Welkom in onze Doggy Bar. De plek voor een lekker snel berichtje.

Voor snelle korte "Fast Food" berichtgeving. Ga zitten aan de stamtafel laat je horen in deze Never Ending Story.
Ientje

Re: Welkom in onze Doggy Bar. De plek voor een lekker snel berichtje.

Bericht door Ientje » 12 aug 2024, 07:59

Hier vanmorgen nog heerlijk kunnen lopen, twee x het park om. Vakantievriendjes zijn weer naar hun eigen huizen vertrokken. Nu wachten tot de herfst vakantie denk ik.
Voor mij is dit weer funest, veel,pijn, en me akelig voelen.

Maar als ik me naar voel, misselijk, klam neem ik een zakje ors opgelost in water en daar knap ik dan van op. Speciaal voor dit weer heb ik jet altijd wel in huis.

Misschien een tip voor anderen.
Ors is poeder, met zout en suiker in de goede verhouding zodat je lichaam dit snel opneemt. Met warmte verlies je meer vocht, dus zout.,en daar kan je heel naar van worden zonder dat je direct oververhit bent.

Uiteraard aan de aanbevolen dosering op het doosje houdenl

Marga.

Bericht door Marga. » 12 aug 2024, 08:15

Vervelend Ientje dat je zoveel last van dit weer hebt. Ik word er ook niet blij van maar als ik mij verder rustig hou gaat het prima, op het heetst van de dag zit ik lezend voor mijn ventilator.

Ik ben vanmorgen vroeg met Lotus aan de wandel geweest, ze zag van die mini kikkertjes springen toen ze er eentje in het oog kreeg was ze daarna helemaal op ze gefixeerd. Ik zorg er wel voor dat ze niet te dicht bij ze komt, dit is niet goed voor Lotus en het kikkertje.

Afbeelding
Ze zijn echt mini.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 12 aug 2024, 10:29

Marga wat leuk, zijn baby kikkertjes. Uitkijken waar je loopt :) :surprised
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 12 aug 2024, 10:31

@Ientje

Niet alleen voor jou funest :blommetje

Bedankt voor de tip! En lekker bij je airco blijven. :dogpet
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 12 aug 2024, 10:47

Leuk die kikkertjes
Hier ook wat lezen en puzzelen voor de ventilator
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 12 aug 2024, 11:43

Afbeelding

Houd het hoofd en keel koel vandaag..... :zonkiss

:relax

:fan

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 12 aug 2024, 11:48

Afbeelding

Luna en Kissy zeggen goed drinken allemaal (wel non alcoholisch hè :lol )

Ientje

Bericht door Ientje » 12 aug 2024, 12:06

Jo-Anne schreef: ↑
12 aug 2024, 10:31
@Ientje

Niet alleen voor jou funest :blommetje

Bedankt voor de tip! En lekker bij je airco blijven. :dogpet
Ik voel me dan echt een zeur als ik het zeg. Twee x rondje hondje gedaan,. Na 9 uur vanavond komt het hier onder de 30 graden en dan nog maar een keer, blij met mijn tuin voor diki.

Ientje

Bericht door Ientje » 12 aug 2024, 12:58

Het zou zo fijn zijn als diki zo,n badje zou waarderen. :aaiaiai Helaas, zelfs een favoriet speeltje haalt ze er amper uit. Het moet aan de kant drijven en dan met gestrekte nek en op de toppen vd tenen haalt ze het er misschien uit. :lol Ze heeft volgens mij weinig last vd warmte. In tibet is het ook warm of heel koud. :goedzo

Marga.

Bericht door Marga. » 13 aug 2024, 07:41

Jo-Anne schreef: ↑
12 aug 2024, 10:29
Marga wat leuk, zijn baby kikkertjes. Uitkijken waar je loopt :) :surprised
Ze zitten gelukkig vooral in het hogere gras maar Lotus ziet het gras dan bewegen en dan is het kikkertje snel gespot. Ik vrees dat heel veel kikkertjes ten prooi vallen aan katten.

Marga.

