Welkom in onze Doggy Bar. De plek voor een lekker snel berichtje.

Voor snelle korte "Fast Food" berichtgeving. Ga zitten aan de stamtafel laat je horen in deze Never Ending Story.
Corrie

Re: Welkom in onze Doggy Bar. De plek voor een lekker snel berichtje.

Bericht door Corrie » 16 jun 2023, 15:43

Marga. schreef: ↑
16 jun 2023, 13:37
Zo ben je aan het puppy knuffelen en dan weer bij het in laten slapen van een hond.
De hond van mijn zoon is al geruime tijd ziek, veel drinken en plassen, iedere dag spugen en soms geeft hij pijn aan door te piepen maar waar hij pijn had was een raadsel.
Gisteren ben ik met mijn schoondochter mee naar de dierenarts geweest en wat we al bang voor waren gebeurde, de dierenarts adviseerde om de hond, een rottweiler van negenenhalf jaar in te laten slapen.
Hij had een vergrote blaas en was inmiddels incontinent en er speelde ook iets in zijn maag/darmen waardoor hij dagelijks moest spugen.
De dierenarts kon nog allerlei onderzoeken doen maar hij rade dit af omdat de uitkomst de zelfde zou zijn, dus de dierenarts had een sterk vermoeden wat er speelde.
Mijn schoondochter kon de beslissing over leven en dood niet nemen en wilde liever dat de dierenarts die nam maar dit kan natuurlijk niet.
Uiteindelijk heeft mijn zoon die vanaf zijn werk ook naar de dierenarts was gekomen de knoop door gehakt.
Heel verdrietig om mee te maken.

Afbeelding
Rust zacht Colt. :cry

Colt is gisteren gecremeerd en vandaag kunnen ze hem weer ophalen.
Ach Marga, droevig nieuws
Altijd moeilijk om de beslissing te nemen maar als ik het zo lees dan doe je dit toch uit liefde voor je hond

Rust zacht Colt :love
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 16 jun 2023, 15:44

Helemáál niet. Insecten zijn hier tot een minimum inmiddels.

Ientje

Bericht door Ientje » 16 jun 2023, 15:45

Och Marga, heel veel sterkte.

Marga.

Bericht door Marga. » 17 jun 2023, 07:54

Jo-Anne schreef: ↑
16 jun 2023, 13:14
Hebben jullie ook zoveel muggen dit jaar? :geenidee
Nee, nog geen last van muggen.

Marga.

Bericht door Marga. » 17 jun 2023, 07:55

Corrie schreef: ↑
16 jun 2023, 15:43
Zo ben je aan het puppy knuffelen en dan weer bij het in laten slapen van een hond.
De hond van mijn zoon is al geruime tijd ziek, veel drinken en plassen, iedere dag spugen en soms geeft hij pijn aan door te piepen maar waar hij pijn had was een raadsel.
Gisteren ben ik met mijn schoondochter mee naar de dierenarts geweest en wat we al bang voor waren gebeurde, de dierenarts adviseerde om de hond, een rottweiler van negenenhalf jaar in te laten slapen.
Hij had een vergrote blaas en was inmiddels incontinent en er speelde ook iets in zijn maag/darmen waardoor hij dagelijks moest spugen.
De dierenarts kon nog allerlei onderzoeken doen maar hij rade dit af omdat de uitkomst de zelfde zou zijn, dus de dierenarts had een sterk vermoeden wat er speelde.
Mijn schoondochter kon de beslissing over leven en dood niet nemen en wilde liever dat de dierenarts die nam maar dit kan natuurlijk niet.
Uiteindelijk heeft mijn zoon die vanaf zijn werk ook naar de dierenarts was gekomen de knoop door gehakt.

Afbeelding

Altijd moeilijk om de beslissing te nemen maar als ik het zo lees dan doe je dit toch uit liefde voor je hond

Klopt, ik zei ook tegen haar dat dit het laatste is dat je uit liefde voor je hond kunt doen maar dit maakte het niet makkelijker.

Marga.

Bericht door Marga. » 17 jun 2023, 07:56

Ientje schreef: ↑
16 jun 2023, 15:45
Och Marga, heel veel sterkte.
Bedankt.

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 17 jun 2023, 08:20

Heel veel sterkte :blommetje :blommetje
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 17 jun 2023, 16:54

Vanochtend heerlijk buiten gezeten, koffie en lunch
Half 2 werd het te warm, naar binnen , alles dicht
Waar is Kissy zoeken zoeken roepen :geenidee
Bedenk ik me dat Henk net terug was, met scoot Paracetamol gehaald, met 8 per dag gaat het hard
Hij niks in de gaten en gewoon de deur van de badkamer dicht gedaan
En daar ligt ze dan en ook nog een uur blijven liggen daar , wel koel daar natuurlijk :fan

Afbeelding
Afbeelding

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 17 jun 2023, 18:22

Kissy zag haar kans :run

Maar je schrikt wel
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 17 jun 2023, 20:39

Ze vond het wel lekker denk ik Kissy, tis warm. Ook geen kik geven natuurlijk :surprised
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 18 jun 2023, 13:16

17 jun 2023, 07:55
16 jun 2023, 15:43

Afbeelding

Klopt, ik zei ook tegen haar dat dit het laatste is dat je uit liefde voor je hond kunt doen maar dit maakte het niet makkelijker.
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 19 jun 2023, 07:41

Ik ben vanmorgen vroeg met de honden aan de wandel geweest, dan is het nog lekker koel.
Ik word loom van het warme weer, morgen zal het hier gaan regenen daar hoop ik dan maar op.
Straks gaan de honden de ren in, zo lang de zon niet op de ren staat kunnen ze mooi buiten zijn.

