Een beetje groen in huis.
Re: Een beetje groen in huis.
Mooi Marga. Terracotta potten moet je wel een binnenpot gebruiken. Anders word je plant veel te droog en kun je het water niet goed regelen.

Mooi allemaal!
Marga ik vind die mini,s erg leuk!
Hier hadden we via internet, bakker.com, echt een aanrader (mag dit, is reclame? Anders haal ik jet weg)
Maar goed paar maanden terug drie anthuriums besteld, helaas ze waren nu al weg. Gemaild en gevraagd hadden jullie een slechte zending. Antwoord, nee hoor, maar onze service staat hoog u krijgt nieuwe. En die waren er gisteren, weer pracht planten.
Ik koop daar al een paar jaar, en altiid mooie planteñ die heel lang meegaan.
Ik denk dat ik ook op zoek ga naar die mini,s hoe hoog zijn ze MARGA..?,
Marga ik vind die mini,s erg leuk!
Hier hadden we via internet, bakker.com, echt een aanrader (mag dit, is reclame? Anders haal ik jet weg)
Maar goed paar maanden terug drie anthuriums besteld, helaas ze waren nu al weg. Gemaild en gevraagd hadden jullie een slechte zending. Antwoord, nee hoor, maar onze service staat hoog u krijgt nieuwe. En die waren er gisteren, weer pracht planten.
Ik koop daar al een paar jaar, en altiid mooie planteñ die heel lang meegaan.
Ik denk dat ik ook op zoek ga naar die mini,s hoe hoog zijn ze MARGA..?,
Bedankt voor de tip maar ik heb al eerder planten in terracotta potten gehad, dit ging prima.Jo-Anne schreef: ↑05 mei 2021, 21:55Mooi Marga. Terracotta potten moet je wel een binnenpot gebruiken. Anders word je plant veel te droog en kun je het water niet goed regelen.![]()
Ik had in Spanje terracotta potten en schotels en die maakte ik drijfnat als ik de planten water gaf anders droogden ze zo uit en dat was buiten, geen idee hoe het werkt binnen in NederlandMarga. schreef: ↑07 mei 2021, 07:30Bedankt voor de tip maar ik heb al eerder planten in terracotta potten gehad, dit ging prima.

Ja je planten zijn echt zo weer droog. Je had wel een hele mooie tuin daar Corrie. Je had toch ook kippies?Corrie schreef: ↑07 mei 2021, 08:46Ik had in Spanje terracotta potten en schotels en die maakte ik drijfnat als ik de planten water gaf anders droogden ze zo uit en dat was buiten, geen idee hoe het werkt binnen in Nederland

Het klopt dat in terracotta potten de grond eerder uitdroogt dan in kunststofpotten dit word bij het kopen ook aangegeven, maar ik heb hier bij mijn kamerplanten geen last van gehad. Ik houd de grond goed in de gaten het gaat vast nu ook weer goed komen. Ik heb de potten al gekocht en ben voor een vierkanten houten plantentrolley gegaan, rond op drie wieltjes vind ik toch minder stabiel dan vierkant met vier wieltjes.
De planten zitten in hun nieuwe pot, ik ben blij dat ik voor terracotta ben gegaan ik houd van de natuurlijke kleur. Ik zal de vochtigheid van de planten die niet mogen uitdrogen goed in de gaten houden en er voor de zekerheid een druppelaar bijzetten. De vrouwentongen en drakenbloedboomplanten kunnen wel tegen een stootje en ze staan in het zicht in de kamer.

Bestel je de planten ook via internet Marga? Mag ik vragen waar. Ik vind die kleine sansevieria,s zo leuk maar kan ze niet vinden op internet.
Oh wat ziet dat er gezellig uit zo.
Ziet er gezellig uit Marga
Mooi plekje voor de Drakenbloedboom ,geniet er maar van
Mooi plekje voor de Drakenbloedboom ,geniet er maar van

Ik bestel altijd veel online, de vrouwentongen heb ik bij Bakker gekocht en de drakenbloedboomplanten bij Hornbach. Bij Hornbach duurde het wel wat langer voor ik de planten in huis had.
https://nl-nl.bakker.com/products/vrouw ... 6371622986
Dank je Marga, staat 30 40 cm, bij jou lijken ze kleiner?
Grrr r*t kat.

Hij heeft alle punten uit de kleine drakenbloedboomplant gegeten.
Ik heb de plant inmiddels op de bench van Balou gezet en Balou opgedragen hem met zijn leven te verdedigen. Dit zal kat Nemo hopelijk leren en hopelijk blijft hij van de andere planten af.

Het arme katten dier moet toch iets te doen hebben. :mrgreen:

Hij heeft alle punten uit de kleine drakenbloedboomplant gegeten.

Het arme katten dier moet toch iets te doen hebben. :mrgreen:
ohhhh stoute kat Nemo
jammer van je nieuwe plant Marga, heb je het aangevreten deel afgeknipt
ahhh gossie een vogeltje zien en er niet op kunnen jagen, tja dan moet je kattenkwaad uithalen, mooie foto trouwens
ahhh gossie een vogeltje zien en er niet op kunnen jagen, tja dan moet je kattenkwaad uithalen, mooie foto trouwens

Ik heb de punten niet geknipt, is het beter om dit wel te doen?