Welkom in onze Doggy Bar. De plek voor een lekker snel berichtje.

Voor snelle korte "Fast Food" berichtgeving. Ga zitten aan de stamtafel laat je horen in deze Never Ending Story.
Corrie

Re: Het nieuwe cafè - Eliesabeth -

Bericht door Corrie » 15 jun 2022, 16:43

Er bewoog nog 1 pootje :gniffel
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 16 jun 2022, 12:39

Corrie schreef: ↑
15 jun 2022, 16:43
Er bewoog nog 1 pootje :gniffel
Het arme spinnetje, je hebt hem toch wel gelijk uit zijn lijden verlost? :mrgreen

Marga.

Bericht door Marga. » 16 jun 2022, 12:42

Ik mis Ientje, ik hoop dat alles goed met haar gaat omdat ze er laatst een beetje doorheen zat.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 16 jun 2022, 12:48

Marga. schreef: ↑
16 jun 2022, 12:42
Ik mis Ientje, ik hoop dat alles goed met haar gaat omdat ze er laatst een beetje doorheen zat.
Ik mis haar ook Marga ze komt altijd wel ffe op het forum als ze kan.
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 16 jun 2022, 13:03

Jo-Anne schreef: ↑
16 jun 2022, 12:48
Het is niet makkelijk als mantelzorger.
Mijn broer is jaren de mantelzorger van mijn inmiddels overleden demente moeder geweest, ook voor hem was het eigenlijk al lang niet meer te doen maar het word niet van je gevraagd maar geëist. Wij probeerden hem wel te helpen maar dit was maar een druppel op een gloeiende plaat en mijn moeder hielp in haar dementie ook niet mee.

Ik heb dus alle respect voor mantelzorgers. :goedzo

Lise

Bericht door Lise » 16 jun 2022, 14:38

16 jun 2022, 13:03
Jo-Anne schreef: ↑
16 jun 2022, 12:48
Het is niet makkelijk als mantelzorger.
Mijn broer is jaren de mantelzorger van mijn inmiddels overleden demente moeder geweest, ook voor hem was het eigenlijk al lang niet meer te doen maar het word niet van je gevraagd maar geëist. Wij probeerden hem wel te helpen maar dit was maar een druppel op een gloeiende plaat en mijn moeder hielp in haar dementie ook niet mee.

Ik heb dus alle respect voor mantelzorgers. :goedzo
Ientje mag weer volop aan de bak en zal haar mantelzorgritme weer moeten vinden. Ik heb zoveel respect voor Ientje. 24/7 aanstaan en beschikbaar zijn.

@Ientje, is het niet mogelijk om je moeder permanent in een verzorgingstehuis op te laten nemen? Snap dat dit moeilijk voor je is, maar vaak kan het echt niet anders.

Ientje

Bericht door Ientje » 16 jun 2022, 16:53

Wat lief , jullie missen me. Klopt ik zit er doorheen. Moet mijn ritme weer vinden. De indicatie voor een zorghuis is aangevraagd, maar duurt minimaal zes weken voor er een beslissing komt. Voor die tijd komt er ook nog iemand langs geloof ik. Maar bij de aanvraag wordt al aan gegeven dat er weinig kans is op een plekje. Als ik alles voor haar neerzet, dan kan ze zichzelf wassen en aankleden. Dat is dan ook zo,n beetje alles. Maar genoeg om met extra zorg thuis te blijven. Helaas is die extra hulp nergens te krijgen.
Ik krijg op dit moment oxezapam om een beetje rustig te blijven. Ik zeg wel eens, hier moet de mantelzorger eerst kapot dan komt er hulp voor degene die het nodig heeft.beetje cynisch bedoeld.
Dank voor jullie medeleven, dat doet mij zó goed.

Lise

Bericht door Lise » 16 jun 2022, 22:43

Ientje schreef: ↑
16 jun 2022, 16:53
Wat lief , jullie missen me. Klopt ik zit er doorheen. Moet mijn ritme weer vinden. De indicatie voor een zorghuis is aangevraagd, maar duurt minimaal zes weken voor er een beslissing komt. Voor die tijd komt er ook nog iemand langs geloof ik. Maar bij de aanvraag wordt al aan gegeven dat er weinig kans is op een plekje. Als ik alles voor haar neerzet, dan kan ze zichzelf wassen en aankleden. Dat is dan ook zo,n beetje alles. Maar genoeg om met extra zorg thuis te blijven. Helaas is die extra hulp nergens te krijgen.
Ik krijg op dit moment oxezapam om een beetje rustig te blijven. Ik zeg wel eens, hier moet de mantelzorger eerst kapot dan komt er hulp voor degene die het nodig heeft.beetje cynisch bedoeld.
@Ientje, ik stuur je een PB.

Marga.

Bericht door Marga. » 17 jun 2022, 10:02

16 jun 2022, 16:53
Ik hoop voor je dat er een oplossing komt, sterkte in deze moeilijke situatie.

