Welkom in onze Doggy Bar. De plek voor een lekker snel berichtje.

Voor snelle korte "Fast Food" berichtgeving. Ga zitten aan de stamtafel laat je horen in deze Never Ending Story.
Marga.

Re: Het nieuwe cafè - Eliesabeth -

Bericht door Marga. » 11 okt 2021, 10:50

Ik ben vanmorgen begonnen met het winterklaar maken van mijn fiets. Ik heb de accu er uit gehaald die gaat nu iedere maand een paar uur aan de lader voor het behoud er van. De fiets heb ik goed schoon gemaakt, die staat nu te drogen in de schuur, het regent niet echt maar af en toe miezert het een beetje dus buiten zal hij niet droog worden. Van de week op een droge dag ga ik hem invetten en dan gaat hij onder een dek de schuur in.

Nu ga ik verder met de badkamer, ik heb hem in de ontkalker gezet en nu ga ik hem soppen en naspoelen. Vanmiddag ga ik een paar close-up foto's van de honden proberen te maken en lezen.

Een fijne dag allen.

Corrie

Bericht door Corrie » 12 okt 2021, 10:25

@ Marga
Zo jij bent goed bezig, dus fietsen doe je vanaf nu dus niet meer?
Maak je dan verder gebruik van openbaar vervoer en evt lopend voor boodschappen?
Hier vanochtend even goed geregend en nu alweer een tijdje droog
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 12 okt 2021, 10:36

Koud in huis bbbrrr , vanochtend voor 7 uur op pad :dogwalk :run en kwamen natuurlijk nat thuis
Om 8.15 uur kwam er iemand van Eneco die van alles aan het vernieuwen is in de meterkast, de voordeur staat open , duurt tot ong 12.00 uur
Al die tijd ook geen water.
Ga zo maar aan de wandel , warm ik gelijk wat op
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 12 okt 2021, 12:44

Alles weer ok Corrie met het vernieuwen en heeft je weer water?
Is hier ook boos weer maar een korte wandeling gemaakt
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 12 okt 2021, 13:20

Corrie schreef: ↑
12 okt 2021, 10:36
Koud in huis bbbrrr , vanochtend voor 7 uur op pad :dogwalk :run en kwamen natuurlijk nat thuis
Om 8.15 uur kwam er iemand van Eneco die van alles aan het vernieuwen is in de meterkast, de voordeur staat open , duurt tot ong 12.00 uur
Al die tijd ook geen water.
Ga zo maar aan de wandel , warm ik gelijk wat op
Opgewarmd? :mrgreen: :dogpet

Jeetje het is ook nog zo koud vandaag. Broer heeft dat ook gehad met die meterkast vernieuwen. Krijg je ook vloerverwarming?
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 12 okt 2021, 14:44

Vloerverwarming was dat maar waar
We wonen in een huurflatje , meer dan 20 jaar terug gebouwd
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 12 okt 2021, 14:52

12 okt 2021, 14:44
Vloerverwarming was dat maar waar
We wonen in een huurflatje , meer dan 20 jaar terug gebouwd
Mijn broer woont nog in een ouder huurhuisje hij is er blij mee zeker verschillend beleid van gemeenten.
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 12 okt 2021, 15:27

Uiteindelijk heeft deze plant het gewonnen van de slakken :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 12 okt 2021, 15:33

Marga. schreef: ↑
11 okt 2021, 10:36
Jo-Anne schreef: ↑
10 okt 2021, 16:13
10 okt 2021, 11:09
Goede morgen.

Ik heb niet veel te melden, de honden vonden het vanmorgen koud en liggen nu in en onder hun vetbed te slapen, ik vind het nog wel meevallen met de kou. Ik ga zo het gras maaien voor het weer komende week omslaat, gisteren heb ik in een grote bak dropplanten en lavendel gepland, hier zijn vlinders en andere insecten dol op dus hopelijk volgend jaar veel vlinders in de tuin.

Gisteren ben ik naar de paardrijwedstrijd geweest van mijn kleindochter, voor de eerste keer dat er niemand naast de pony mee rent. Ze is eerste geworden, zo trots. Mijn schoonzoon heeft mij opgehaald, ik heb last van mijn evenwichtsorgaan, iets met het gruis. Het gaat alweer veel beter maar ik zwenk nog iets naar links en sta onvast als ik stil sta dus ik durfde niet op de fiets.
Kijk wat leuk zo serieus op het paard goed hoor gelijk eerste :goedzo en zo`n leuke sport voor kinderen, ik heb een vriendin die was helemaal gek van paarden deed ook wedstrijden nu een nare ziekte aan haar botten :cry: geen paarden en ook geen judo meer ze gaf nog wel les maar dat gaat ook niet meer.
Dat is wel erg triest voor je vriendin, ik hoop dat ze nu ergens anders haar voldoening uit kan halen.

