Welkom in onze Doggy Bar. De plek voor een lekker snel berichtje.

Voor snelle korte "Fast Food" berichtgeving. Ga zitten aan de stamtafel laat je horen in deze Never Ending Story.
Ientje

Re: Het nieuwe cafè - Eliesabeth -

Bericht door Ientje » 06 aug 2022, 09:02

Marga, vervelend is zacht uitgedrukt, nu vakantie tijd, dus nog weken wachten?
Balen.

Goedemorgen allemaal.
Vanmorgen leuk met diki spelletjes op schoolplein gedaan, ze genoot. Daarna is het een kunst haar van net schoolplein af te krijgen..,,gaan we nu al maar huis?,, maar ik doe altijd een rondje park voor toe.,
Tja en daar lag een stuk, rivierkreeft, blehhh. Maar diki vond het heerlijk....om in te rollen.
Dus voor de deur thuis, bakje water, stukje washbar zeep, nat maken de vieze plekken, inzepen en uitspoelen met bakjes water. In de wc, achter de voordeur zit een mini wasbakje, daar past precies dat bakje onder..... Het was redelijke temperatuur, dus ja met koud water gespoeld.,
De voorkant is nu een stuk schoner dan de rest van het lijfje. Het moet maar evenzo. Ze stinkt in ieder geval niet meer.,

Marga.

Bericht door Marga. » 06 aug 2022, 10:40

Lise schreef: ↑
05 aug 2022, 22:41
Jo-Anne pakt haar rust, wat nu ff nodig is.
Ze meldt zich vast wel weer als ze daar aan toe is.
Dat is ook het beste dat ze nu kan doen, ze wil hier zeker geen hoofdpijn aan over houden en dat risico is er als ze te snel wil.
Beterschap Jo-Anne. :blommetje

Marga.

Bericht door Marga. » 06 aug 2022, 10:43

Ientje schreef: ↑
06 aug 2022, 09:02
Marga, vervelend is zacht uitgedrukt, nu vakantie tijd, dus nog weken wachten?
Balen.

Goedemorgen allemaal.
Vanmorgen leuk met diki spelletjes op schoolplein gedaan, ze genoot. Daarna is het een kunst haar van net schoolplein af te krijgen..,,gaan we nu al maar huis?,, maar ik doe altijd een rondje park voor toe.,
Tja en daar lag een stuk, rivierkreeft, blehhh. Maar diki vond het heerlijk....om in te rollen.
Dus voor de deur thuis, bakje water, stukje washbar zeep, nat maken de vieze plekken, inzepen en uitspoelen met bakjes water. In de wc, achter de voordeur zit een mini wasbakje, daar past precies dat bakje onder..... Het was redelijke temperatuur, dus ja met koud water gespoeld.,
De voorkant is nu een stuk schoner dan de rest van het lijfje. Het moet maar evenzo. Ze stinkt in ieder geval niet meer.,
Ik kan eind van de maand bij de neuroloog terecht, ik heb de afspraak binnen.
Wat een smeerpoets die kleine Diki, gelukkig is het geen winter en kan het uitspoelen met koud water wel voor een keertje.

Marga.

Bericht door Marga. » 06 aug 2022, 11:08

Ik ben gisteren in mijn eentje naar de Coopluydenmarkt in Appingedam geweest en heb de kerktorentrappen beklommen.
Het klinkt heldhaftiger dan het was want ik heb wat last van hoogtevrees en durfde de laatste stap naar buiten niet te zetten. Het laatste stukje was een enge ladder en er was niets waar je je aan vast kon houden. Ik besloot op de laatste trede om maar niet verder te gaan en om te keren voordat de brandweer erbij moest komen om mij daar weg te halen. :gniffel Als ik niet alleen was geweest had ik de stap waarschijnlijk wel durven maken, ik had iemand nodig die mij even een hand gaf bij de laatste stap. Maar ik heb wel genoten van de middeleeuwse markt en ook van het beklimmen van de toren, dit was spannend en een overwinning voor mij.
Ik heb ook de kerk bewonderd, ik heb iets met oude kerken.
De hondjes waren blij toen ik weer thuis was. Ik ben op de markt meer honden in buggy's als kinderen in buggy's tegen gekomen. Ik hoef mij dus niet te schamen als ik Lotus in een buggy met mij meeneem, we zijn dan gewoon één van de velen.

Hier wat foto's die ik heb genomen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De prachtige Nicolaikerk.

Afbeelding
De preekstoel uit 1665

Afbeelding
En het orgel dat is gebouwd in 1744 maar natuurlijk sindsdien meerdere keren gerestaureerd is.

Afbeelding
En mijn uitzicht vanaf de laatste trede van een enge ladder.

Lise

Bericht door Lise » 06 aug 2022, 12:30

Wat een prachtige foto's en wat ziet het er allemaal sfeervol en gezellig uit.
Ik vind je een held hoor om de kerktoren te beklimmen en dat nog wel in je uppie :applaus .

