Diki, bloedprikken en nu op zoek naar een andere da.

Help mijn hond is ziek! Voor gezondheidskwesties en behandelmethoden. Bij twijfel altijd naar de dierenarts!
Ientje

Diki, bloedprikken en nu op zoek naar een andere da.

Bericht door Ientje » 18 mei 2024, 15:56

Afgelopen domderdag hadden we een afspraak voor bloed prikken voor Diki, ze is wat slomer, dus dacht vitamine b12? Want dat wil wel eens een probleem zijn, die opname met alvleesklierontsteking.
Half negen waren we daar met een nuchtere Diki.Diki i Laat alles altijd rustig over zich heen komen. De da die we altijd hebben of vaak hebben was er. Ze kent Diki.
Lichamelijk onderzoek, alles was goed, al was buikje voelen toch wel even om een bedenkelijke snuit bij te trekken. Verder deed Diki het normaal, rustig, en vriendelijk
Vervolgens pakte de da de tondeuze, een ratelapparaat. Ja maakte veel herrie, want was eigenlijk kapot maar nog even geplakt met een leukoplast, dat was te zien maar vooral te horen. Meteen zette ze de tondeuze op diki, ik hield haar vast en ze trok ietsjes terug. Oh, ik haal de assistente die kan haar goed vasthouden, oke. Geen idee hoe of wat die assistente deed, maar vasthouden ho maar en Diki worstelde zich los. Da, kon de ader niet vinden, en als ze hem had, en ze pakte de naald ging diki,s kop en lijf naar achteren, sterk hondje dat wel, maar de assistente hield haar amper. Hoe zo goed vasthouden. Ik zei neem een pootje, nooit een probleem, nee, dat loopt niet zo goed....... nou met die stresss? Maar goed mond houden en toezien. 20 minuten is er geworsteld.
We nemen haar mee naar achteren, misschien als u er niet bij bent.....binnen twee minuten terug, paniek was nu compleet, hijgen, beven, ze stond letterlijk te beven op haar poten. Tong was donkerroze en krulde om. Hele grote angst ogen. Ik pak, zei de da, een muilkorf, niet omdat ze bijt maar soms worden ze rustig, nou dus nog meer paniek. En maar volhouden, maar prikken ho maar. Toen de da wanhopig keek, kwam ik bij mijn positieven. Ik bevries in zo,n geval, kan niets meer, raak zelf in paniek als ik niet uitkijk. Maar toen zei ik, ik ga een rondje lopen, even rust, dit is echt niet goed, mag ik nog terugkomen? Nou dat mocht dan. Buiten gelopen, plassen, weer naar binnen, in de wachtkamer met haar gespeeld. Weer de spreekkamer in.
Kennelijk had da advies gekregen vd baas vd praktijk? Want die zag ik ook achter lopen.
Da. Zei, we proberen het nog een keer, maar dan houdt u haar vast, zucht...... ik was niet degene die een assistente vroeg. Lukt het dan nog niet haal ik die assistente , een andere dan eerder :lol ..... en nemen we een pootje :aaiaiai . Ik heb Diki tegen me aan gezet,,op de rand vd tafel, ik rustig met mijn rechterarm om haar lijfje heen en mijn linkerhand haar sikje vast en deed haar kopje tegen me aan, schuin omhoog, zo,heb ik,het geleerd,lang geleden op de dierenartsssistente opleiding .......... :ffedenken , zo kan een hond geen kant op en voelt ze veiligheid.
Da. Zat voor haar, en aaide haar even. Ze zocht de ader,,pakte de naald, ik voelde diki verstrakken, zei even volhouden, ontspanning was er weer, prik en klaar.

Grote pluim :goedzo voor diki, ondanks alles geen grommetje en geen lipje opgetrokken.

Dit is het zoveelste incident. :cry Laatst bleek dat ik al maanden het dubbele tarief voor tabletjes betaalde. Moest ik zelf ontdekken, heb het uiteraard teruggehad.
Afgelopen septemer, de bultje in haar bek, moest eruit, was wellicht foute boel, moest onderzocht worden, narcose, allemaal niet nodig want als ze goed gekeken hadden van te voren, bleek het het bultje dat iedere hond heeft. Ik heb het voor ze onder narcose ging nog even gevraagd of ze daar wel aan gedacht hadden......... :swingitbaby ,, heb ik nog verteld hier. Toen ik er later op terug kwam............. Maar ja dat gebit moest nodig schoon. Jaja, een maand eerder zei ze , wat houdt u het mooi bij, minimaal randje zit er op de hoektand, daarvoor gaat ze niet onder narcose.,

Een uitslag weet ik nu al zonder deze gezien te hebben. Het stresshormoon zal veel en veel te hoog zijn.