Mijn dochter rijd al vanaf haar zesde paard en ze is nog altijd gek op paarden en rijden. Ze is er toen de kinderen nog erg klein waren mee gestopt, ze had toen nog een oud paard dat ze twee jaar geleden heeft moeten laten inslapen en ze had paarden op stalling staan. Maar nu de kinderen wat ouder zijn heeft ze zich weer met hart en ziel op haar hobby gestort. Ze heeft een paard gekocht en had een paar weken geleden haar eerste onderlinge manege wedstrijd op dit paard, ze werd tweede en eerste bij verschillende proeven. Nu gaat ze zich weer inschrijven voor de gewone wedstrijden. Het is leuk om te zien dat haar dochter de zelfde liefde voor paarden deelt.
Zeker mooi om te zien van moeder op dochter, de liefde voor het paard :loveheart
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 12 okt 2021, 15:51

Afbeelding
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 14 okt 2021, 08:58

Zo sneu vond ik dit.
Deze zomer heb ik een nieuw trim jasje gekocht, besteld via internet. Zo,n glad stofje waar alle haren afglijden. Die van 30 jaar terug was echt op, mag ook.
Dus een nieuwe. Nu is dit jasje getailleerd, jawel zelfs die dingen worden modieus.
Ik had maar x l gekocht, want ik houd van lekker wijd, heb zelf maat 40.......
Nou het past, maar zit voor mij te strak. En nu met een dikkere trui er onder kan het nog steeds dicht maar kan ik niet meer bewegen. Zo dat was de inleiding. Had ik in 1 zin kunnen doen, maar jullie moeten ook wat te lezen hebben :gniffel

Gisteren dus gekeken naar een maatje groter, denk dat ik maar xxx l doe. Pak het jasje van de haak om naar merk en zo te kijken.
Ach zo sneu. Diki begint meteen te springen :wave en naar mij kijken, en krabben, yesss knippen. Ach dat teleurgestelde koppie, toen ik het jasje weer aan de haak hing.

Hoe dat toch werkt in zo,n koppie. Ik dacht altijd dat het blikje met scharen de trigger was, maar het jasje dus ook al.

Ik heb haar maar eens uitgebreid :dogpet helaas geen foto van genomen,

Ientje

Bericht door Ientje » 14 okt 2021, 08:58

Zo waar Jo Anne! Die spreuken,

Corrie

Bericht door Corrie » 14 okt 2021, 10:11

@ Ientje
Hihi leg jij het maar haarfijn uit hoor :goedzo
Toch fijn dat Diki reageert op iets wat gaat gebeuren en helemaal dat ze enthousiast is als ze geknipt en gekamd wordt :wave
Vroeger zaten de dames ook te wachten tot ze aan de beurt waren, tegenwoordig mee van moet dat nou :gniffel
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 14 okt 2021, 19:31

@Ientje

Dan doe je het wel goed met Diki als ze het zo leuk vind het trimmen. :egyptian
Is hier ook maar ik moet bekennen dat ik wel brokjes geef af en toe dan als hij het goed doet maar is altijd leuk :wow

Leuke beschrijving zo Ientje :goedzo :dogwalk :dogpet gezellig om te lezen.
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 15 okt 2021, 09:55

In het begin tot deze zomer legde ik er altijd een stuk kluif bij, van die yak melk kluif. Kennelijk is dat lekker? In ieder geval vloog dat ding regelmatig langs mijn oren als ze er mee gooide. Want exht tijd om te kluiven eroo had ze niet. De kluif is verdwenen, ik denk tussen de haren gekomen,
Of ik het goed heb gedaan het knippen weet ik niet. Ik ben meer van niet zeuren, even stilstaan. Maar wel neem ik dat stukje lijf onder handen wat voor mij staat. Geen worstel partijen, Maar uiteindelijk moeten toch ook echt de laatste stukjes en ja, dan zet ik haar toch neer en zeg, nu even luisteren, zo klaar.
Daarna gaan wel lekker in de tuin rondjes rennen voor de losse haren, weer even op tafel voor de puntjes en piekjes. Ben zelden langer bezig dan een uur.dan is het voor mijn energie ook op.
Ga ik zitten op de bank met de schaar er bij.... en geniet ik dat het weer klaar is.
Ik ga zo de pootjes bijwerken, doe ik gewoon naast mij op de bank. Ach ja.

Marga.

Bericht door Marga. » 16 okt 2021, 08:27

12 okt 2021, 10:25
@ Marga
Maak je dan verder gebruik van openbaar vervoer en evt lopend voor boodschappen?
De boodschappen bestel ik online en worden bezorgd en ik reis met het wmo vervoer maar ook wel met Valys. Ik fiets de wintermaanden niet maar wandel wel veel.

Ientje

Bericht door Ientje » 16 okt 2021, 08:41

16 okt 2021, 08:27
@ Marga
De boodschappen bestel ik online en worden bezorgd en ik reis met het wmo vervoer maar ook wel met Valys. Ik fiets de wintermaanden niet maar wandel wel veel.
Ja zo doe ik het ook, alleen het hele jaar door, op de fiets kan ik niet achterom kijken of ik klapper de straat op, helaas.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 16 okt 2021, 14:44

@ Marga
Komt AH daar wel bij jou bezorgen Marga?
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 16 okt 2021, 14:45

Ientje schreef: ↑
16 okt 2021, 08:41
@ Marga
Ja zo doe ik het ook, alleen het hele jaar door, op de fiets kan ik niet achterom kijken of ik klapper de straat op, helaas.
Als je op je fiets niet achterom kunt kijken zijn er hele mooie fietsspiegels die je op de fiets kunt zetten werken heel goed.
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 16 okt 2021, 15:08

Beetje groen nog tussen het herfstblad....waar is iedereen in Tante Lies haar cafe :surprised tis Zaterdag Kareltje iedereen is bezig :dogpet
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie