Hoe Jewel bij ons is gekomen...

Een speciale plek waar je anekdotes en verhalen over jou en je hondjes kwijt kunt. Puur honden avontuur!
Plaats reactie
Gertruida

Hoe Jewel bij ons is gekomen...

Bericht door Gertruida » 19 sep 2020, 10:16

Ik ga vertellen hoe Jewel bij ons is gekomen , 6 jaar geleden is dus Jewel bij ons gekomen ze was 4 jaar ze komt bij een fokker vandaan en ze was te veel daar ze heeft wel stamboom .
Toen ze kwam gelijk in bad gedaan ze was beetje vies maar ik was gelijk verliefd op haar . Ze is heel lief maar heeft ook een eigen willetje , ze was bijna nooit buiten geweest mocht plassen en poepen op deurmat soms even buiten .
Ging goed hier met de andere ze moest wel wennen ,Tot vorig jaar ging ze manken met voor poten heeft ze medicatie voor gekregen en ging wat beter , paar maanden later gilde ze toen ik haar oppakte weer naar da fotos gemaakt van haar heupen , en toen kwamen we er achter waarom ze gilde met het oppakken .
Ze heeft geen heupkommen sinds haar geboorte wel 3 nestjes gekregen in ander half jaar met in totaal 10 pups .
En dan denk ik ze moet toch wel pijn hebben gehad met bevalling .Pijnstilling mee gekregen en ze mag zich niet druk maken met rennen en zo .
In haar stamboek staat ook dat na haar laatste nestje zij pas over een jaar weer pups mocht hebben ..Gelukkig niet gebeurd.Jewel is een schat en echt mijn lieve kroeldoos :woefwoef

Truus

Re: Hallo,

Bericht door Truus » 19 sep 2020, 13:14

:welkom op het forum met je lieven schatjes Gertruida
Wat een mooie foto,s van je beestenboel geweldig :woefwoef :woefwoef :woefwoef :woefwoef :woefwoef :woefwoef
Afbeelding

Noa en Lindi

Re: Hallo,

Bericht door Noa en Lindi » 19 sep 2020, 19:31

Gertruida schreef:
19 sep 2020, 10:16
Ik ga vertellen hoe Jewel bij ons is gekomen , 6 jaar geleden is dus Jewel bij ons gekomen ze was 4 jaar ze komt bij een fokker vandaan en ze was te veel daar ze heeft wel stamboom .
Toen ze kwam gelijk in bad gedaan ze was beetje vies maar ik was gelijk verliefd op haar . Ze is heel lief maar heeft ook een eigen willetje , ze was bijna nooit buiten geweest mocht plassen en poepen op deurmat soms even buiten .
Ging goed hier met de andere ze moest wel wennen ,Tot vorig jaar ging ze manken met voor poten heeft ze medicatie voor gekregen en ging wat beter , paar maanden later gilde ze toen ik haar oppakte weer naar da fotos gemaakt van haar heupen , en toen kwamen we er achter waarom ze gilde met het oppakken .
Ze heeft geen heupkommen sinds haar geboorte wel 3 nestjes gekregen in ander half jaar met in totaal 10 pups .
En dan denk ik ze moet toch wel pijn hebben gehad met bevalling .Pijnstilling mee gekregen en ze mag zich niet druk maken met rennen en zo .
In haar stamboek staat ook dat na haar laatste nestje zij pas over een jaar weer pups mocht hebben ..Gelukkig niet gebeurd.Jewel is een schat en echt mijn lieve kroeldoos :woefwoef
Wat een afschuwelijk verhaal van Juwel arme beestje zo uitgebuit bij die Fokker, wat zal ze het moeilijk gehad hebben bij het dekken en werpen van die pups,ik krijg er tranen van in mijn ogen .
Gelukkig is ze bij jou terecht gekomen :applaus .
Sterkte met Jewel :xlove
Wil, Noa :love en Lindi :dogwalk en Lisa :woefwoef

Jo-Anne
Site Admin

Re: Hoe Jewel bij ons is gekomen...

Bericht door Jo-Anne » 20 sep 2020, 21:28

Gertruida schreef:
19 sep 2020, 10:16
Gelukkig niet gebeurd inderdaad nog een nestje. Wat een verhaal met haar heupkommen, en nooit of bijna niet buiten geweest, niet voor te stellen. :cry: Hoe kwam je aan haar, zocht je een shih-tzu omdat ze van een fokker kwam?
Afbeelding

Gertruida

Bericht door Gertruida » 20 sep 2020, 21:50

Via via fokker zocht een plaatstje voor haar ,Jewel was teveel , ze is echt mijn lieve schat ..Yara maltezer van ons is 8 jaar komt daar ook vandaan .Gelukkig fokt ze niet meer .❤️

Lise

Bericht door Lise » 20 sep 2020, 22:01

Mijn maag draait om als ik het verhaal van Jewel lees.

Drie nestjes in 1,5 jaar :cry: Dit zou je verwachten van een broodfokker, maar zoals ik lees heeft Jewel een stamboom en zal deze fokker dus wel erkend zijn door de Raad van Beheer etc. Te walgelijk voor woorden.

Ik stop maar want ben inmiddels zo kwaad.

Corrie

Bericht door Corrie » 20 sep 2020, 22:55

ahhh lieve Jewel, wat een beroerd begin in je leven , dit is echt om te janken :cry:
snap gewoon niet hoe mensen zo met hun honden kunnen omgaan :mrgreen:
dit moeten broodfokkers geweest zijn, haar pups kunnen geen stamboom hebben gekregen
ieder half jaar pups en wie weet wat een lief moedertje Jewel :love geweest is
waarschijnlijk nooit een goed onderzoek gehad door een dierenarts
wat een geluk dat ze bij jullie terecht is gekomen, vertroeteld wordt zoals al jullie andere hondjes
fijne mandjes, kussens, speelgoed en lekker bij jullie in de tuin kunnen scharrelen
hoop dat je nog lang kan genieten van je kroeldoos
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 21 sep 2020, 08:16

Dus weer een broodfokker? Wat fijn dat Juwel het zo goed heeft getroffen bij jullie.
Volgens mij is geen enkele Fokker,,erkend ,, door de raadvanbeheer, die geven alleen stambomen af maar dan moet toch aan bepaalde voorwaarden zijn voldaan, 3 nestjes in 1,5 jaar tijd is dat niet, dus waarschijnlijk voor het 2e nestje geen stambomen aangevraagd en voor het eerste en derde wel. Of de pups hadden geen stambomen, kan ook nog.

Jolanda

Bericht door Jolanda » 24 sep 2020, 12:36

Lieve Jewel is gelukkig van de hel in de hemel terecht gekomen :love
Weet nog dat Fleur altijd helemaal tegen jou aankroop. Net als toen ze pupje was en zelfs sl had ze jullie een jaar ofzo niet gezien. Dan zeggen ze dat pups hun fokkers vergeten....nou echt niet hoor. Maar ja ze werd dan ook als prinsesje weer onthaald :gniffel
Zoveel liefde bij jullie voor al die lieverds en zie hoe lekker eigenwijs druifje Jewel is nu :rooiebiet

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 26 sep 2020, 14:55

Gertruida schreef:
20 sep 2020, 21:50
..Yara maltezer van ons is 8 jaar komt daar ook vandaan .Gelukkig fokt ze niet meer .❤️
Nou zeg dat, dat is zeker een geluk!

Gewoon nieuwsgierigheid hoor, is er nou veel verschil in karakter tussen een Shih Tzu en een Maltezer???
Afbeelding

Plaats reactie