Volgende week de uitslag, en dan op zoek.

Snappen jullie dat ik op zoek ben naar een andere da?

Corrie

Re: Diki, bloedprikken en nu op zoek naar een andere da.

Bericht door Corrie » 19 mei 2024, 09:41

Wat een verhaal Ientje en zoveel stress wat eigenlijk niet had gehoeven :cry
Arme Diki , wat een gepruts door de dierenarts, het lijkt me eigenlijk logisch dat ze tegen haar zou praten en geruststellen als ze iets gaan doen
Tja het mooiste zou zijn een vaste dierenarts en niet zo'n praktijk met verschillende :ffedenken
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 19 mei 2024, 13:28

Jeetje Ientje, wat een ellende en (onnodige) stress. Complimenten voor Diki en jou.
Snap heel goed dat je op zoek gaat naar een andere DA en hoop dat het je lukt een betrouwbare, meedenkende en kundige Da te vinden.

Marga.

Bericht door Marga. » 20 mei 2024, 08:35

Ik hoop dat je op korte termijn een andere dierenarts vind.

Ik heb alle vertrouwen in mijn dierenarts maar ik moet wel zeggen dat sinds hij is aangesloten bij ivc Evidensia de praktijk vooral uit is op zoveel mogelijk geld verdienen, dit gevoel heb ik in ieder geval.
Mijn dieren zitten tot eind van dit jaar in een petspaarplan maar daarna ga ik ook even goed nadenken wat ik ga doen.
Hier vlak buiten het dorp komt volgens mijn schoondochter een dierenarts, dit is het overdenken waard, daar kan ik ook nog op de fiets naar toe.
Ze zijn daar nu de boel aan het verbouwen en die dierenarts werkt tijdelijk in een andere praktijk.

Ientje

Bericht door Ientje » 20 mei 2024, 08:43

Ik zie dat bij heel veel evidensia praktijken, dat spaarplan, 23 euro of zo per maand, controles bij de assistente en de entingen en a***lklieren ook volgens mij en nagels knippen.,denk dat het een evidensia dingetje is, eerlijk is eerlijk, controle is goed, maar is dat echt nodig?

Marga.

Bericht door Marga. » 21 mei 2024, 08:17

Ientje schreef:
20 mei 2024, 08:43
Ik zie dat bij heel veel evidensia praktijken, dat spaarplan, 23 euro of zo per maand, controles bij de assistente en de entingen en a***lklieren ook volgens mij en nagels knippen.,denk dat het een evidensia dingetje is, eerlijk is eerlijk, controle is goed, maar is dat echt nodig?
Klopt, dat spaarplan is het, ik heb het helemaal berekend voor mij scheelt het best veel en kan het alleen al uit op het nagelknippen wat inmiddels al een kleine dertig euro kost.

Ientje

Bericht door Ientje » 21 mei 2024, 18:15

Alles was goed in diki,s bloed,,pancreatitis nu niet actief. Geen epi. Wel een waarde iets verhoogd wat een disbalans aan kan geven in de dunne darm. De da. Wil daar, zonder dat ze precies weet hoe of wat pred voor geven. Ik,heb er even voor bedankt. Want de internist zei vorig jaar, met deze klachten pred geven is wel het allerlaatste. Haar lijf moet het zelf oplossen, met pred onderdruk je toch weer het immuunsysteem enigzins.

Ze was heel timide geschrokken, ik hoorde jet aan haar, toen ik zei een andere dierenarts te zoeken, heb uitgelegd waarom, de tegenstrijdige adviezen , de operatie die uiteindelijk niet nodig was, de prijzen die niet klopten en toen donderdag het bloedprikken. Alleen op de prijzen reageerde ze, dat was de laatste tijd aangepast.....

Ik word nog gebeld door de baas vd praktijk, of ik dat goed vond, ja hoor natuurlijk.. ik heb er nu rustig over kunnen praten, ook gezegd, jullie zijn goed geweest, maar dit soort dingetjes stapelen bij mij en dan is het op.

