Welkom in onze Doggy Bar. De plek voor een lekker snel berichtje.
Re: Welkom in onze Doggy Bar. De plek voor een lekker snel berichtje.
Spannend, jammer dat het zo lang duurt maar daarna misschien pijnloos en als een kievit lopen 

Osteopaat is vanmorgen geweest. Diki zat op een aantal punten toch vast. In de buik voelde ze ook nog wat spanning, maar voelde verder goed. Fijn, diki gaf geen pijn aan in haar buikje, dus ik hoop zo dat de pancreatitis op zijn retour is. Medicatie daarvoor is nu tot minimum afgebouwd.
Deze osteo mevrouw kwam bij mij voor Ike de kat omdat de dierenarts vermoedde dat hij in zijn rug artrose had. Mijn fysio, die ook dieren behandelt, zei toen, de eerste kat met artrose moet ik nog zien. Maar hij voelde ook dat ike niet lekker in zijn rug zat. Toen naar de osteopaat, maar een kat in een mandje in de bus, is stress en niet goed voor de osteo, dus iemand gezocht die thuis kwam. Ike had toen ook een operatie gehad.
Narcose is toch een risico, slap lijf en er wordt toch aan het dier gezeten , in een aparte houding gelegd en vastgebonden, en het dier kan geen au zeggen als het ietsjes te hard gaat, hoe voorzichtig de da het ook altijd doet. Dit is dus geen verwijt aan welke da dan ook!
Bij een osteopaat ben ik meer dan 15 haar geleden voor het eerst met mijn spets terecht gekomen. Die hond had telkens buikpijn, fotoos gaven geen uitsluitsel volgens de da was er niets aan de hand en moest ik niet zeuren. Een vriendin raadde mij aan ga eens naar een osteopaat voor dieren. Toen bleek dat bij mijn spets het bekken vastzat, was ook na zijn castratie...... een behandeling en hij was van de buikpijn af.
Ik zeg niet dat bij iedere narcose er iets gebeurt, maar voor mij is het nu standaard, na een narcose een osteo behandeling. Ik merkte aan Diki dat ze een pootje anders zette, wat koehalkkig werd, ze galoppeerde bijna niet meer, en ik voelde een warme plek op haar rug. En ja daar zat ze dan ook vast.
Nu twee dagen aan de lijn uitlaten......geen rare bewegingen maar net galoppeerde ze de tuin weer uit naar binnen...... en zondag kan ze alweer naar de hoopers. Behendigheid had ze afgeraden, maar hoopers is niet belastend.
JoAnne als je een apart topic wilt, helemaal goed, ik probeerde te kopieren. Lukte niet. Dus ik laat het hier maar staan, ben niet zo handig daarin
Deze osteo mevrouw kwam bij mij voor Ike de kat omdat de dierenarts vermoedde dat hij in zijn rug artrose had. Mijn fysio, die ook dieren behandelt, zei toen, de eerste kat met artrose moet ik nog zien. Maar hij voelde ook dat ike niet lekker in zijn rug zat. Toen naar de osteopaat, maar een kat in een mandje in de bus, is stress en niet goed voor de osteo, dus iemand gezocht die thuis kwam. Ike had toen ook een operatie gehad.
Narcose is toch een risico, slap lijf en er wordt toch aan het dier gezeten , in een aparte houding gelegd en vastgebonden, en het dier kan geen au zeggen als het ietsjes te hard gaat, hoe voorzichtig de da het ook altijd doet. Dit is dus geen verwijt aan welke da dan ook!
Bij een osteopaat ben ik meer dan 15 haar geleden voor het eerst met mijn spets terecht gekomen. Die hond had telkens buikpijn, fotoos gaven geen uitsluitsel volgens de da was er niets aan de hand en moest ik niet zeuren. Een vriendin raadde mij aan ga eens naar een osteopaat voor dieren. Toen bleek dat bij mijn spets het bekken vastzat, was ook na zijn castratie...... een behandeling en hij was van de buikpijn af.
Ik zeg niet dat bij iedere narcose er iets gebeurt, maar voor mij is het nu standaard, na een narcose een osteo behandeling. Ik merkte aan Diki dat ze een pootje anders zette, wat koehalkkig werd, ze galoppeerde bijna niet meer, en ik voelde een warme plek op haar rug. En ja daar zat ze dan ook vast.
Nu twee dagen aan de lijn uitlaten......geen rare bewegingen maar net galoppeerde ze de tuin weer uit naar binnen...... en zondag kan ze alweer naar de hoopers. Behendigheid had ze afgeraden, maar hoopers is niet belastend.
JoAnne als je een apart topic wilt, helemaal goed, ik probeerde te kopieren. Lukte niet. Dus ik laat het hier maar staan, ben niet zo handig daarin
@ Ientje
Ik zou eigenlijk niet eens denken aan fysio voor een dier, ( ben tenslotte zelf ook pas laat
bij fysio terecht gekomen ) laat staan bij een Osteopaat
Maar fijn dat het bij Diki geholpen heeft
Je bent echt een lief -betrokken - oplettend dierenbaasje
Ik zou eigenlijk niet eens denken aan fysio voor een dier, ( ben tenslotte zelf ook pas laat
Maar fijn dat het bij Diki geholpen heeft
Je bent echt een lief -betrokken - oplettend dierenbaasje

