Als een egel rond deze tijd overdag actief is dan is er altijd iets met het diertje aan de hand, waarschijnlijk ernstig verzwakt. Het beste kun je hem dan meenemen en/of op laten halen door de dierenambulance.Corrie schreef: ↑27 feb 2023, 20:06Vanmiddag met rondje hondjes zie ik een man die probeert kraaien/ raven bij iets weg te houden
Ik er naartoe om te kijken wat er op de stoep zit, ahhh een egel, koppie onder het het bloed en blijft maar zitten, dacht eerst dat ie dood was en die krengen bleven maar komen en pikken
Dacht eigenlijk dat een egel zich zelf kon beschermen door zich op te rollen
De hondjes wilden zich er natuurlijk ook mee bemoeien![]()
Uiteindelijk bleven de aanvallers weg en ja hoor er kwam beweging in , zich om gedraaid en richtig de heg
Ging wel moeizaam maar we hebben gewacht tot ie helemaal in de heg verstopt zat
Nu maar hopen dat ie eten vind en het overleefd
Moet er steeds aan denken
Welkom in onze Doggy Bar. De plek voor een lekker snel berichtje.
Re: Welkom in onze Doggy Bar. De plek voor een lekker snel berichtje.

Het zijn krengen die kraaien zielig voor die egel hoop ook dat die het overleeft
Zo met het logeer hondje Sem na de dierenarts.
Fijne dinsdag verder.

Corrie, als je de egel nog ziet, neem hem mee naar huis, beetje blikvoer vlees geven als je hebt en wat water en de egelopvang bellen. Dit beestje is waarschijnlijk ziek .
Handdoek om hem heen leggen en dan je handen op de handdoek, onder zijn lijfje en hem oppakken, dan kan je hem oppakken zonder dat je je prikt.
Handdoek om hem heen leggen en dan je handen op de handdoek, onder zijn lijfje en hem oppakken, dan kan je hem oppakken zonder dat je je prikt.
Sem heeft vocht achter zijn longen. is behandeld door een cardioloog voor zijn hartfalen.
Die lieverd had het zo benauwd heeft plastabletten en medicijnen voor zijn hart
Gewoon zielig om te zien, hoop dat die nog een paar jaartjes mee kan.
Sanne was zo verdrietig,ze werk ook dus dan komt Sem hier heen want hij moet veel plassen.
Sanne was zo verdrietig,ze werk ook dus dan komt Sem hier heen want hij moet veel plassen.

@ Truus
Zielig als ze het zo benauwd hebben , medicatie wil meestal wel helpen ,met vocht wordt het moeilijker
Knuff voor Sem
Zielig als ze het zo benauwd hebben , medicatie wil meestal wel helpen ,met vocht wordt het moeilijker
Knuff voor Sem

@ Marga
@ Ientje
Dacht zelf ook dat de egel ziek was , heb nog bij de mensen aangebeld waar die in de heg verdween maar niet thuis
Had willen vragen of ze eten wilden neerzetten , de egels die we in Spanje hadden aten katten brokjes
Vanochtend daar in de buurt de heggen afgespeurd maar niets gezien
@ Ientje
Dacht zelf ook dat de egel ziek was , heb nog bij de mensen aangebeld waar die in de heg verdween maar niet thuis
Had willen vragen of ze eten wilden neerzetten , de egels die we in Spanje hadden aten katten brokjes

Wat zielig Truus.
Corrie, jammer dat je de egel niet meer gezien hebt. Ja kattenbrokjes eten ze ook graag.
Deze week is diki,s vakantie vriendje de dwergpoedel er weer, gezellig nu al drie ochtenden om half acht samen op gelopen. Ze zien elkaar soms maanden niet, maar als ze elkaar zien, dan is het weer gezellig, even dagzeggen, spelen doen ze niet meer, want ze zijn nu volwassen.

Corrie, jammer dat je de egel niet meer gezien hebt. Ja kattenbrokjes eten ze ook graag.
Deze week is diki,s vakantie vriendje de dwergpoedel er weer, gezellig nu al drie ochtenden om half acht samen op gelopen. Ze zien elkaar soms maanden niet, maar als ze elkaar zien, dan is het weer gezellig, even dagzeggen, spelen doen ze niet meer, want ze zijn nu volwassen.

