Welkom in onze Doggy Bar. De plek voor een lekker snel berichtje.

Voor snelle korte "Fast Food" berichtgeving. Ga zitten aan de stamtafel laat je horen in deze Never Ending Story.
Corrie

Re: Welkom in onze Doggy Bar. De plek voor een lekker snel berichtje.

Bericht door Corrie » 02 mei 2023, 19:47

Lise schreef: ↑
28 apr 2023, 12:45
Tja, dan heb je vakantie en kom je (met twee paracetamols) niet verder dan rondje park met de doggies. Ik vind het altijd heerlijk om in mijn uppie te wonen, maar mis nu toch echt een helpende hand.

Maandag ga ik weer naar de huisarts om een MRI te vragen.
Lise hoe gaat het nu?
Wel een afspraak kunnen maken voor MRI
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 04 mei 2023, 15:41

De orchideeën staan weer in vloei, jaren oud zijn ze al.,altijd geniet ik er weer van.

Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 04 mei 2023, 21:02

Mooi Ientje , ze bloeien bij mij wel lang maar krijg ze niet opnieuw in bloei
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 04 mei 2023, 21:37

Corrie schreef: ↑
04 mei 2023, 21:02
Mooi Ientje , ze bloeien bij mij wel lang maar krijg ze niet opnieuw in bloei
Breng ze maar, geen garantie, maar als ze in knop komen krijg je ze terug.

Marga.

Bericht door Marga. » 05 mei 2023, 09:03

Ientje schreef: ↑
04 mei 2023, 15:41
De orchideeën staan weer in vloei, jaren oud zijn ze al.,altijd geniet ik er weer van.

Afbeelding
Mooi hoor. Ik krijg ze ook niet meer in bloei ik denk door te weinig licht in huis, mijn lidcactus hier in tegen bloeit nog steeds.

Truus

Bericht door Truus » 05 mei 2023, 12:09

Die staan mooi in de bloei Ientje
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 05 mei 2023, 12:24

Lekker dan, NOT :cry. Vanochtend vol enthousiasme begonnen aan mijn balkon. Het was helaas van korte duur, plensbuien hebben mij weer naar binnen gejaagd.

Het is in ieder geval wel fijn dat het lang licht is, want volgens mijn telefoon wordt het rond 18.00 uur beter weer en ga ik weer verder met waar ik aan begonnen ben.

Corrie

Bericht door Corrie » 05 mei 2023, 13:36

Het is wat met dat weer , lekker bezig en dan :umbrella
De voorspelling hier is idd ook vanaf 6 uur droog , succes Lise met het vrolijk maken van je balkon
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 07 mei 2023, 08:57

Goede morgen. De regenmeter word hier ook goed gevuld en het ziet er naar uit dat we het vandaag ook niet droog houden. Ik heb gisteren nog wel de laatste planten kunnen poten dus alles staat nu in de grond nu nog mooi weer zodat ik van de tuin kan genieten. Ik heb veel planten wel in potten gezet want er zijn veel planten dood gegaan in de kleigrond. De vlinderstruiken, Japanse esdoorns, blauwe bes, margriet, skimmia en lavendel staan nu in potten. Ik heb wel een perenboom en conifeer achtige in de grond geplant, de blauwspar die ik na de kerst gepoot heb lijkt het prima te doen dus ik heb goede hoop voor het conifeertje.

Ientje

Bericht door Ientje » 07 mei 2023, 09:21

Gisteren naar het graf van mijn moeder geweest, helemaal in overijssel. Met Mijn nichtje haar man en haar broer, mijn neef, ,,kinderen,, van mijn tante. Ze hebben mij opgepikt in zwolle.
Een super gezellige nostalgische dag. Graf was keurig recht, strak en mooi, precies volgens afspraak, wat kan je veel doen via telefoon en internet . Ook de andere familie graven nog bekeken. Daarna een rondje door het dorp bergentheim, toch nog heel veel huisjes die hetzelfde zijn. Veel herkenbaar en waar ik vroeger liep met mijn hond, daar liepen nu ook honden haha. Mensen gesproken die nu naast het huis van mijn opa en oma, (destijds huis van mijn tante, inmiddels ook 92 jaar, ) wonen, we mochten zelfs naar binnen, niet gedaan, maar wel achter het huis, de prachtige tuinen enzv. Bekeken. Het huis van mij opa en oma is afgebroken en herbouwd, foeilelijk, compleet anders dan de rest van de straat, heet dat niet detoneren?
Zelfs nog iemand gesproken die mijn opa en oma nog gekend heeft..

Vervolgens hardenberg de winkelstraat, broodje kroket op de weg ernaar toe gegeten. Wat een enorm centrum is dat geworden. De vecht met mooie appartementen. Mijn neef googlede even. 650.000 euro, slik. Ga ik maar niet wonen dus. Op de brug een prachtig uitzicht. Daarna richting ommen voor de thee op terras aan de vecht. En weer terug naar zwolle waar ik keurig op tijd werd opgheaald met mijn valystaxi. Een dag met een witgouden randje, genoten heb ik, zo gezellig.