Dank je wel Corrie.
Zitten jullie honden ook vaak naar buiten te kijken. Dir is een plekje dat Diki de laatste tijd heeft bestempeld als haar plekje.
Zitten jullie honden ook vaak naar buiten te kijken. Dir is een plekje dat Diki de laatste tijd heeft bestempeld als haar plekje.
Lief Diki die naar buiten kijkt.
Vanmiddag is het weer zo ver, Nemo zijn nagels worden geknipt, ik hoop dat hij meewerkt.
Vanmiddag is het weer zo ver, Nemo zijn nagels worden geknipt, ik hoop dat hij meewerkt.
@ Ientje
Ahh liefff zoals Diki zit te koekeloeren
Kissy heeft dat wel een tijdje gedaan maar nu niet meer , er is niet zoveel te zien hier
@ Marga
Succes met Nemo , nagels knippen altijd moeilijk
Bij onze katten vroeger nooit nodig geweest
Ahh liefff zoals Diki zit te koekeloeren
Kissy heeft dat wel een tijdje gedaan maar nu niet meer , er is niet zoveel te zien hier
@ Marga
Succes met Nemo , nagels knippen altijd moeilijk
Bij onze katten vroeger nooit nodig geweest

Fijn dat het bij Diki geholpen heeft Ientje
Hoop dat het goed ga met Nemo
Luca kijk ook graag na buiten vooral als er iemand voorbij loop.
Hier zie die weer wat

Hoop dat het goed ga met Nemo
Luca kijk ook graag na buiten vooral als er iemand voorbij loop.
Hier zie die weer wat

Het nagel knippen van kat Nemo is op niets uitgedraaid.
Hij wilde het vlees met de rustgevende tablet niet eten dus was bij de dierenarts onhandelbaar.
De dierenarts kwam even helpen maar uiteindelijk zijn ze gestopt.
Dinsdag nieuwe ronde nieuwe kansen.
Hij wilde het vlees met de rustgevende tablet niet eten dus was bij de dierenarts onhandelbaar.
De dierenarts kwam even helpen maar uiteindelijk zijn ze gestopt.
Dinsdag nieuwe ronde nieuwe kansen.
Nemo is een binnenkat dus zijn nagels slijten ondanks een krabpaal en boomstam minder goed als die van buitenkatten.
Hierbij heeft hij een nagelafwijking, de oude nagelhoesjes laten niet los.
@ Marga
Wat een super lieve foto van Mowgli en Balou
Jammer dat het niet gelukt is met nagels knippen van Nemo
Wat een super lieve foto van Mowgli en Balou
Jammer dat het niet gelukt is met nagels knippen van Nemo

Wilde ik lekker in het zonnetje in de tuin gaan zitten, stoeltjes neergezet, eentje voor Diki en eentje voor mij en dan bedenk ik oeps er komt een pakje aan, dus nu zit ik weer binnen op de bank, plekje voor Diki en plekje voor mij 
Hoop dat het pakje snel komt kan je toch een poosje buiten zitten

Hier verdwijnt het
net
Hoor je de bel niet als je buiten zit
Hoor je de bel niet als je buiten zit

Nee buiten hoor ik de bel niet en ik wil ook niwt het risico lopen datmik hem mis, dan moet ik zo,n eind lopen om het op te halen,
Maar inmiddels gekomen, ook voor de buren
hier weer neergezet. Maar ben niet meer in de tuin gekomen. Gisteren duizeligheidsaanval, vandaag nog zo gammel dat ik even op bed ben gaan liggen.
Maar inmiddels gekomen, ook voor de buren
@ Ientje
Hoop dat je wat opgeknapt bent
Als de deur tussen de kamer en gang dicht is horen wij de bel ook niet maar wij hebben goede waakhonden waf waf er staat iemand voor de deur
Hoop dat je wat opgeknapt bent
Als de deur tussen de kamer en gang dicht is horen wij de bel ook niet maar wij hebben goede waakhonden waf waf er staat iemand voor de deur

Als ik op mijn balkon zit en een pakje verwacht, hang ik een briefje naast de bel met de mededeling dat de bezorger het pakje voor de deur kan zetten. Werkt hier super goed.