Bericht door Marga. » 13 aug 2024, 07:55

Goede morgen. Sterkte voor iedereen die last van de hitte heeft. :fan Hier was het gisteren 26 gr dus uit te houden maar vandaag zal het 30 gr worden. Lotus kreeg toen we vanmorgen naar buiten gingen gelijk last van reversing sneezing dus ik ben omgekeerd en weer naar huis gegaan. Dit is een nadeel met dit weer, dan heeft ze hier veel meer last van gelukkig is ze ook gewent om op een puppypad te gaan dus kan ze binnen blijven. Dit is ook heel handig als ik ziek ben en echt de deur niet uit kan, ik hoef niemand anders te vragen om mijn hond uit te laten. Bij Balou werkte dit niet, hij was te groot en een reutje dus hij deed zijn poot optillen maar voor de kleine Lotus is het soms een uitkomst.

Ientje

Bericht door Ientje » 13 aug 2024, 17:23

Ideaal als je hond dat doet, diki wil alleen in de late avond even in de tuin plassen.

Marga.

Bericht door Marga. » 14 aug 2024, 07:52

Ientje schreef: ↑
13 aug 2024, 17:23
Ideaal als je hond dat doet, diki wil alleen in de late avond even in de tuin plassen.
Ik vind het ook een uitkomst maar vanmorgen zijn we alweer lekker op pad geweest, nog niet zo broeierig warm als gisteren.
Het gaat hier rond 1 uur regenen dus ik denk dat we vanmorgen nog lekker een uurtje achter het huis gaan.

Ientje

Bericht door Ientje » 14 aug 2024, 18:36

Vanavond met de buurman mee om een tuinbankje te kopen. Ik heb diki thuisgelaten. En ze lag niet eens op de leuning naar buiten te kijken. Toen ik terugkwam. Op het opnameapparaatje geen piepje te horen alleen de klok die sloeg. Ruim een uur. Maar voor mij is dat hee lang. Ben hier zo blij mee. Snappen jullie dat?

Marga.

Bericht door Marga. » 16 aug 2024, 08:23

14 aug 2024, 18:36
Vanavond met de buurman mee om een tuinbankje te kopen. Ik heb diki thuisgelaten. En ze lag niet eens op de leuning naar buiten te kijken. Toen ik terugkwam. Op het opnameapparaatje geen piepje te horen alleen de klok die sloeg. Ruim een uur. Maar voor mij is dat hee lang. Ben hier zo blij mee. Snappen jullie dat?
Dat snap ik best, ik moet er ook niet aan denken dat mijn hond de hele tijd blaft als ik weg ben.

Lotus blaft alleen als ik weg ga maar zodra de buitendeur dicht gaat is ze weer stil gelukkig. Ik was na het overlijden van Balou wel bang dat Lotus zal gaan blaffen als ik weg ging maar dit is niet zo.
Ik heb mijn pups vanaf dag twee dat ze hier waren al alleen gelaten. En niets van rustig aan alleen zijn laten wennen en het alleen zijn opbouwen, natuurlijk ging ik geen uren weg maar ik ben alleen en er moesten toch boodschappen worden gedaan.

Ientje

Bericht door Ientje » 16 aug 2024, 08:46

Jammerden ze dan ook Marga? Met mijn eerste en tweede hond ook zo gedaan. Later moest je het opbouwen volgens de boekjes en werd het een groot drama.
Mijn eerste hond had ik 2 weken vakantie voor en in die twee weken kom ze vier uur alleen zijn, geen enkel probleem, in de keuken zat ze en later op een goed afgezet balkon als dst kon. Dat balkon zou ik u ook nooit meer doen overigens,

Corrie

Bericht door Corrie » 16 aug 2024, 12:36

Wat een leuke plaatjes :wave
Ik heb afgelopen week gesnakt naar een bad maar helaas
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 17 aug 2024, 08:12

16 aug 2024, 08:46
Jammerden ze dan ook Marga? Met mijn eerste en tweede hond ook zo gedaan. Later moest je het opbouwen volgens de boekjes en werd het een groot drama.
Mijn eerste hond had ik 2 weken vakantie voor en in die twee weken kom ze vier uur alleen zijn, geen enkel probleem, in de keuken zat ze en later op een goed afgezet balkon als dst kon. Dat balkon zou ik u ook nooit meer doen overigens,
Het zal vast wel zo zijn dat ze jammerden, jammerdan. :cool
Ik heb nooit klachten gehad over jankende honden dus het jammeren viel vast mee en je moet toch wat.
Als ik ooit nog een pup zal opvoeden zal ik het niet anders doen maar bij Lotus zal ik geen pup of andere hond nemen i.v.b. met haar hoofdpijn en de rust die ze nodig heeft.

Plaats reactie