Lotus weer/nog ziek.
Lotus weer/nog ziek.
Het gaat vanmorgen niet zo lekker met Lotus, ze wil niet eten, is misselijk en ze is onrustig gaat steeds verliggen net of ze buikpijn heeft.
Er hangt ook een ijzerachtige geur om haar heen, ik heb net op internet gelezen dat dit van alles kan betekenen o.a. problemen met haar a***lklieren al heeft ze hier van niet de symptomen. Ik vermoed zelf blaasontsteking, ik denk dat de blaasontsteking die ze voor de kerst had niet helemaal weg is geweest en dat hij nu weer is opgevlamd. Hopelijk kan ik voor half één nog urine opvangen, dit hebben we eigenlijk wel echt nodig. Afwachten dus.
Er hangt ook een ijzerachtige geur om haar heen, ik heb net op internet gelezen dat dit van alles kan betekenen o.a. problemen met haar a***lklieren al heeft ze hier van niet de symptomen. Ik vermoed zelf blaasontsteking, ik denk dat de blaasontsteking die ze voor de kerst had niet helemaal weg is geweest en dat hij nu weer is opgevlamd. Hopelijk kan ik voor half één nog urine opvangen, dit hebben we eigenlijk wel echt nodig. Afwachten dus.
Re: Lotus weer/nog ziek.
Ijzerachtig, is ook vaak bloedluchtje, vind ik, dus blaasontsteking kan zo maar.
Zoals ik al vermoedde heeft Lotus weer blaasontsteking. Er zat behoorlijk veel bloed in haar urine vandaar de ijzergeur maar gelukkig geen struviet wat positief is. Ze krijgt weer een ab kuur maar nu een andere en pijnstilling. De kuur was voor haar gewicht nu niet aanwezig dus die moet ik morgen halen. Als Lotus last van blaasontstekingen blijft houden wil de da een echo van haar blaas maken om te kijken of die afwijkend is. Lotus heeft al vanaf dat ze een half jaar oud is zo nu en dan last van hardnekkige blaasontstekingen en haar eierstokken blekken tijdens de castratie te hoog in de buik te liggen wat ook afwijkend was.
Ze heeft net wat brokjes gegeten en ligt nu in diepe slaap op de bank, hopelijk is ze snel weer de oude.
Ze gromde bij de dierenarts naar iemand die even bij haar reisbench kwam kijken, dit is niets voor Lotus maar haar reisbench ziet ze echt als haar veilige plek.
Ze heeft net wat brokjes gegeten en ligt nu in diepe slaap op de bank, hopelijk is ze snel weer de oude.
Ze gromde bij de dierenarts naar iemand die even bij haar reisbench kwam kijken, dit is niets voor Lotus maar haar reisbench ziet ze echt als haar veilige plek.
Toch weer blaasontsteking , wat sneu voor Lotus
Ik heb dat nog nooit meegemaakt bij m'n honden
Hoop dat ze snel weer opknapt
Wel begrijpelijk hoor dat ze even gromde , ze heeft pijn en dan komt er iemand bij haar veilige plekje
Ik heb dat nog nooit meegemaakt bij m'n honden
Hoop dat ze snel weer opknapt
Wel begrijpelijk hoor dat ze even gromde , ze heeft pijn en dan komt er iemand bij haar veilige plekje

Ik dacht ook dat blaasontsteking samen met een goede ph niet ging maar het kan dus wel. Maar ik moet vanmiddag toch weer naar de dierenarts voor de medicijnen dus ik zal er eens naar vragen.
Het gaat vandaag iets beter met Lotus, ze is rustiger en slaapt nu. Ik denk dat haar a***lklieren toch meespeelden, de arts vroeg of Lotus symptomen liet zien zoals sleeën maar dit doet ze niet dus toen heeft ze zich op de blaasontsteking gericht. De ijzergeur is weg en die was gisteravond heel sterk aanwezig, ik vermoed dat de klier zichzelf intussen geleegd heeft dit is wel vaker bij Lotus gebeurt. Nu vanmiddag met de behandeling van de blaasontsteking beginnen.
Het zelfde zei de vrouw waar ze naar gromde tegen mij maar ik keek er wel van op, ze doet dit echt nooit en laat zich altijd goed behandelen. Wel probeert ze zich altijd los te wrikken maar grommen en uitvallen zoals Balou wel doet heeft Lotus nog nooit gedaan.
Het arme hondje is wel weer misselijk van de antibiotica, gelukkig duurt de kuur maar vijf dagen.
Omdat Lotus al vanaf dat ze een half jaar oud was last van blaasgruis heeft zorg ik er altijd voor dat ze voldoende vocht binnen krijgt. Ik doe nu dus ook extra water door de kvv terwijl hier al veel vocht inzit.
Hoe is het nu Marga, knapt ze al een beetje op?
Helaas heeft ze vanmorgen weer pijn dus gaan we vanmiddag weer naar de dierenarts. Ik denk toch dat haar a***lklieren ook opspelen dat er spanning op staat. Ze sleet niet maar drukt haar achterlijf van pijn naar beneden (een soort van bijna zitten) hierom denk ik dat het haar a***lklieren zijn die pijn doen of ze nu sleet of niet. Het is zielig dat ze steeds pijn heeft, ze sukkelt al vanaf voor de kerstdagen. Ze wilde vanmorgen weer niet eten maar ik heb haar de medicijnen met een stukje eierkoek kunnen geven. Steeds weer zorgen, ik hoor vanmiddag wel wat de dierenarts te zeggen heeft.
Wat zielig toch, de dierenarts had toch gelijk kunnen voelen of ze vol zaten en legen.
Hoop dat ze gauw opknapt
Knuffel voor Lotus en sterkte voor jou
Het valt niet mee om te zien dat je lieverd pijn heeft
Hoop dat ze gauw opknapt
Knuffel voor Lotus en sterkte voor jou
Het valt niet mee om te zien dat je lieverd pijn heeft

Dat naar beneden drukken van haar achterlijfje kan door meerdere dingen komen................
Ben benieuwd het is nooit wat dat getob
Ben benieuwd het is nooit wat dat getob