Helaas kon ik gisteravond practisch niet meer lopen op mijn zere voet en dat is nog niet veel beter. Maar dat dagjes rust moet toch wel.

Iedereen een heel fijne zondag.

Ientje

Bericht door Ientje » 07 mei 2023, 09:24

Coniferen doen het hier goed in de klei Marga. De blauwe bes krijg je ook echt blauwe bessen? Dan zet ik er ook eentje in een kuip hier.

Het regent hier nu. Gisteren de hele dag droog op drie spetters op weg naar Ommen.,

Corrie

Bericht door Corrie » 07 mei 2023, 09:46

Marga. schreef: ↑
07 mei 2023, 08:57
Goede morgen. De regenmeter word hier ook goed gevuld en het ziet er naar uit dat we het vandaag ook niet droog houden. Ik heb gisteren nog wel de laatste planten kunnen poten dus alles staat nu in de grond nu nog mooi weer zodat ik van de tuin kan genieten. Ik heb veel planten wel in potten gezet want er zijn veel planten dood gegaan in de kleigrond. De vlinderstruiken, Japanse esdoorns, blauwe bes, margriet, skimmia en lavendel staan nu in potten. Ik heb wel een perenboom en conifeer achtige in de grond geplant, de blauwspar die ik na de kerst gepoot heb lijkt het prima te doen dus ik heb goede hoop voor het conifeertje.
Wat jammer als er zoveel planten/ Struiken doodgaan
Let jij bij aankoop op voor welke grondsoort ze geschikt zijn en evt vermengen met andere grondsoort
In de grote bak hier heb ik gewoon tuingrond en bij de Rhododendron speciale grond in het plantgat gedaan
Succes nu ze in pot staan :tuin
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 07 mei 2023, 09:54

07 mei 2023, 09:21
Gisteren naar het graf van mijn moeder geweest, helemaal in overijssel. Met Mijn nichtje haar man en haar broer, mijn neef, ,,kinderen,, van mijn tante. Ze hebben mij opgepikt in zwolle.
Een super gezellige nostalgische dag. Graf was keurig recht, strak en mooi, precies volgens afspraak, wat kan je veel doen via telefoon en internet . Ook de andere familie graven nog bekeken. Daarna een rondje door het dorp bergentheim, toch nog heel veel huisjes die hetzelfde zijn. Veel herkenbaar en waar ik vroeger liep met mijn hond, daar liepen nu ook honden haha. Mensen gesproken die nu naast het huis van mijn opa en oma, (destijds huis van mijn tante, inmiddels ook 92 jaar, ) wonen, we mochten zelfs naar binnen, niet gedaan, maar wel achter het huis, de prachtige tuinen enzv. Bekeken. Het huis van mij opa en oma is afgebroken en herbouwd, foeilelijk, compleet anders dan de rest van de straat, heet dat niet detoneren?
Zelfs nog iemand gesproken die mijn opa en oma nog gekend heeft..

Vervolgens hardenberg de winkelstraat, broodje kroket op de weg ernaar toe gegeten. Wat een enorm centrum is dat geworden. De vecht met mooie appartementen. Mijn neef googlede even. 650.000 euro, slik. Ga ik maar niet wonen dus. Op de brug een prachtig uitzicht. Daarna richting ommen voor de thee op terras aan de vecht. En weer terug naar zwolle waar ik keurig op tijd werd opgheaald met mijn valystaxi. Een dag met een witgouden randje, genoten heb ik, zo gezellig.

Helaas kon ik gisteravond practisch niet meer lopen op mijn zere voet en dat is nog niet veel beter. Maar dat dagjes rust moet toch wel.

Iedereen een heel fijne zondag.
Ientje , dat was wel een heel mooie maar vermoeiende dag voor jou gisteren.
Jammer dat het huis van je grootouders is afgebroken en er iets totaal anders voor in de plaats is gebouwd
Meestal wordt er toch gekeken of het in het straatbeeld past .
Rustig aan vandaag enne was Diki eigenlijk ook mee ?
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 07 mei 2023, 10:00

Tuurlijk was diki mee. Heel veel auto voor haar, maar ze deed het best. In het begin was ik best gespannen en ze zat maar mijn hand te likken. En ja, toen realiseerde ik mij dar ik gespannen was. Haha. Voor mij is zoiets ook een hele belevenis :gniffel toen ik rustiger werd hield ze op met likken, draaide haar rug naar mij toen, ze zat op schoot , en ging vooruit naar buiten kijken. Zo heeft ze heel de reis naar zwolle gezetten. Op de terugweg was ze ook doodmoe, want toen lag ze languit over mijn knieën