Truus

Bericht door Truus » 17 jun 2022, 12:06

Val niet mee Ientje
Weet ook dat het moeilijk is om mantelzorg te zijn heeft het ook jaren gedaan voor me zwager je ga er echt van onderdoor heeft dat zelf ondervonden.
Sterkte Ientje :blommetje
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 17 jun 2022, 14:41

Dank jullie wel.

Marga.

Bericht door Marga. » 19 jun 2022, 09:39

Heerlijk dat de hitte weg is en dan te bedenken dat ik in het koele noorden woon. Momenteel regent het hier dus de honden hadden geen zin in een wandeling even uitlaten vonden ze genoeg. Vandaag kunnen ze niet achter het huis liggen, wel fijn als dit kan maar een fris dagje tussen door kan ik zeker waarderen.
Ik ben gisteren op de fiets naar de manege gereden waar mijn kleindochter een paardrijwedstrijd had op haar pony. Ik heb zowel van de wedstrijd als van het fietsritje genoten, ik moet toch weer wat vaker op de fiets stappen. Mijn kleindochter had niet gewonnen, omdat dit de vorige keer wel zo was had ze nu moeite met de teleurstelling maar ze moet leren dat ze niet altijd eerste kan zijn, ze is zeven jaar dus tranen van teleurstelling mogen nog.
Ik ga zeker een keer terug naar de manege als mijn dochter les geeft, er zitten daar veel huiszwaluwen die ik graag wil fotograferen. Ik had gisteren niet de goede lens bij mij, wel heb ik foto's van mijn kleindochter gemaakt. Ik moet ze nog van de camera halen en plaats er dan wel een paar in mijn foto topic.

Afbeelding
Nemo geniet in zijn ren, heerlijk dat hij ook buiten kan zijn.

Ientje

Bericht door Ientje » 19 jun 2022, 12:27

Al eerder gezegd. Ik vind Nemo zo een mooie kat.

Corrie

Bericht door Corrie » 19 jun 2022, 12:56

Nemo ligt er echt zelf voldaan bij :ok
Ahhh gossie , een verdrietige kleindochter :cry
Best moeilijk om met verliezen om te gaan, denk dat ze het vandaag alweer vergeten is
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 19 jun 2022, 13:51

Nemo :love geniet er van
Ach het is nooit om te verliezen zeker als nog zo jong is
Gelukkig om een bij te komen van de warmte Luca had ook nergens zin in maar nu vlieg die weer door heel de tuin en weer aan het spelen.
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 19 jun 2022, 15:18

19 jun 2022, 12:27
Zelfs de dierenarts die heel wat katten ziet vind hem mooi, vooral zijn kleurcombinatie, grijs/bruin.

Marga.

Bericht door Marga. » 19 jun 2022, 15:30

Corrie schreef: ↑
19 jun 2022, 12:56
Nemo ligt er echt zelf voldaan bij :ok
Ahhh gossie , een verdrietige kleindochter :cry
Best moeilijk om met verliezen om te gaan, denk dat ze het vandaag alweer vergeten is
Het verdriet duurde niet lang. Mijn dochter is de pony naar huis gaan brengen terwijl mijn kleindochter bij de manege mocht blijven om met de kinderen daar te spelen en vergeten was haar verdriet.
Zo leuk, mijn dochter komt vanaf haar zesde bij deze manege en nu haar dochter ook, net als de dochters van de vriendinnen waar mijn dochter op stal mee is opgegroeid en nog steeds mee omgaat.

Marga.

Bericht door Marga. » 19 jun 2022, 15:31

Truus schreef: ↑
19 jun 2022, 13:51
Nemo :love geniet er van
Ach het is nooit om te verliezen zeker als nog zo jong is
Gelukkig om een bij te komen van de warmte Luca had ook nergens zin in maar nu vlieg die weer door heel de tuin en weer aan het spelen.
Hier net zo met de honden, voor ons is 22 gr warm genoeg.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 21 jun 2022, 08:55

11 jun 2022, 09:47
Kareltje is wel een geval apart, de meeste honden hebben het niet zo op borstelen. Lotus ook niet, haar buik en rug vind ze nog wel te doen maar het langere haar aan de staart en rond de oren is altijd drama.
Stoere zeeuw onze Karel vind het heerlijk om geborsteld te worden....valt vaak gewoon in slaap :love

Afbeelding
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 21 jun 2022, 09:20

19 jun 2022, 15:18
19 jun 2022, 12:27
Zelfs de dierenarts die heel wat katten ziet vind hem mooi, vooral zijn kleurcombinatie, grijs/bruin.
Ik zat al te turen op de kleuren, dacht, niet grijs, wel grijs, maar ook bruinig. Dus inderdaad grijsbruin.
Fijn dat je kleindochter, zo leert omgaan met verliezen, dat ze er al zo snel overheen is. Knap hoor, Wat heel leuk dat al die ouders elkaar nog kennen van vroeger. Wat zal het een gezellige manege zijn. Jij kent er vast ook nog heel veel mensen, die vroeger dus kinderen met jouw dochter waren,

Plaats reactie