Waar blijft

Hier kun je foto's van je schatjes kwijt. In de eerste plaats je Shih-Tzu(s) maar ook je andere huisdieren zijn van harte welkom! Ook filmpjes!
Plaats reactie
Corrie

Waar blijft

Bericht door Corrie » 16 apr 2023, 10:40

Waar blijft het lenteweer, loop verdorie nog steeds in winterjas :lopen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vanochtend voor het eerst ganzenpaar met jonkies gezien
Afbeelding

Had je mij geroepen , ben er hoor en nu beloning graag :gniffel
Afbeelding

Dit paartje is nog niet aan het nestelen
Afbeelding
Afbeelding

Lise

Re: Waar blijft

Bericht door Lise » 16 apr 2023, 12:46

Mooie foto's weer Corrie. Hier in de buurt heb ik ook Nijlganzen gespot met jongen en de zwanen zitten ook weer op het oude, vertrouwde nest.

De lente is vandaag weer ver te zoeken, evenals mijn lentekriebels. Ben niet vooruit te branden. Het is weer koud en grijs. Hier ook mijn winterjas nog aan. Net als bijna iedereen snak ik naar een beetje warmte en zon.

Ik heb wel een leuke date op 18 mei (Hemelvaartsdag). Cooper wordt dan 1jaar en we gaan met zijn vier broertjes en zusjes aan de wandel in de Loonse en Drunense duinen.

Corrie

Bericht door Corrie » 16 apr 2023, 15:36

Gek is dat hè Lise , beetje :zun en dan heb je het gevoel of je bergen kan verzetten :zomerstetch
Je hebt wel iets leuks om naar uit te kijken zeg :wave
Leuk wandelgebied , kwamen daar heel vroeger met wandelingen met de cavaliertjes
Zou leuk zijn als je :Foto maakt van Cooper en z'n broertjes
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 16 apr 2023, 16:12

Loonse en drunense duinen, heb ik gelopen met een fokkersdag van de spetsen. Prachtig is het daar.

Ientje

Bericht door Ientje » 16 apr 2023, 16:25

Gisteren zo,n mooie zonnige dag, deze fotoos maakte ik in het parkje hierachter. Vandaag is het weer koud, ook mijn 2interjas nog aan,

Dit jaar in dit parkje nog geen nijlganzen met jonkies gezien. Er zit wel eeen stelletje maar gelukkig dus tot nu toe geen jonkies. Wel twee grauwe ganzen met twee pulletjes.
Maar zelfs die worden van hun plekje aan de waterkant verjaagd door de nijlganzen zag ik gisteren,

Afbeelding

Afbeelding

En kuikentjes vd waterkip. Die laten zich echt niet verjagen. Ze zaten aan mijn voeten.

Afbeelding

En voor het voorjaarsgevoel, de tulpen in de tuin gaan kleuren.

Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 16 apr 2023, 21:01

Leuk zoveel tulpen :tuin
Hier nog geen jong spul van waterkippies gezien
Dit jaar trouwens ook geen ooievaars op nest , jammer was altijd zo'n mooi gezicht
Afbeelding

Yvonne

Bericht door Yvonne » 18 apr 2023, 23:04

Leuke foto’s.
Maar dat weer, pfff, en waaien op de fiets vanmorgen. Bah.
Zag toevallig vanochtend een filmpje van een ooievaar die een van haar jong uit het nest gooide. Vond het zielig, maar is de natuur, dat doet ze kennelijk met de zwakkere om zo de overlevingskansen van de sterkere te verbeteren.

Plaats reactie