,@ Ientje

spelen doen ze niet meer, ze zijn nu volwassen
L& K buiten niet ,maar binnen van tijd tot tijd dan denk ik het zijn nog met pups
Gezellig zo samen
@ Truus
Schattig plaatje
Het was zeker koud vanochtend, goed gevroren
Op sommige slootjes een dun vliesje ijs
L& K buiten niet ,maar binnen van tijd tot tijd dan denk ik het zijn nog met pups
Gezellig zo samen
@ Truus
Schattig plaatje
Het was zeker koud vanochtend, goed gevroren
Op sommige slootjes een dun vliesje ijs

Niet leuk, ik hoop dat de vochttabletten werken.Truus schreef: ↑28 feb 2023, 14:46Sem heeft vocht achter zijn longen. is behandeld door een cardioloog voor zijn hartfalen.
Je hebt gedaan wat je kon doen nu maar hopen dat iemand anders hem meegenomen heeft.Corrie schreef: ↑28 feb 2023, 15:02@ Marga
@ Ientje
Leuk dat Diki een vriendje heeft. Balou had toen hij jonger was ook één hondje waar hij mee kon maar die is helaas verhuist. Lotus houd ik meestal bij andere honden weg omdat ze zo klein is maar gisterochtend heeft ze even aan een JR achtig hondje gesnuffeld.Ientje schreef: ↑01 mar 2023, 10:54Wat zielig Truus.
![]()
Kun je ook bij AH bestellen Marga?Marga. schreef: ↑24 feb 2023, 09:34Goede morgen. Ik hoop dat je niet ziek bent geworden Truus. De honden zijn uit geweest, het plenst hier dus we hebben het kort gehouden. Ik zit nu op de boodschappen te wachten die zullen zo wel komen, zo fijn en makkelijk dat dit kan. Kon ik de boodschappen niet online bestellen dan denk ik niet dat ik hier zou blijven wonen, er is hier niets. Natuurlijk zouden mijn kinderen met mij mee willen om boodschappen te doen, dit is prima voor een keertje maar ik blijf liever onafhankelijk, mijn kinderen die in de buurt wonen en omgeving houden mij hier.

Lieve Truus vind dit zo leuk al die plaatjes die je zelf maakt en plaatst,

Wat een weertje zeg al even buiten gezeten in de
Vandaag is Semmie hier ga al beter met hem niet meer zo benauwd pillen helpen goed
Sanne komt uit haar werk hier eten.
Fijne dag verder.

Vandaag is Semmie hier ga al beter met hem niet meer zo benauwd pillen helpen goed
Sanne komt uit haar werk hier eten.
Fijne dag verder.

Ik zit net aan mijn ontbijtje en dan zit diki opeens naast me. Ze is inmiddels weer weg, maar toch even gezellig.
Zometeen ga ik koffie drinken op een overdekt terras, dat doe ik een aantal leren per jaar, met een vriendin, even gezellig bijkletsen. Zo gezellig en ik jeb zin in een cappucino.
Daarna of ervoor, ga ik naar de bakker en de dierenwinkel,
Fijne dag allemaal.
Zometeen ga ik koffie drinken op een overdekt terras, dat doe ik een aantal leren per jaar, met een vriendin, even gezellig bijkletsen. Zo gezellig en ik jeb zin in een cappucino.
Daarna of ervoor, ga ik naar de bakker en de dierenwinkel,
Fijne dag allemaal.
Diki had ook zin in een ontbijtje
Gezellig Ientje ff kletsen, geniet van je cappuccino
Gezellig Ientje ff kletsen, geniet van je cappuccino

Normaal gesproken kun je ook bij de ah bestellen maar dit kan hier niet online. Ik moet de ah in Loppersum bellen en dan mijn boodschappenlijstje doorgeven, die bezorgen dan de boodschappen. Maar in Loppersum hebben ze lang zo veel keuze niet als bij de Jumbo, dat is maar een kleine ah. Je kunt hier ook je boodschappen door de Plus laten bezorgen, dan gaat het net als bij de ah maar het komt dan uit Spijk.Jo-Anne schreef: ↑02 mar 2023, 09:52Kun je ook bij AH bestellen Marga?Marga. schreef: ↑24 feb 2023, 09:34Goede morgen. Ik hoop dat je niet ziek bent geworden Truus. De honden zijn uit geweest, het plenst hier dus we hebben het kort gehouden. Ik zit nu op de boodschappen te wachten die zullen zo wel komen, zo fijn en makkelijk dat dit kan. Kon ik de boodschappen niet online bestellen dan denk ik niet dat ik hier zou blijven wonen, er is hier niets. Natuurlijk zouden mijn kinderen met mij mee willen om boodschappen te doen, dit is prima voor een keertje maar ik blijf liever onafhankelijk, mijn kinderen die in de buurt wonen en omgeving houden mij hier.
![]()
Ik raak zo mijn wilde haren weer kwijt, de kapper komt. Vanmiddag met kat Nemo naar de dierenarts voor het knippen van zijn nagels en als ik weer thuis ben snel naar de dokter om mijn medicijnen te halen.
Ik heb het gevoel dat ik een hele drukke dag heb vandaag.
Ik heb het gevoel dat ik een hele drukke dag heb vandaag.