Vanmorgen op pad voor de oude, nieuwe dierenarts en diki daar ingeschreven., praktijk helemaal gemoderniseerd, veel meer deuren :lol zag ik. Rode deuren,
De dierenarts kwam er juist binnen, en zag me staan, kwam direct naar me toe en zei, wat een bekend gezicht, de vastgotaspets, mijn naam was ze kwijt, maar de hond wist ze nog. Even gezellig staan praten. Mijn gegevens waren er nog, van mijn caviaatjes. :gniffel ze zijn niet bij een keten en het ook niet van plan hoorde ik .
Tot zover.

Het giet hier buiten, en ook op zolder, even teiltje neergezet onder het raampje. Stond op een kier, maar ik twijfel of het nu ik het dicht heb, niet ook nog binnen regent.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 24 mei 2024, 09:42

Heel fijn dat je nu een ander hebt. Wat daar bij je oude dierenarts gebeurde kan natuurlijk absoluut niet. En een excuus ?

Maar je zegt.... Maar goed mond houden en toezien......

Nee niet mond houden en toezien toch?! :ffedenken Jou hond! jij kent haar het beste niet die dierenarts. :surprised Geen gepruts aan jou hond. Andere dierenartsen genoeg.
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 24 mei 2024, 10:06

Fijn dat je een andere DA hebt Ientje en helemaal fijn dat deze DA niet is aangesloten bij een keten.

Ientje

Bericht door Ientje » 24 mei 2024, 11:55

Vervolg.

Dag later nog een heel gesprek gehad met de baas vh spul, excuses nee, maar ze vond het jammer dat het zo liep. Maaarrr
Volgens haar was er nu pertinent geen sprake van pancreatitis,,ik blij, dat snappen jullie. Echter. Ik heb de bloeduitslagen van vorig jaar erbij gezocht, en toen waren de pancreaswaardes ook goed..... en was het wel pancreatitis, zei de inter ist. want dat bleek uit de echo. Er zijn nu twee waardes wat verhoogd. Volgens de da is dit door disbalans in de dunnedarm, dat zei ik al,. Google ik er op....kom ik uit op pancreatitis, schiet mij maar lek. Ik snap er niets meer van. Nooit slim om zelf te googlen, maar ik zie een hond die niet lekker is, niet ziek, dat zeker niet, maar met lange tanden eten en te sloom.

Het dossier is aangekomen bij de nieuwe da. En ik heb er maandag een afspraak om alles goed door te spreken. Ze trekt een half uur voor me uit en bestudeert vooraf het dossier. Ik zei, ik snap er niets meer van, ze zei dat ze dat helemaal begrijpt
Wordt vervolgd,

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 29 mei 2024, 17:58

Ientje schreef:
24 mei 2024, 11:55
Vervolg.

Dag later nog een heel gesprek gehad met de baas vh spul, excuses nee, maar ze vond het jammer dat het zo liep. Maaarrr
Volgens haar was er nu pertinent geen sprake van pancreatitis,,ik blij, dat snappen jullie. Echter. Ik heb de bloeduitslagen van vorig jaar erbij gezocht, en toen waren de pancreaswaardes ook goed..... en was het wel pancreatitis, zei de inter ist. want dat bleek uit de echo. Er zijn nu twee waardes wat verhoogd. Volgens de da is dit door disbalans in de dunnedarm, dat zei ik al,. Google ik er op....kom ik uit op pancreatitis, schiet mij maar lek. Ik snap er niets meer van. Nooit slim om zelf te googlen, maar ik zie een hond die niet lekker is, niet ziek, dat zeker niet, maar met lange tanden eten en te sloom.

Het dossier is aangekomen bij de nieuwe da. En ik heb er maandag een afspraak om alles goed door te spreken. Ze trekt een half uur voor me uit en bestudeert vooraf het dossier. Ik zei, ik snap er niets meer van, ze zei dat ze dat helemaal begrijpt
Wordt vervolgd,
Ben je nu alweer bij die nieuwe dierenarts geweest? :dogpet :woefwoef
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 29 mei 2024, 19:14

Benieuwd wat de nieuwe dierenarts er van zegt en wat voor behandeling die voorstelt
Het blijft zo toch aantobben .
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 30 mei 2024, 08:15

Jazeker ik ben geweest, met Diki. Uitgebreid het dossier besproken.
Het zal niet meer overgaan.
Bloedonderzoek, volgens de da in Nieuwegein was er pertinent geen sprake meer van pancreatitis.
Deze dierenarts heeft de afwijkende bloedonderzoeken vergeleken met vorig jaar, zij wel. Toen was er sprake van pancreatitis, nu dus ook nog. Een waarde is goed, die zegt alleen iets over de werking. De andere waarde is te hoog, en dit is een ontsteking en kan een voorloper zijn van erger. En dan verandert, verslechtert de eerste waarde ook en dat is pas echt erg. Even kort samen gevat.

