij.
Mooi geworden Marga! Je hebt een heel ander solar pompje dan ik. Ik kan het solar gedeelte verplaatsen. Maar super hoor waar haal je zo`n trappetje weg?

Herkenbaar dit hihihi zo`n microscoop hadden mijn broer en ik ook.Ientje schreef: ↑03 jun 2022, 09:28Nostalgie en wetenschap in het klein.
Heel lang geleden op middelbare school een projectje bij biologie. We kregen allenmaal twee potjes water, een met schoon kraanwater met een waterplantje en een met slootwater, zonder plantje.
We moesten dat open laten staan en wekelijks onder de microscoop kijken wat er in het water zat. Het schone water zat in eerste instantie niets in. Het slootwater zat vol beestjes, die je met het blote oog niet ziet. Die moesten we natekenen.
Maar na een week of zo, zaten er in het schone water, met waterplantje ook beestjes als watervlooien. Dus die voeding voor insecten komt vanzelf.,
En hoe leuk, we deden verder niets met de potjes, moesten het laten staan. Het slootwater ging vanzelf ,,dood,, geen beestjes meer, het potje met waterplantje, een levend plantje dus, bleef veel langer ,,leven,,
Ik denk dus dat in dit vijvertje binnen een paar dagen genoeg beestjes rondzwemmen, helaas heeft mijn broer zijn microscoopje laatst meegenomen, anders had ik zeker weer dagelijks een druppel er onder bekeken. Maar ja microscoop was van hem..... voor de biologielessen, we zaten op dezelfde school. Wat hebben wij een plezier met dat ding gehad.. Het was een ,,kinder,, microscoop, maar van goede kwaliteit.,

@ Corrie
Mooie vijverpartij zeg knap gedaan van Henk. Toen was dit heel erg in. Wij hadden ook zo`n grote vijver. Wel heel leuk vond ik dat altijd leven in de tuin.
Zaten er ook vissen in Corrie?
Mooie vijverpartij zeg knap gedaan van Henk. Toen was dit heel erg in. Wij hadden ook zo`n grote vijver. Wel heel leuk vond ik dat altijd leven in de tuin.
Zaten er ook vissen in Corrie?

@ Jo-Anne
Jakkie naaktslakken in je moestuin, vreten ze alles aan
Johh weet ik toch niet meer of we vissen hadden, niet veel maar ergens staat me bij dat ik wel visvoer er in strooide
Gisteren in tuincentrum naar solar pompje gevraagd, hadden ze niet
Ergens maar goed ook want dan had ik thuis gezegd " het past er niet in , we moeten een grotere bak hebben "

Jakkie naaktslakken in je moestuin, vreten ze alles aan
Johh weet ik toch niet meer of we vissen hadden, niet veel maar ergens staat me bij dat ik wel visvoer er in strooide
Gisteren in tuincentrum naar solar pompje gevraagd, hadden ze niet
Ergens maar goed ook want dan had ik thuis gezegd " het past er niet in , we moeten een grotere bak hebben "

Ik heb hem gevonden.
https://www.zoo-enzo.nl/knaagdierkooi-a ... adetracker
Marga, heb je de uitslag van de schildklier ach al?
Zullen we een vijver topic starten.?
Mijn solar doet het niet. Hij staat nu in de volle zon.
Maar vanmorgen bedacht. Heb nog een bouwpakketje liggen van een klein Ikea tafeltje. Dan kan Diki er niet uit drinken en kan mijn waterbak meer in de zon.als ik het daarop zet. Wordt vervolgd.
Mijn solar doet het niet. Hij staat nu in de volle zon.
Maar vanmorgen bedacht. Heb nog een bouwpakketje liggen van een klein Ikea tafeltje. Dan kan Diki er niet uit drinken en kan mijn waterbak meer in de zon.als ik het daarop zet. Wordt vervolgd.
Ik krijg altijd een oproep van de internist als ze de uitslag van de echo heeft.Ientje schreef: ↑04 jun 2022, 16:59Marga, heb je de uitslag van de schildklier ach al?
Mijn solar doet het niet. Hij staat nu in de volle zon.![]()
Ik hoop dat je fonteintje het wel doet als hij op het tafeltje vol in de zon staat.
Een vijver topic is een goed idee, al vermoed ik dat dit wel een tijdelijk onderwerp is.
Klopt tijdelijk, maar dat is met veel topics toch ook.
Verdikkie heb woensdag tekenspullen besteld, had gedacht gisteren, maar nee, zou vandaag en nu komt het niet meer. Zo jammer.
Verdikkie heb woensdag tekenspullen besteld, had gedacht gisteren, maar nee, zou vandaag en nu komt het niet meer. Zo jammer.
Ik ben vanmiddag druk bezig geweest en ben nu bekaf, ik heb het vandaag wel gehad maar mijn gras is gemaaid en het onkruid tussen de tegels is weer verwijderd. Ik heb tussendoor wel even de tijd genomen om naar de mussen te kijken die druk aan het eten en drinken zijn bij mij achter het huis. Ik heb twee bakken water voor de vogels staan maar natuurlijk drinken ze uit mijn vijvertje.

Ik geniet hiervan.

Ik geniet hiervan.
Wat leuk die mussen, ik hoop dat ze hier ook, komen.
Jpouw pompje hangt half op de rand?
Jpouw pompje hangt half op de rand?
Hebben jullie een linkje van een werkende fonteintje? Deze gaat terug, doet helemaal niet.
# Marga
Wat leuk die musjes , hier vliegen er ook een paar rond
Maar blijven niet zitten voor
Wat leuk die musjes , hier vliegen er ook een paar rond
Maar blijven niet zitten voor

Dat is ook zo en het topic is als vijver of tuin topic ook makkelijker terug te vinden als je iets wil nalezen.
Dat is idd jammer, ze hebben het veel drukker gekregen bij de pakketpost tijdens corona, dit is wel iets minder geworden maar veel mensen zien er nu het gemak van in.