Woon jij in Appingedam? Als puber ging ik daar iedere vakantie logeren bij familie. Ik herinner me dat er een dijk was met een weg er langs. Ik vond het altijd leuk om naar Appingedam te gaan en van de Groningse taal te genieten. Het enige woord wat ik onthouden heb is: Moi :) .

Marga.

Bericht door Marga. » 06 aug 2022, 13:02

Lise schreef: ↑
06 aug 2022, 12:30
Wat een prachtige foto's en wat ziet het er allemaal sfeervol en gezellig uit.
Ik vind je een held hoor om de kerktoren te beklimmen en dat nog wel in je uppie :applaus .

Woon jij in Appingedam? Als puber ging ik daar iedere vakantie logeren bij familie. Ik herinner me dat er een dijk was met een weg er langs. Ik vond het altijd leuk om naar Appingedam te gaan en van de Groningse taal te genieten. Het enige woord wat ik onthouden heb is: Moi :) .
Ik woon niet in Appingedam maar ben er vroeger wel naar de huishoudschool gegaan, ik kom oorspronkelijk uit Delfzijl maar woon daar ook al jaren niet meer. Je hebt het waarschijnlijk over de dijk langs het eemskanaal. Moi is wel het bekendste Gronings woord, een algemene groet.

Corrie

Bericht door Corrie » 06 aug 2022, 13:10

@ Ientje
Diki wilde gewoon is een ander geurtje proberen :lol
Ik vind die rivierkreeften best eng , bang dat de honden al ze gingen snuffelen gegrepen zouden worden door die scharen, heb ze hier nog niet gezien
Was vanochtend goede temperatuur hè om met Diki bezig te zijn :ok
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 06 aug 2022, 13:21

@ Marga
Gezellig zo'n oude beroepen markt , hihi ja op markten zie je heel vaak de hondjes mee in buggy's , vooral kleintjes komen dan niet zo in de verdrukking

Goed zeg dat je de kerktoren heb beklommen, zou ook niet durven hoor op een ladder :ffedenken
Altijd de moeite waard om een kerk van binnen te bekijken, vreemde is dat we dat wel deden als we met vakantie waren maar nooit in eigen woonplaats
Mooie foto's Marga :super
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 06 aug 2022, 15:31

Mooi Marga. Petje af, dat je dat gedaan hebt!

Corrie. Ja het was heerlijk vanmorgen vroeg. Half 8 liep ik buiten. Ik zag ook het eerste gele blad aan div. Bomen. Door de droogte waarschijnlijk.

Marga.

Bericht door Marga. » 07 aug 2022, 08:19

Corrie schreef: ↑
06 aug 2022, 13:21
@ Marga
Gezellig zo'n oude beroepen markt , hihi ja op markten zie je heel vaak de hondjes mee in buggy's , vooral kleintjes komen dan niet zo in de verdrukking

Goed zeg dat je de kerktoren heb beklommen, zou ook niet durven hoor op een ladder :ffedenken
Altijd de moeite waard om een kerk van binnen te bekijken, vreemde is dat we dat wel deden als we met vakantie waren maar nooit in eigen woonplaats
Mooie foto's Marga :super
Ik heb de kerk in mijn dorp ook gefotografeerd maar er zijn er nog meer oude kerken in de omgeving die ik een keer wil vastleggen.

Het interieur van de Mariakerk in mijn dorp.
Afbeelding

Afbeelding
Graven. Er was op dat moment een tentoonstelling vandaar de gouden bladeren op de graven.

Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 07 aug 2022, 10:01

Mooi Marga, grafstenen in een kerk ook altijd indrukwekkend
:cool:
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 07 aug 2022, 11:16

Prachtige foto,s Marga :applaus
Ga een daagje na Sanne ergens wat eten
Mooie zondag allemaal
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 07 aug 2022, 15:46

Mooie fotoos Marga? Mooie kerk ook.

Gezellig Truus, fijne dag.

Ientje

Bericht door Ientje » 07 aug 2022, 15:48

Wat zouden jullie doen, even klagen en vragen.

Vanmorgen vroeg een eind gewandeld, pijn.
Afgelopen winter vertelde ik, ontstoken aanhechtingspunten van de achillespees, zere hak, dik, zou paar jaar kunnen duren, of blijvend zijn. Het gaat op en af, maar die hak zit nog steeds vocht in, en doet pijn. Stukje lopen en het gaat wat beter. Maar even zitten en ik ben zo kreupel als wat. De spalk die ik kreeg,,helpt voor geen meter.

Sinds een paar maanden echter op mijn andere voet een dikke bult op de wreef. .... ontstoken aanhechtingspunten van de scheenbeen spier die naar de voet loopt. Stukje lopen en het gaat. Maar even rust..... kreupel.

Nu heb ik dus twee voeten die pijn doen, iedere stap die ik loop voel ik. In de ochtend kom ik amper vooruit, niet zeuren gewoon doorlopen en het gaat weer.

