Grasaren

Help mijn hond is ziek! Voor gezondheidskwesties en behandelmethoden. Bij twijfel altijd naar de dierenarts!
Plaats reactie
Ientje

Grasaren

Bericht door Ientje » 30 apr 2022, 15:31

Even een waarschuwing, ze zijn er weer de aren. :cry
Hier is overal gemaaid en Diki kwam net thuis van een fijne lange wandeling met de buurman. Ze beet aan de binnenkant van een poot, dus ik gelijk kijken. Voelde iets hards , gras aar.
Vervolgens een borstel gepakt en haar helemaal uitgeborsteld, buik, borst en voorpoten en achterpoten , overal gras aren. Ik heb er een handje vol uitgeborsteld,
Goed in de oortjes gekeken, gelukkig zat er nog wat haar in, nog niet uitgehaald :surprised en zag ik in de oren niets raars. Ze krabt ook niet aan de oren,
Hele fijne sprietjes waren het.
Hierna heb ik Diki even met wat schuim, droogshampoo, gemasseerd, op laten drogen en weer geborsteld en toen kwamen er nog twee te voorschijn.
Dat wordt vanavond naast mij op de bank, de hele vacht nog eens goed door voelen, aai aai, :dogpet
En net voelde ik prik, ik kijk en ja hoor eentje dwars door mijn fleece vest heen in mijn arm aan het prikken, twee cm zat hij al in mijn trui gekropen,

Corrie

Re: Grasaren

Bericht door Corrie » 30 apr 2022, 15:58

Ja idd hier ook gemaaid,gelukkig bij de dames niets
Vanmorgen de wielerbaan gelopen daar lopen ze het niet zo gauw op, gedaan omdat hier de schapen weer door de wijk zwerven en hun lekkernijen voor de dames achter laten :mrgreen
Zag helaas al een stuk wat afgezet was met net dus denk dat ze daar morgen lopen
Nu bedenken hoe ik de komende dagen zal lopen en ze niet steeds aan de riem hoeft te doen :woefwoef
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 30 apr 2022, 16:23

Diki was ook bij jou in de buurt :lopen , maar over de schapen heb ik niets gehoord.

Lise

Bericht door Lise » 01 mei 2022, 14:08

Ientje schreef:
30 apr 2022, 15:31
Even een waarschuwing, ze zijn er weer de aren. :cry
Hier is overal gemaaid en Diki kwam net thuis van een fijne lange wandeling met de buurman. Ze beet aan de binnenkant van een poot, dus ik gelijk kijken. Voelde iets hards , gras aar.
Vervolgens een borstel gepakt en haar helemaal uitgeborsteld, buik, borst en voorpoten en achterpoten , overal gras aren. Ik heb er een handje vol uitgeborsteld,
Goed in de oortjes gekeken, gelukkig zat er nog wat haar in, nog niet uitgehaald :surprised en zag ik in de oren niets raars. Ze krabt ook niet aan de oren,
Hele fijne sprietjes waren het.
Hierna heb ik Diki even met wat schuim, droogshampoo, gemasseerd, op laten drogen en weer geborsteld en toen kwamen er nog twee te voorschijn.
Dat wordt vanavond naast mij op de bank, de hele vacht nog eens goed door voelen, aai aai, :dogpet
En net voelde ik prik, ik kijk en ja hoor eentje dwars door mijn fleece vest heen in mijn arm aan het prikken, twee cm zat hij al in mijn trui gekropen,
Grasaren zijn er volgens mij alleen als het gras gaat bloeien en niet als het gras gemaaid is. Misschien zie ik het verkeerd, maar zonder bloeiend gras, zijn er m.i. geen grasaren.

Ientje

Bericht door Ientje » 03 mei 2022, 07:58

En er zijn dus grassen die al bloeien, maar ook die al flinke aren hebben die nog gaan bloeien, uitgebloeid zijn? Ze staan hier in bosjes. En ja als daar de maaier overheen gaat, dat gebeurt hier niet vaak, dan liggen ze op de grond, banjert diki of welke andere hond er door heen. En bij een langharoge hond blijven ze haken in de vacht en kruipen vrolijk verder.

Marga.

Bericht door Marga. » 03 mei 2022, 09:35

Gelukkig hier weinig last van, ik heb er geloof ik ooit eentje van een van mijn honden afgehaald en die zat niet vast.

Ientje

Bericht door Ientje » 04 mei 2022, 09:09

Dit is dan geen gras aar maar heeft een venijnig scherp puntje, gisteravond nog uit de vacht gehaald, tegen het vel al aan.

Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 04 mei 2022, 11:22

Zo hey wat een rotdingen hè :surprised goed blijven nakijken maar want vermijden is moeilijk denk ik zo. :geenidee
Karel gaat ook altijd zo met zijn kop in dat gras niet normaal.
Afbeelding

Plaats reactie