Welkom in onze Doggy Bar. De plek voor een lekker snel berichtje.

Voor snelle korte "Fast Food" berichtgeving. Ga zitten aan de stamtafel laat je horen in deze Never Ending Story.
Jo-Anne
Site Admin

Re: Welkom in onze Doggy Bar. De plek voor een lekker snel berichtje.

Bericht door Jo-Anne » 28 mei 2024, 16:58

Corrie schreef: ↑
26 mei 2024, 15:49
Links bij de boom de hond , tja welk schaap doet een dutje , misschien boven links zwart schaap ?
:goedzo

Jaaa inderdaad, als je naar rechts kijkt daar vlakbij zie je een schaapje met dichte ogen :swingitbaby
Ik moest ook drie keer kijken hoor :relax
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 01 jun 2024, 07:55

Toen ik vanmorgen vroeg met Lotus op pad was had ik eerder het gevoel dat we richting herfst gaan als richting zomer, het was best frisjes.
Na een half uurtje op hertenhuid met een beetje tandgel (Dentisept) te hebben geknaagd ligt Lotus nu in diepe slaap op de bank.
Dit is eigenlijk een nieuw vast ritueel, met Balou er bij kon dit niet, die had toch wel enige voedselnijd.
Ik doe mijn uiterste best om Lotus een gebitsreiniging te besparen, tandenpoetsen lukt niet dan maar drie keer per dag op hertenhuid knagen (1x per dag met de tandgel).
Ik had bij Aliexpress een snuffelmat gekocht, hij is echt leuk maar stinken dat hij doet, :surprised na te zijn gewassen stinkt hij nog steeds, wel minder maar toch.

Ientje

Bericht door Ientje » 01 jun 2024, 16:32

Helemaal met je eens Marga, de hele dag is het hier sombertjes, maar temperatuur is normaal, rond de 20 graden. Voor mij mag het zo blijven tot kerst. Maar fijn voor veel mensen dat ik er niets over te zeggen heb. Vanmorgen las ik, de warmste lente ooit. De natste meimaand idem.

Ientje

Bericht door Ientje » 01 jun 2024, 16:42

Pfoeh zou een pakje komen, na 4 uur, dus om half 4 nog even gekeken, komt nu dag of drie later, ach ja dhl.
Dus ik dacht ga even naar het muntplein (voor Corrie dan weet ze waar ik was) bij AH grote bitterkoeken kopen, die zijn zo lekker en het is toch ook zaterdag.
Daxht om half 4 zal het niet meer zo druk zijn. Maar wat een ellende zeg, een kassa nog, onbemensd, en allemaal van die scan apparaten. Ik was niet verder gekomen dan de ingang, want toen zag ik een aanbieding van andere koeken liggen, tweede gratis en die zijn ook lekker.
Dus twee pakjes gepakt.
Naar zo,n scan ding.
Aardige mevrouw die voor me was, mijn bloeddrruk denk ik al behoorlijk hoog, want hoe werkt dat. Die mevrouw hielp me, maar de prijs was van twee pakjes. Oh ja, bonuskaart, oeps jaren niet gebruikt, maar gevonden. Bleek de airmiles te zijn, geen korting, verder graaien, zucht zucht achter me, nog meer zenuwen voor mij :aaiaiai . En ja bonuskaart ook gevonden. Inmiddels een ah grietje die kwam helpen, aardige mevrouw vertrok, gelijk had ze, :gniffel , en ja eindelijk kon ik pinnen, jippie en de helft vd prijs. Ben ik nog aan het pinnen staat er weer een grietje van ah naast me, even controle, ja, eh, ik heb nog niet betaald hoor. Grietje weer weg.
Met bonnetje stond ik voor het poortje en kon ik naar buiten, hoop dat als er brand is de poortjes allemaal opengaan? Zie je al die mensen al staan in noodtempo naar de scan voor een bonnetje om buiten te kunnen komen want brandalarm.?
Het is de toekomst, maar ik vind het echt niet leuk. Anders zou ik nu nog iemand gesproken hebben...... nu alleen maar stress, :geenidee dit doen, nee nu moet u dat doen. Dat is toch niet gezellig. Ik word dus oud....ik voel me oud met mijn 65. :oldtimer