Lise

Bericht door Lise » 07 mei 2023, 14:26

07 mei 2023, 10:00
Tuurlijk was diki mee. Heel veel auto voor haar, maar ze deed het best. In het begin was ik best gespannen en ze zat maar mijn hand te likken. En ja, toen realiseerde ik mij dar ik gespannen was. Haha. Voor mij is zoiets ook een hele belevenis :gniffel toen ik rustiger werd hield ze op met likken, draaide haar rug naar mij toen, ze zat op schoot , en ging vooruit naar buiten kijken. Zo heeft ze heel de reis naar zwolle gezetten. Op de terugweg was ze ook doodmoe, want toen lag ze languit over mijn knieën
Uit je verhaal begrijp ik dat je niet een nachtje in een "vreemd" bed geslapen hebt. Dat was toch in eerste instantie de planning?

Ientje

Bericht door Ientje » 07 mei 2023, 15:11

07 mei 2023, 14:26
Uit je verhaal begrijp ik dat je niet een nachtje in een "vreemd" bed geslapen hebt. Dat was toch in eerste instantie de planning?
Dit kwam er tussendoor. Die twee nachtjes komen nog :goedzo

Marga.

Bericht door Marga. » 08 mei 2023, 11:04

Corrie schreef: ↑
07 mei 2023, 09:46
Marga. schreef: ↑
07 mei 2023, 08:57
Wat jammer als er zoveel planten/ Struiken doodgaan
Let jij bij aankoop op voor welke grondsoort ze geschikt zijn en evt vermengen met andere grondsoort
In de grote bak hier heb ik gewoon tuingrond en bij de Rhododendron speciale grond in het plantgat gedaan
Succes nu ze in pot staan :tuin
Ik heb twee magnolia's in de grond staan, die doen het prima. Ik denk dat het de combinatie van kleigrond en vocht is. De planten die ik had gekocht waren geschikt voor kleigrond, ik had o.a. een sierappel gepoot die ging dood door schimmel net als de vlinderstruiken. Maar ik heb goede hoop voor de planten die nu in potten (plantcontainers) staan.

Marga.

Bericht door Marga. » 08 mei 2023, 11:08

07 mei 2023, 09:24
Coniferen doen het hier goed in de klei Marga. De blauwe bes krijg je ook echt blauwe bessen? Dan zet ik er ook eentje in een kuip hier.

Het regent hier nu. Gisteren de hele dag droog op drie spetters op weg naar Ommen.,
Tot nu toe heb ik geen bessen gehad maar ik heb nu twee nieuwe blauwebessen struiken in een kuip gezet aan deze struiken zit bloesem dit heeft die oude struik van mij nooit gehad dus ik heb goede hoop.

Marga.

Bericht door Marga. » 08 mei 2023, 11:12

07 mei 2023, 15:11
07 mei 2023, 14:26
Dit kwam er tussendoor. Die twee nachtjes komen nog :goedzo
Oké, ik dacht ook dat je op het blijven slapen was teruggekomen maar niet dus.

Ientje

Bericht door Ientje » 10 mei 2023, 07:52

6 juni naar de othopeed voor een gesprek over de mogelijkheden van mijn achillespees. Ik kan al de dertigste mei, maar dan zit ik in mijn b en b en dat wil ik toch door laten gaan,

Ik hoopte op een spuit met eigen bloedplaatjes, maar dat schijnt dus amper te helpen bij achillespees, en doen ze niet meer, slechte doorbloeding daar, pezen hebben bitter weinig bloedvoorziening. Daarom genezen ze ook zo slecht, er zou dan ook al behoorlijk schade zijn aan mijn pees, dat was op basis van de foto en echo van vorig jaar, is nu dus zeker niet minder geworden,

Spuit met cortison werd gezegd, met kans op loslating vd achillespees, dus na de spuit onmiddellijk in het gips voor zes weken. Nu heeft een cortison spuit in mijn pols jaren terug ook niets geholpen....zou het dan wel op een ander plekje helpen. Mensen met fibromyalgie reageren nu eenmaal anders op normale medicatie.

Operatie ook maar 60% kans op enige verbetering, maar wel veel pijn en lange revalidatie met gips en daarna oefeningen enzv. Bij een operatie worden titanium klemmetjes, krammen gebruikt, ik ben allergisch voor titanium... en waar moet diki dan heen.

Aangepaste schoenen , ook mogelijk, want wat nog minder is....mijn tweede hak begint ook.

Dus de mogelijkheden weet ik al, de consequenties van alles nog niet. En dan heb ik een gesprekje van 10 minuten en dan wordt alles mij duidelijk? Ik vrees met grote vrezen,

Ik weet het niet meer, voor mij zijn lange wandelingen verleden tijd dat is duidelijk.

Beetje in mineur hier, sorry

Plaats reactie