De andere te hoge waarde is een verhoogd foliumzuur, dat geeft disbalans in de darmen aan,
Voor de darmen zou ze pred kunnen nemen, echter dat is slecht voor de pancreas, omdat het lijfje dat zelf op moet lossen. Dan moet je niet de eigen afweer onderdrukken.

Een echo mag ik laten doen, maar heeft geen meerwaarde. Of alles is goed, maar dan blijft de bloedwaarde niet goed. Of alles is nog net zo. Dus geen echo, ik gooi geen geld over de balk dan, afgezien vd stress voor diki.

De ochtendmisselijjheid, daar mag ik nu omeprazol voor geven. Ze moet eten. Medicatie niet afbouwen als het niet kan.

Over haar brokjes een mini lepeltje natvoer geven, zodat ze eet, want ze moet eten.
Verder vet arm, dat blijft haar hele leven.

Ze gaf maandag geen pijn aan bij onderzoek vd buik, jippie, en qua gewicht en bespiering , gebit, hart en longen, alles goed.

Goed gesprek gehad, het was weer heel vertrouwd, en geen evidensia, dus alle tijd.

Het natvoer dat ik gevonden heb is herrmans sensitive konijn met rijstvlokken en tapioca. En ze vindt het lekker..... stiekem hoop ik dat ze dit volledig kan gaan eten. Maar vet percentage is omgerekend, 11,1 procent, dat is op het randje

Ientje

Bericht door Ientje » 30 mei 2024, 08:19

Sorry voor de lange verhalen, maar als jullie er om vragen, dan zet ik het neer.

Truus

Bericht door Truus » 30 mei 2024, 13:22

Het sterkte met diki :love :love jammer dat het niet meer over ga
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 01 jun 2024, 07:34

Fijn dat je een andere dierenarts hebt Ientje en nog wel zonder Evendensia.

Ientje

Bericht door Ientje » 07 jun 2024, 14:27

Het bloedprikken is niet zonder gevolgen gebleven. Sinds die dag voelde ik een gloeiende nek als ik diki aaide. Traumeel een aantal,dagen gegeven en het werd minder. Maar de afgelopen dagen hoorde ik regelmatig grmpf als ik aan haar kopje zat voor een pilletje, en dat doe ik heus niet wild of zo. Dus vanmorgen naar mijn nieuwe, oude dierenarts. Hele rug bekeken, nergens enige reactie, tot de nek , toen haar kop naar beneden werd gedaan, heel,rustig en beheerst, zei ze grmpf. Naar links ging goed naar rechts iets lastiger, een keer grmpf. Weer naar beneden weer grmpf. Of te wel een kreun geluidje. Diki mag naar de fysio, want duidelijk is dat ze daar toch gevoelig is. Gelijk de fysio die ook osteo doet gemaild. Zij komt hier al sinds we Ike hebben. Hoop dat ze snel kan komen,
Het is ook logisch na die worstelpartij, de kop werd daarbij vastgehouden maar niet het lijf, dus dat draaide alle kanten op. En dan hangt er 7,5 kg aan zo,n nek. Balen, maar gebeurd is gebeurd.

Corrie

Bericht door Corrie » 07 jun 2024, 16:34

Ohhh jeetje nu fysio , arme Diki
Wel fijn dat het thuis kan , de rekening naar de dierenartsen praktijk sturen ,is dat een optie
Geen bewijs dat het daardoor komt natuurlijk .
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 07 jun 2024, 17:35

Dacht ik ook, maar bewijs het maar, dus ik ga die discussie maar niet aan.

Marga.

Bericht door Marga. » 09 jun 2024, 07:52

Ientje schreef:
07 jun 2024, 17:35
Dacht ik ook, maar bewijs het maar, dus ik ga die discussie maar niet aan.
Dit kun je idd beter ook niet doen, het levert een boel gedoe en frustratie op.
Hopelijk helpt de behandeling bij de fysio.

Plaats reactie