Ientje

Bericht door Ientje » 01 jun 2024, 16:43

Marga. schreef: ↑
01 jun 2024, 07:55
Toen ik vanmorgen vroeg met Lotus op pad was had ik eerder het gevoel dat we richting herfst gaan als richting zomer, het was best frisjes.
Na een half uurtje op hertenhuid met een beetje tandgel (Dentisept) te hebben geknaagd ligt Lotus nu in diepe slaap op de bank.
Dit is eigenlijk een nieuw vast ritueel, met Balou er bij kon dit niet, die had toch wel enige voedselnijd.
Ik doe mijn uiterste best om Lotus een gebitsreiniging te besparen, tandenpoetsen lukt niet dan maar drie keer per dag op hertenhuid knagen (1x per dag met de tandgel).
Ik had bij Aliexpress een snuffelmat gekocht, hij is echt leuk maar stinken dat hij doet, :surprised na te zijn gewassen stinkt hij nog steeds, wel minder maar toch.
Goed van je Marga. Ik geef diki ook een paar keer per week een elandhuid stokje, en ik ,,poets,, met een vingerhoesje van petosan of zoiets.m

Marga.

Bericht door Marga. » 02 jun 2024, 07:41

Ientje schreef: ↑
01 jun 2024, 16:42
Pfoeh zou een pakje komen, na 4 uur, dus om half 4 nog even gekeken, komt nu dag of drie later, ach ja dhl.
Dus ik dacht ga even naar het muntplein (voor Corrie dan weet ze waar ik was) bij AH grote bitterkoeken kopen, die zijn zo lekker en het is toch ook zaterdag.
Daxht om half 4 zal het niet meer zo druk zijn. Maar wat een ellende zeg, een kassa nog, onbemensd, en allemaal van die scan apparaten. Ik was niet verder gekomen dan de ingang, want toen zag ik een aanbieding van andere koeken liggen, tweede gratis en die zijn ook lekker.
Dus twee pakjes gepakt.
Naar zo,n scan ding.
Aardige mevrouw die voor me was, mijn bloeddrruk denk ik al behoorlijk hoog, want hoe werkt dat. Die mevrouw hielp me, maar de prijs was van twee pakjes. Oh ja, bonuskaart, oeps jaren niet gebruikt, maar gevonden. Bleek de airmiles te zijn, geen korting, verder graaien, zucht zucht achter me, nog meer zenuwen voor mij :aaiaiai . En ja bonuskaart ook gevonden. Inmiddels een ah grietje die kwam helpen, aardige mevrouw vertrok, gelijk had ze, :gniffel , en ja eindelijk kon ik pinnen, jippie en de helft vd prijs. Ben ik nog aan het pinnen staat er weer een grietje van ah naast me, even controle, ja, eh, ik heb nog niet betaald hoor. Grietje weer weg.
Met bonnetje stond ik voor het poortje en kon ik naar buiten, hoop dat als er brand is de poortjes allemaal opengaan? Zie je al die mensen al staan in noodtempo naar de scan voor een bonnetje om buiten te kunnen komen want brandalarm.?
Het is de toekomst, maar ik vind het echt niet leuk. Anders zou ik nu nog iemand gesproken hebben...... nu alleen maar stress, :geenidee dit doen, nee nu moet u dat doen. Dat is toch niet gezellig. Ik word dus oud....ik voel me oud met mijn 65. :oldtimer
Ik ga in winkels altijd op zoek naar een normale kassa, ik vind die onbemande dingen niets. Ik heb niets tegen verandering en vooruitgang maar ik hoef niet overal blij mee te zijn.

Corrie

Bericht door Corrie » 03 jun 2024, 09:43

Wat een gedoe hé Ientje , vind het ook niks die zelfscan kassa's , ga ook naar een gewone kassa
Prima voor de mensen die het wel fijn vinden, soms staan er 3 mensen bij de gewone kassa en niemand bij de zelfscan .
Afbeelding

Yvonne

Bericht door Yvonne » 04 jun 2024, 07:58

Jo-Anne schreef: ↑
22 mei 2024, 14:04
Yvonne schreef: ↑
16 mei 2024, 07:10
15 mei 2024, 22:30
Spannend hoor helemaal naar Zuid Korea , goeie vlucht en fijne vakantie
We horen vast nog wel hoe het daar was
Kunnen jullie je redelijk verstaanbaar maken in het Koreaans , vind het ook knap dat jullie de taal leren
Dank je Corrie. Ze zullen nog lol hebben daar met onze uitspraak :surprised :lol
:lol :zwaai