Ientje

Bericht door Ientje » 19 jun 2023, 09:54

Ja het is hier ook heerlijk koel, alles tegen elkaar open.
Net diki een srukje ingekort. Ze was weer noet lekker gisteren, en dan denk je, wel of niet knippen. Ik ben een half uurtje bezig geweest. Vacht is fors uitgedund en dat is toch ook fijn voor haar. Snel gedaan, niet nauwkeurig :gniffel , hier en daar nog plukken die uitsteken, maar de schaar ligt hier op tafel :)
Toch minder :zun warm voor haar

Truus

Bericht door Truus » 19 jun 2023, 12:36

Hier ook lekker koel geen zon te zien.
Even een stukje gelopen met Luca :woefwoef was wel vermoeiend dus straks lekker op de tuinstoel liggen.
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 20 jun 2023, 15:05

Vanmorgen een hele onderneming, naar utrecht, geweest. Weg om kwart voor tien en thuis om kwart over elf. Sinds vorig jaar is de tram vervangen, had er nog niet ingezeten. Maar het ding heeft zelfs iets wat op airco lijkt, nog steeds warm , maar niet meer gloeiend. De vering is wel verslechterd, hij bonkt over de rails, . In utrecht heerlijk op een terras gezeten met een kopje koffie, in de schaduw. Ik had een schone lichtblauwe jeans aan, helaas dacht diki op het terras, he, ik kan mooi bij haar op haar knieen zitten. Jeans kan weer in de was, want ook droge poten zijn stoffig en zwart. Volgens mij mag jeans best een beetje groezelig zijn toch?

Mijn horloge is gemaakt, dus die kan weer om. Ik had maanden geleden een batterijtje laten vervangen op de markt, kreeg het horloge in drie stukken terug, klokje en twee stukjes band. volgens de mijnheer was hij kapot. Het is een zilveren horloge, met zilveren bandje, omdat ik daar niet allergisch op reageer.
Maar zei de marktman, ik heb wel een nieuwe voor je, roestvrij staal. Kan ik niet tegen. Dus met een kapot horloge terug naar huis. Dat het uurwerk stuk was had ik op gerekend, omgehouden onder de douche, dom., maar waarom hij het bandje er niet meer aan had gezet begreep ik later.
In De paar dagen in overijssel ben ik ook bij de klokkenmaker geweest, een kennis van een kennis, maar dus bekend , van heel lang geleden. Hij heeft een nieuw uurwerkje voor het horloge besteld, het was indetdaad stuk. , stukken voordeliger dan een hele nieuwe, maar of ik wist dat de band kapot was? Nee dus. De band was zo kapot dat hij gemaakt moest worden wilde ik het horloge niet verliezen. Dus dat was het......
Omdat hij regelmatig in utrecht komt heb ik het horloge daar gelaten en vandaag kon ik het ophalen op het station. Horloge glimt erreg mooi.

Het is hier inmiddels erg warm net was er wind, nu niet meer.

Corrie

Bericht door Corrie » 20 jun 2023, 16:15

@ Ientje
Wat een verhaal , maar eind goed , jij blij met je gemaakte horloge :wave
Zeker weten dat de honden smerig worden met dit weer, ze zijn hier grijs in plaats van wit
Ik hoop morgenochtend op een mals regenbuitje :lol

Omdat ik zondag dacht dat het zou gaan regenen de doeken die buiten voor het raam zaten weg gehaald
Nu dus bloedheet binnen :zun
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 20 jun 2023, 16:38

20 jun 2023, 16:15
@ Ientje
Wat een verhaal , maar eind goed , jij blij met je gemaakte horloge :wave
Zeker weten dat de honden smerig worden met dit weer, ze zijn hier grijs in plaats van wit
Ik hoop morgenochtend op een mals regenbuitje :lol

Omdat ik zondag dacht dat het zou gaan regenen de doeken die buiten voor het raam zaten weg gehaald
Nu dus bloedheet binnen :zun
Klopt. Ze beloven al een week betere temperaturen en regen. Maar nu is het heel donker, als ik weerplaza moet geloven, is het om 4 uur gaan regenen, not, tot 11 uur

Truus

Bericht door Truus » 20 jun 2023, 17:11

Hier om 4 uur gaan regenen plantjes blij en het gras.
Nog geen wind hier.
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 20 jun 2023, 19:11

Hier tegen 17.00 uur werd het donker , 2 donderslagen en zacht buitje en nu nog :swingitbaby
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 21 jun 2023, 07:55

Hier viel het gisteravond ook alles mee met de regen en onweer, Balou was er zelfs niet van onder de indruk.
Geen idee wat ik vandaag ga doen, veel zal het niet zijn als ik aan inspanning denk zweet ik al.

Plaats reactie