Juicy echo

Help mijn hond is ziek! Voor gezondheidskwesties en behandelmethoden. Bij twijfel altijd naar de dierenarts!
Plaats reactie
Kelly

Juicy echo

Bericht door Kelly » 05 dec 2022, 12:06

Juicy moet morgen voor een echo van de buik.

We zijn al een half jaar aan het tobben met haar ze heeft elke keer diarree. Nu waren ze eerst gestart met ontwormingskuren voor giardia omdat dat toen heerste in onze woonplaats maar dat hielp niet. Toen verschillende keren antibiotica en dan is het weer even weg en dan kwam het weer terug. Dus toen een paar weken geleden hadden we de keus om een ontlastingsonderzoek te laten doen of en echo.
Dus eerst ontlastingsonderzoek laten doen en hier kwam uit dat ze een bacterie had waarvoor ze speciale antibiotica heeft gehad.
Daarna ging het weer wat beter maar sinds vrijdag weer aan de diarree.
Vanmorgen dus weer tripje dierenarts en die heeft toch maar besloten om een echo aan te vragen.

Hier moet ik morgen met haar naar toe om half 3.

Ze heeft ook vergrootte lymfeklieren in de nek en ze is gewoon juicy niet meer, ik zie haar aftakelen ze is echt oud aan het worden.
Ik ben benieuwd of er morgen wat word gevonden..
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Re: Juicy echo

Bericht door Jo-Anne » 05 dec 2022, 14:03

Dat is wel verstandig ja om een echo te laten doen.

Ben je nog steeds bij Robert?

Wat een getob, arme hummel aan de diarree :(

Nou mijn duimen draaien morgen hoor geef Soes maar een dikke knuff van ons :dogpet :xlove
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 05 dec 2022, 14:58

Sterkte morgen met Juicy :love
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 05 dec 2022, 19:05

Ach arme Juicy :dogpet en wat een getob voor jullie
Krijg je morgen ook gelijk de uitslag :geenidee
Vergrote lymfeklieren daar ben ik ook niet gerust op
Sterkte Kelly en duim voor een goede uitslag :xlove
Afbeelding

Kelly

Bericht door Kelly » 06 dec 2022, 16:07

@jo-anne nee niet bij robert. Ik heb gelukkig sinds 2 jaar wel een andere goede lieve dierenarts. Die is eigenlijk de jongere versie van robert (ook qua kosten doet hij het heel netjes)
En de echo moest op een andere speciale verwijskliniek.

We zijn weer terug.
Dunne darm was heel erg ontstoken en verder hebben ze helaas ook een erg grote lymfeknoop gevonden in de buikholte.
Die moest normaal rond de 0,5 cm zijn en deze was ruim 3 cm. En de kleur was veelste donker zei ze.
Dus de vraag was of ik een biopt wou laten doen en dan na laten kijken. Ja dat heb ik laten doen.
Die dierenarts was er ook niet gerust op dus ik ga uit van het ergste en dat zij ze ook dan kan het alleen maar meevallen.

Hopenlijk duurt het ongeveer een week tot de uitslag.
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 06 dec 2022, 16:47

Kelly schreef:
06 dec 2022, 16:07
@jo-anne nee niet bij robert. Ik heb gelukkig sinds 2 jaar wel een andere goede lieve dierenarts. Die is eigenlijk de jongere versie van robert (ook qua kosten doet hij het heel netjes)

We zijn weer terug.
Dunne darm was heel erg ontstoken en verder hebben ze helaas ook een erg grote lymfeknoop gevonden in de buikholte.
Die moest normaal rond de 0,5 cm zijn en deze was ruim 3 cm. En de kleur was veelste donker zei ze.
Dus de vraag was of ik een biopt wou laten doen en dan na laten kijken. Ja dat heb ik laten doen.
Die dierenarts was er ook niet gerust op dus ik ga uit van het ergste en dat zij ze ook dan kan het alleen maar meevallen.

Ach meis toch, dat heb je goed gedaan hoor die biopt laten doen. Voor Soes zal het niet zo fijn geweest zijn maar je moet het weten.

Nu komt het lange wachten.

Wat zegt jou gevoel hierover Kelly? :love
Afbeelding

Kelly

Bericht door Kelly » 06 dec 2022, 17:01

Ja voor soes is dit allemaal niet leuk nee maar ik wil nu toch graag weten hoe of wat.

Ik zelf heb er een slecht gevoel over, ik loop al maanden met het gevoel dat er iets niet klopt. Ze is gewoon zichzelf niet meer het is gewoon een zielig hoopje hond geworden sinds mama er niet meer is. Ze is ook graat mager maar qua gewicht is ze niet heel veel lichter als normaal.