Volgens mij moeten jullie daar nu zijn hele fijne vakantie met je dochter Yvonne
We zijn weer terug, ik kan met geen pen beschreven hoe geweldig het was. Zoveel gezien en beleefd. Wat een land en bevolking, zoveel respect naar elkaar toe en er gebeurt zelden iets. Iedereen laat iedereen met rust, in een cafe of waar dan ook hun spullen telefoons, tassen etc ze laten het gewoon liggen als ze bv naar de wc moeten en niemand neemt het mee. Ik ken de andere kant ook hoor, van stress en veel werken, competitie. Mijn moeder zei kijk je uit, die hoorde Korea, nou heb me zelden ergens zo veilig gevoeld. Zal wat foto’s erbij doen, die zijn zonder filter haha.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Yvonne

Bericht door Yvonne » 04 jun 2024, 08:08

Oke. Sorry, is hier niet de bedoeling zoveel foto’s, maar krijg het niet verwijderd. Ouderen en het internet. :geenidee :gniffel

Ientje

Bericht door Ientje » 04 jun 2024, 08:14

Kunnen wij mooi vd prachtige fotoos genieten, wat een fijne ervaring en mooi op terug te kijken.

Corrie

Bericht door Corrie » 04 jun 2024, 11:03

Wat een prachtige foto's , is echt genieten
Het lijkt me daar ook erg schoon op straat , nooit gedacht dat daar van die vrolijk gekleurde huizen zouden zijn
Wel van die ontzettend hoge gebouwen.
Dit was vast een reis om nooit te vergeten
:cool:
Afbeelding

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 04 jun 2024, 15:48

Mooie foto’s :goedzo
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 06 jun 2024, 13:24

Prachtige foto,s
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 07 jun 2024, 08:00

Gisteren is dus, ik zou haast zeggen eindelijk, de zieke gerbil overleden. Sinds ik met haar bij de da was een aantal weken geledenm, die haar nog te goed vond om in te laten slapen, is het wel zielig geweest. Soms dacht ik, ze leeft weer op, en dan zat ze weer een dag opgerold in een hoekje met zusje ernaast. Ze begonnen ook te vechten, ook een veeg teken. Ze werd mager. Maar te levendig voor de da. Ik heb steeds goed opgelet, ze is blijven eten, want dat zag ik gisteren nog. En opeens, lag ze languit. Dit had niet zo mogen gaan. Qua gevoel is dit natuurlijk veel minder dan hond of kat of zelfs een cavia, maar toch sneu.

Corrie

Bericht door Corrie » 07 jun 2024, 10:23

Toch ook verdrietig Ientje , was een levend wezentje
Je hebt gedaan wat je kon , komt er nu een nieuw vriendje bij of kunnen ze ook goed alleen
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 07 jun 2024, 10:30

04 jun 2024, 08:08
Oke. Sorry, is hier niet de bedoeling zoveel foto’s, maar krijg het niet verwijderd. Ouderen en het internet. :geenidee :gniffel
Sorry??? nee joh...

Ik heb genoten van al je foto`s. :zonkiss
Zelf kom ik daar niet meer. Wat een land zo prachtig.

Ga je nog eens terug?
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 07 jun 2024, 10:56

07 jun 2024, 10:23
Toch ook verdrietig Ientje , was een levend wezentje
Je hebt gedaan wat je kon , komt er nu een nieuw vriendje bij of kunnen ze ook goed alleen
Volgens het boekje kunnen ze niet alleen, maar een nieuw maatje dat is heel voorzichtg, gedurende een paar wekken introduceren, anders knokken ze elkaar dood. Mijn eerste gerbil had ik alleen, en die heeft het langer volgehouden dan alle stelletjes die ik daarna gehad heb.,
En gezien deze twee dames ook soms aan het knokken waren, wat uitging van degene die nu over is...........komt er geen een bij.

Ientje

Bericht door Ientje » 07 jun 2024, 15:48

Wie had hier nu cavia,s

Yvonne

Bericht door Yvonne » 07 jun 2024, 20:49

Ach wat sneu. 😪. Ik zou er ook geen bij nemen als ik het zo hoor.

Yvonne

Bericht door Yvonne » 07 jun 2024, 20:51

Jo-Anne schreef: ↑
07 jun 2024, 10:30
04 jun 2024, 08:08
Sorry??? nee joh...

Ik heb genoten van al je foto`s. :zonkiss
Zelf kom ik daar niet meer. Wat een land zo prachtig.

Ga je nog eens terug?
Heb altijd gezegd één keer, maar wil echt terug. Het is alleen maar erger geworden. Voelde me er echt thuis. 🫣

Plaats reactie