Feel good moment

Een speciale plek waar je anekdotes en verhalen over jou en je hondjes kwijt kunt. Puur honden avontuur!
Plaats reactie
Jo-Anne
Site Admin

Feel good moment

Bericht door Jo-Anne » 25 aug 2019, 11:05

https://www.facebook.com/WCAXTV/videos/ ... =2&theater

Dankzij iemand die hem vond en naar de opvang bracht en de chip, na twee jaar terug bij het baasje die in het filmpje zegt haar eigen hondje niet eens meer te herkennen met dat lange haar.... ;)
Afbeelding

Corrie

Re: Feel good moment

Bericht door Corrie » 25 aug 2019, 15:36

prachtig om na zo´n lange tijd je hond (of welk huisdier ook) terug te krijgen

wordt er zo verdrietig van als je op fb leest hoeveel honden vermist worden en dood terug gevonden
en dan de mensen die hun huisdier dumpen , verschrikkelijk :mrgreen: :mrgreen:

,
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 25 aug 2019, 17:20

Helaas gebeurt het stelen van honden hier ook, ook door broodfokkers zijn kennissen van mij ooit achter gekomen. Hun hond (wel heel toevallig een shih tzu) is uit de tuin gestolen, een paar jaar later is ze bij een inval door de politie bij een broodfokker terug gevonden. Ik denk dat de politie via de aangifte van het stelen van hun hond bij de baasjes terecht zijn gekomen. Dit is al zo'n vijftien/twintig jaar geleden gebeurd en toen werd er volgens mij nog niet gechipt maar misschien ook wel. Het arme hondje zag er niet uit en had meerdere nestjes gehad, ze was gebruikt als fokteefje maar ze had wel het geluk dat ze uiteindelijk weer thuis is gekomen.

Rikketik
Founder

Bericht door Rikketik » 25 aug 2019, 17:39

Marga. schreef:
25 aug 2019, 17:20
Helaas gebeurt het stelen van honden hier ook, ook door broodfokkers zijn kennissen van mij ooit achter gekomen. Hun hond (wel heel toevallig een shih tzu) is uit de tuin gestolen, een paar jaar later is ze bij een inval door de politie bij een broodfokker terug gevonden.
Wat een verhaal Marga, wat een gevoelloze nare gasten lopen er toch rond. Niet normaal... Brrrr...

Corrie

Bericht door Corrie » 25 aug 2019, 19:17

Marga. schreef:
Helaas gebeurt het stelen van honden hier ook, ook door broodfokkers zijn kennissen van mij ooit achter gekomen. Hun hond (wel heel toevallig een shih tzu) is uit de tuin gestolen, een paar jaar later is ze bij een inval door de politie bij een broodfokker terug gevonden. Ik denk dat de politie via de aangifte van het stelen van hun hond bij de baasjes terecht zijn gekomen. Dit is al zo'n vijftien/twintig jaar geleden gebeurd en toen werd er volgens mij nog niet gechipt maar misschien ook wel. Het arme hondje zag er niet uit en had meerdere nestjes gehad, ze was gebruikt als fokteefje maar ze had wel het geluk dat ze uiteindelijk weer thuis is gekomen.
bizar toch honden stelen, heb ook wel gehoord dat die ingezet werden als vechthond
kleine rassen gewoon als prooi :mrgreen:

20 jaar geleden werd er wel gechipt als er voor de pups een stamboom werd aangevraagd bij de Raad van Beheer
daarvoor kregen ze een stempel in het oor gebrand, was best pijnlijk
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 27 aug 2019, 14:39

Rikketik schreef:
25 aug 2019, 17:39
Marga. schreef:
Helaas gebeurt het stelen van honden hier ook, ook door broodfokkers zijn kennissen van mij ooit achter gekomen. Hun hond (wel heel toevallig een shih tzu) is uit de tuin gestolen, een paar jaar later is ze bij een inval door de politie bij een broodfokker terug gevonden.
Wat een verhaal Marga, wat een gevoelloze nare gasten lopen er toch rond. Niet normaal... Brrrr...
Dan zie je gelijk hoe link het is om een hond alleen achter een laag hekje in de voortuin te laten. Ik las gisteren nog op fb dat er gewaarschuwd werd voor mensen in een busje die probeerden honden te stelen. Je moet er toch niet aan denken.

Ientje

Bericht door Ientje » 27 aug 2019, 17:48

Nee, inderdaad, moet er niet aan denken. Daarom zal ik ook nooit de hond even buiten bij een winkel parkeren, brrrrr,

Marga.

Bericht door Marga. » 28 aug 2019, 13:51

Ientje schreef:
27 aug 2019, 17:48
Nee, inderdaad, moet er niet aan denken. Daarom zal ik ook nooit de hond even buiten bij een winkel parkeren, brrrrr,
Nee ik ook niet. Ik had jaren geleden mijn cairn buiten bij het postkantoor in het dorp vast gezet. Toen ik weer buiten kwam, weg cairn, ik zag in de verte het autistische zoontje van de beheerder van het postkantoor met mijn hond lopen.

Ientje

Bericht door Ientje » 28 aug 2019, 15:56

Dat is schrikken.

Rikketik
Founder

Bericht door Rikketik » 30 aug 2019, 17:07

Marga. schreef:
28 aug 2019, 13:51
Ientje schreef:
Nee ik ook niet. Ik had jaren geleden mijn cairn buiten bij het postkantoor in het dorp vast gezet. Toen ik weer buiten kwam, weg cairn, ik zag in de verte het autistische zoontje van de beheerder van het postkantoor met mijn hond lopen.
Hij heeft em toch wel terug gegeven he! :grin:

Marga.

Bericht door Marga. » 31 aug 2019, 10:24

Ik was niet erg geschrokken, ik verwachte al zo iets. In deze tijd zal ik wel schrikken maar ik loop dit risico niet omdat ik de honden nooit meer buiten bij een winkel zal vast zetten. En ook als ze achter het huis zijn blijf ik er de hele tijd bij, het zijn nu gewoon andere tijden.

Marga.

Bericht door Marga. » 31 aug 2019, 10:28

Rikketik schreef:
30 aug 2019, 17:07
Marga. schreef:
28 aug 2019, 13:51
Ientje schreef:
Hij heeft em toch wel terug gegeven he! :grin:
Dat wel. Hij kwam er op zijn gemakkie aangeslenterd, het jongetje was zwaar autistisch en vond het echt leuk om met mijn hond te lopen dus dat pleziertje gunde ik hem die middag.

Plaats reactie