En dan straks die rot oud en nieuw ik hoop dat ze daar nog door heen gaat komen maar ben bang dat dat ook een aanslag gaat worden op haar lijfje.
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 06 dec 2022, 19:04

Kelly dit wordt een hele moeilijke week en in gedachten bij jou en Soes :loveheart en ja de biopt was nodig, zo krijg je hopelijk duidelijkheid
knuff voor Soes :dogpet en hou je goed meis
zie ook tegen de jaarwisseling op ,er is hier al een paar keer vreselijk geknald :woefwoef
Afbeelding

Yvonne

Bericht door Yvonne » 06 dec 2022, 20:51

Goh wat naar.
Een week wachten is ook vervelend, maar inderdaad, het beste is om het te weten.
Ik wens je sterkte en een knuffel voor Juicy.

Noa en Lindi

Bericht door Noa en Lindi » 08 dec 2022, 13:48

Och wat naar voor Juicy en voor jou, nu maar wachten op de uitslag, Hoe oud is Juicy?En laat je het dan weghalen ?
En ja, oud en nieuw, ik zie er ook als bergen tegen op, voor de hondjes .hier ook al regelmatig geknal, ik haat het !!
Knuffel voor Juicy :love
Wil, Noa :love en Lindi :dogwalk en Lisa :woefwoef

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 14 dec 2022, 21:06

Kelly schreef:
06 dec 2022, 16:07

We zijn weer terug.

Weet je al iets Kelly? :dogpet :xlove
Afbeelding

Kelly

Bericht door Kelly » 18 dec 2022, 09:01

De uitslag is natuurlijk weer iets waar we niets mee kunnen.

Volgens de dierenarts was er geen goed materiaal gevonden om te testen :geenidee en de dierenarts zij dat ze 4x verschillende plekkken had gedaan en genieg materiaal had.
Ik zou het opnieuw kunnen laten doen maar de dierenarts zei al dat het waarschijnlijk de zelfde uitslag word dus ik wacht het even af.

De diarree is weer weg na de kuur en juicy is weer vrolijker, over een paar maanden de echo opnieuw laten doen om te kijken hoe de lymfeknoop er dan uitziet. En in de tussentijd hopen dat het goed blijft gaan.
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 18 dec 2022, 09:52

Verdorie meis , zoveel stress en geld uitgegeven om er achter te komen wat Juicy mankeert en nu weet je nog niets :cry
Fijn dat de kuur geholpen heeft en ze weer wat vrolijker is , hoop voor jullie dat het voorlopig zo blijft
Knuff voor Soes :dogpet
Afbeelding

Kelly

Bericht door Kelly » 18 dec 2022, 14:47

Ja Corrie dit is inderdaad waar. Nu was gelukkig de echo wel goed gegaan dus we weten wel dat haar dunne darm erg ontstoken is maar qua lymfeknopen zijn we niet veel wijzer. Maar ze zij ook dat die kans er in zat.
Maar ik ga er van uit dat het dan geen enge ziekte is want dan had er toch wel iets uitgekomen??
Denk toch een reactie op alle vieze medicatie die juicy de afgelopen jaar heeft gehad en dan inclusief die ontstekingen
Afbeelding

Yvonne

Bericht door Yvonne » 19 dec 2022, 15:03

In ieder geval fijn dat ze weer wat vrolijker is.
Ik denk dat ook, als het echt iets ergs is dan zien ze dat meestal wel. :ffedenken

Marga.

Bericht door Marga. » 20 dec 2022, 10:11

Fijn dat het weer wat beter met Juicy gaat. Van darmontsteking kunnen honden ook heel ziek worden en lymfklieren reageren op ontstekingen. Ik hoop dat buiten de darm ontsteking er niets ernstigs met Juicy aan de hand is.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 22 dec 2022, 11:09

Kelly schreef:
18 dec 2022, 14:47
Ja Corrie dit is inderdaad waar. Nu was gelukkig de echo wel goed gegaan dus we weten wel dat haar dunne darm erg ontstoken is maar qua lymfeknopen zijn we niet veel wijzer. Maar ze zij ook dat die kans er in zat.
Maar ik ga er van uit dat het dan geen enge ziekte is want dan had er toch wel iets uitgekomen??
Denk toch een reactie op alle vieze medicatie die juicy de afgelopen jaar heeft gehad en dan inclusief die ontstekingen
Ja dat zou je wel zeggen inderdaad dat je daar van uit mag gaan dat er geen enge ziekte is.
Ze hadden je heus wel ingelicht als dat wel zo was :dogpet

Goed gedaan meis :woefwoef

Geef Juicy een dikke knuff valt allemaal niet mee voor zo`n beessie :love
Afbeelding

Plaats reactie