Daisy

Help mijn hond is ziek! Voor gezondheidskwesties en behandelmethoden. Bij twijfel altijd naar de dierenarts!
Zynaluna

Re: Daisy

Bericht door Zynaluna » 23 jul 2020, 11:16

Ik vind dit heel erg voor je, heb er ff geen woorden voor :blommetje
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 23 jul 2020, 11:46

ohhh meis toch , wat een triest nieuws :cry:
ik huil met je mee terwijl ik je berichtje lees
geniet met en van haar, je smurfje Daisy :love
nooit geweten van antibiotica bij gebitsreiniging met hartfalen
ons eerste cavaliertje Eefje is de enige geweest met hartfalen, 7 jaar fortikor gehad en uiteraard gebitsreiniging,
daar ontkom je niet aan op een bepaalde leeftijd,maar nooit antibiotica gehad
dit is iets om te onthouden :ffedenken
hou je goed :blommetje
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 23 jul 2020, 11:52

Dank jullie wel :love

Corrie, ik wist wel bij hartfalen en als het hart al medicatie nodig had. Dat ze dan antibiotica moesten, dat wist ik nog van mijn cavaliertje Fleur.
Maar bij een hartruis dat wist ik dus niet. In maart had ze enkel een hartruisje. Dus vandaar dat ik dit ook deel, heb het ook op de shih tzu groep op facebook gezet. Want dit gun ik niemand en al zal er maar één lieverd dit bespaard blijven dan is het in ieder geval niet voor niks geweest.
Abby heeft ook een ruisje en ook geen antibiotica gehad pfffff.

Ientje

Bericht door Ientje » 23 jul 2020, 13:17

Wat vreselijk naar, wat een onzekerheid.
Vroeger werd juist omdat bij gebitsreiniging veel bacterien vrijkomen en richting hart kunnen gaan, altijd ab gegeven. Door het strengere ab beleid vd overheid mag het niet meer automatisch gegeven worden. Maar dit is zo erg, heel goed dat je het deelt.
Heel veel sterkte.

Jolanda

Bericht door Jolanda » 23 jul 2020, 13:25

Ja het is al erg als ze iets mankeren, maar de wetenschap dat dit niet nodig was, het voorkomen had kunnen worden....dat doet me zo veel pijn.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 23 jul 2020, 13:33

Jolanda schreef:
23 jul 2020, 13:25
Ja het is al erg als ze iets mankeren, maar de wetenschap dat dit niet nodig was, het voorkomen had kunnen worden....dat doet me zo veel pijn.
Dat kan ik me goed voorstellen ja Jolanda dat het je pijn doet, je bent zo machteloos :cry:
Jammer dat het niet voorgesteld is door de dierenarts. Ze doen dat niet standaard natuurlijk :geenidee anti biotica geven na gebitsreiniging?
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 23 jul 2020, 14:03

Nee dat doen ze al jaren niet meer. Net als bij de mens het antibiotica gebruik aan banden is gelegd is dat bij dieren ook.
Ze krijgen het wel als ze meer hebben dan enkel een ruis, maar bij alleen een ruis dus niet. Ik wist het ook niet, had ik het maar geweten. Oke dit gaat me nooit meer gebeuren maar de prijs hiervoor is gigantisch hoog.

Als ik achteraf al de symptomen lees van endocarditis.... veel drinken, gewichtsverlies, klamme huid, mank lopen enz. Dit had ze allemaal, maar de dierenarts heeft de link niet gelegd. Vanaf de narcose aan het tobben geweest met haar en Monique hoorde het aan en telde 1 en 1 op en....

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 24 jul 2020, 11:16

@Jolanda

Hoe gaat het nu met je en met lieve Daisy? :xlove Want dat is nogal wat wat je nu meemaakt. In de shih-tzu groep nog reacties gehad?

:blommetje
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 24 jul 2020, 12:05

Heeft je verhaal gelezen Jolanda
Zal het onthouden van de antibiotica
Lieve Daisy :love hoop dat het beter met je ga :love :love
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 25 jul 2020, 12:51

Het gaat wel. Daisy doet het goed en ik kreeg van een kennis van vroeger (hadden toen een hecht cavalier groepje) bericht dat haar Jip dit ook had. Ze kwamen er achter toen hij 6 was en hij is 12 geworden. Oke of het net zo extreem was weten we niet, maar toch... het geeft mij weer wat hoop.
Op de shih groep ook reacties gehad en ook over shih met hartruis die voor gebitje moet en dierenarts had niks gezegd over antibiotica. Dus daar gaat ze om vragen.

Plaats reactie