Wat moet ik doen. Rust houden maar ook gepaste beweging, tja, met zo,n advies, kan ik erg weinig mee. In ieder geval vanmorgen maar niet mee geweest naar de heide, jammer, Ga ik terug naar de orthopeed is mij al voorspeld, dat wordt opereren waarbij de aanhecht punten worden losgemaakt, schoongemaakt van kalk neerslag en weer vastgemaakt met, jawel , metalen plaatjes. Dat is meestal titanium? En jawel, ik ben allergisch voor tianium. Vervolgens zit hier een maandenlang revalidiatieproces aan vast, Andere optie is , eerst proberen met, loopgips, maar twee pootjes in het loopgips lijkt mij ook niet fijn. Een pootjein gips, is overbelasting van de andere voet, en vise versa.Kortom ik zit te dubben, wel of niet terug naar de orthopeed.

En zegt de huisarts.....dit is dus wat stress met een lijf kan doen. Inmiddels zit mijn hoofdhuid vol eczeem, ach zal ook wel over gaan. De stress is weg, maar de gevolgen blijven nog.,

Zo even lekker van mij afgeklaagd,

Corrie

Bericht door Corrie » 07 aug 2022, 19:58

@ Ientje
schiet niet erg op zo hè, je hebt er al best een tijd last van
toch maar weer naar de Orthopeed lijkt me en de opties bespreken want het gaat niet vanzelf over lijkt me :ffedenken
revalidatie is natuurlijk moeilijk ivm Diki maar je hebt dacht ik aardige buren die Diki wel willen uitlaten denk ik
jeetje heb je iets gekregen voor het eczeem, ja stress veroorzaakt veel lich. klachten

dat niet zeuren en doorgaan met lopen dat ken ik :oldtimer maar valt ook niet mee
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 07 aug 2022, 21:03

Ben het eens met Corrie Ientje
Gewoon terug na de Orthopeed zo kan het toch ook niet langer Ientje
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 07 aug 2022, 21:22

Ik ga ze morgen bellen, dank jullie wel.

Marga.

Bericht door Marga. » 08 aug 2022, 10:03

06 aug 2022, 15:31
Mooi Marga. Petje af, dat je dat gedaan hebt!

Corrie. Ja het was heerlijk vanmorgen vroeg. Half 8 liep ik buiten. Ik zag ook het eerste gele blad aan div. Bomen. Door de droogte waarschijnlijk.
Erg met de droogte daar bij jullie, hier valt het nog mee af en toe valt er nog een klein buitje het stelt niet veel voor maar altijd beter dan niets.

Marga.

Bericht door Marga. » 08 aug 2022, 10:05

Corrie schreef: ↑
07 aug 2022, 10:01
Mooi Marga, grafstenen in een kerk ook altijd indrukwekkend
:cool:
Vind ik ook, geen denken aan dat ik er op ga staan terwijl ik wel op het graf van mijn ouders en opa en oma ga staan als er iets aan moet gebeuren.

Marga.

Bericht door Marga. » 08 aug 2022, 10:09

07 aug 2022, 15:48
Wat zouden jullie doen, even klagen en vragen.

Vanmorgen vroeg een eind gewandeld, pijn.
Afgelopen winter vertelde ik, ontstoken aanhechtingspunten van de achillespees, zere hak, dik, zou paar jaar kunnen duren, of blijvend zijn. Het gaat op en af, maar die hak zit nog steeds vocht in, en doet pijn. Stukje lopen en het gaat wat beter. Maar even zitten en ik ben zo kreupel als wat. De spalk die ik kreeg,,helpt voor geen meter.

Sinds een paar maanden echter op mijn andere voet een dikke bult op de wreef. .... ontstoken aanhechtingspunten van de scheenbeen spier die naar de voet loopt. Stukje lopen en het gaat. Maar even rust..... kreupel.

Nu heb ik dus twee voeten die pijn doen, iedere stap die ik loop voel ik. In de ochtend kom ik amper vooruit, niet zeuren gewoon doorlopen en het gaat weer.

Wat moet ik doen. Rust houden maar ook gepaste beweging, tja, met zo,n advies, kan ik erg weinig mee. In ieder geval vanmorgen maar niet mee geweest naar de heide, jammer, Ga ik terug naar de orthopeed is mij al voorspeld, dat wordt opereren waarbij de aanhecht punten worden losgemaakt, schoongemaakt van kalk neerslag en weer vastgemaakt met, jawel , metalen plaatjes. Dat is meestal titanium? En jawel, ik ben allergisch voor tianium. Vervolgens zit hier een maandenlang revalidiatieproces aan vast, Andere optie is , eerst proberen met, loopgips, maar twee pootjes in het loopgips lijkt mij ook niet fijn. Een pootjein gips, is overbelasting van de andere voet, en vise versa.Kortom ik zit te dubben, wel of niet terug naar de orthopeed.

En zegt de huisarts.....dit is dus wat stress met een lijf kan doen. Inmiddels zit mijn hoofdhuid vol eczeem, ach zal ook wel over gaan. De stress is weg, maar de gevolgen blijven nog.,

Zo even lekker van mij afgeklaagd,
Ik zal zeker terug naar de orthopeed gaan al zal het alleen maar voor overleg zijn.

Plaats reactie